Procedura rejestracji anglika

Data: 2009-09-30 14:11:41
Autor: krzysiek82
Procedura rejestracji anglika
Witajcie
Jak wygląda procedura rejestracji anglika? Zakładając, że kupuje anglika z papierami i przekładkę robię samodzielnie. Jakie wymogi prawne muszę spełnić. Po głowie chodzi mi punto 2 1.2 benzyna można takie mieć już za 2-3tyś chciałbym przerobić go na wersję lewostronną i wstawić motorek elektryczny.

--
krzysiek82

Data: 2009-09-30 05:44:00
Autor: Przemek V
On 30 Wrz, 14:11, krzysiek82 <krzysiek...@o2NOSPAM.pl> wrote:
[...]

Według mnie  na dzisiaj nie musisz nic przekładać tylko idziesz do
Wydziału Komunikacji z V5C i ważnym MOT i rejestrujesz z kierownicą z
prawej strony. W angielskim odpowiedniku dowodu rejestracyjnego
nigdzie nie ma wzmianki o tym z której strony jest kierownica.

Data: 2009-09-30 13:42:29
Autor: Krzysztof Zietara
On Wed, 30 Sep 2009 05:44:00 -0700 (PDT), Przemek V wrote:

Według mnie  na dzisiaj nie musisz nic przekładać tylko idziesz do
Wydziału Komunikacji z V5C i ważnym MOT i rejestrujesz z kierownicą z
prawej strony. W angielskim odpowiedniku dowodu rejestracyjnego
nigdzie nie ma wzmianki o tym z ktĂłrej strony jest kierownica.

....następnie na pierwszej kontroli drogowej policja zabiera mu dowód, a diagnosta samochód uwala.

Tarhimdugurth
--
 [S1 - za sygnaturkę]

Data: 2009-09-30 07:01:34
Autor: Przemek V
On 30 Wrz, 15:42, Krzysztof Zietara <tar...@chruptak.eu.org> wrote:
> [...]
> nigdzie nie ma wzmianki o tym z której strony jest kierownica.

...następnie na pierwszej kontroli drogowej policja zabiera mu dowód,

No właśnie. Niezła zagwozdka jak to w praktyce ma wyglądać. 18
września Ministerstwo Infrastruktury wydało nowe rozporządzenie o
badaniach technicznych. Nie chce mi się grzebać ale może tam jest
odpowiedź na to czy "angliki" będą legalne czy nie. Jeśli tak to czeka
nas niezła masakra na drogach. Potwierdzi chyba każdy kto próbował np
wyprzedzać ciężarówkę autem z kierownicą "ze złej strony". Z drugiej
strony do jazdy po mieście auto z kierownicą "ze złej strony" jest
bardzo wygodne.

Data: 2009-09-30 14:23:39
Autor: Krzysztof Zietara
On Wed, 30 Sep 2009 07:01:34 -0700 (PDT), Przemek V wrote:
...następnie na pierwszej kontroli drogowej policja zabiera mu dowód,
a diagnosta samochĂłd uwala.

No właśnie. Niezła zagwozdka jak to w praktyce ma wyglądać. 18
września Ministerstwo Infrastruktury wydało nowe rozporządzenie o
badaniach technicznych.

Badaniach, ale nie wymogach.

Nie chce mi się grzebać ale może tam jest
odpowiedź na to czy "angliki" będą legalne czy nie.

Po staremu.

Tarhimdugurth
--
 [S1 - za sygnaturkę]

Data: 2009-09-30 18:01:15
Autor: Henio

Użytkownik "Krzysztof Zietara" <tarhim@chruptak.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnhc6qfc.ku5.tarhimchruptak.eu.org...
[...]

a w tych wymogach, to gdzie konkretnie jest napisane, że samochód musi mieć kierownice po lewej stronie?

Data: 2009-09-30 23:10:58
Autor: Krzysztof Zietara
On Wed, 30 Sep 2009 18:01:15 +0200, Henio wrote:

a w tych wymogach, to gdzie konkretnie jest napisane, że samochód musi mieć kierownice po lewej stronie?

2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego
konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie
powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po
dniu 31 grudnia 1984 r.

