Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta

Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta

Data: 2011-01-03 23:19:56
Autor: Papkin
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.

Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant.

Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?

A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np).

Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy).

Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie?

dzieki

Data: 2011-01-04 01:35:12
Autor: Tomasz [Bubon]
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
On 3 Sty, 23:19, "Papkin" <s...@spamerssux.net> wrote:
Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej
transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.

Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku
sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i
mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta
kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj
zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant.

Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?

A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy
program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na
maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta
kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np).

Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie
wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic
TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy).

Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest
praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest
prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie?

dzieki

Trochę nie na temat ale warto zauważyć pozytywna politykę informacyjna
nt. chargebacku przez BZ WBK.
Bank w miarę jasno informuje w jakich sytuacjach uznaje chargeback.
http://blog.bzwbk.pl/?s=chargeback

Data: 2011-01-04 08:37:09
Autor: Jarek Andrzejewski
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
On Mon, 3 Jan 2011 23:19:56 +0100, "Papkin" <spam@spamerssux.net>
wrote:

Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?

Nie sądzę, żeby bank wzruszył się historią o problemach nie
działającego TV. Do sprzedaży doszło i nie ma powodów na anulowanie
płatności.
To czy towar jest zgodny z umową to sprawa między sprzedawcą a
konsumentem, a bank nie jest stroną.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
(Testuję internetową kartę BZWBK)

Data: 2011-01-04 10:30:52
Autor: Piotr Gałka
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:mdj5i69ctua091lh135gc8ec0c6oeov9a84ax.com...
On Mon, 3 Jan 2011 23:19:56 +0100, "Papkin" <spam@spamerssux.net>
wrote:

Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?

Nie sądzę, żeby bank wzruszył się historią o problemach nie
działającego TV. Do sprzedaży doszło i nie ma powodów na anulowanie
płatności.
To czy towar jest zgodny z umową to sprawa między sprzedawcą a
konsumentem, a bank nie jest stroną.

Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość (standard) niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.
P.G.

Data: 2011-01-04 09:39:55
Autor: Sinus
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał(a):
Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość
(standard)
niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.

Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową.

Najłatwiej jest zrobić chargeback gdy np. biuro czy linie lotnicze bankrutują - dlatego karta kredytowa to najmądrzejszy sposób zapłaty za usługi turystyczne i nie tylko.

--
Sinus


--


Data: 2011-01-04 10:00:53
Autor: Olgierd
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Dnia Tue, 04 Jan 2011 09:39:55 +0000, Sinus  napisał(a):

niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę
od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie
stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.

Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową.

Chargeback nie ma nic wspólnego z ową (ustawową) niezgodnością towaru z umową.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-01-04 10:52:47
Autor: Jarek Andrzejewski
Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
On Tue, 4 Jan 2011 09:39:55 +0000 (UTC), "Sinus "
<sinus1@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał(a):
Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość
(standard)
niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.

Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową.

to nie wystarczy. Przecież sprzedawca może reklamację uwzględnić i
wtedy klient nie ma podstaw, aby odstąpić od umowy.

Najłatwiej jest zrobić chargeback gdy np. biuro czy linie lotnicze bankrutują - dlatego karta kredytowa to najmądrzejszy sposób zapłaty za usługi turystyczne i nie tylko.

tak, ale wtedy klient w ogóle nie dostał tego, za co zapłacił -
sprzedawca nie wypełnił swojej części umowy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
(Testuję internetową kartę BZWBK)

Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona