Problemy z oponami niskoprofiliowymi

Data: 2010-05-29 20:34:06
Autor: megrims
Problemy z oponami niskoprofiliowymi
W dniu 2010-05-28 19:59, M.H. pisze:
Witam,

Jeżdżę vectrą c na oponach 215/50 R17. Taka mnie teraz naszła refleksja
: czy takie opony mogą sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ?
Nie daje mi spokoju wspomnienie sposobu w jaki radzili sobie gumiarze z
zakładaniem tych opon. Generalnie opony były twarde - i po wstępnym
założeniu na felgę opona długo nie chciała właściwie "wskoczyć" - co
manifestuje się zwykle donośnym hukiem. Chłopaki sprawiali wrażenie
nieco bezradnych, ale pompowali opony do 4 atm chyba, potem upuszczali
powietrza, potem znowu pompowali itd. Huk jaki się przy tym rozlegał
budził moje przerażenie - bałem się, że rozwali felgę (alu). Czy
słusznie ? Z drugiej strony, nie jestem pewien, czy ta opona wskoczyła
naprawdę idealnie symetryczne - generalnie był problem z wyważeniem, ale
stwierdzili, że felga jest nieco krzywa (to możliwe niestety).
Faktem jest też, że auto minimalnie ściąga w prawo, i to pomimo
zrobionej geometrii.
No więc pytam: czy to się tak właśnie robi, czy to może takie problemy
sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coś robili nie tak ?

M.H.

255 35 18 ...... chłopaki przeklinali ostatnio bardzo i dwóch zakładało
oponę na fele i pare razy próbowali zanim sie udało. Jak dmuchali te
atmosfery to nikt się po szafach nie chował, ale sam osobiście bardzo
nie lubiÄ™, jak opona "wskakuje" na miejsce.

Problemy z oponami niskoprofiliowymi