Problemy z autem - śledztwo

Data: 2012-07-10 22:56:02
Autor: Adam Klobukowski
Problemy z autem - śledztwo
Witam

Mniej więcej tydzień temu, w moim aucie (Toyota Avensis) pojawiły się dwa problemy:
 - instalacja gazowa zaczęła trochę wariować (zdarza się że szarpie)
 - wspomaganie kierownicy przy skręcie w prawo czasami szwankuje

Oba problemy występują rzadko (może trzy razy każdy podczas ostatniego tygodnia), zazwyczaj krótko po rozpoczęciu jazdy i szybko ustępują.

Samochód był w warsztacie, ale nic im się nie udało stwierdzić ani nawet potwierdzić objawów.

Podejrzani:
 - samochód miał na początku roku wymieniany silnik
 - nieco później wymieniana była przednia szyba

Zauważyłem że uszczelka przedniej szyby, na dole po prawej stronie nie trzyma (tj. to jest uszczelka pomiędzy szyba a komorą silnika, proszę mi wybaczyć moja ignorancję).

Samochód stoi w nocy w hali garażowej, a przez większość dnia na powietrzu. Zauważyłem że po deszczowym dniu, jeszcze następnego dnia rano spod samochodu spływa mokra plama wody (na smak).

Moje podejrzenia: kiedy pada deszcz, woda dostaje się przez szczelinę pomiędzy szybą a osłona silnika, zalewa coś i dlatego mam takie objawy i rano plamę wody spod samochodu.

1. Czy dobrze kombinuję?
2. Jak najlepiej uszczelnić tę felerną uszczelkę?

AdamK

Data: 2012-07-11 09:23:30
Autor:
Problemy z autem - śledztwo
Witam serdecznie.

Miałem podobnie po wymianie silnika...
Po pół roku od wymiany auto przestało odpalać w niskich temperaturach.
Kiedy robiło się cieplej odpalało i jeździło normalnie.
Później w ogóle zaczęło losowo odpalać, niezależnie od temperatury.
Okazało się, że gościu, który wymieniał silnik zapomniał dokręcić kluczem
jednej śrubki od kabli masy komputera...
Może więc być u Ciebie tak, że to woda ale może być tez tak, że woda na słabe
złącze i gdyby było dobre to nie miałaby żadnego znaczenia.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl
http://tunery.tv