Proces Amber PO

Data: 2016-03-21 01:32:21
Autor: Mark Woydak
Proces Amber PO

1. Po ponad 3 latach (czyli od lata 2012 roku) od wybuchu afery Amber Gold
w poniedzia艂ek przed S膮dem Okr臋gowym w Gda艅sku, rozpocznie si臋 proces
dw贸jki zarz膮dzaj膮cych t膮 firm膮 czyli Marcina P. i Katarzyny P.

Post臋powanie prokuratorskie w tej sprawie prowadzi艂a najpierw prokuratura w
Gda艅sku ale po skandalu z s臋dzi膮 Milewskim prezesem s膮du w Gda艅sku (umawia艂
si臋 z osob膮 przedstawiaj膮c膮 si臋 jako pracownik Kancelarii premiera Tuska na
ustalenie sk艂adu s臋dziowskiego w sprawie uwolnienia z aresztu Marcina P.),
przeniesiono je do prokuratury w 艁odzi.

Trwa艂o one ponad 2 lata, prokuratura przes艂ucha艂a ponad 20 tysi臋cy os贸b,
akta tej sprawy licz膮 blisko 3 mln stron, ustalono 偶e sp贸艂ka Amber Gold
oszuka艂a blisko 19 tysi臋cy os贸b na 艂膮czn膮 kwot臋 oko艂o 850 mln z艂.

Oskar偶onym gro偶膮 wyroki do 15 lat pozbawienia wolno艣ci ale przed s膮dem
staje tylko wspomniana dw贸jka, cho膰 trudno uwierzy膰, 偶e Amber Gold mog艂a
dzia艂a膰 jako swoista piramida finansowa ponad 3 lata na terenie ca艂ej
Polski bez stosownych zezwole艅 i nie p艂ac膮c podatk贸w, nie korzystaj膮c z
jakiego艣 parasola ochronnego.          2. 脫wcze艣nie rz膮dz膮cy bardzo sprawnie uciekli od odpowiedzialno艣ci za ten
skandal, pod koniec marca 2013 roku, opublikowany zosta艂 przez Komitet
Stabilno艣ci Finansowej (kierowa艂 nim minister finans贸w, a cz艂onkami byli
przedstawiciele NBP i Komisji Nadzoru Finansowego), raport o
odpowiedzialno艣ci organ贸w pa艅stwa w zwi膮zku z afer膮 Amber Gold ale niestety
niewiele z niego wynik艂o.

Najmniej odpowiedzialnymi za afer臋 Amber Gold wed艂ug raportu, w kt贸rego
ostatecznym kszta艂cie decyduj膮cy g艂os mia艂 minister Jan Vincent Rostowski,
okaza艂y oczywi艣cie s艂u偶by skarbowe.

Odpowiedzialno艣膰 urz臋dnik贸w skarbowych zosta艂a bowiem zlokalizowana na
najni偶szym poziomie w urz臋dach skarbowych i urz臋dach kontroli skarbowej i
zosta艂a opisana tylko jako: nieprawid艂owo艣ci w rejestracji podatkowej
sp贸艂ki, op贸藕nienia w otwieraniu obowi膮zk贸w podatkowych sp贸艂ki, niew艂a艣ciwa
wsp贸艂praca pomi臋dzy urz臋dami, wreszcie opiesza艂o艣膰 w egzekwowaniu i
kontroli obowi膮zk贸w podatkowych sp贸艂ki.

3. We wspomnianym raporcie KSF, najwi臋ksz膮 odpowiedzialno艣ci膮, obarczona
zosta艂a prokuratura i s膮d rejestrowy, ta pierwsza za brak odpowiedniej
reakcji na zawiadomienia o podejrzeniu pope艂nienia przest臋pstwa przez Amber
Gold kierowane do niej przez KNF, ten drugi za rejestracj臋 sp贸艂ki Amber
Gold z prezesem Marcinem P. w sytuacji kiedy by艂 on ju偶 skazany prawomocnym
wyrokiem s膮dowym.

Ale ju偶 w贸wczas by艂o jasne jest, 偶e 28 -letni Marcin P., cz艂owiek z 9
wyrokami (wszystkie w zawieszeniu mi臋dzy innymi za wy艂udzenia w ramach
sp贸艂ki Multikasa, a tak偶e za wy艂udzenia kredyt贸w na podstawione osoby), nie
m贸g艂 by膰 przez ponad 3 lata szefem sp贸艂ki, kt贸ra gromadzi bez zezwolenia
wk艂ady tysi臋cy klient贸w si臋gaj膮cych setek milion贸w z艂otych, w sytuacji
kiedy co najmniej kilka instytucji pa艅stwowych, wie o jego kryminalnej
przesz艂o艣ci.

Tylko istnieniem jakiej艣 鈥瀗adzwyczajnej ochrony鈥 nad Marcinem P. i jego
interesami, mo偶na t艂umaczy膰 tak偶e fakt, 偶e gda艅ska prokuratura mimo
doniesienia Komisji Nadzoru Finansowego w 2009 roku, umorzy艂a post臋powanie
wobec Amber Gold, a po odwo艂aniu si臋 do s膮du przez KNF i uchyleniu tego
umorzenia, zaj臋艂a si臋 ponowie spraw膮 dopiero po up艂ywie ponad 2 lat.

4. By艂 jeszcze w膮tek z wiedz膮 贸wczesnego premiera Donalda Tuska na temat
Amber Gold i ostrze偶eniami jakie skierowa艂 do swojego syna zatrudnionego w
kolejnym biznesie Marcina P. czyli liniach lotniczych OLT Express (to one
najpierw og艂osi艂y upad艂o艣膰).

Latem 2014 kiedy wybuch艂a tzw. afera ta艣mowa okaza艂o si臋, 偶e ta wiedza
Tuska na temat afery sprzed 2 lat musia艂a by膰 znacznie wi臋ksza ni偶
pochodz膮ca z prasy jak publicznie zapewnia艂.

Bowiem z pods艂uchanej rozmowy prezesa NBP Marka Belki z 贸wczesnym ministrem
spraw wewn臋trznych Bart艂omiejem Sienkiewiczem, dowiedzieli艣my si臋, 偶e nie
tylko s艂u偶by specjalne ale tak偶e szef banku centralnego i to w powa偶nej
rozmowie, ostrzega艂 premiera Tuska przed Amber Gold, informuj膮c go, 偶e to
piramida finansowa.

M贸wi艂 mu tak偶e, o liniach OLT Express, kt贸rych w艂a艣cicielem by艂 Amber Gold,
偶e ich ekspansywna polityki pozyskiwania klient贸w dzi臋ki dumpingowym cenom
sprzedawanych bilet贸w, doprowadzi je do bankructwa, co grozi skandalem na
du偶膮 skal臋.

脫wczesny premier Tusk z tymi informacjami nie zrobi艂 nic, a kiedy dosz艂o do
upad艂o艣ci OLT Express, a p贸藕niej Amber Gold, publicznie m贸wi艂, 偶e wiedzia艂
o tych przedsi臋wzi臋ciach tylko tyle ile dowiedzia艂 si臋 z medi贸w.

Rozpoczynaj膮cy si臋 w poniedzia艂ek proces b臋dzie trwa艂 pewnie wiele miesi臋cy
(s膮d chce przes艂ucha膰 400 艣wiadk贸w ale obro艅cy oskar偶onych chc膮, 偶eby
przes艂uchani zostali wszyscy poszkodowani, a wi臋c 19 tysi臋cy os贸b) i
wszystko wskazuje na to, 偶e kar臋 w zwi膮zku z t膮 afer膮 ponios膮 tylko dw贸jka
kieruj膮cych sp贸艂k膮 Amber Gold.

Ale by膰 mo偶e otwarty proces s膮dowy i dociekliwi s臋dziowie doprowadz膮 do
tego, 偶e dowiemy si臋 wi臋cej o kulisach jednej z najwi臋kszych afer jaka
mia艂a miejsce podczas rz膮d贸w ekipy Donalda Tuska.

Data: 2016-03-21 14:21:54
Autor: Lord Donald
Proces Amber PO
Ci co s膮 skar偶eni to zwyk艂e s艂upy, odsiedz膮 maks 3 lata i za co dostan膮 swoj膮 dzia艂k臋. Winni s膮 ci co rz膮dzili, oni to zorganizowali, pokazali kolejny raz Polakom, 偶e wybory kosztuj膮, to jest cena demokracji. Naj艣mieszniejsze jest to w tym, 偶e ci co zostali zrobieni w ciula dalej id膮 i broni膮 swoich wodz贸w z PO. Tu nikogo nie szkoda, po prostu "Mata co Chceta"

Data: 2016-03-21 07:02:22
Autor: Zenek Kapelinder
Proces Amber PO
Pan Telewizor powiedzial ze proces bedzie utajniony w takim zakresie w jakim pokazanie gawiedzi prawdy narazilo by panstwo na jakies straty. Czyli idzie o gnoi co wtedy rzadzili i brali kase od oszukanych. Inna sprawa ze ludzie zostali oszukani na wlasne zyczenie. Wcale mi tych oszukanych nie szkoda..

Data: 2016-03-21 17:22:24
Autor: u2
Proces Amber PO
[...]

nie wiadomo czy oskarzeni dozyja do konca rozprawy:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-03-21 09:41:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
Proces Amber PO
W dniu poniedzia砮k, 21 marca 2016 17:22:26 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:

nie wiadomo czy oskarzeni dozyja do konca rozprawy:)

Jim Morrison nie 縴je
John Lennon nie 縴je
砤n Curtis nie 縴je
Freddie Mercury nie 縴je
Prof. Kotarbi駍ki nie 縴je
Kurt Cobain nie 縴je
....ale Dada Rzyje...
(Wiersz R. Almanzora z nr 6 "Exkluziva", Cz阺tochowa 1994)

Z砮go diabli nie bior.
I jeszcze co w podobnym stylu, czyli:

BIG CYC - B蔇 IEWA TYLKO JA
(zeznania Krzysztofa Krawczyka przed Trybuna砮m Stanu)

Elvis Presley by z plastiku
Mia na g硂wie kukuryku
Jimmi Hendrix wielki Murzyn
Sw gitar ludzi wkurzy

P砤cz wierzby, wszystkie drzewa
Janis Joplin ju nie 秔iewa
Nad stadionem wielki neon
Nie wyst眕i ju John Lennon

ref. Wszyscy oni poszli w piach
B阣 秔iewa tylko ja
Wszyscy oni poszli w piach...

Krawczyk si podoba wszystkim
Ci眊le kr阠i teledyski
By w Bu砱arii i w Afryce
Na Jamajce w Ameryce

Krzychu 秔iewa, tak jak nikt
On ma do 秔iewania dryg
痚 go mamy to si cieszmy
Niech Krawczyk b阣zie wieczny

ref. Wszyscy oni poszli w piach
B阣 秔iewa tylko ja
Wszyscy oni poszli w piach...

Tylko on......................
Tylko on......................
Tylko on......................
Tylko on......................

https://youtu.be/p7wSQFLVI3Q

Data: 2016-03-21 17:43:42
Autor: u2
Proces Amber PO
W dniu 2016-03-21 o 17:41, Jakub A. Krzewicki pisze:
nie wiadomo czy oskarzeni dozyja do konca rozprawy:)
Jim Morrison nie 縴je

Jim nie jest oskarzonym klewciu:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-03-21 09:58:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
Proces Amber PO
W dniu poniedzia砮k, 21 marca 2016 17:43:45 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
> Jim Morrison nie 縴je

Jim nie jest oskarzonym klewciu:)

I dlatego nie 縴je, bo jest niewinny. A ka縟a 砤chudra prze縴je. Takie jest prawo walki o byt Charlesa Darwina.

I cho鎎y przysz硂 tysi眂 Kaczor體
ka縟y prowadzi tysi眂 pisior體
tysi眂 lawyer體 w s眃owej bitwie
to nie poradzi krajowej sitwie ;)

Data: 2016-03-21 18:01:07
Autor: u2
Proces Amber PO
W dniu 2016-03-21 o 17:58, Jakub A. Krzewicki pisze:
I dlatego nie 縴je, bo jest niewinny.

to jest taki test klewciu, wpuszcza si wied糾 do jeziora z odwa縩ikiem jak prze縴je to jest wied糾a:)

Data: 2016-03-21 10:04:18
Autor: Jakub A. Krzewicki
Proces Amber PO
W dniu poniedzia砮k, 21 marca 2016 18:01:46 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
W dniu 2016-03-21 o 17:58, Jakub A. Krzewicki pisze:
> I dlatego nie 縴je, bo jest niewinny.

to jest taki test klewciu, wpuszcza si wied糾 do jeziora z odwa縩ikiem jak prze縴je to jest wied糾a:)

To mam dla ciebie zagadk - jak zgin背 s硑nny "硂wca wied糾" w Anglii s阣zia
Hopkins?

