Procedura "sprowadzenia"

Data: 2013-11-01 22:49:14
Autor: Cavallino
Procedura "sprowadzenia"

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l50v77$r76$1@node1.news.atman.pl...
Witam

Jest sobie samochód. Samochód stoi na placu "sprowadzacza".
"Sprowadzacz" sprowadził go w sierpniu br. na tablicach wyjazdowych (z
Niemiec). Samochód nie jest opłacony i facet proponuje mi następujące
rozwiązanie: płacę mu zaliczkę, on załatwia za mnie opłatę akcyzy i inne
papiery (zwolnienie z VAT) itp. Następnie dopisuje mnie do umowy z
Niemcem (którą to niby ma in-blanco, ale już coś przebąkiwał, że musi
przepisać, bo opłaty trzeba zrobić ileś-tam dni po sprowadzeniu, a ten
termin już minął i trzeba by płacić karę), ja idę do urzędu załatwić
próbne tablice, można robić przegląd i samochód właściwie jest mój.
Generalnie widzę tu sporo kombinowania, ale że nie mam pojęcia o całym
tym sprowadzaniu, więc może się nie znam. Czy to jest "normalna"
procedura sprowadzania (zwłaszcza to kombinowanie z umowami), czy
powinno to wyglądać inaczej?

To jest zwykłe oszustwo, taka umowa jest funta kłaków nie warta.
Możesz liczyć tylko na to, że auto nie jest kradzione i nikt nie sprawdzi jak zostało kupione.
Nie bardzo wiem, co miałbym mieć z tego, że naruszasz tak drastycznie prawo?
Oprócz ewentualnych kłopotów rzecz jasna.

Procedura "sprowadzenia"