Problemy z nagrywaniem z TVP

Data: 2010-01-25 09:43:30
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
Witam.
Czy miał ktoś problemy z nagraniem niektórych audycji z TVP1 lub TVP2? Nagrywarka wyświetla komunikat że zaznaczony rozdział zawiera fragmenty zabezpieczone przed kopiowaniem... Nagrywarka Philips jakby co... Bo nie wiem czy to rzeczywiście jakaś chora praktyka TVP czy feler sprzętu :-). Ostatni taki motyw był z Rambo3 w sobotę...
Pozdr
RJ

Data: 2010-01-25 11:05:17
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Robert_J napisał:
Czy miał ktoś problemy z nagraniem niektórych audycji z TVP1 lub TVP2?

Nagrywasz to z telewizji naziemnej, analogowej?

Data: 2010-01-25 14:02:09
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
Nagrywasz to z telewizji naziemnej, analogowej?

Nie, nagrywałem z C+. Kiedyś miałem podobny przypadek nagrywając "Nie lubię poniedziałku". Tylko wtedy nagrywałem timerem. Film owszem, nagrał się na dysk, ale nie dało się zgrać go potem na płytę. Teraz było inaczej. Nagrywarka była włączona, a film zapisywał się do bufora. Potem zaznaczyłem początek, koniec i... zonk ;-).

Data: 2010-01-26 03:11:56
Autor: Padre
W dniu 2010-01-25 09:43, Robert_J pisze:
[...]
Ja mam CP i filmy nagrane z TVP po kilku godzinach od nagrania w postaci nieodkodowanej nie dają się już obejrzeć, ten problem nie występuje przy żadnym innym programie, coś tam jest skopane albo nie do końca zgodne ze standardem.

Data: 2010-01-26 09:34:33
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
Ja mam CP i filmy nagrane z TVP po kilku godzinach od nagrania w postaci nieodkodowanej nie dają się już obejrzeć,

Moje nagrane wcześniej daje się oglądać cały czas, ale niestety coraz częściej nie daje się ich nagrać ;-). I tu jest problem... Zastanawiam się czy to zgodne z prawem.

ten problem nie występuje przy żadnym innym programie

Prawda.

coś tam jest skopane albo nie do końca zgodne ze standardem.

A ja uważam że to celowe działanie. Po prostu fiuty nie pozwalają nagrywać audycji. Wczoraj znów tak było na "M jak mydelniczka". Włączyłem nagrywarkę żeby trochę później córka mogła obejrzeć. I co? I k... dwa fragmenty zabezpieczone :-))). Tyle że nie nagrywałem tego, chodziło tylko o obejrzenie z półgodzinnym opóźnieniem... I te sk.....y chcą żeby im jeszcze płacić abonament...

Data: 2010-01-26 09:42:32
Autor: pawell32
Robert_J pisze:

[...]

a tak się dzieje na ich dekoderze?

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-01-26 11:39:56
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
a tak się dzieje na ich dekoderze?

Nie wiem czy na ich, ja mam nagrywarkę philipsa. Tylko że te ich praktyki sugerują, iż TVP każdego abonenta traktuje jak potencjalnego złodzieja, który nagrywa audycję w celach przestępczych ;-))). Jakoś nie może im przyjść do głowy że po prostu ktoś kupił nagrywarkę do tego, żeby móc obejrzeć uprzednio nagrane pozycje w wolnych chwilach, a nie wtedy kiedy oni mi każą... Sam z racji posiadania wolnego czasu tylko późnym wieczorem tak robię, dlatego zresztą m.in. nabyłem rzeczoną nagrywarkę :-))).

Data: 2010-01-26 11:46:00
Autor: pawell32
Robert_J pisze:
[...]

już myślałem, że dają dekoder z nagrywaniem + weryfikacja ;-)
a swoją drogą to dziwne, to tak jakby leciały supernowości

Data: 2010-01-26 12:49:51
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
a swoją drogą to dziwne, to tak jakby leciały supernowości

Dokładnie ;-). A ja nagrywam albo jakieś starsze filmy, albo czasem jakiś odcinek serialu jak nie dam rady obejrzeć go w normalnych czasie...

Data: 2010-01-26 23:10:50
Autor: Jerzy Pastusiak
Problemy z nagrywaniem z TVP
Czesc Robert!

ciekawe rzeczy opisujesz

ja mam nagrywarkę philipsa

a moze Ci sie zepsula ?
i to po skarcie sa takie numery ???

głowy że po prostu ktoś kupił nagrywarkę do tego, żeby móc obejrzeć uprzednio
nagrane pozycje w wolnych chwilach, a nie wtedy kiedy oni mi każą...

aha , ...

czyli, ze "Ostatnie tango w Szczecinie" chcialbys ogladac w poludnie,
a nie o trzeciej w nocy i moze jeszcze innym pokazywac ???

oj nieladnie !!!

| racji posiadania wolnego czasu tylko późnym wieczorem tak robię, dlatego
| zresztą m.in. nabyłem rzeczoną nagrywarkę :-))). nasz kolega mieczyslaw, co to bardzo kocha psy:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/aecd386676d13e11

poradzilby Ci slusznie, zebys nabyl droga zakupu dreamboxa i TNK

Data: 2010-01-27 08:37:21
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
a moze Ci sie zepsula ?
i to po skarcie sa takie numery ???

Może, dlatego pytam czy ktoś ma takie numery.

czyli, ze "Ostatnie tango w Szczecinie" chcialbys ogladac w poludnie,
a nie o trzeciej w nocy i moze jeszcze innym pokazywac ???
oj nieladnie !!!

A tak dokładniej to o co chodzi? ;-)))

Data: 2010-01-27 11:26:00
Autor: Jerzy Pastusiak
On Wed, 27 Jan 2010, Robert_J wrote:

> [...]

niestety jak wynika z watku:
http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=68256

blokada nagrywania przez scart jest praktykowane

jaki masz typ nagrywarki?

Data: 2010-01-27 12:44:27
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
niestety jak wynika z watku:
http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=68256
> blokada nagrywania przez scart jest praktykowane

No właśnie :-). Zasadnicze pytanie czemu to ma służyć? Dlaczego zabrania mi się użytkowania urządzenia, które kupiłem? Oczywiście na razie to stwierdzenie na wyrost, ale skąd gwarancja że jakiś kretyn nie wprowadzi rozporządzenia do Prawa Telekomunikacyjnego, które nakaże każdemu nadawcy blokować możliwość nagrania audycji? Daleko nie trzeba szukać, zakusy na totalną kontrolę społeczeństwa ma partia mieniąca się "liberalną" ;-). Na razie wprowadzili rozporządzenie o retencji danych, która może puścić z torbami większość małych ISP...

jaki masz typ nagrywarki?

Philips. Bodajże DVDR-3360H.

Data: 2010-01-27 22:24:21
Autor: Jerzy Pastusiak
Problemy z nagrywaniem z TVP

| Philips. Bodajże DVDR-3360H.

Czyli sprawa nie jest nowa:
[3450 nagrywarka rw philips nie nagrywa z C polsatu]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=709471&highlight

Zobacz tez:
[PHILIPS DVDR 3450H a Cyfra+]

Wiec:
- szukaj nowego S/W - firmware w necie, moze usunieto blad - pytaj w serwisie, oni wiedza najlepiej, czy naprawiono ten problem

Pzdr.J.P.
_________________________
Cytaty z forum elektrody:

A.
1. Czy problem blokady nagrywania programów na dysk twardy, które nie miały praw autorskich został przez poprawki naprawiony ? 2. Czy zdarza się po wgraniu najnowszego oprogramowania, że nie nagra programu z Cyfry+ na HDD ? B.
"Proszę o poradę mam w/w nagrywarkę i Cyfrowy Polsat i nie mogę nagrać na twardy dysk komunikat "zabezpieczenie przed kopiowaniem nagranie nie jest możliwe" o dziwo nagrywa wszystko bezpośrednio na płytę dvd. Podłączyłem nagrywarkę do sieci tv kablowej i problemu nie ma co może być nie tak ? Dzwoniłem do Polsatu powiedzieli, że nie nadają sygnału który by uniemożliwiał nagrywanie wysłali mnie do tvn tam powiedzieli że nie nadają takiego sygnału (co się potwierdziło bo przecież z kablówki nagrałem) i odesłali do philipsa a tam powiedzieli że program jest zabezpieczony prawami autorskimi i stąd ten komunikat. Spróbowałem zaktualizować oprogramowanie ale nie pomogło dodam, że można samemu zaktualizować i nie traci sie gwarancji jeżeli jest to oprogramowanie z oryginalnej strony philipsa więc zapytałem pana a czy jest jakieś inne oprogramowanie niestety nie udzielił mi odpowiedzi :)(sam też nie znalazłem odpowiedniego oprogramowania) Chcę jeszcze podkreślić że LG miało ten sam problem ale wydali nowe oprogramowanie i pomogło idzie wszystko inny przypadek kolega ma też C P i ngrywarkę panasonic z aktualnym oprogramowaniem i też nagrywa bez problemu"

Data: 2010-01-28 10:25:13
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
Czyli sprawa nie jest nowa:
[3450 nagrywarka rw philips nie nagrywa z C polsatu]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=709471&highlight

Mam co prawda C+, ale fakt, sprawa nie jest nowa. Pierwszy film na którym to wyszło (Nie lubię poniedziałku) próbowałem nagrać już dość dawno.

- szukaj nowego S/W - firmware w necie, moze usunieto blad
- pytaj w serwisie, oni wiedza najlepiej, czy naprawiono ten problem

Szczerze mówiąc ja też coraz poważniej myślę że to błąd sprzętu. Świadczy o tym dziwna rzecz: jeśli tylko włączę nagrywarkę i potem chcę zapisać treść z bufora na dysk to zgłasza komunikat o zabezpieczeniu i nie da się. Natomiast jeśli to samo nagrywam z timera, czyli nagrywarka sama się włącza i nagrywa, to program się nagra i jest na dysku, ale potem z kolei nie daje się zgrać na płytę ;-).
Poszukam nowego oprogramowania, a jak nie to wyrzucę truchło i kupię nową...

Data: 2010-01-27 15:20:32
Autor: Wiewior
W dniu 2010-01-27 11:26, Jerzy Pastusiak pisze:
niestety jak wynika z watku:
http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=68256

blokada nagrywania przez scart jest praktykowane

Tylko sytuacja zupełnie inna...

--

Wiewior

Data: 2010-01-28 23:04:05
Autor: Jerzy Pastusiak
On Wed, 27 Jan 2010, Wiewior wrote:

> [...]

wiesz,
sadzilem, ze w dobie bezposredniego zgrywania strumienia,
zapomnialo sie juz o starym Macrovision

system jest niezbyt wyrafinowany, czesto powoduje artefakty
i teoretycznie latwy do ominiecia - regeneracja linii wygaszania
pionowego

jezeli to robi UPC, to moze robic Cyfra, Polsat, ... (kupujcie
nasze pvr)

raczej nie robi TVP czy TnK, czyli (DM + TnK = nie ma problemu)

moim zdaniem takie zabezpieczenia - przy jakosci skartowej, jest
zwyklą głupotą

jp

Data: 2010-01-29 09:03:46
Autor: Wiewior
W dniu 2010-01-28 23:04, Jerzy Pastusiak pisze:
sadzilem, ze w dobie bezposredniego zgrywania strumienia,
zapomnialo sie juz o starym Macrovision

No tak, teoretycznie jest taka możliwość. Ale w przypadku z linka sytuacja jest inna, bo dotyczy tunera cyfrowego z twardym dyskiem. Czyli mamy możliwość nagrania programu na wbudowany twardy dysk, ale nie ma możliwości skopiowania takiego programu na "zwykłą" nagrywarkę.