Tarhimdugurth
--
 [S1 - za sygnaturkę]

Data: 2009-10-01 10:38:38
Autor: Łukasz Kruszczyński
[OT] Procedura rejestracji anglika

Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:77386e8a-9683-4ea4-b061-fffe7d361d52m11g2000yqf.googlegroups.com...
Potwierdzi chyba każdy kto próbował np
wyprzedzać ciężarówkę autem z kierownicą "ze złej strony". Z drugiej
strony do jazdy po mieście auto z kierownicą "ze złej strony" jest
bardzo wygodne.

Z jakiej zlej strony. Przeca angliki maja kierownice "on the right side" ;-)

--
LK

Data: 2009-09-30 14:46:31
Autor: WOJO
[...]

A badanie techniczne kto mu podbije ?
WOJO

Data: 2009-09-30 05:48:17
Autor: Przemek V
On 30 Wrz, 14:46, "WOJO" <so...@address.unknown.hehe> wrote:
[...]

Nikt. Zostało zniesione.

Data: 2009-09-30 06:38:58
Autor: WS
On 30 Wrz, 14:48, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:

> A badanie techniczne kto mu podbije ?

Nikt. Zostało zniesione.

jesli go nawet zarejestruja to co z pozniejszymi corocznymi
badaniami ?

WS

Data: 2009-09-30 15:44:17
Autor: Wycior
Procedura rejestracji anglika
jesli go nawet zarejestruja to co z
pozniejszymi corocznymi
badaniami ?

To co teraz. Lepiej mieć rok na przekładkę z autem na chodzie niż rok z autem w garażu.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2009-09-30 06:31:02
Autor: Przemek V
On 30 Wrz, 15:14, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
"Przemek V" <przem...@gmail.com> wrote in message

> [...]

> prawej strony. W angielskim odpowiedniku dowodu rejestracyjnego
> nigdzie nie ma wzmianki o tym z której strony jest kierownica.

Nikt. Zostało zniesione.

Piles cos?

Na trzeźwo do usenetu nie podchodzę.

Data: 2009-09-30 15:38:16
Autor: Marcin Luty

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h9vlk5$fov$1inews.gazeta.pl...

[...]

"22 września wystartowała nowelizacja ustawy "Prawo o ruchu drogowych". Znosi ona obowiązek dodatkowych badań technicznych używanych aut z importu przed ich pierwszą rejestracją w Polsce."

--
ml

Data: 2009-09-30 15:07:30
Autor: kamil

"Marcin Luty" <marcin.luty.no.spam@gmail.com> wrote in message news:h9vn08$3ll$1news.onet.pl...

[...]

A co to zmienia, skoro i tak co rok bedzie musial przeglad robic?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-30 09:39:24
Autor: Przemek V
On 30 Wrz, 16:07, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
"Marcin Luty" <marcin.luty.no.s...@gmail.com> wrote in message

> [...]

> przed ich pierwszą rejestracją w Polsce."

A co to zmienia, skoro i tak co rok bedzie musial przeglad robic?

Piłeś coś?

Data: 2009-09-30 16:54:31
Autor: Viking

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message

A co to zmienia, skoro i tak co rok bedzie musial przeglad robic?

no przeciez zrobi przekladke, jak zrobi ja dobrz to mu podbija jak zle to mu nie podbija
z rejestracja pojazdu nie ma to nic wspolnego

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-09-30 18:51:57
Autor: Przemek
Marcin Luty wrote:
[...]

Teoretycznie , wlasnie wczoraj bylem na porzegladzie ze swierzo sprowadzonym autem  - urzedy komunikacji dalej kieruja do diagnostow poniewaz
w zagranicznych dowodach rejestracyjnych nie ma wszystkich informacji wymaganych przez polskich urzednikow i wpisywanych w dwod - tych wszystkich naciskow na os i innych bzdur.
..Jak ktos sie uprze ze ma wazny zagraniczny przeglad to wg pani z urzedu dostanie tymczasowe tablice (za ktore zaplaci) i skierowanie na  stacje diagnostyczna na ustalenie danych ktorych niema w dokumentach zagranicznych wiec suma summarum wyjdzie drozej niz jechac tam z wlasnej woli przed wizyta w urzedzie.Jest tez i dobra wiadomosc - ten przeglad zerowy stanial i kosztuje juz nie 165zl tylko  100zl

Data: 2009-09-30 16:09:14
Autor: SCI012

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:h9vkis$7fo$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

"b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności

- z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.-

spokojnie przy rej zostanie odesłany na SKP w celu wyk badania okr przed I rej i ustalenie danych tech a wtedy NEG :) Pozd

Procedura rejestracji anglika