Problemy z silnikiem?

Data: 2010-02-06 21:06:43
Autor: Tomasz Pyra
Problemy z silnikiem?
Arti pisze:

Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale wiadomo jak jest z mechanikami:(

- kontrola czujnikĂłw na komputerze
- sprawdź kompresje w cylindrach (to by tłumaczyło wszystkie objawy)
- zmierz ciśnienie paliwa na listwie, zarówno na wolnych obrotach jak i wysokich (nie tłumaczyłoby to wcinania oleju, ale może to być osobna sprawa)
- sprawdź ustawienie rozrządu
- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Data: 2010-02-06 21:09:25
Autor: aari^^^
Problemy z silnikiem?
Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Z ciekawości: jak to się sprawdza?

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2010-02-06 21:19:30
Autor: Tomasz Pyra
Problemy z silnikiem?
aari^^^ pisze:
[...]

Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.

Data: 2010-02-06 21:24:50
Autor: Arti
Problemy z silnikiem?
Tomasz Pyra wrote:
aari^^^ pisze:
[...]

To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.

Data: 2010-02-06 21:28:17
Autor: DoQ
Problemy z silnikiem?
Arti pisze:

Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.
To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.

Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-07 08:48:42
Autor: lublex
Problemy z silnikiem?
Użytkownik "DoQ"
Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-)

A mapunto? Napisał, że chevrolet aveo.
:-)

pozdr
lublex

Data: 2010-02-06 21:23:02
Autor: Przemysław Bernat
Problemy z silnikiem?
Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):

- sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

Z ciekawości: jak to się sprawdza?

Proste jak gotowanie obiadu:

Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z
tłustej kury :-)
Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju.

Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w
pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np.
dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-06 21:33:26
Autor: Arti
Problemy z silnikiem?
Przemysław Bernat wrote:
[...]

Witaj

Tak jak już pisałem w zbiorniczku plynu, plyn jest idealnie zielony:)

Za to w oleju nie mam efektu majonezu, jest normalnie czarny:).

Może faktycznie sprawdze z tym cisnieniem.

Możecie polecic jakis zakład we Wrocławiu?

Problemy z silnikiem?