Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym

Data: 2016-09-21 18:10:58
Autor: z
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu 4WD na przeglądzie technicznym.
Podobno został zbesztany przez obsługę że nie poinformował o napędzie na 4 koła bo przy sprawdzaniu hamulców można takie auto uszkodzić.

Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i pewnie kontrolowane że nie używają jakiegoś złomu. :-)

Data: 2016-09-21 18:19:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Hello z,

[...]

Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma
do czynienia z 4WD?

Co do złomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgiełka układu
międzyosiowego - przy sprawdzaniu hamulców kręcone są koła jednej
osi...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-09-21 17:37:16
Autor: masti
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello z,

[...]

i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami?
c'mon. Ubawiłem się serdecznie

Data: 2016-09-21 20:42:55
Autor: yabba
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:nruggc$7ab$1dont-email.me...
RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello z,

[...]

Tak. Mają wózki z rolkami, które podkładają pod koła osi niemierzonej.

c'mon. Ubawiłem się serdecznie

:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-21 20:45:23
Autor: Irek.N.
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie tec hnicznym

Tak. Mają wózki z rolkami, które podkładają pod koła osi niemierzonej.

c'mon. Ubawiłem się serdecznie

Oj chyba nie. Nie było żadnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i być może coś modernizowali, ale wewnątrz sprżętu.

Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie kołem nie mierzonym. Sprawdzę w grudniu.

Irek.N.

Data: 2016-09-21 21:17:58
Autor: yabba
Użytkownik "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał w wiadomości news:nrukfp$4je$2gioia.aioe.org...

[...]

Ja widziałem takie coś:

http://motofocus.pl/media/_old/artdodatki/120102226547962539952ef.pdf

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-22 02:05:03
Autor: Jimiasty
W dniu środa, 21 września 2016 20:45:16 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

Oj chyba nie. Nie było żadnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i być może coś modernizowali, ale wewnątrz sprżętu.

Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie kołem nie mierzonym. Sprawdzę w grudniu.

W niektórych stacja maja funkcje kręcenia kołami w przeciwnych kierunkach
na jednej osi. Dalej problem, bo ja np mam szperę w dyfrze, więc słuchając głosów niezadowolenia i utyskiwania panów diagnostów wjeżdzam na dodatkowe rolki.

--
Pozdr.
Jimiasty

Data: 2016-09-21 20:43:21
Autor: Irek.N.
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie tec hnicznym
i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami?
c'mon. Ubawiłem się serdecznie

Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogóle nie kręcą.
Mnie pomyłka (wiedział, ale sobie źle nacisnął na pilocie) kosztowała 600PLN. Następnym razem nawet nie próbował kręcić. Za to chyba 2 lata później już kręcił. Coś tam zmodernizowali i mają algorytm do badania 4x4.
Nie wiem czy to takie śmieszne...

Miłego.
Irek.

Data: 2016-09-21 20:53:30
Autor: 007
Irek.N. w <news:nrukbv$4je$1gioia.aioe.org>:

[...]

Ciebie? Zabrał DR, wsiadł w samochód, naciskał cos na pilocie do swojego
sprzetu, zepsuł Ci samochód i Ty za to (oprócz badania) zapłaciłeś?  masti to przygłup, ale dalej nie rozumiem, dlaczego miałbym płacić za czyjąś
niewiedzę/błedy

--
'Tom N'

Data: 2016-09-21 19:29:33
Autor: masti
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
007 wrote:

masti to przygłup

ty z gatunku tych co nie zauważą ironii jak ci dupy nie odgryzie?

Data: 2016-09-22 18:58:52
Autor: Irek.N.
[...]

No co zrobić, nie do udowodnienia. Łącznik kątowy padł niecały tydzień po tym badaniu. Mechanik powiedział, że został ukręcony wieloklin.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2016-09-21 20:55:01
Autor: yabba
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1009950863.20160921181929pik-net.pl.invalid...
Hello z,

[...]

A po czym miałby się zorientować? Jeśli był to popularny samochód osobowy, to widoczna różnica pomiędzy wersjami 2WD a 4 WD może być tylko w znaczku na tylnej klapie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-21 21:04:46
Autor: atm
[...]

No tak, ale jesli wiaze sie to z mozliwym uszkodzeniem samochodu diagnosta powienien profilaktycznie zapytac kierowce o to, podobnie jak robi anestezjolog przez znieczuleniem pytajac o leki lub dolegliwosci.
Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o poinformowaniu" diagnosty o 4WD jak to z kolei ma miejsce w przypadku RTG i "ciezarowek". Zreszta, sam powienien do tego dojsc, sporo osob nie ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD.

Data: 2016-09-21 21:16:59
Autor: 007
atm w <news:57e2d9d0$0$5146$65785112news.neostrada.pl>:

Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o poinformowaniu" diagnosty o 4WD jak to z kolei ma miejsce w przypadku RTG i "ciezarowek".

To, że baba ma "brzuch" to widać...

Zreszta, sam powienien do tego dojsc,

Diagnosta? Wybacz, ale porównanie technika RTG do technika 4WD jest troche
nie na miejscu -- ten drugi nie musi, ale najczęściej jest debilem... Ten
pierwszy ma jakąś odpowiedzialność...

sporo osob nie ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD.

I to jest święta prawda, Lacetti przegląd ma co rok i co rok mi mówili, że
opony tnie, i w tym roku nie powiedzieli... a nic nie zmieniłem...

W Lancerze puscili, mimo, ze amor prawy przód nie działał -- dobrze
wiedzieli, że skoro nie cieknie to se mogą...Ale sam czułem że cos nie
teges...

--
'Tom N'

Data: 2016-09-22 08:24:33
Autor: LEPEK
W dniu 21.09.2016 o 21:16, 007 pisze:
[...]

Dzięki Ci, że jesteś tu z nami i dzielisz się swoją wiedzą. Dzięki Tobie życie staje się prostsze, bardziej podobne to Twojej osobowości.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2016-09-22 21:24:57
Autor: 007
LEPEK w <news:nrvtde$1n85$1gioia.aioe.org>:
Dzięki Ci, że jesteś tu z nami i dzielisz się swoją wiedzą. Dzięki Tobie życie staje się prostsze, bardziej podobne to Twojej osobowości.

LEPKU (Łepku), dziękuję za diagnozę, zapewne odpowiesz na pytanie: masz
odpowiednie kwalifikacje do wypowiadania się o czyjeś osobowości?

--
'Tom N'

Data: 2016-09-22 20:09:13
Autor: masti
007 wrote:

[...]

A Ty? a jednak się próbujesz wypowiadać

Data: 2016-09-21 21:05:35
Autor: 007
yabba w <news:57e2d72e$0$659$65785112news.neostrada.pl>:

Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma
do czynienia z 4WD?

A po czym miałby się zorientować?

Jego problem. Skoro tak podstawowej rzeczy nie potrafi zweryfikować, to nie powinien być
diagnostą...

--
'Tom N'

Data: 2016-09-21 21:12:11
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-21 o 20:55, yabba pisze:

[...]

I przełączniku w kabinie.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-21 21:24:51
Autor: yabba
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:nrum27$noi$2node2.news.atman.pl...
[...]

Jak jest co przełączać. Są napędy 4WD, w których kierowca nie ma nic do przełączania.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-21 23:06:02
Autor: z
W dniu 2016-09-21 o 21:24, yabba pisze:

Jak jest co przełączać. Są napędy 4WD, w których kierowca nie ma nic do
przełączania.

Dzięki wszystkim za przestrogi.
W mordę trzeba się jeszcze za diagnostę szkolić bo nie wiadomo na kogo się trafi :-)

Data: 2016-09-22 09:36:45
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1009950863.20160921181929@pik-net.pl.invalid...
[...]

Niby specjalista - ale bo to widac ?

Co do złomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgiełka układu
międzyosiowego - przy sprawdzaniu hamulców kręcone są koła jednej
osi...

A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-)

J.

Data: 2016-09-23 22:31:08
Autor: Scobowski
W dniu 22.09.2016 o 09:36, J.F. pisze:

A potem sie wlacza haldex czy torsen i auto z rolek wyjezdza :-)

Torsen sie nie włączy, gwarantuję ci.
1: działa zawsze
2: jeśli druga strona nie "przyjmuje" min. 30% momentu - to działa jak otwarta różnicówka. Wyjedzie dopiero po zahamowaniu :P

Data: 2016-10-05 01:21:27
Autor: Scobowski
W dniu 21.09.2016 o 18:10, z pisze:
[...]

Ale to nie jest Twój problem tylko diagnosty!
Ty możesz go poinformować, że masz auto czteronapędowe; dalej - niech się pan diagnosta gimnastykuje. Jak mu nie powiesz - sam musi na to wpaść i zbadac Ci hamulce. Period.

Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami - napisze tylko:
- torseny potrafią wyjechac z rolek _w_trakcie_hamowania_ (odsyłam do teorii torsena i maxymalnego/minimalnego przenoszonego momentu) )
- haldexy mają to w dupie (sterownik wie, że jedna oś się kręci _powoli_ a druga stoi, więc pewnie "wie" , że to nie warunki drogowe i nie dopina
- inne wielopłytkowe sprzęgła międzyosiowe na przykładzie koreańczyków: jak w Haldexie

Data: 2016-10-05 13:09:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Scobowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt1dhp$8el$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli to nie da napedu na druga os ?

Czy wlasnie po braku gazu/hamulcu sie zorientowal ze nie trzeba spinac

J.

Data: 2016-10-05 17:38:39
Autor: Cavallino
napisze tylko:
[...]

Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi.
Można spiąć na stałe, jak w trybie 4WD Lock w Dusterze, ale nie w każdym modelu.

Data: 2016-10-05 18:13:38
Autor: J.F.
napisze tylko:
[...]

No, tak dziala haldex, ale o to "powoli" mi chodzi - na ile szybko musi sie slizgac, aby uznal za stosowne dolaczyc ?

Rolki wolniej kreca ?

J.

Data: 2016-10-06 20:53:20
Autor: Scobowski
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze:

Rolki wolniej kreca ?

Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsów - to  będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :)

Data: 2016-10-06 20:58:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Scobowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt66j0$9c7$2@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze:
Rolki wolniej kreca ?

Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsów - to  będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :)

Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.

J.

Data: 2016-10-06 23:35:36
Autor: Scobowski
W dniu 06.10.2016 o 20:58, J.F. pisze:
Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.

Raczej "oś w powietrzu - podnośnik albo zabawy na przeglądzie" ;-)

Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie powinno zapiąć w takich warunkach.

Nie każ mi góglać teraz gdzie to widziałem..

Data: 2016-10-15 00:00:47
Autor: Budzik
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ...

[...]

Ktos tu ostatnio pisał, ze na przeglądzie dla 4wd maja specjalny program, tylko trzeba im powiedziec, ze auto to 4wd.

Data: 2016-10-06 23:47:30
Autor: Scobowski
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:

Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
to nie da napedu na druga os ?

Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek:

dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami.

Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości, między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi).
Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników.

Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma (centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być!

Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu.

Teraz jaśniejsze?

Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym