Data: 2016-10-05 01:21:27 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 21.09.2016 o 18:10, z pisze:
Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochoduAle to nie jest Twój problem tylko diagnosty! Ty możesz go poinformować, że masz auto czteronapędowe; dalej - niech się pan diagnosta gimnastykuje. Jak mu nie powiesz - sam musi na to wpaść i zbadac Ci hamulce. Period. Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami - napisze tylko: - torseny potrafią wyjechac z rolek _w_trakcie_hamowania_ (odsyłam do teorii torsena i maxymalnego/minimalnego przenoszonego momentu) ) - haldexy mają to w dupie (sterownik wie, że jedna oś się kręci _powoli_ a druga stoi, więc pewnie "wie" , że to nie warunki drogowe i nie dopina - inne wielopłytkowe sprzęgła międzyosiowe na przykładzie koreańczyków: jak w Haldexie |
|
Data: 2016-10-05 13:09:22 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt1dhp$8el$1@sunflower.man.poznan.pl...
Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami - napisze tylko: Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli to nie da napedu na druga os ? Czy wlasnie po braku gazu/hamulcu sie zorientowal ze nie trzeba spinac J. |
|
Data: 2016-10-05 17:38:39 | |
Autor: Cavallino | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi. Można spiąć na stałe, jak w trybie 4WD Lock w Dusterze, ale nie w każdym modelu. |
|
Data: 2016-10-05 18:13:38 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt36pt$bfs$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 05-10-2016 o 13:09, J.F. pisze: Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup Tak - jak się nie uślizgnie, to nie dołączy drugiej osi. No, tak dziala haldex, ale o to "powoli" mi chodzi - na ile szybko musi sie slizgac, aby uznal za stosowne dolaczyc ? Rolki wolniej kreca ? J. |
|
Data: 2016-10-06 20:53:20 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze:
Rolki wolniej kreca ? Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsów - to będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :) |
|
Data: 2016-10-06 20:58:52 | |
Autor: J.F. | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik "Scobowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt66j0$9c7$2@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 05.10.2016 o 18:13, J.F. pisze: Rolki wolniej kreca ? Przede wszystkij jednostajnie, podczas gdy z drugiej osi dociera 0 impulsów - to będzie chyba dośc jasny sygnał dla sterownika :) Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os. J. |
|
Data: 2016-10-06 23:35:36 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 06.10.2016 o 20:58, J.F. pisze:
Powinien byc jasny - poslizg, nalezy wlaczyc naped na druga os.Raczej "oś w powietrzu - podnośnik albo zabawy na przeglądzie" ;-) Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie powinno zapiąć w takich warunkach. Nie każ mi góglać teraz gdzie to widziałem.. |
|
Data: 2016-10-15 00:00:47 | |
Autor: Budzik | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ...
Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie powinno zapiąć w takich warunkach. Ktos tu ostatnio pisał, ze na przeglądzie dla 4wd maja specjalny program, tylko trzeba im powiedziec, ze auto to 4wd. |
|
Data: 2016-10-06 23:47:30 | |
Autor: Scobowski | |
Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym | |
W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:
Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek: dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami. Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości, między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi). Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników. Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma (centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być! Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu. Teraz jaśniejsze? |