Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problemy z oponami niskoprofiliowymi

Problemy z oponami niskoprofiliowymi

Data: 2010-05-29 10:27:23
Autor: Katanka
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
M.H. wrote:
Witam,

JeĹĽdĹĽÄ™ vectrÄ… c na oponach  215/50 R17. Taka mnie teraz naszĹ‚a
refleksja

Ale to nie jest niski profil :)

czy takie opony mogą sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ?

Takie to nie, ale moje oponki 235x40/R18 zimowe okropnie sprawiły gumiarzowi problem. Oczywiście opony nowe, bo przy drugim zakładaniu nie było problemów. A jaki to był problem? Pompował je do 9atm i dopiero wtedy wskakiwały na felgę. Oczywiście robił to w zamkniętym pomieszczeniu, bo raz, że był huk, a dwa, że przy rozerwaniu opony, mogliśmy zginąć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczną opona strzeliła. Rozerwału kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zginął w ciężkich męczarniach. Dlatego trzeba uważać, bo podobno nawet 3atm są groźne jeśli się stoi blisko pompowanej opony.

Cisnienie 9atm było zaraz po zakupie opon, bo jak drugi raz zakładał tę sama oponę, to wystarczyło 3,5atm i wskoczyła na miejsce. Oczywiście opona musiała byc też dobrze nasmarowana, a felga wyczyszczona. Niski profil przy duzym cisnieniu wymaga też czasu. Nie wskakuje od razu, tylko milimetr po milimetrze się nasuwa na felgę. dopiero po jakims krytycznym momencie zaskoczy.

No więc pytam: czy to się tak właśnie robi, czy to może takie problemy
sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coś robili nie tak ?

Mogą byc o wiele większe problemy jak masz faktycznie niski profil :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-05-29 10:34:31
Autor: Olek
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:

mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego
pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczn± opona strzeliła. Rozerwału
kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zgin±ł w ciężkich
męczarniach.

normalnie Urban Legends - nie chce mi się w to wierzyć...
Jak flaki wylec± to trzeba je pozbierać i do szpitala - poważnie :)

Data: 2010-05-29 10:39:07
Autor: Jurand
Problemy z oponami niskoprofiliowymi

Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htqjiq$sae$2news.onet.pl...
On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:

mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego
pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczn± opona strzeliła. Rozerwału
kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zgin±ł w ciężkich
męczarniach.

normalnie Urban Legends - nie chce mi się w to wierzyć...
Jak flaki wylec± to trzeba je pozbierać i do szpitala - poważnie :)

Tym bardziej jak to był góral z Zakopanego - przecież tam się normalnie codziennie ciupagami pior± ;)

Jurand

Data: 2010-05-29 15:03:26
Autor: Olek
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
On 2010-05-29 10:39, Jurand wrote:

Tym bardziej jak to był góral z Zakopanego - przecież tam się normalnie
codziennie ciupagami pior± ;)

Jurand

:D r±bi± się aż wióry lec±, pękaj±ca opona nie robi na nich żadnego wrażenia... ;)

Data: 2010-05-29 16:11:14
Autor: Katanka
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Olek wrote:
On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:

mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z
Zakopanego pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczn± opona
strzeliła. Rozerwału kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę.
Zgin±ł w ciężkich męczarniach.

normalnie Urban Legends

Całkiem możliwe, że tak jest, ale ja się nie znam. Poprosił mnie, abym opu¶cil pomieszczenie, sam pompował zza ¶cianki oszklonej. Najwazniejsze ze się udało. Jedna zaskoczyła przy 6,5atm, najoporniejsza aż przy 8atm :) Mówił, ze były bardzo twarde i tylko raz w zyciu miał taki przypadek. Miał dwie maszyny, jedna daje maks 4atm, druga az 20atm.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-05-29 16:17:38
Autor: Olek
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
On 2010-05-29 16:11, Katanka wrote:

Całkiem możliwe, że tak jest, ale ja się nie znam. Poprosił mnie, abym
opu¶cil pomieszczenie, sam pompował zza ¶cianki oszklonej. Najwazniejsze
ze się udało. Jedna zaskoczyła przy 6,5atm, najoporniejsza aż przy 8atm
:) Mówił, ze były bardzo twarde i tylko raz w zyciu miał taki przypadek.
Miał dwie maszyny, jedna daje maks 4atm, druga az 20atm.


prędzej by Cię ta szyba zabiła niż lataj±ca opona :) sam pompował to ryzykant jaki¶, widać górole lubi± ryzyko :D

Data: 2010-05-29 14:32:51
Autor: to
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Olek wrote:

prędzej by Cię ta szyba zabiła niż latająca opona :)

Skąd wiesz, co to była za szyba? A co do opony to różni się zasadniczo budową od kondomu i znajduje się tam też trochę mało przyjaznych dla ludzkich wnętrzności elementów.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-05-29 16:42:27
Autor: Olek
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
On 2010-05-29 16:32, to wrote:

Sk±d wiesz, co to była za szyba?

bo mam szklan± kulę (na allegro za 150 zł + wysyłka), widzę jeszcze, że była to szyba oczo-atakuj±ca, jak za blisko podejdziesz to wydrapuje Ci oczy...

A co do opony to różni się zasadniczo
budow± od kondomu

niezłe masz zabawy jak kondomami sobie po brzuchu strzelasz...

i znajduje się tam też trochę mało przyjaznych dla
ludzkich wnętrzno¶ci elementów.

jasssssne i przecina (zapewne ubranego, chociaż zaraz wymy¶lisz że goły stał) człowieka w pół...

....a następnym razem wypożycz sobie jaki¶ melodramat na DVD...

Problemy z oponami niskoprofiliowymi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona