Data: 2015-03-29 18:15:34 | |
Autor: TJ_Blues | |
Procedura podejścia minimum - continue | |
On Sunday, March 29, 2015 at 10:27:51 AM UTC-4, Marek wrote:
Na filmach z kokpitu na yt podczas podejścia do lądowania komputer mówi: "400.... 200.... minimum" w tym momencie kapitan mówi "continue". O co chodzi z tym "continue"? Przecież odejść mogą nawet jak koła dotkną gruntu, nierzadko tak bywało... Tak jak napisal J.F. -> jak pilot widzi pas to laduje. Jak nie, to nie schodzi ponizej minimow. Niby masz racje, ze mozna odejsc nawet gdy kolami dotknie sie pasa. Ala nie zawsze tak jest. Np. przy bocznym wietrze i slabej widocznosci de fakto nie wiesz czy jestes nad pasem, ze tuz obok. Posadzenie takiego chodzby B7373 jednym kolem na trawie jest rownoznaczne z urwaniem goleni. Ustawienie samolotu zbyt mocno na wiatr rowniez nie jest dobre. Samolot porusza sie podczas lotu wzgledem powietrza. Na ziemi wzgledem pasa. Te wektory predkosci sie nie pokrywaja i to powoduje momenty gnace podwozie. Najprawdopodobniej ogladales fimiki z ladowan z widzialnoscia. Dlatego prowadzacy pilot mowil "continue". Dla ILSu to jest bez roznicy, bo system widzi tylko G/S i localizer, dlatego gada to co ma na tasmie :-) Jesli pasa nie widac po osiagnieciu minimum, to sie odchodzi. Nawet jesli ladujac na ILS cat II gdy DH wynosi tylko 100ft (30m). Go around: https://www.youtube.com/watch?v=ECkCyJy0aek Widok z cockpitu: https://www.youtube.com/watch?v=fcmqy6UObLo Srodowiskao lotniska bylo widoczne, jednak zaloga zdecydowala sie odejsc. A tu masz podejscie z wesolym towarzystwem :-) Odlicznie juz po ogloszeniu "minimum". https://www.youtube.com/watch?v=8tkiEV5_N_4 cheers |
|