Data: 2015-03-26 20:22:16 | |
Autor: Marek | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
http://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Dyskusja pilotĂłw przy ODBLOKOWANYCH drzwiach gdy Sally pukajÄ c Ĺamie procedurÄ jest rozbrajajÄ ca :-) Serio terrorysta by pukaĹ przed wejĹciem? -- Marek |
|
Data: 2015-03-26 21:00:56 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
Pan Marek napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs Na początku pierwszej wojny światowej tysiące żołnierzy straciło życie idąc wedle regulaminu w pozycji dumnej i wyprostowanej wprost pod ogień karabinów maszynowych. Tych, co się przeczołgali i zaszli wroga od tyłu, po powrocie do koszar przykładnie rozstrzelano -- za złamanie procedur obowiązujących w armii i tchórzowski sposób walki. Mam wrażenie, że w dziedzinie bezpieczeństwa lotnicego i sposobów walki z zagrożeniami (terrorystycznymi, lecz nie tylko) jesteśmy teraz gdzieś na etapie Franz-Josefów i Wilhelmów. I w równie spektakularny sposób pieprzną wkrótce rządy zidiociałych urzędników, którzy "dbają", by nam się co złego w samolocie nie przytrafiło. Jarek -- -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno, ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem? -- Posłusznie melduję, panie oberlejtnant, że można. |
|
Data: 2015-03-26 21:03:18 | |
Autor: Marek Pazio | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu 2015-03-26 o 21:00, Jarosław Sokołowski pisze:
Na początku pierwszej wojny światowej tysiące żołnierzy straciło Piękne. -- MP |
|
Data: 2015-03-26 13:13:39 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu czwartek, 26 marca 2015 21:03:18 UTC+1 użytkownik Marek Pazio napisał:
W dniu 2015-03-26 o 21:00, Jarosław Sokołowski pisze:Smutne... i ze się nie ziści ostatnie, tez... |
|
Data: 2015-03-27 10:26:48 | |
Autor: OGONek~ | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnmh8pbo.tkd.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
Na początku pierwszej wojny światowej tysiące żołnierzy straciło Do tego jeszcze zakaz spadochronów dla pilotów bo to "nie rycerskie" -- OGONek~ |
|
Data: 2015-03-27 02:50:44 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu piątek, 27 marca 2015 10:26:49 UTC+1 użytkownik OGONek~ .sie> napisał:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnmh8pbo.tkd.jarosfalcon.lasek.waw.pl...Pilot który wie że w razie czego zginie z pasażerami bardziej się stara nie spaść. Zresztą serwisowanie spadochronów po tylu skokach ratunkowych byłoby zbyt dużym obciążeniem dla przewoźników a wypłacanie odszkodowań rodzinom ofiar -dla ubezpieczycieli. |
|
Data: 2015-03-27 11:23:57 | |
Autor: OGONek~ | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
Użytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisał w wiadomości news:f40bceef-62a6-4b07-a041-8e36216d901agooglegroups.com... Do tego jeszcze zakaz spadochronów dla pilotów bo to "nie rycerskie"Pilot który wie że w razie czego zginie z pasażerami bardziej się stara nie spaść. Zresztą serwisowanie spadochronów po tylu skokach ratunkowych byłoby zbyt dużym obciążeniem dla przewoźników a wypłacanie odszkodowań rodzinom ofiar -dla ubezpieczycieli. Mówimy o pierwszej wojnie światowej. -- OGONek~ |
|
Data: 2015-03-27 13:28:09 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu piątek, 27 marca 2015 11:23:57 UTC+1 użytkownik OGONek~ .sie> napisał:
Użytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisał w wiadomości news:f40bceef-62a6-4b07-a041-8e36216d901agooglegroups.com...Wiem. Dokonalem aproksymacji okoliczności na czasy obecne. |
|
Data: 2015-03-27 16:56:49 | |
Autor: J.F. | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
UĹźytkownik "Marek" napisaĹ w
http://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs Terrorysta udajac obsluge, albo Sally pod nozem moze zapukac. Ostrzeze pilota, ten zablokuje dostep i nawet kod wejscia nie pomoze przez 5 minut. J. |
|
Data: 2015-03-27 17:22:55 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
Pan J.F. napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs A pan terrorysta ma ze sobą trzy granaty, dwie duże bomby i jedną malutką, do tego brzytwę. Sally nie jest głupia -- wie, że jeśli porywacz uzna sprawę za beznadziejną jeśli chodzi o przejęcie sterów, to sobie zacznie wyrzynać, wybuchać czy co mu tam fantazja podpowie. Czynnik ludzki, tak tu krytykowany, potrafi mieć lepsze pomysły od "procedur", zwłaszcza tych zaszytych w technice. Właśnie mieliśmy tego przykład -- ten świr dobrze wiedział, że tak doskonale opracowane "antyterrorystyczne" drzwi będą jeko sprzymierzeńcem, dającym stuprocentową gwarancję powodzenia planu. Znajomy miał taką przygodę lecąc jakąś kaprawą wewnętrzna linią w centralnych Chinach. Najpierw jeden załogant sobie poszedł gdzieś z kokpiktu, potem drugiemu się zachciało lać -- no i drzwi się zatrzasnęły pozostawiając autopilota sam na sam z własnymi myślami. Ale to było jeszcze przed zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa, drzwi udało się wyłupać jakimś łomem i udało się wylądować. Tu nie ma co się łudzić -- jedyne dobrze działające "procedury rozbrajające" mogą być realizowane tak, jak w izraelskich liniach lotniczych. Kilku dobrze uzbrojonych panów siedzących w kabinie, którzy w razie czego dobrze wiedzą, co do nich należy. -- Jarek |
