Data: 2010-05-28 19:59:54 | |
Autor: M.H. | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Witam,
Jeżdżę vectrą c na oponach 215/50 R17. Taka mnie teraz naszła refleksja : czy takie opony mogą sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ? Nie daje mi spokoju wspomnienie sposobu w jaki radzili sobie gumiarze z zakładaniem tych opon. Generalnie opony były twarde - i po wstępnym założeniu na felgę opona długo nie chciała właściwie "wskoczyć" - co manifestuje się zwykle donośnym hukiem. Chłopaki sprawiali wrażenie nieco bezradnych, ale pompowali opony do 4 atm chyba, potem upuszczali powietrza, potem znowu pompowali itd. Huk jaki się przy tym rozlegał budził moje przerażenie - bałem się, że rozwali felgę (alu). Czy słusznie ? Z drugiej strony, nie jestem pewien, czy ta opona wskoczyła naprawdę idealnie symetryczne - generalnie był problem z wyważeniem, ale stwierdzili, że felga jest nieco krzywa (to możliwe niestety). Faktem jest też, że auto minimalnie ściąga w prawo, i to pomimo zrobionej geometrii. No więc pytam: czy to się tak właśnie robi, czy to może takie problemy sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coś robili nie tak ? M.H. |
|
Data: 2010-05-28 20:27:09 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
On Fri, 28 May 2010 19:59:54 +0200, M.H. wrote:
Nie daje mi spokoju wspomnienie sposobu w jaki radzili sobie gumiarze z zakładaniem tych opon. Generalnie opony były twarde - i po wstępnym założeniu na felgę opona długo nie chciała wła¶ciwie "wskoczyć" - co manifestuje się zwykle dono¶nym hukiem. Chłopaki sprawiali wrażenie nieco bezradnych, ale pompowali opony do 4 atm chyba, potem upuszczali Wydaje mi sie ze przy zwyklych oponach gumiarze dawali nawet i 6 at. powietrza, potem znowu pompowali itd. Huk jaki się przy tym rozlegał Raczej nie. Mala masa, guma - nie rozwali. Faktem jest też, że auto minimalnie ¶ci±ga w prawo, i to pomimo zrobionej geometrii. Najpierw dopompowac do rownego cisnienia. Potem sprawdzic na srodku drogi, a nawet na lewym pasie - to bywa zalezne od przechylenia jezdni. J. |
|
Data: 2010-05-28 20:43:10 | |
Autor: Tadeusz | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Użytkownik "M.H." <> napisał w wiadomości ...
to nie jest niski profil... niski to będzie 35 :) |
|
Data: 2010-05-28 20:29:47 | |
Autor: to | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Tadeusz wrote:
to nie jest niski profil... To prawda. niski to będzie 35 :) A to różnie, przecież to zależy od szerokości opony, profil nie jest podany w wartościach bezwzględnych. -- "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$1@news.net.icm.edu.pl |
|
Data: 2010-05-29 10:27:23 | |
Autor: Katanka | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
M.H. wrote:
Witam, Ale to nie jest niski profil :) czy takie opony mogą sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ? Takie to nie, ale moje oponki 235x40/R18 zimowe okropnie sprawiły gumiarzowi problem. Oczywiście opony nowe, bo przy drugim zakładaniu nie było problemów. A jaki to był problem? Pompował je do 9atm i dopiero wtedy wskakiwały na felgę. Oczywiście robił to w zamkniętym pomieszczeniu, bo raz, że był huk, a dwa, że przy rozerwaniu opony, mogliśmy zginąć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczną opona strzeliła. Rozerwału kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zginął w ciężkich męczarniach. Dlatego trzeba uważać, bo podobno nawet 3atm są groźne jeśli się stoi blisko pompowanej opony. Cisnienie 9atm było zaraz po zakupie opon, bo jak drugi raz zakładał tę sama oponę, to wystarczyło 3,5atm i wskoczyła na miejsce. Oczywiście opona musiała byc też dobrze nasmarowana, a felga wyczyszczona. Niski profil przy duzym cisnieniu wymaga też czasu. Nie wskakuje od razu, tylko milimetr po milimetrze się nasuwa na felgę. dopiero po jakims krytycznym momencie zaskoczy. No więc pytam: czy to się tak właśnie robi, czy to może takie problemy Mogą byc o wiele większe problemy jak masz faktycznie niski profil :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-05-29 10:34:31 | |
Autor: Olek | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:
mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego normalnie Urban Legends - nie chce mi się w to wierzyć... Jak flaki wylec± to trzeba je pozbierać i do szpitala - poważnie :) |
|
Data: 2010-05-29 10:39:07 | |
Autor: Jurand | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htqjiq$sae$2news.onet.pl... On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote: Tym bardziej jak to był góral z Zakopanego - przecież tam się normalnie codziennie ciupagami pior± ;) Jurand |
|
Data: 2010-05-29 15:03:26 | |
Autor: Olek | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
On 2010-05-29 10:39, Jurand wrote:
Tym bardziej jak to był góral z Zakopanego - przecież tam się normalnie :D r±bi± się aż wióry lec±, pękaj±ca opona nie robi na nich żadnego wrażenia... ;) |
|
Data: 2010-05-29 16:11:14 | |
Autor: Katanka | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Olek wrote:
On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote: Całkiem możliwe, że tak jest, ale ja się nie znam. Poprosił mnie, abym opu¶cil pomieszczenie, sam pompował zza ¶cianki oszklonej. Najwazniejsze ze się udało. Jedna zaskoczyła przy 6,5atm, najoporniejsza aż przy 8atm :) Mówił, ze były bardzo twarde i tylko raz w zyciu miał taki przypadek. Miał dwie maszyny, jedna daje maks 4atm, druga az 20atm. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-05-29 16:17:38 | |
Autor: Olek | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
On 2010-05-29 16:11, Katanka wrote:
Całkiem możliwe, że tak jest, ale ja się nie znam. Poprosił mnie, abym prędzej by Cię ta szyba zabiła niż lataj±ca opona :) sam pompował to ryzykant jaki¶, widać górole lubi± ryzyko :D |
|
Data: 2010-05-29 14:32:51 | |
Autor: to | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Olek wrote:
prędzej by Cię ta szyba zabiła niż latająca opona :) Skąd wiesz, co to była za szyba? A co do opony to różni się zasadniczo budową od kondomu i znajduje się tam też trochę mało przyjaznych dla ludzkich wnętrzności elementów. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-05-29 16:42:27 | |
Autor: Olek | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
On 2010-05-29 16:32, to wrote:
Sk±d wiesz, co to była za szyba? bo mam szklan± kulę (na allegro za 150 zł + wysyłka), widzę jeszcze, że była to szyba oczo-atakuj±ca, jak za blisko podejdziesz to wydrapuje Ci oczy... A co do opony to różni się zasadniczo niezłe masz zabawy jak kondomami sobie po brzuchu strzelasz... i znajduje się tam też trochę mało przyjaznych dla jasssssne i przecina (zapewne ubranego, chociaż zaraz wymy¶lisz że goły stał) człowieka w pół... ....a następnym razem wypożycz sobie jaki¶ melodramat na DVD... |
|
Data: 2010-05-29 20:34:06 | |
Autor: megrims | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
W dniu 2010-05-28 19:59, M.H. pisze:
Witam, 255 35 18 ...... chłopaki przeklinali ostatnio bardzo i dwóch zakładało oponę na fele i pare razy próbowali zanim sie udało. Jak dmuchali te atmosfery to nikt się po szafach nie chował, ale sam osobiście bardzo nie lubię, jak opona "wskakuje" na miejsce. |
|
Data: 2010-05-29 22:54:26 | |
Autor: .Peeter | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
"M.H." wrote:
No więc pytam: czy to się tak właśnie robi, czy to może takie problemy sprawiać przy zakładaniu ? 225/45/17, niby nie strasznie niskie, ale za to z bardzo grubymi ściankami bocznymi. Zakładali we dwóch chłopa, pompowali do 8atm, żeby wskoczyły. :D Przeklinali przy tym masakrycznie. :-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-05-30 23:51:27 | |
Autor: Jurand | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htruuk$487$1inews.gazeta.pl... "M.H." wrote: 33/10.5/R16. Z felgą stalową nie dało się tego podnieść samodzielnie. Jurand. |
|
Data: 2010-06-04 13:40:42 | |
Autor: Karol Y | |
Problemy z oponami niskoprofiliowymi | |
33/10.5/R16. Z felg± stalow± nie dało się tego podnie¶ć samodzielnie. A to w calach, czy centymetrach, bo mówimy o oponie 255/85 R16 ? -- Mateusz Bogusz |
|