Data: 2014-05-10 07:44:16 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
CzeĹÄ.
Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba go mocno przegazowaÄ, Ĺźeby zaczÄ Ĺ ĹadowaÄ. W samochodzie jest silnik Andoria 4CT90 wyposaĹźony w alternator Magneton A125-70C. Pytanie jak to ugryĹşÄ? ByĹem juş w sumie u trzech elektrykĂłw, kaĹźdy z nich chciaĹby rozpoczynaÄ pracÄ od wymiany regulatora napiÄcia alternatora (ktĂłry byĹ wymieniany w pierwszej kolejnoĹci). Pierwszy elektryk wymieniĹ mi regulator napiÄcia, ktĂłry faktycznie delikatnie niedomagaĹ. NapiÄcie w instalacji bez obciÄ Ĺźenia 13.6-13.8V. Po wymianie 14.3 na luzie i okolice 14.1 - 14.2 przy obciÄ Ĺźeniu. Pytanie czy regulator napiÄcia jest elementem ukĹadu wzbudzenia? MoĹźe trafiĹ mi siÄ nowy uszkodzony? Profilaktycznie wymieniliĹmy teĹź gĹĂłwny przewĂłd masowy i gĹĂłwny przewĂłd plusowy bo wyglÄ daĹy juş Ĺrednio. Niemniej problem ze wzbudzaniem pozostaĹ. Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozÄ, bez uzgodnienia ze mnÄ Â wymieniĹ regulator napiÄcia (po raz kolejny), przetoczyĹ komutator (Ĺźeby byĹo mu lepiej) i pomalowaĹ uzwojenie alternatora lakierem (?). Za wszystko zaĹźÄ daĹ wiÄcej - 350pln - niĹź kosztuje nowy alternator do tej maszyny. Wszystko byĹo by super, gdyby nie to, Ĺźe nie rozwiÄ zaĹ problemu - nadal trzeba przegazowaÄ silnik po odpaleniu Ĺźeby altek zaczÄ Ĺ ĹadowaÄ. OczywiĹcie nie zapĹaciĹem. Trzeci elektryk postanowiĹ poprawiÄ punkty masy w samochodzie. CzyĹciĹ i dokrÄcaĹ Ĺrubki caĹy dzieĹ, po czym zaĹźÄ daĹ 50zĹ za robotÄ, ktĂłra oczywiĹcie nie rozwiÄ zaĹa problemu - umĂłwiliĹmy siÄ, Ĺźe wpadnÄ raz jeszcze Ĺźeby dokoĹczyĹ i wtedy zapĹacÄ. Nie mam jednak zamiaru juĹź do niego jechaÄ. Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja moĹźe robiÄ mostek diodowy alternatora? MogÄ kupiÄ nowy za okolice 120pln. Ĺrednio mam pomysĹy co z tym dalej robiÄ. Tomek |
|
Data: 2014-05-10 04:32:01 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu sobota, 10 maja 2014 09:44:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
Cześć. Uszkodzony mostek pomocniczy w alternatorze albo spalona jedna faza. |
|
Data: 2014-05-10 15:21:37 | |
Autor: zhbick | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ebce5ed3-0949-45b8-a3f7-f229dda5117f@googlegroups.com...
Uszkodzony mostek pomocniczy w alternatorze albo spalona jedna faza. i zjebany sposób pisania na newsach |
|
Data: 2014-05-10 07:29:46 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu sobota, 10 maja 2014 15:21:37 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup dyskusyjnych:ebce5ed3-0949-45b8-a3f7-f229dda5117f@googlegroups.com... Jak ci nie pasuje to spierdalaj na drzewo. |
|
Data: 2014-05-10 23:01:16 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sat, 10 May 2014 04:32:01 -0700, kogutek444 wrote:
W dniu sobota, 10 maja 2014 09:44:16 UTC+2 uĹźytkownik Tomasz Stiller Ok, dziÄki za informacje. Tomek |
|
Data: 2014-05-10 10:23:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Hello Tomasz,
Saturday, May 10, 2014, 9:44:16 AM, you wrote: Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba go Kontrolka akumulatora świeci przed odpaleniem? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-10 10:30:42 | |
Autor: tck | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1505993996.20140510102302pik-net.pl.invalid... Hello Tomasz, u mnie w takim zestawie swieci przed odpaleniem i po odpaleniu do przygazowki, ja zaakceptowalem taki stan rzeczy. -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2014-05-10 10:48:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Hello tck,
Saturday, May 10, 2014, 10:30:42 AM, you wrote: u mnie w takim zestawie swieci przed odpaleniem i po odpaleniu doMam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu silnika. Trzeba goKontrolka akumulatora świeci przed odpaleniem? To nie jest poprawny stan. Nie wymieniłeś przypadkiem żarówki na LED? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-05-10 22:51:51 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sat, 10 May 2014 10:23:02 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Tomasz, Jasne, po odpaleniu teĹź. Do przegazĂłwki. Tomek |
|
Data: 2014-05-10 10:33:29 | |
Autor: Jacek | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu 2014-05-10 09:44, Tomasz Stiller pisze:
CzeĹÄ.A jak szczotki, nie zawieszajÄ siÄ? MoĹźe to byc przyczynÄ , Ĺźe dopiero, gdy trochÄ nimi wibracje potrzÄ snÄ , to zaczynajÄ kontaktowaÄ? Jacek |
|
Data: 2014-05-10 10:38:28 | |
Autor: tck | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
UĹźytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:536de458$0$2370$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2014-05-10 09:44, Tomasz Stiller pisze: tak jak te silniki sie trzesa przy uruchamianiu to powinno wystarczyc;) u mnie ewidentnie od obrotow zalezy zgasniecie kontrolki -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2014-05-10 13:25:31 | |
Autor: Lewis | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu 2014-05-10 09:44, Tomasz Stiller pisze:
CzeĹÄ. Jak mocno? do ilu RPM. MiaĹem taki przypadek w T4, ktoĹ wsadziĹ alternator od benzyniaka z mniejszym kĂłĹkiem. Trzeb byĹo zakrÄciÄ do 1500 Ĺźeby ruszyĹ. ZmieniĹem na dedykowane koĹo z wolnobiegiem i hula. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-05-10 22:55:18 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sat, 10 May 2014 13:25:31 +0200, Lewis wrote:
W dniu 2014-05-10 09:44, Tomasz Stiller pisze: No tak wĹaĹnie do okoĹo 1500 rpm. Problem w tym, Ĺźe benzyna w tych samochodach w zasadzie nie wystÄpowaĹa. Tomek |
|
Data: 2014-05-10 16:31:52 | |
Autor: ToMasz | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu 10.05.2014 09:44, Tomasz Stiller pisze:
Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja moĹźe robiÄ mostek diodowykup nowy, nie warto siÄ z tym mÄczyÄ. ja teĹź w dawnych czasach miaĹem problemy z alternatorem. WyjÄ ĹÄm gada, wkrÄciĹem do imadĹa i obracaĹem wirnik wierarkÄ . przynajmniej nikt mi nie poprawiaĹ poĹÄ czeĹ kabli z masÄ . duĹźo moĹźesz siÄ nauczyÄ, przeprowadziÄ eksperymenty, ale szybko i tanio to kup nowy ToMasz |
|
Data: 2014-05-10 23:00:22 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sat, 10 May 2014 16:31:52 +0200, ToMasz wrote:
W dniu 10.05.2014 09:44, Tomasz Stiller pisze: Sam nie bardzo mam czas bawiÄÂ siÄÂ w ten sposĂłb. ChciaĹem raczej zleciÄ wymianÄÂ uszkodzonego elementu - patrz ten nieszczÄsny mostek diodowy - skoro przygodnie napotkani (lub polecani) elektrycy zaczynajÄ Â od czapki. Tomek |
|
Data: 2014-05-10 17:38:49 | |
Autor: J.F. | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Dnia Sat, 10 May 2014 07:44:16 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
Pytanie jak to ugryźć? Byłem już w sumie u trzech elektryków, każdy z nich chciałby rozpoczynać pracę od wymiany regulatora napięcia alternatora (który był wymieniany w pierwszej kolejności). Tam jest regulator luzem, czy zawiera tez szczotki ? Pytanie czy regulator napięcia jest elementem układu wzbudzenia? No ba, on steruje tym wzbudzeniem. Może trafił mi się nowy uszkodzony? Malo prawdopodobne. Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co z tym dalej robić. Jak sam widzisz - kup nowy/regenerowany alternator, wymien, a potem mozesz sie doktoryzowac na starym. U mnie podobno byl urwany drucik od wzbudzenia, jak sie rozkrecil to stykal. kropla cyny wystarczyla, ale za wiedze ze gdzie ja umiescic sie placi. J. |
|
Data: 2014-05-10 23:04:14 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sat, 10 May 2014 17:38:49 +0200, J.F. wrote:
Dnia Sat, 10 May 2014 07:44:16 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisaĹ(a): Szczotki sÄ zintegrowane z regulatorem, zatem to nie to. Regulator byĹ wymieniany dwa razy. W zasadzie poza zwarciem uzwojeĹ do wymiany zostaĹ mi ten nieszczÄsny mostek diodowy. Pytanie czy regulator napiÄcia jest elementem ukĹadu wzbudzenia? W ostatecznoĹci tak zrobiÄ, ale nie lubiÄ takich bĹahych problemĂłw bez odpowiedzi - przecieş to powinien byÄ banaĹ dla ludzi, ktĂłrzy siedzÄ w elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z takÄ Â pierdoĹÄ Â nie radzÄ ? Tomek |
|
Data: 2014-05-10 17:06:10 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
On Sat, 10 May 2014 17:38:49 +0200, J.F. wrote: Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jaką opisujesz była opisana w fabrycznej instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z adnotacją że jak brakuje mostka pomocniczego w magazynie to można zostawić ale trzeba klienta uprzedzić o konieczności przygazowania. Jak załapie po przygazowaniu to do wyłączenia silnika jest w porządku. Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze to przez analogię do Poldka tam trzeba szukać usterki. Oczywiście mogą być i inne elementy alternatora uszkodzone. Nie spotkałem się z sytuacją żeby trzeba było lakierować jakieś uzwojenia w alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urządzeń typu pompa próżniowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po coś lakierował. Może dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów przegrzało i izolacja zaczęła złazić. Nie jest wykluczone że przegrzane uzwojenia mają skróty. Ale żeby to sprawdzić potrzebny jest miernik zwartych zwojów. Jak uzwojenie wirnika będzie miało skróty to szczotki i pierścienie będą się szybo zużywały bo będzie mocno iskrzyło. Ja bym w sytuacji kiedy miedziane pierścienie są coś nie teges nie toczył tylko wymienił wirnik. Prościej i taniej będzie kupić używany alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i się modlić żeby był dobry. |
|
Data: 2014-05-11 09:46:32 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700, kogutek444 wrote:
Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jakÄ opisujesz byĹa opisana w Co najmniej jeden z nich byĹ rocznikowo predysponowany do naprawiania duĹźych fiatĂłw i polonezĂłw, chyba, Ĺźe juĹź zapomniaĹ co kiedyĹÂ robiĹ. ProĹciej i taniej bÄdzie kupiÄ uĹźywany UĹźywka kosztuje 100-150pln, wymiana ĹoĹźysk pewnie z 50pln, a nĂłwkÄÂ moĹźna wyrwaÄÂ poniĹźej 300pln. Wniosek taki, Ĺźe nie opĹaca siÄÂ kupowaÄ uĹźywki. Po prostu szkoda zachodu. Sam nowy mostek prostowniczy w tej chwili 99zĹ + przesyĹka 12 zĹ. DziÄki za sugestie Tomek |
|
Data: 2014-05-11 03:12:22 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu niedziela, 11 maja 2014 11:46:32 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
On Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700, kogutek444 wrote: Diody do mostka pomocniczego są max po 20 groszy za sztukę. |
|
Data: 2014-05-11 11:14:58 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sun, 11 May 2014 03:12:22 -0700, kogutek444 wrote:
Diody do mostka pomocniczego sÄ max po 20 groszy za sztukÄ. A liczysz czas jaki to zajmie? - Demontaş alternatora, - DemontaĹź mostka, - Rozmontowanie mostka, - Sprawdzenie diod, - Zakup nowych diod, - Zmontowanie mostka do kupy, - MontaĹź mostka, - MontaĹź alternatora, Ile to czasu zajmie? JeĹli te cztery elementy po Ĺrodku zajmÄ Â wiÄcej niş godzinÄ, a liczÄ c czas na dojazdy do sklepĂłw pewnie zajmÄ - to wolÄ zabuliÄ stĂłwkÄ za nowy mostek. Prosty rachunek ekonomiczny niestety. Tomek |
