Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?

Data: 2009-12-30 20:27:11
Autor: syriusz
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami na temat różnic między 3-kąpielowym a 6-kąpielowym procesem E6?

Oczywiście nie mam na myśli szczegółów technicznych obu procesów, bo o tym mogę sobie poczytać w internecie... ;)
Chodzi mi o zauważalne różnice w efekcie końcowym, czyli jakości (w szerokim tego słowa znaczeniu) uzyskiwanych slajdów...

Czy ktoś miał okazję bezpośrednio porównać slajdy z jednego i drugiego procesu?

Czy ktoś bawi się w 6-kąpielowe E6 w "swojej łazience"? :)

Dlaczego Fuji dla swoich profesjonalnych materiałów (Velvia, Provia) podobno nie zaleca procesu 3-kąpielowego?
Piszę "podobno", bo gdzieś o tym czytałem, ale nie potrafię teraz przytoczyć źródła, więc nie pytajcie o szczegóły... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2009-12-30 18:47:47
Autor: troniu
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Już od półtora roku używam tylko  7-kąpielowego E-6 Kodaka.  Były
wtedy jakieś wahania pomiędzy dolarem i euro i firma w której
zaopatrywałem się w  Tetenall E-6 - przestała go sprowadzać.  Z tej
przymuszonej  zamiany jestem bardzo zadowolony, gdyż slajdy wołane w
tym nowym E-6, wyglądają dużo lepiej niż z 3-kąpielowego tetenala.. Np.
taka sensja 200, kiepska  jak zawsze w tetenalu,... odżywa
niesamowicie po moczeniu jej w tym 7-kąpielowym E-6 kodaka. Pięknie
wychodzą tez kodaki, velvia  i provia. Proces trwa dłużej i poprzez
wielość chemii, pilnować się trzeba  bardziej, ale  do 3-kąpielowego
tetenala już nie powrócę:)

Data: 2010-01-04 12:16:35
Autor: Cyneq
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
troniu pisze:
[...]

Tak trochę OT, gdzie się zaopatrujesz?

--
Cyneq

Data: 2010-01-04 15:10:04
Autor: syriusz
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Cyneq wrote:
troniu pisze:
Już od półtora roku używam tylko  7-kąpielowego E-6 Kodaka.  Były

Tak trochę OT, gdzie się zaopatrujesz?

A właśnie - dobre pytanie! :)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2010-01-04 17:43:56
Autor: Adam
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Cyneq wrote:

> Tak trochę OT, gdzie się zaopatrujesz?

A właśnie - dobre pytanie! :)

Pozdrawiam,
syriusz

Pytanie nie do mnie, ale kiedyś szukałem i nie udało się w Polsce kupić Kodaka w normalnej cenie. Za ok 30 funtów są w Angli, ale koszty przesyłki dodają w wysokości 20 kolejnych funtów:-)
pozdr
Adam

Data: 2010-01-04 19:08:13
Autor: troniu
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Witam,
Ponawiam odpowiedz, ponieważ przed kilku godzinami napisałem i gdzieś
go wcięło:(

Kupuje normalnie w sklepie, leży zawsze na polce:

Helix Camera & Video
310 S. Racine Ave. * Chicago, IL 60607
312-421-6000 * 800-33-HELIX
http://www.helixcamera.com/

Bylem tez dzisiaj za innymi szpejami i tez leżał na polce karton na 5
litrów, kosztuje $57,- plus Tax  10.65%
Obok leżał tez karton Tetenala  6-kąpielowego tez na 5 litrów, ale za
$95,- plus Tax 10,65% - trojki nie bylo
Pozdrawiam
Zbyszek

Data: 2010-01-05 22:35:50
Autor: Dariusz Patryn
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Dnia Mon, 4 Jan 2010 19:08:13 -0800 (PST), troniu napisał(a):

[...]

Ale to jest "normalnie" PL.rec.foto :(

Data: 2010-01-05 23:05:29
Autor: troniu
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
On 5 Sty, 15:35, Dariusz Patryn <dariusz.pat...@neostrada.pl> wrote:

Ale to jest "normalnie" PL.rec.foto :(

sugerujesz, że normalnie.... mam przestać tu zaglądać??;)

Data: 2010-01-06 20:39:34
Autor: Dariusz Patryn
Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?
Dnia Tue, 5 Jan 2010 23:05:29 -0800 (PST), troniu napisał(a):

On 5 Sty, 15:35, Dariusz Patryn <dariusz.pat...@neostrada.pl> wrote:

Ale to jest "normalnie" PL.rec.foto :(

sugerujesz, że normalnie.... mam przestać tu zaglądać??;)

Oczywiście, że nie, aczkolwiek należałoby brać pod uwagę, że "u nas" czyli w Polsce nie zawsze jest tak łatwo jak w US.
Też bym kupił Kodaka 7-mio kąpielowego za 70 dolarów, ale
niestety...transport, cło, podatek. "live is brutal..."

Proces E6 - 3 czy 6 kąpieli?