> system jest niezbyt wyrafinowany, czesto powoduje artefakty
> i teoretycznie latwy do ominiecia - regeneracja linii wygaszania
> pionowego

Ale chyba nierealny do wykorzystania w przypadku analogowej telewizji naziemnej czy kablowej.

jezeli to robi UPC, to moze robic Cyfra, Polsat, ... (kupujcie
nasze pvr)

Właśnie - pvr-y. W przypadku zwykłego tunera teoretycznie też jest to możliwe, ale zastosowanie Macrovision kosztuje, więc nie sądzę, żeby komuś się chciało dodawać taki "feature" zwłaszcza, gdy raczej koszty się tnie.

moim zdaniem takie zabezpieczenia - przy jakosci skartowej, jest
zwyklą głupotą

A to już insza inszość.

--
Wiewior

Data: 2010-01-28 13:41:15
Autor: P.H.

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:hjjlk8$40f$1inews.gazeta.pl...
[...]
ja dostałęm taki komunikat.nagrywarka panasonic 65 podłączony pełnym scartem z tunerem N-ki
pierwszy raz na rozdrożu cafe z TVP2, drugi raz na materiale VOD

Data: 2010-01-28 14:29:48
Autor: Robert_J
Problemy z nagrywaniem z TVP
ja dostałęm taki komunikat.nagrywarka panasonic 65 podłączony pełnym scartem z tunerem N-ki

Czyli możliwe że jednak jest coś na rzeczy...

pierwszy raz na rozdrożu cafe z TVP2, drugi raz na materiale VOD

O ile na VOD jestem w stanie to zrozumieć, to już na publicznej TV niekoniecznie. Bo trzeba trafu że wszystkie te problemy występowały tylko na TVP1 lub TVP2...

Data: 2010-01-28 23:50:55
Autor: Jerzy Pastusiak
> [...]
| TVP1 lub TVP2... Raczej TVP o takie sztuczki bym nie podejrzewal - nie lezy to
w jej interesie.

Programy TVP, czesto z definicji sa przeznaczone do nagrywania,
np. te nadawane po polnocy ("Ostatnie Tango ..." - 27.01.2010,
godz. 01:10-03:20)

Sygnal blokady nagrywania, moze (w zaleznosc od umowy) wstawic kazdy,
np. Ty swoim klientom.

Ze wzgledu na zupelna przypadkowosc problemu, raczej wyglada na to,
ze nagrywarka moze zle interpretowc zaklocenia, podobnie jak czasem
telegazeta - sa to te same linie powrotu. No, ale ...

Pojawia sie natomiast pytanie o sens uzywania nagrywarek przez SCART.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-01-29 06:16:45
Autor: Jingiel
Problemy z nagrywaniem z TVP

Pojawia sie natomiast pytanie o sens uzywania nagrywarek przez SCART.

No to jak ich uzywac??? Ja mam nagrywarke, czasem nagrywam z TVP, ale nigdy nie mialem takiego problemu.

Jingiel

Data: 2010-01-29 09:04:53
Autor: Wiewior
W dniu 2010-01-29 06:16, Jingiel pisze:
No to jak ich uzywac??? Ja mam nagrywarke, czasem nagrywam z TVP, ale
nigdy nie mialem takiego problemu.

Bo to wina nagrywarki, a nie działania nadawcy.

--
Wiewior

Data: 2010-03-28 11:00:18
Autor: Remek
Użytkownik "Wiewior" napisał:

Bo to wina nagrywarki, a nie działania nadawcy.

W pewnym sensie masz rację, ale można dyskutować. Producenci nagrywarek/kopiarek ugięli się pod naciskiem lobby twórców i wprowadzili do firmware różne syfy typu regionalizacja, czy blokada kopiowania. Dotyczy (dotyczyło) to głównie płyt DVD regionalizowanych i zabezpieczanych przed "nielegalnym" kopiowaniem. Podejrzewam, że TVP korzystając z różnych źródeł nawet nie zdaje sobie sprawy, że jakieś zabezpieczenie pojawiło się w programie. U nich pracuje masa głąbów jak to w firmie państwowej, gdzie liczą się koterie i układy, a nie kwalifikacje.

Reasumując. Mocno dyskusyjna jest "wina" nagrywarki. Jest jedną z przyczyn.

Remek

Data: 2010-01-29 16:56:20
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
Programy TVP, czesto z definicji sa przeznaczone do nagrywania,

Niekoniecznie - program nazywa się "Kino nocnych marków", a nie "Kino dla nagrywających" ;-)

Pojawia sie natomiast pytanie o sens uzywania nagrywarek przez SCART.

Nie widzę w tym niczego złego - prócz możliwego pogorszenia jakości obrazu przy wielokrotnej konwersji analog <-> cyfra - ale czasami chce się zachować na DVD program nagrany z tunera, a posiadany tuner nie nagrywa na płytkach...

Data: 2010-01-29 22:00:45
Autor: Jerzy Pastusiak
Problemy z nagrywaniem z TVP
Witaj.
On Fri, 29 Jan 2010, Bartłomiej Zieliński wrote:

| nagrywających" ;-)

Dzisiaj bez jakiejs nagrywarki, to trudno sobie zorganizowac czas.
Rozrywka, edukacja.

| przy wielokrotnej konwersji analog <-> cyfra - ale czasami chce się zachować
| na DVD program nagrany z tunera, a posiadany tuner nie nagrywa na płytkach...

W pelni sie zgadzam. Przeciez nie tak dawno nagrywalismy na magnetowid
z jakoscia ~1,5 Mbps (~200 linii) i sie troche tych kaset naogladalo.

Obraz obrazem, ale przekazywana wiadomosc - tresc, chyba jest istotniejsza.

Myslalem tutaj bardziej o takiej sytuacji:
-=-=-
Nagrales swoja ulubiona "M jak milosc", zapraszasz kolegow z biura, zeby
przy herbatce obejrzec seans, a tu Ci wyskakuje komunikat: "Zaznaczony
rozdział zawiera fragmenty zabezpieczone przed kopiowaniem".
Tracisz szacunek i autorytet ...
-=-=-

Pzdr.J.P.

Data: 2010-01-30 02:18:45
Autor: Padre
Problemy z nagrywaniem z TVP

Obraz obrazem, ale przekazywana wiadomosc - tresc, chyba jest istotniejsza.

Ty chyba ze starej gwardii jesteś, ostatnio może być byle g... byle FullHD, a wkrótce będzie byle g... byle 3D...

Data: 2010-01-30 23:53:56
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sat, 30 Jan 2010, Padre wrote:

| Ty chyba ze starej gwardii jesteś, ostatnio może być byle | g... byle FullHD, a wkrótce będzie byle g... byle 3D...

Ogolnie to masz racje, ale moda jest tez czesto napedem postepu.

Roznie to bywa. W koncu to glownie mlodziez oglada YouTube,
Edusata (1,5 Mbps), sciaga Divixy (czyta ksiazki).

Gorzej jak sie zacznie przerabiac "Czterch Pancernych" na HD kolor.

Ostatnio lecialo na ViaHistory nascie odcinkow "II wojna
w kolorze". Przepieknie podkolorowane czarno-biale dokumenty.
"Slusznym wodzom" wygladza sie zmarszczki, a Hitlerowi niedlugo
dorobi sie kurzajki na gębie.

Wiesz, w Polsce widze, ze coraz popularniejsze staje sie
slowo mowione - ksiazka dzwiekowa, niestety zamordowano radio.
BBC ma swietne radio - jest naprawde czego sluchac.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-01-30 22:56:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 30 Jan 2010 23:53:56 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

Gorzej jak sie zacznie przerabiac "Czterch Pancernych" na HD kolor.