|
Data: 2014-05-11 15:19:35 | |
Autor: J.F. | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Dnia Sun, 11 May 2014 11:14:58 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
On Sun, 11 May 2014 03:12:22 -0700, kogutek444 wrote: Ale wymiana mostka tez wymaga paru powyzszych krokow. Wiec wymiana mostka w calosci ma sens gdy: a) jest spora szansza ze naprawa sie nie uda (czego trzeba sie spodziewac, gdy sie to robi pierwszy raz) b) jak sie ma pewnosc ze to mostek jest winny. J. |
|
Data: 2014-05-11 13:31:29 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu niedziela, 11 maja 2014 15:19:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 May 2014 11:14:58 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisaďż˝(a): Jak ci się coś popsuje to nie pytaj bo odpowiem żebyś sobie kupił nowe z montażem w serwisie. |
|
Data: 2014-05-11 11:43:14 | |
Autor: J.F. | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Dnia Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał: Bywa. Ale sa tez ustarki trudne do wykrycia, a elektryk nie ma czasu szukac - on musi te 300zl dziennie zarobic, lepiej 500. Usterka jaką opisujesz była opisana Ale co ma zalapac ? Prad wzbudzenia plynie wtedy przez lampke ... i nie gasnie. Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze Malarze mieszkanie tez ci pakuja do pieca prozniowego ? Sa rozne lakiery. lakierował. Może dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów Nie jestes elektrykiem z przyuczenia ? Tam jest pole prawie stale. Ja bym w sytuacji kiedy miedziane pierścienie są Albo regenerowany przez fachowcow, ktorzy sprawdzili po robocie. J. |
|
Data: 2014-05-11 03:14:58 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu niedziela, 11 maja 2014 11:43:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com są też różne głowy. U Ciebie głowa radziecka a rozum jak u dziecka. |
|
Data: 2014-05-11 00:21:47 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
Użytkownik Tomasz Stiller napisał:
Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez Alternator nie ma komutatora... To tak w kwestii formalnej. A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu wzbudzenie idzie z prostownika głównego) to łaskawie ktoś sprawdził? Bo jak prostownik trafiony to żadna zmiana regulatora nie pomoże. I to napięcie 14.2 V mi się nie bardzo podoba - powinno być raczej pod 14.5 V przy pracującym silniku.
O - zaczynasz kombinować lepiej od tych, pożal się Boże, "elektryków". Na początek mostek trzeba przejechać jakimś przyrządem pomiarowym i sprawdzić czy diody nadal diodami są. Dopiero potem lecieć do sklepu - po co kolejna forsę bez sensu może wydawać? -- Darek |
|
Data: 2014-05-10 15:34:12 | |
Autor: kogutek444 | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
W dniu niedziela, 11 maja 2014 00:21:47 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
Użytkownik Tomasz Stiller napisał: W kwestii formalnej to wszyscy nazywają sprzęgła równobieżne przy kolach przegubami i nic się nie dzieje. To samo z wałem wykorbionym i korbowym. To i w alternatorze może być komutator. |
|
Data: 2014-05-10 23:16:24 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika | |
On Sun, 11 May 2014 00:21:47 +0200, Dariusz K. Ĺadziak wrote:
Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozÄ, bez Racja, pierĹcienie Ĺlizgowe. W sumie to powtarzam po moich "specjalistach" Eh. A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu Szczerze w to wÄ tpiÄ. Tylko jeden z elektrykĂłw badaĹ altka na stanowisku testowym. Raczej nic nie sprawdzaĹ, skoro zabraĹ siÄÂ za wymianÄÂ regulatora i przetoczenie pierĹcieni - bez pytania co byĹo robione wczeĹniej. Nie widziaĹ nowego regulatora na ufajdanym starym altku? JakoĹ mi siÄ nie chce wierzyÄ :( Pewnie szukaĹ jelonka do skasowania. Jeszcze przez telefon opowiadaĹ, Ĺźe "trochÄ" poprawiĹ problem, bo przegazowaÄÂ trzeba mniej. Jak przy odbiorze podĹÄ czyĹem wĹasny multimetr to nieco zdÄbiaĹ. RÄce opadajÄ . Bo To 14,2V jest przy wĹÄ czonych ĹwiatĹach i nawiewie jak silnik pracuje na luzie. MyĹlÄ, Ĺźe nie jest Ĺşle. Podczas normalnej jazdy spokojnie dobija do 14,4V. O - zaczynasz kombinowaÄ lepiej od tych, poĹźal siÄ BoĹźe, "elektrykĂłw". Problem w tym, Ĺźe nie mam warunkĂłw tego zrobiÄ. Nie dysponujÄÂ kanaĹem koniecznym przy demontaĹźu alternatora. MogÄ co najwyĹźej jechaÄÂ do ktĂłregoĹ z tych asĂłw i zleciÄÂ wymianÄÂ mostka jeĹli okaĹźe siÄ, Ĺźe moĹźe byÄÂ winny problemĂłw. Tomek TOmek |