Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problemy z silnikiem?

Problemy z silnikiem?

Data: 2010-02-06 20:41:26
Autor: Arti
Problemy z silnikiem?
Hej

W następnym tygodniu wybiorę się na diagnostykę silnika (bo pomyslu nie mam) ale objawy są następujące

Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo

Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z minuta do setki:)
- Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem, uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i jest problem z odpaleniem.
- Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnąć podczas jazdy(szczegĂłlnie gdy      dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
- kopci na biało z rury
- nie ubywa plynu z chlodnicy:)
- w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem

Co zrobilem:
- wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony elektrycznej(cewka zaplonowa)

Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:(

Pozdrawiam

Data: 2010-02-06 20:56:05
Autor: Przemysław Bernat
Problemy z silnikiem?
Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a):


Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z minuta do setki:)

Tak na oko wygląda na jakiś problem mechaniczny. Zacznij od zbadania
ciśnienia sprężania - objawy wskazują na problem z którymś cylindrem:
pęknięty tłok, wysypane pierścienie, dziurawy zawór. Pomiar będzie tani, a
dostarczy mnóstwo informacji.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-06 21:06:43
Autor: Tomasz Pyra
Problemy z silnikiem?
Arti pisze:

Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:(

- kontrola czujnikĂłw na komputerze
- sprawdź kompresje w cylindrach (to by tłumaczyło wszystkie objawy)
- zmierz ciśnienie paliwa na listwie, zarówno na wolnych obrotach jak i wysokich (nie tłumaczyłoby to wcinania oleju, ale może to być osobna sprawa)
- sprawdź ustawienie rozrządu
- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Data: 2010-02-06 21:09:25
Autor: aari^^^
Problemy z silnikiem?
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Z ciekawości: jak to się sprawdza?

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2010-02-06 21:19:30
Autor: Tomasz Pyra
Problemy z silnikiem?
aari^^^ pisze:
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Z ciekawości: jak to się sprawdza?

Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.

Data: 2010-02-06 21:24:50
Autor: Arti
Problemy z silnikiem?
Tomasz Pyra wrote:
aari^^^ pisze:
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Z ciekawości: jak to się sprawdza?

Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.

To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.

Data: 2010-02-06 21:28:17
Autor: DoQ
Problemy z silnikiem?
Arti pisze:

Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.
To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.

Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-07 08:48:42
Autor: lublex
Problemy z silnikiem?
Użytkownik "DoQ"
Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-)

A mapunto? Napisał, że chevrolet aveo.
:-)

pozdr
lublex

Data: 2010-02-06 21:23:02
Autor: Przemysław Bernat
Problemy z silnikiem?
Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Z ciekawości: jak to się sprawdza?

Proste jak gotowanie obiadu:

Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z
tłustej kury :-)
Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju.

Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w
pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np.
dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-06 21:33:26
Autor: Arti
Problemy z silnikiem?
Przemysław Bernat wrote:
Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)
Z ciekawości: jak to się sprawdza?

Proste jak gotowanie obiadu:

Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z
tłustej kury :-)
Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju.

Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w
pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np.
dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.


Witaj

Tak jak już pisałem w zbiorniczku plynu, plyn jest idealnie zielony:)

Za to w oleju nie mam efektu majonezu, jest normalnie czarny:).


Może faktycznie sprawdze z tym cisnieniem.

Możecie polecic jakis zakład we Wrocławiu?

Data: 2010-02-06 22:14:42
Autor: kogutek
Problemy z silnikiem?
Hej

W nast�pnym tygodniu wybior� si� na diagnostyk� silnika (bo pomyslu nie mam) ale objawy s� nast�puj�ce

Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo

Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem �cigaczem ale na oko bedzie z minuta do setki:)
- Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem, uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i jest problem z odpaleniem.
- Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnÄ�Ä� podczas jazdy(szczegĂłlnie gdy      dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
- kopci na bia�o z rury
- nie ubywa plynu z chlodnicy:)
- w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem

Co zrobilem:
- wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony elektrycznej(cewka zaplonowa)

Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:(

Pozdrawiam
Jaki ma przebieg? I jak był jeżdżony. Czy długie trasy czy typowo miejska jazda? --


Data: 2010-02-06 23:25:32
Autor: Adam Płaszczyca
Problemy z silnikiem?
Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a):

Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:(

Czujnik temperatury silnika leży? (ale być może nei ten co daje sygnał na
deskę, ale ten do kompa). --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-02-07 00:23:00
Autor: krz
Problemy z silnikiem?
Arti pisze:
Hej

W następnym tygodniu wybiorę się na diagnostykę silnika (bo pomyslu nie mam) ale objawy są następujące

Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo

Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z minuta do setki:)
- Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem, uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i jest problem z odpaleniem.
- Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnąć podczas jazdy(szczegĂłlnie gdy     dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
- kopci na biało z rury
- nie ubywa plynu z chlodnicy:)
- w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem

Co zrobilem:
- wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony elektrycznej(cewka zaplonowa)

Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:(

Pozdrawiam

Jeżeli nie dymi na niebiesko, to objawy wskazują wybitnie na problemy z ustaleniem składu mieszanki. Sprawdź przepływomierz.

Data: 2010-02-07 00:24:49
Autor: krz
Problemy z silnikiem?
krz pisze:

JeĹźeli nie dymi na niebiesko,

Ups, nie zauważyłem że "wcina olej". W takiej sytuacji diagnoza jest niestety zawsze niekorzystna: albo pierścienie, albo uszczelka pod głowicą, albo jedno i drugie ;) A, no i jeszcze ewentualnie panewki.

Data: 2010-02-07 10:23:23
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Problemy z silnikiem?
W dniu 2010-02-06 20:41, Arti pisze:
Hej

W następnym tygodniu wybiorę się na diagnostykę silnika (bo pomyslu nie
mam) ale objawy są następujące

Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo

Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z
minuta do setki:)
- Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem,
uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i
jest problem z odpaleniem.
- Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnąć podczas jazdy(szczególnie gdy
dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
- kopci na biało z rury
- nie ubywa plynu z chlodnicy:)
- w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany
olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem

Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego.
Zatkal Ci sie katalizator.
Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-02-07 11:23:13
Autor: MarcinJM
Problemy z silnikiem?
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego.
Zatkal Ci sie katalizator.

Kat jest pewnie zawalony olejem, ale jako skutek awarii, a nie przyczyna.

Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach.

Znaczy chcialbyc, zeby opory wydechu byly wyzsze niz cisnienie podczas suwu pracy? Powodzenia.

Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego.

Pierscienie sa pewnie posypane i tyle.
Bez pomiaru cisnienia to mozna sobie wymyslac cokolwiek.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Problemy z silnikiem?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona