Data: 2010-02-06 20:41:26 | |
Autor: Arti | |
Problemy z silnikiem? | |
Hej
W nastÄpnym tygodniu wybiorÄ siÄ na diagnostykÄ silnika (bo pomyslu nie mam) ale objawy sÄ nastÄpujÄ ce Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo Objawy: - Wcina olej - Pali 18l/100 - Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem Ĺcigaczem ale na oko bedzie z minuta do setki:) - Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem, uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i jest problem z odpaleniem. - Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnÄ Ä podczas jazdy(szczegĂłlnie gdy dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz) - kopci na biaĹo z rury - nie ubywa plynu z chlodnicy:) - w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem Co zrobilem: - wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony elektrycznej(cewka zaplonowa) Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:) Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:( Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-06 20:56:05 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Problemy z silnikiem? | |
Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a):
Objawy: Tak na oko wygląda na jakiś problem mechaniczny. Zacznij od zbadania ciśnienia sprężania - objawy wskazują na problem z którymś cylindrem: pęknięty tłok, wysypane pierścienie, dziurawy zawór. Pomiar będzie tani, a dostarczy mnóstwo informacji. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-02-06 21:06:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problemy z silnikiem? | |
Arti pisze:
Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:) - kontrola czujnikĂłw na komputerze - sprawdĹş kompresje w cylindrach (to by tĹumaczyĹo wszystkie objawy) - zmierz ciĹnienie paliwa na listwie, zarĂłwno na wolnych obrotach jak i wysokich (nie tĹumaczyĹoby to wcinania oleju, ale moĹźe to byÄ osobna sprawa) - sprawdĹş ustawienie rozrzÄ du - sprawdĹş samochĂłd pod kÄ tem oleju w pĹynie chĹodzÄ cym, albo pĹynu chĹodzÄ cego w oleju (to by wskazywaĹo na uszczelkÄ pod gĹowicÄ ) |
|
Data: 2010-02-06 21:09:25 | |
Autor: aari^^^ | |
Problemy z silnikiem? | |
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:
- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą) Z ciekawości: jak to się sprawdza? -- Bright light is the end of the black light district. |
|
Data: 2010-02-06 21:19:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problemy z silnikiem? | |
aari^^^ pisze:
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział: Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju. |
|
Data: 2010-02-06 21:24:50 | |
Autor: Arti | |
Problemy z silnikiem? | |
Tomasz Pyra wrote:
aari^^^ pisze: To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju. |
|
Data: 2010-02-06 21:28:17 | |
Autor: DoQ | |
Problemy z silnikiem? | |
Arti pisze:
Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju. Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-07 08:48:42 | |
Autor: lublex | |
Problemy z silnikiem? | |
Użytkownik "DoQ"
Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-) A mapunto? Napisał, że chevrolet aveo. :-) pozdr lublex |
|
Data: 2010-02-06 21:23:02 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Problemy z silnikiem? | |
Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):
- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą) Proste jak gotowanie obiadu: Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z tłustej kury :-) Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju. Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np. dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-02-06 21:33:26 | |
Autor: Arti | |
Problemy z silnikiem? | |
Przemysław Bernat wrote:
Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):Witaj Tak jak już pisałem w zbiorniczku plynu, plyn jest idealnie zielony:) Za to w oleju nie mam efektu majonezu, jest normalnie czarny:). Może faktycznie sprawdze z tym cisnieniem. Możecie polecic jakis zakład we Wrocławiu? |
|
Data: 2010-02-06 22:14:42 | |
Autor: kogutek | |
Problemy z silnikiem? | |
HejJaki ma przebieg? I jak był jeżdżony. Czy długie trasy czy typowo miejska jazda? -- |
|
Data: 2010-02-06 23:25:32 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Problemy z silnikiem? | |
Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a):
Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:) Czujnik temperatury silnika leży? (ale być może nei ten co daje sygnał na deskę, ale ten do kompa). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-02-07 00:23:00 | |
Autor: krz | |
Problemy z silnikiem? | |
Arti pisze:
Hej JeĹźeli nie dymi na niebiesko, to objawy wskazujÄ wybitnie na problemy z ustaleniem skĹadu mieszanki. SprawdĹş przepĹywomierz. |
|
Data: 2010-02-07 00:24:49 | |
Autor: krz | |
Problemy z silnikiem? | |
krz pisze:
Ups, nie zauwaĹźyĹem Ĺźe "wcina olej". W takiej sytuacji diagnoza jest niestety zawsze niekorzystna: albo pierĹcienie, albo uszczelka pod gĹowicÄ , albo jedno i drugie ;) A, no i jeszcze ewentualnie panewki. |
|
Data: 2010-02-07 10:23:23 | |
Autor: MichaĹ \"HoMMeR\" Paszek | |
Problemy z silnikiem? | |
W dniu 2010-02-06 20:41, Arti pisze:
Hej Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego. Zatkal Ci sie katalizator. Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego. -- MichaĹ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-02-07 11:23:13 | |
Autor: MarcinJM | |
Problemy z silnikiem? | |
MichaĹ "HoMMeR" Paszek pisze:
Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego. Kat jest pewnie zawalony olejem, ale jako skutek awarii, a nie przyczyna. Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Znaczy chcialbyc, zeby opory wydechu byly wyzsze niz cisnienie podczas suwu pracy? Powodzenia. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego. Pierscienie sa pewnie posypane i tyle. Bez pomiaru cisnienia to mozna sobie wymyslac cokolwiek. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|