Data: 2016-03-21 19:02:43
Autor: u2
Proces Amber PO
W dniu 2016-03-21 o 18:04, Jakub A. Krzewicki pisze:
To mam dla ciebie zagadk - jak zgin背 s硑nny "硂wca wied糾" w Anglii s阣zia
Hopkins?

no co ty klewciu, judge Hopkins nie moze zginac:)

http://villains.wikia.com/wiki/Judge_Hopkins

http://paranorman.wikia.com/wiki/Hopkins_the_Judge

Data: 2016-03-21 14:34:05
Autor: Jakub A. Krzewicki
Proces Amber PO
W dniu poniedzia砮k, 21 marca 2016 19:02:46 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
> [...]
> Hopkins?

no co ty klewciu, judge Hopkins nie moze zginac:)

S r罂ne wersje - jedna z nich m體i, 縠 s阣zia Hopkins oskar縴 nie t kobiet
co trzeba i wkurzeni wie秐iacy sami wykonali na nim jego w砤sny test ;)

Data: 2016-03-21 10:04:59
Autor: Jakub A. Krzewicki
Proces Amber PO

Data: 2016-03-21 20:05:14
Autor: Staszko
Proces Amber PO
Uzytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisal w wiadomosci news:fe4157c5-dffd-4024-a4fe-b712913007a7googlegroups.com...

 Czyli idzie o gnoi co wtedy rzadzili i brali kase od oszukanych.

Objaw paranoi u ciebie. Twierdzisz ze Kaczynski nie chce ujawnic
nazwisk ludzi z poprzedniej ekipy rzadzacej.

Data: 2016-03-21 20:08:08
Autor: u2
Proces Amber PO
W dniu 2016-03-21 o 20:05, Stasi pisze:
Objaw paranoi u mnie. Twierdz臋 ze Kaczynski nie chce ujawnic
nazwisk ludzi z poprzedniej ekipy rzadzacej.

lol

Data: 2016-03-21 20:14:51
Autor: Staszko
u2, ty cenzorze PiSdzielski !
U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

u2, ty cenzorze PiSdzielski !!
Nie zmieniaj tre艣ci mojego postu !!

Data: 2016-03-21 20:24:43
Autor: u2
Proces Amber PO
W dniu 2016-03-21 o 20:14, Stasi pisze:
u2, ty cenzorze PiSdzielski !!
Nie zmieniaj tre艣ci mojego postu !!

sztazi sztazi loool:)))))))))

Data: 2016-03-21 15:29:32
Autor: Vernon L. Pinkley
Proces Amber PO
u縴tkownik Mark Woydak napisa:
1. Po ponad 3 latach (czyli od lata 2012 roku) od wybuchu afery Amber Gold
w poniedzia砮k przed S眃em Okr阦owym w Gda駍ku

Tak na dobr spraw, czym si r罂ni AG od zwyk砮go banku?

Przecie w zwyk硑m banku jedna z硂t體ka jest po縴czana 10 osobom.

Data: 2016-03-21 23:38:47
Autor:
Proces Amber PO

U偶ytkownik "Mark Woydak"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kcfj1pqv8aid.33hivuvds7zs.dlg@40tude.net...

1. Po ponad 3 latach (czyli od lata 2012 roku) od wybuchu afery Amber Gold
w poniedzia艂ek przed S膮dem Okr臋gowym w Gda艅sku, rozpocznie si臋 proces
dw贸jki zarz膮dzaj膮cych t膮 firm膮 czyli Marcina P. i Katarzyny P.

-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -

Pozdrowienia
matusm

Data: 2016-03-22 03:15:36
Autor: Lolek
Kiszczak zza grobu ?
U偶ytkownik <matusm@interia.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci

[...]

Czy偶by Kiszczak zza grobu kierowa艂 Kaczynskim ?
To musz膮 by膰 jakie艣 kwity na Kaczy艅skiego.
Tylko Putin mo偶e mie膰 kwity na Kaczy艅skiego.

Proces Amber PO