|
Data: 2015-03-27 13:31:49 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu piątek, 27 marca 2015 17:22:56 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Pan J.F. napisał: Wczoraj sobie pomyslalem o sytuacji podobnej ale w obecnym zabezpieczeniu: obu pilotow wychodzi, drzwi się zatrzaskują przy przypadkowym ustawieniu zabezpieczenia wejscia na off. Niezla bylaby wtedy jazda...od-lot na maxa.. |
|
Data: 2015-03-27 21:39:17 | |
Autor: Marek Pazio | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu 2015-03-27 o 21:31, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
obu pilotow wychodzi Polska język, trudna język. -- MP |
|
Data: 2015-03-27 23:55:31 | |
Autor: monter.FM | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu 2015-03-27 o 21:39, Marek Pazio pisze:
W dniu 2015-03-27 o 21:31, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:To "cnota" tych najpatriotyczniejszych, najprawdziwszych Polaków. -- http://monter.fm/ |
|
Data: 2015-03-27 23:54:48 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu piątek, 27 marca 2015 23:55:40 UTC+1 użytkownik monter.FM napisał:
W dniu 2015-03-27 o 21:39, Marek Pazio pisze:jak to dobrze że nie trzeba być we wszystkim "naj" :) ow trud nad trudy POzostawiam wam z najserdeczniejsiejszymi coraz bardziej aktualnymi zyczonkami tylu ladowań co i startow ;) |
|
Data: 2015-03-27 23:14:10 | |
Autor: J.F. | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych
W dniu piątek, 27 marca 2015 17:22:56 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał: >> http://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs Wczoraj sobie pomyslalem o sytuacji podobnej ale w obecnym zabezpieczeniu: Nie wiem czy widzisz - ale zablokowanie drzwi jest chwilowe, tzn 5 minutowe. Przelacznik samoczynnie wraca na srodkowa pozycje. Nie da sie zostawic na LOCK. Musialoby jeszcze cos tam spasc i go przytrzymac w pozycji blokady ... reka nieprzytomnego pilota np :-) Ba - jak by sie dalo ustawic na stale, to czy da sie wyjsc ? No dobra, moze i mimo zablokowania ciagle daje sie od wewnatrz zamek otworzyc, albo przy otwartych drzwiach przelacznik przestawic... Ale komputery jak to komputery - gdzies czytalem jak to sie kokpit zamknal i nie dawal otworzyc ... na postoju, bo ktos tam jednak nad lotem czuwac powinien i nie opuszczac fotela. J. |
|
Data: 2015-03-28 00:08:36 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
Pan J.F. napisał:
Nie wiem czy widzisz - ale zablokowanie drzwi jest chwilowe, Podobno nawet i to nie -- zdaje się, że tam trzeba coś kilkanaście razy przekręcić, żeby wznowić blokadę. Nie da się tego zrobić bezwiednie ani przez przypadek. Ba - jak by sie dalo ustawic na stale, to czy da sie wyjsc ? Ja po prostu nie mogę pojąć tego uporu w trwaniu przy dogmacie o fortyfikacji kokpitu. Zakłada się, że załoga będzie bronić tej twierdzy jak Wołodyjowski Kamieńca Podolskiego, a inne scenariusze wojenne nie są brane pod uwagę. Tymczasem, jak się okazuje, nie da się przewidzieć, po której stronie znajdą się ci Dobrzy, a po której Siły Zła. To raczej powinna być przeszkoda taktyczna o umiarkowanym znaczeniu strategicznym. Dobijają się do środka -- bronimy się przez kilka minut a w tym czasie trwają przygotowania, żeby ich odstrzelić. Zabarykadowali się w środku -- nic straconego, możemy odbić pozycję z zewnątrz i zająć z góry upatrzone pozycje. Dzisiaj usłyszałem w radiu, że jakaś kolejna agencja od latania wydała zalecenie, by w kokpicie zawsze były przynajmniej dwie osoby. Przy tym zastrzegli, że jeśli wyniki badania wiadomej katastrofy będą inne niż się teraz wszystkim wydaje, to zalecenie może zostać zmienione. Oznacza to, że jeśli nie tak było, że świr sam celowo rozwalił 150 osób o skały, to w ogóle nie ma sprawy. Wariaci się nie zdarzają, może być jak było. Aż się trafi kolejny czubek, komisyjnie potwierdzony -- wtedy będą nowe podstawy do kolejnych zaleceń. Nie mogę sobie przypomnieć, by od 11 Września trafił się podobnie spektakularny atak na załogę. Ale może czegoś nie wiem, więc przyjmijmy, że w sumie razem podobnych przypadków było kilka. Pilotów-samobójców też się kilku zdarzyło, choć tym nikt nie chce się chwalić. Wniosek z tego taki, że ponieważ pasażerów jest w samolotach średnio ze sto razy więcej niż pilotów, więc taki załogant jest statystycznie ze sto razy bardziej niebezpieczny od pasażera. Z tym że przed groźnymi pilotami żadnymi pancernymi drzwiami się nie obronimy. -- Jarek |
|
Data: 2015-03-27 23:51:13 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Procedury odblokowywania drzwi | |
W dniu sobota, 28 marca 2015 00:08:38 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Pan J.F. napisał:....chyba że opancerzonymi drzwiami od stodoly. |
|