Data: 2011-01-03 23:19:56 | |
Autor: Papkin | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.
Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant. Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback? A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np). Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy). Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie? dzieki |
|
Data: 2011-01-04 01:35:12 | |
Autor: Tomasz [Bubon] | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
On 3 Sty, 23:19, "Papkin" <s...@spamerssux.net> wrote:
Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej Trochę nie na temat ale warto zauważyć pozytywna politykę informacyjna nt. chargebacku przez BZ WBK. Bank w miarę jasno informuje w jakich sytuacjach uznaje chargeback. http://blog.bzwbk.pl/?s=chargeback |
|
Data: 2011-01-04 08:37:09 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
On Mon, 3 Jan 2011 23:19:56 +0100, "Papkin" <spam@spamerssux.net>
wrote: Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback? Nie sądzę, żeby bank wzruszył się historią o problemach nie działającego TV. Do sprzedaży doszło i nie ma powodów na anulowanie płatności. To czy towar jest zgodny z umową to sprawa między sprzedawcą a konsumentem, a bank nie jest stroną. -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski (Testuję internetową kartę BZWBK) |
|
Data: 2011-01-04 10:30:52 | |
Autor: Piotr Gałka | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:mdj5i69ctua091lh135gc8ec0c6oeov9a84ax.com... On Mon, 3 Jan 2011 23:19:56 +0100, "Papkin" <spam@spamerssux.net> Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość (standard) niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie stosowana) niż występowanie do biura turystycznego. P.G. |
|
Data: 2011-01-04 09:39:55 | |
Autor: Sinus | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał(a):
Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość(standard) niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie stosowana) niż występowanie do biura turystycznego. Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową. Najłatwiej jest zrobić chargeback gdy np. biuro czy linie lotnicze bankrutują - dlatego karta kredytowa to najmądrzejszy sposób zapłaty za usługi turystyczne i nie tylko. -- Sinus -- |
|
Data: 2011-01-04 10:00:53 | |
Autor: Olgierd | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
Dnia Tue, 04 Jan 2011 09:39:55 +0000, Sinus napisał(a):
niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę Chargeback nie ma nic wspólnego z ową (ustawową) niezgodnością towaru z umową. -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-01-04 10:52:47 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta | |
On Tue, 4 Jan 2011 09:39:55 +0000 (UTC), "Sinus "
<sinus1@NOSPAM.gazeta.pl> wrote: Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał(a): to nie wystarczy. Przecież sprzedawca może reklamację uwzględnić i wtedy klient nie ma podstaw, aby odstąpić od umowy. Najłatwiej jest zrobić chargeback gdy np. biuro czy linie lotnicze bankrutują - dlatego karta kredytowa to najmądrzejszy sposób zapłaty za usługi turystyczne i nie tylko. tak, ale wtedy klient w ogóle nie dostał tego, za co zapłacił - sprzedawca nie wypełnił swojej części umowy. -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski (Testuję internetową kartę BZWBK) |