Procedury i zachowanie w WSA

Data: 2009-05-24 14:18:34
Autor: Sarpedon
Procedury i zachowanie w WSA
jako strona skarzaca bede miec niebawem rozprawe w wojewodzkim sadzie
administracyjnym. nie jestem ani adwokatem, ani radca prawnym.
pytanie: gdzie znajde jakis opis procedur, sposobow zachowania oraz
innych przydatnych na rozprawie informacji? czy jest jakis standardowy
schemat przebiegu na takich rozprawach? wiadomo, ze kazda sprawa jest
inna, ale sa na pewno jakies obowiazkowe "punkty programu".

co wiecej - slyszalem, ze sad powinien mnie na biezaco informowac o
przebiegu rozprawy, moich prawach i obowiazkach, a takze o
mozliwosciach, z jakich moge korzystac. prawda to?

Data: 2009-05-25 11:25:40
Autor: kuba
Sarpedon pisze:
[...]

ustawa - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi

co wiecej - slyszalem, ze sad powinien mnie na biezaco informowac o
przebiegu rozprawy, moich prawach i obowiazkach, a takze o
mozliwosciach, z jakich moge korzystac. prawda to?

Mniej więcej, patrz art. 6 tej ustawy.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-25 10:57:05
Autor: Sarpedon
On 25 Maj, 11:25, kuba <jturbanow...@gmail.com> wrote:
> [...]
> inna, ale sa na pewno jakies obowiazkowe "punkty programu".
ustawa - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi

przeczytalem, ale chyba szukam czegos bardziej... user-friendly. w
miedzyczasie znalazlem publikacje pt. Przewodnik sądowy po procedurach
cywilnej, karnej i sądowoadministracyjnej, w ktorej w miare ok jest
opisane wszystko. ale ciagle nie ma takich nie pisanych zasad czy tez
kolejnosci czynnosci na samej rozprawie tak prostych rzeczy jak sposob
zachowywania sie i wypowiadania (np. wysoki sadzie itp)

no i wszystko jasne!

Data: 2009-05-25 20:52:26
Autor: kuba
Sarpedon pisze:

[...]

Jeśli chodzi o przebieg rozprawy, to konkretnie mówi o tym jeden przepis - art. 106. Do sądu zwracasz się "wysoki sądzie", no i stoisz, kiedy mówisz do sądu, a także kiedy sąd zwraca się do Ciebie :)

pozdrawiam
kuba

Procedury i zachowanie w WSA