To już jest HD, może oprócz dźwięku, a kolor.. jak to zrobią ładnie i ze
starannością, to czemu nie? Widziałem Samych Swoich i nie było to takie
tragiczne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-31 00:15:15
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sat, 30 Jan 2010, Waldek Godel wrote:

| starannością, to czemu nie? Widziałem Samych Swoich i nie było to takie
| tragiczne.

Coz, "przed postepem nie ma ucieczki".
(Klnac w duchu, powtarzam uzywajac Office 2007).

Pzdr.J.P.

Data: 2010-01-30 23:20:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 31 Jan 2010 00:15:15 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

Coz, "przed postepem nie ma ucieczki".

A może przed powrotem do tego co było? (wysokiej rozdzielczości materiału
na taśmie filmowej)

(Klnac w duchu, powtarzam uzywajac Office 2007).

nie, no to jest argument poniżej pasa...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-31 00:57:25
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-31 00:20, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 31 Jan 2010 00:15:15 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

Coz, "przed postepem nie ma ucieczki".

A może przed powrotem do tego co było? (wysokiej rozdzielczości materiału
na taśmie filmowej)

Nie demonizowałbym tej jakości filmowej... Szczególnie w przypadku filmów z demoludów, kręconych na taśmach z demoludów, szczególnie ze słynnego koncernu ORWO (dla taśm kolorowych) i FOTON (dla czarnobiałych).
Ziarno było widoczne na ekranie kinowym gołym okiem. A o odezwzorowaniu kolorów lepiej nie mówic.
Wcale nie lepiej było z taśmami dystrybucyjnymi filmów zachodnich. No i cały czas należy pamiętać o tym, że między kamerą na planie, a ekranem kinowym czekało conajmniej 7 kopiowań taśmy, najczęściej stykowo, co wcale nie polepszało jakości.

Data: 2010-01-31 10:56:02
Autor: Waldek Godel
Problemy z nagrywaniem z TVP
Dnia Sun, 31 Jan 2010 00:57:25 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

to jest prawda. Ale taśmy czarno-białe z ORWO były doskonałe, zwłaszcza
troskliwie wywołane, co sam praktykowałem. Więc we wspomnianym przypadku są
szanse na dobre wyniki obróbki komputerowej, choć obawiam się, że z powodów
ideologicznych nie ma szans. Co z drugiej strony nie przeszkadza robić tego
zapchajdziury przy cięciu kosztów reżymowych środków masowego rażenia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-31 15:58:41
Autor: pawell32
W dniu 31.01.2010 00:57, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

są i teraz twórcy robiący filmy na negatywie (np. Pasikowski), którzy
twierdzą, że kamera cyfrowa nie oddaje tej głębi co negatyw.
a jest to droższe.

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-03-28 11:06:45
Autor: Remek
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał:

[...]

Ale pieprzysz. Pojęcia nie masz o temacie. Fotoczuła taśma filmowa rozdzielczością bije na głowę o kilkanaście rzędów wielkości współczesne matryce cyfrowe. Problem był w czym innym, a mianowicie w jakości sprzętu telewizyjnego. W kinie na ogromnym ekranie widziałeś jakieś ziarno?

Remek

Data: 2010-03-28 17:00:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-28 11:06, Remek wrote:
[...]

Wykazałeś się niewątpliwą znajomością tematyki, pisząc o "rozdzielczości taśmy filmowej". Nigdy czegoś takiego nie ma i nie było. Pojęcie rozdzielczości w najlepszym przypadku związane było z optyką, nigdy z filmem, i to długo przed II Wojną Światową :-P
Ziarno na bardzo dobrych materiałach może mieć średnicę rzędu 5-10 mikronów. Przy standardowej klatce filmowej 21 x 16 mm na ekranie szerokości 10 m to daje ok. 5 mm i rzeczywiście jest w praktyce niewidoczne dla oka. Gorzej było z materiałami produkowanymi w demoludach: tu ziarno bywało i kilkadziesiąt razy większe, o licznych wadach w samej emulsji nie wspominając. Dawało to efekt widziany gołym okiem.

Data: 2010-03-30 11:54:37
Autor: Remek
Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

[...]

Chyba żaryujesz. A co to jest ziarno? To właśnie owo ziarno określa maksymalną, możliwą do uzyskania rozdzielczość. Teoretycznie ziarno może mieć wielkość pojedyńczej cząsteczki. Co w praktyce da się uzyskać zależy oczywiście od optyki, obróbki i paru innych rzeczy, ale jeśli mówimy o właściwościach taśmy to resztę pomijamy.

Celowo przesadziłem z tymi kilkunastoma rzędami wielkości, ale tak, czy owak bredzenie o wyższości matrycy cyfrowej nad fotoczułym materiałem chemocznym jest niepoważne. Jeszcze długo matryca nie dorówna taśmie i co najwyżej może się do niej zbliżyć. Lepsza nie będzie nigdy. Chyba, że zastosowane zostanie rozwiązanie podobne do sieci radioteleskopów, z których każdy bada swój kawałek, a komputer składa to w całość. Gdzieniegdzie przebąkuje się już o takim rozwiązaniu.

Dalsze wypowiedzi świadczą jednak o wyższości kliszy nad matrycą. Niezależnie od wielkości tej przewagi o jakiej twierdzą wypowiadający się, zawsze jednak na niekorzyść matrycy. I taka jest prawda stojąca w oczywistej sprzeczności z przekonaniami ludzi zdobywających wiedzę z reklam supermarketów.

Remek

Data: 2010-03-28 19:59:24
Autor: Jan Rudziński
Problemy z nagrywaniem z TVP
Cześć wszystkim

Remek pisze:
\

Ale pieprzysz. Pojęcia nie masz o temacie. Fotoczuła taśma filmowa rozdzielczością bije na głowę o kilkanaście rzędów wielkości współczesne matryce cyfrowe.

No nie do końca. W tej chwili matryce w dobrych aparatach cyfrowych mają rozdzielczości porównywalne z tym, co można wycisnąć z klatki filmowej.
O żadnych "rzędach wielkości" nie może nawet być mowy. A już zwłaszcza w wypadku negatywu kolorowego...

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2010-03-28 19:16:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 28 Mar 2010 19:59:24 +0200, Jan Rudziński napisał(a):

[...]

A ktoś tu pisał o aparatach? Chyba Ci się grupy pomyliły. Filmy kręcą
kamery a nie aparaty. Kamera FullHD kręci filmy z rozdzielczością 1920x1080
pikseli, co daje 2 megapiksele. Nawet czczony przez niektórych Canony 7D i 1Ds Mk4, mimo 17-megapikselowej
matrycy do fotek, filmy kręcą maksymalnie 1080p.
20 megapikseli klatki 35 mm to jest dokładnie rząd wielkości. Klisza
filmowa 70 mm (na której kręcone są co droższe hollywoodzkie produkcje) ma
nie mniej niż 33 megapiksele.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-28 20:25:59
Autor: Jan Rudziński

Waldek Godel pisze:
[...]

Mój przedpisca pisał o matrycach cyfrowych jako takich.

  Filmy kręcą
kamery a nie aparaty. Kamera FullHD kręci filmy z rozdzielczością 1920x1080
pikseli, co daje 2 megapiksele.

*Amatorska* kamera video.
Półprofesjonalne

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Digital_Cinema_Camera_Company

kamery filmowe mają rozdzielczość dorównującą taśmie filmowej - pamiętaj, że kadr filmu 35mm ma powierzchnię mniej więcej kadru zdjęcia z aparatu małoobrazkowego.

Nawet czczony przez niektórych Canony 7D i 1Ds Mk4, mimo 17-megapikselowej
matrycy do fotek, filmy kręcą maksymalnie 1080p.

Bo mają filmy video, przeznaczone do oglądanie na telewizorze.

20 megapikseli klatki 35 mm to jest dokładnie rząd wielkości.

Rząd, nie "kilka rzędów"... Poza tym te 20 MPix jest nieco przesadzone.

Klisza
filmowa 70 mm (na której kręcone są co droższe hollywoodzkie produkcje) ma
nie mniej niż 33 megapiksele.

Ogólnie masz całkowitą rację - z filmu kinowego nakręconego na dobrej jakości taśmie

Data: 2010-03-28 20:42:10
Autor: Jan Rudziński
Problemy z nagrywaniem z TVP
Cześć wszystkim

Jan Rudziński pisze:
[...]

Ogólnie masz całkowitą rację - z filmu kinowego nakręconego na dobrej jakości taśmie...

....oczywiście da się wyciągnąć materiał full HD, pod warunkiem użycia dobrego egzemplarza taśmy, odpowiedniego sprzętu i odpowiedniego operatora.

Data: 2010-03-28 22:01:50
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-28 20:25, Jan Rudziński wrote:

kamery filmowe mają rozdzielczość dorównującą taśmie filmowej -
pamiętaj, że kadr filmu 35mm ma powierzchnię mniej więcej kadru zdjęcia
z aparatu małoobrazkowego.

Idź poczytaj trochę. Kadr na taśmie filmowej 35 mm to ok. 40 % klatki z aparatu małoobrazkowego.

Data: 2010-01-30 14:03:24
Autor: Bartłomiej Zieliński
[...]

Rzeczywiście stresująca sytuacja. Z tym, że jeszcze mi się nie zdarzyła, a nagrywałem sporo, zarówno z TV naziemnej jak i z satelity (FTA i TnK). I także przegrywałem na nagrywarkę z tunera przez eurozłącze.

Data: 2010-01-30 23:21:59
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sat, 30 Jan 2010, Bartłomiej Zieliński wrote:

|Z tym, że jeszcze mi się nie zdarzyła, a nagrywałem sporo,
| zarówno z TV naziemnej jak i z satelity (FTA i TnK). I także
| przegrywałem na nagrywarkę z tunera przez eurozłącze.

Trzeba bylo napisac szybciej ;)
My tu teoretyzujemy, winnego juz prawie ze znalezlismy (TVP).

A jaka masz nagrywarke? Jak sie zachowuje?
Info moze sie przydac tez Asi.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-01-31 19:05:49
Autor: Bartłomiej Zieliński
Problemy z nagrywaniem z TVP
Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
Trzeba bylo napisac szybciej ;)

Mea culpa.

A jaka masz nagrywarke? Jak sie zachowuje?

Panasonic DMR-EH68 (i przy okazji tuner sat. Ferguson DF-9000 PVR).
A o co konkretnie pytasz (w sensie zachowania)?

Data: 2010-02-01 09:11:06
Autor: Asia

Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1001302315590.9400sci.pam.szczecin.pl...

A jaka masz nagrywarke? Jak sie zachowuje?
Info moze sie przydac tez Asi.

 Dzięki za pamięć. Obserwuję ten wątek bo też mnie zaniepokoił.
Tyle, że Asi niestety nie stać na taką wyższą półkę jak Panasonic DMR-EH68 itp..
Bardziej myśli(tylko nie krzyczeć!) o jakimś Medionie/Tevionie/Levelu!
Serdecznie pozdrawiam.
Asia

Data: 2010-02-01 11:41:12
Autor: adresss
Problemy z nagrywaniem z TVP
czesc,

no to moze wstawic pomiedzy tuner/dekoder "omijacz" zabezpieczen
Macrovision/ regenerator sygnalow synchronizacji i potestowac w takim
srodowisku.

Coraz bardziej sie przekonuje do tego, aby nagrywarke zbudowac sobie
na bazie PC (HTPC) - nawet dla analoga i dla dvb-t (moze to byc jedna
karta tunera tv).

Natomiast w przypadku cyfrowego sygnalu na calej trasie miedzy tunerem
a tv - to juz sytuacja nie jest taka prosta (dla abonenta). Moga
zrobic co chca - zabronic nagrania, zabronic przewijania reklam,
skasowania nagrania po 1 ogladnieciu......pisac dalej?

--
ThinkXtra

Problemy z nagrywaniem z TVP