Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]

Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]

Data: 2019-12-18 19:17:11
Autor: kk
Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
On 2019-12-18 11:49, JDX wrote:
Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg
7.22875.13.0). Objawy są takie, że natychmiast zapala się lampka
samochodu z kluczem i ECU melduje ,,pending" P1405, a po ponownym
odpaleniu silnika zapala się lamka CE i ECU melduje potwierdzony
(logged) P1405. Coś tam poczytałem w sieci i podobne zachowanie może się
zdarzyć nawet w przypadku oryginalnych zaworów Pierburga
(https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post/opelvauxhall-egr-valve/).
Z kolei tutaj
(https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post/troubleshooting-in-exhaust-gas-recirculation-system-on-otto-and-diesel-engines-2/)
piszą, że ,,Whenever a new EGR valve is installed after a defect, and the
vehicle behaves as if the valve had not have been replaced at all, the
map data required for operation must first be "re-learnt". This is
achieved either in the course of a longer test drive or by using a
specific program option in the engine tester, e.g. "Basic settings"."
Wczoraj zrobiłem ,,longer test drive" 2x50 km i nic, CE jak się świeciło
tak i nadal się świeci. Dzisiaj byłem u elektryka w poszukiwaniu
,,specific program option in the engine tester". Najpierw podłączył się
interfejsem Boscha z WiFi z softem ESI[tronic] 2.0, a następnie jakimś
innym intefejsem (podobnym do mojego taniego chińskiego dongla) z softem
TEXA (zdaje się). I w obu przypadkach soft nie miał możliwości ,,resetu"
zaworu EGR. Z lektury sieci wiem, że w innych autach (np. Peugeot) coś
takiego bywa możliwe i elektryk też doskonale o tym wiedział. Test
wykonany za pomocą softu Boscha pokazuje że zawór działa, tzn. słychać
kłapanie elektromagnesu. Nie ma też typowych objawów uszkodzonego EGR
(kłopot z odpaleniem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach,
szarpanie przy dodawaniu gazu przy ruszaniu bądź zmianie biegu). Więc
albo zawór działa dobrze pomimo zgłaszanego błędu albo (chyba) cały czas
jest całkowicie zamknięty.

Czy inne interfejsy/oprogramowanie (OP-COM?) mają możliwość ,,resetu" EGR
czy po prostu w tym ECU nie jest to możliwie? Reklamować zawór i brać
oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?

Ale nie ma pewności, że winny jest zawór. Nie wiem jak tam dokładnie jest z funkcją reset i czy ona w ogóle do czegoś jest potrzebna, ale na OP-COM można sobie ten zawór przetestować. Jak było wcześniej?

Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona