Data: 2016-09-21 18:10:58 | |
Autor: z | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu 4WD na przeglądzie technicznym.
Podobno został zbesztany przez obsługę że nie poinformował o napędzie na 4 koła bo przy sprawdzaniu hamulców można takie auto uszkodzić. Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i pewnie kontrolowane że nie używają jakiegoś złomu. :-) z |
|
Data: 2016-09-21 18:19:29 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Hello z,
Wednesday, September 21, 2016, 6:10:58 PM, you wrote: Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma do czynienia z 4WD? Co do złomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgiełka układu międzyosiowego - przy sprawdzaniu hamulców kręcone są koła jednej osi... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-09-21 17:37:16 | |
Autor: masti | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello z, i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami? c'mon. Ubawiłem się serdecznie -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-21 20:42:55 | |
Autor: yabba | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:nruggc$7ab$1dont-email.me...
RoMan Mandziejewicz wrote: Tak. Mają wózki z rolkami, które podkładają pod koła osi niemierzonej. c'mon. Ubawiłem się serdecznie :) -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-21 20:45:23 | |
Autor: Irek.N. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglÄ dzie tec hnicznym | |
Oj chyba nie. Nie było żadnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i być może coś modernizowali, ale wewnątrz sprżętu. Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie kołem nie mierzonym. Sprawdzę w grudniu. Irek.N. |
|
Data: 2016-09-21 21:17:58 | |
Autor: yabba | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał w wiadomości news:nrukfp$4je$2gioia.aioe.org...
Oj chyba nie. Nie było żadnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i być może coś modernizowali, ale wewnątrz sprżętu. Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie kołem nie mierzonym. Sprawdzę w grudniu. Ja widziałem takie coś: http://motofocus.pl/media/_old/artdodatki/120102226547962539952ef.pdf -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-22 02:05:03 | |
Autor: Jimiasty | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu środa, 21 września 2016 20:45:16 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> > Tak. Mają wózki z rolkami, które podkładają pod koła osi niemierzonej. W niektórych stacja maja funkcje kręcenia kołami w przeciwnych kierunkach na jednej osi. Dalej problem, bo ja np mam szperę w dyfrze, więc słuchając głosów niezadowolenia i utyskiwania panów diagnostów wjeżdzam na dodatkowe rolki. -- Pozdr. Jimiasty |
|
Data: 2016-09-21 20:43:21 | |
Autor: Irek.N. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglÄ dzie tec hnicznym | |
i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami? Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogóle nie kręcą. Mnie pomyłka (wiedział, ale sobie źle nacisnął na pilocie) kosztowała 600PLN. Następnym razem nawet nie próbował kręcić. Za to chyba 2 lata później już kręcił. Coś tam zmodernizowali i mają algorytm do badania 4x4. Nie wiem czy to takie śmieszne... Miłego. Irek. |
|
Data: 2016-09-21 20:53:30 | |
Autor: 007 | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglÄ dzie tec hnicznym | |
Irek.N. w <news:nrukbv$4je$1gioia.aioe.org>:
i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami? Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogóle nie kręcą. Ciebie? Zabrał DR, wsiadł w samochód, naciskał cos na pilocie do swojego sprzetu, zepsuł Ci samochód i Ty za to (oprócz badania) zapłaciłeś? masti to przygłup, ale dalej nie rozumiem, dlaczego miałbym płacić za czyjąś niewiedzę/błedy -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-09-21 19:29:33 | |
Autor: masti | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
007 wrote:
masti to przygłup ty z gatunku tych co nie zauważą ironii jak ci dupy nie odgryzie? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-22 18:58:52 | |
Autor: Irek.N. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogóle nie kręcą. No co zrobić, nie do udowodnienia. Łącznik kątowy padł niecały tydzień po tym badaniu. Mechanik powiedział, że został ukręcony wieloklin. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2016-09-21 20:55:01 | |
Autor: yabba | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1009950863.20160921181929pik-net.pl.invalid...
Hello z, A po czym miałby się zorientować? Jeśli był to popularny samochód osobowy, to widoczna różnica pomiędzy wersjami 2WD a 4 WD może być tylko w znaczku na tylnej klapie. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-21 21:04:46 | |
Autor: atm | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
No tak, ale jesli wiaze sie to z mozliwym uszkodzeniem samochodu diagnosta powienien profilaktycznie zapytac kierowce o to, podobnie jak robi anestezjolog przez znieczuleniem pytajac o leki lub dolegliwosci. Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o poinformowaniu" diagnosty o 4WD jak to z kolei ma miejsce w przypadku RTG i "ciezarowek". Zreszta, sam powienien do tego dojsc, sporo osob nie ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD. |
|
Data: 2016-09-21 21:16:59 | |
Autor: 007 | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
atm w <news:57e2d9d0$0$5146$65785112news.neostrada.pl>:
Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o poinformowaniu" diagnosty o 4WD jak to z kolei ma miejsce w przypadku RTG i "ciezarowek". To, że baba ma "brzuch" to widać... Zreszta, sam powienien do tego dojsc, Diagnosta? Wybacz, ale porównanie technika RTG do technika 4WD jest troche nie na miejscu -- ten drugi nie musi, ale najczęściej jest debilem... Ten pierwszy ma jakąś odpowiedzialność... sporo osob nie ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD. I to jest święta prawda, Lacetti przegląd ma co rok i co rok mi mówili, że opony tnie, i w tym roku nie powiedzieli... a nic nie zmieniłem... W Lancerze puscili, mimo, ze amor prawy przód nie działał -- dobrze wiedzieli, że skoro nie cieknie to se mogą...Ale sam czułem że cos nie teges... -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-09-22 08:24:33 | |
Autor: LEPEK | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 21.09.2016 o 21:16, 007 pisze:
atm w Dzięki Ci, że jesteś tu z nami i dzielisz się swoją wiedzą. Dzięki Tobie życie staje się prostsze, bardziej podobne to Twojej osobowości. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2016-09-22 21:24:57 | |
Autor: 007 | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
LEPEK w <news:nrvtde$1n85$1gioia.aioe.org>:
Dzięki Ci, że jesteś tu z nami i dzielisz się swoją wiedzą. Dzięki Tobie życie staje się prostsze, bardziej podobne to Twojej osobowości. LEPKU (Łepku), dziękuję za diagnozę, zapewne odpowiesz na pytanie: masz odpowiednie kwalifikacje do wypowiadania się o czyjeś osobowości? -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-09-22 20:09:13 | |
Autor: masti | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
007 wrote:
LEPEK w <news:nrvtde$1n85$1gioia.aioe.org>: A Ty? a jednak się próbujesz wypowiadać -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-21 21:05:35 | |
Autor: 007 | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
yabba w <news:57e2d72e$0$659$65785112news.neostrada.pl>:
Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma A po czym miałby się zorientować? Jego problem. Skoro tak podstawowej rzeczy nie potrafi zweryfikować, to nie powinien być diagnostą... -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-09-21 21:12:11 | |
Autor: RadoslawF | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 2016-09-21 o 20:55, yabba pisze:
I przełączniku w kabinie.Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-21 21:24:51 | |
Autor: yabba | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:nrum27$noi$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-09-21 o 20:55, yabba pisze: Jak jest co przełączać. Są napędy 4WD, w których kierowca nie ma nic do przełączania. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-21 23:06:02 | |
Autor: z | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 2016-09-21 o 21:24, yabba pisze:
Jak jest co przełączać. Są napędy 4WD, w których kierowca nie ma nic do Dzięki wszystkim za przestrogi. W mordę trzeba się jeszcze za diagnostę szkolić bo nie wiadomo na kogo się trafi :-) z |
|
Data: 2016-09-22 09:36:45 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1009950863.20160921181929@pik-net.pl.invalid...
Wednesday, September 21, 2016, 6:10:58 PM, you wrote: Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma Niby specjalista - ale bo to widac ? Co do złomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgiełka układu A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-) J. |
|
Data: 2016-09-23 22:31:08 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 22.09.2016 o 09:36, J.F. pisze:
A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-)Torsen sie nie włączy, gwarantuję ci. 1: działa zawsze 2: jeśli druga strona nie "przyjmuje" min. 30% momentu - to działa jak otwarta różnicówka. Wyjedzie dopiero po zahamowaniu :P |
|
Data: 2016-10-05 01:21:27 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 21.09.2016 o 18:10, z pisze:
Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochoduAle to nie jest Twój problem tylko diagnosty! Ty możesz go poinformować, że masz auto czteronapędowe; dalej - niech się pan diagnosta gimnastykuje. Jak mu nie powiesz - sam musi na to wpaść i zbadac Ci hamulce. Period. Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami - napisze tylko: - torseny potrafią wyjechac z rolek _w_trakcie_hamowania_ (odsyłam do teorii torsena i maxymalnego/minimalnego przenoszonego momentu) ) - haldexy mają to w dupie (sterownik wie, że jedna oś się kręci _powoli_ a druga stoi, więc pewnie "wie" , że to nie warunki drogowe i nie dopina - inne wielopłytkowe sprzęgła międzyosiowe na przykładzie koreańczyków: jak w Haldexie |
|
Data: 2016-10-05 13:09:22 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt1dhp$8el$1@sunflower.man.poznan.pl...
Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami - napisze tylko: Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli to nie da napedu na druga os ? Czy wlasnie po braku gazu/hamulcu sie zorientowal ze nie trzeba spinac J. |
|
Data: 2016-10-05 17:38:39 | |
Autor: Cavallino | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi. Można spiąć na stałe, jak w trybie 4WD Lock w Dusterze, ale nie w każdym modelu. |
|
Data: 2016-10-05 18:13:38 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt36pt$bfs$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze: Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi. No, tak dziala haldex, ale o to "powoli" mi chodzi - na ile szybko musi sie slizgac, aby uznal za stosowne dolaczyc ? Rolki wolniej kreca ? J. |
|
Data: 2016-10-06 20:53:20 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze:
Rolki wolniej kreca ? Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsów - to będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :) |
|
Data: 2016-10-06 20:58:52 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt66j0$9c7$2@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze: Rolki wolniej kreca ? Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsów - to będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :) Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os. J. |
|
Data: 2016-10-06 23:35:36 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 06.10.2016 o 20:58, J.F. pisze:
Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.Raczej "oś w powietrzu - podnośnik albo zabawy na przeglądzie" ;-) Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie powinno zapiąć w takich warunkach. Nie każ mi góglać teraz gdzie to widziałem.. |
|
Data: 2016-10-15 00:00:47 | |
Autor: Budzik | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ...
Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie powinno zapiąć w takich warunkach. Ktos tu ostatnio pisał, ze na przeglądzie dla 4wd maja specjalny program, tylko trzeba im powiedziec, ze auto to 4wd. |
|
Data: 2016-10-06 23:47:30 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:
Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek: dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami. Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości, między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi). Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników. Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma (centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być! Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu. Teraz jaśniejsze? |