Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problemy z silnikiem?

Problemy z silnikiem?

Data: 2010-02-07 10:23:23
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Problemy z silnikiem?
W dniu 2010-02-06 20:41, Arti pisze:
Hej

W następnym tygodniu wybiorę się na diagnostykę silnika (bo pomyslu nie
mam) ale objawy są następujące

Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo

Objawy:
- Wcina olej
- Pali 18l/100
- Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z
minuta do setki:)
- Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem,
uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i
jest problem z odpaleniem.
- Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnąć podczas jazdy(szczególnie gdy
dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
- kopci na biało z rury
- nie ubywa plynu z chlodnicy:)
- w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany
olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem

Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego.
Zatkal Ci sie katalizator.
Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach. Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-02-07 11:23:13
Autor: MarcinJM
Problemy z silnikiem?
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

Ja napisze cos innego niz inni, ale IMO bardzo prawdopodobnego.
Zatkal Ci sie katalizator.

Kat jest pewnie zawalony olejem, ale jako skutek awarii, a nie przyczyna.

Podczas rozgrzewania "pecznieje" wklad i tlumi przeplyw spalin. W zwiazku z tym nie ma mocy i pali jak smok. Bialy dym moze pochodzic od zbyt bogatej mieszanki. Ubywanie z kolei oleju spowodowane moze byc oporami podczas suwu wydechu i przepuszczaja pierscienie na cylindrach.

Znaczy chcialbyc, zeby opory wydechu byly wyzsze niz cisnienie podczas suwu pracy? Powodzenia.

Prosta diagnoza - odepnij uklad wydechowy od kolektora. Rozgrzej silnik i jesli objawy mina (moze zaswiecic sie kontrolka Check Engine - brak sygnalu z sondy lambda) to wowczas bedziesz pewny, ze problem lezy po stronie ukladu wydechowego.

Pierscienie sa pewnie posypane i tyle.
Bez pomiaru cisnienia to mozna sobie wymyslac cokolwiek.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Problemy z silnikiem?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona