Problemy z rozruchem TDCi - aku?

Data: 2011-11-23 16:19:40
Autor: Bartek
Problemy z rozruchem TDCi - aku?
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:jaj110$qot$1inews.gazeta.pl...
Ford Focus 1,8 TDCi. Poniżej 5°C kręci, kaszle i zapala jakby chciał, ale nie mógł. Dość podobnie do tego filmiku: http://patrz.pl/filmy/focus-zimny-start (nie mój). Tylko ten filmik to

trzeba by sprawdzić, jak wygląda cisnienie na listwie wtryskowej.
czy nie wygląda to tak, że cisnienie jest zbyt niskie, i dopiero po kręceniu dluzszym nabija wystarczająco.
czy mechanik może sprawdzić coś więcej niż tylko błędy?
od tego bym zaczął.

jeśli cisnienie będzie niskie, i dopiero będzie je nabijać po długim kreceniu - soprawdził bym wtryski na przelewy.
[jak nie wiesz jak, napisz - ale i tak najpierw dobrze by było zwizualizować kompem co się dzieje podczas zapalania]

nie znam kompletnie tch silnikow. jesli jednak mają one cokolwiek podobnego z JYD, to:
w fiatowskich dzieje się czasem tak, że pompa się rozszczelnia - gdy zimno ma problem z wywołaniem odpowiedniego cisnienia.
widać to ewidentnie po podpięciu kompa.

można  jescze zobaczyć na regulator cisnienia CR bo pewenie występuje,

jako że w fiatowskich się spotkałem już z takim problemem - testowaliśmy taką pompe gdy zimno polewając ją gorącą wodą - klucz na zapłon, pompe ogrzewamy [wodą najłatwiej], i zapalamy.

tak jak mówię - nie znam się na tych silnikach i tutaj może mu dolegać coś innego,
ale może moje podpowiedzi ci pomogą.

Jeśli masz jakiegoś dieslowca rozsądnego, to warto podjechać. ale  ja przynajmniej nie poznałem zbyt wielu myślących. ogólnie to większość ma pojęcie marne, albo bardzo słabo kombinuje.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2011-11-23 16:34:45
Autor: =Marcos=
[...]

Na razie błądzę po omacku, co nie jest łatwe o tyle, że to pierwszy diesel w historii rodziny i ani nie mamy sprawdzonych mechaników, ani do końca nie wiemy co się może popsuć ;) Tzn. wtryski, dwumasa, turbo - OK. Ale co chwilę się dowiaduję o jakichś niesamowitych częściach typu sprzęgiełko alternatora ;]

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Problemy z rozruchem TDCi - aku?