Data: 2010-02-07 10:23:23 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Problemy z silnikiem? | |
W dniu 2010-02-06 20:41, Arti pisze:
Hej Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego. Zatkal Ci sie katalizator. Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-02-07 11:23:13 | |
Autor: MarcinJM | |
Problemy z silnikiem? | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego. Kat jest pewnie zawalony olejem, ale jako skutek awarii, a nie przyczyna. Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Znaczy chcialbyc, zeby opory wydechu byly wyzsze niz cisnienie podczas suwu pracy? Powodzenia. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego. Pierscienie sa pewnie posypane i tyle. Bez pomiaru cisnienia to mozna sobie wymyslac cokolwiek. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|