Proces cywilny o wysokie odszkodowanie a wadium

Data: 2011-10-28 12:08:51
Autor: Justynka
Proces cywilny o wysokie odszkodowanie a wadium
Hej,
Mam takie pytanie. Załóżmy, że chcę wytoczyć dużej firmie X proces cywilny o wysokie odszkodowanie. Znalazłam prawnika, który zajmie się przygotowaniem pism procesowych i całą stroną formalną. Oczywiście z prawnikiem wynegocjowałam jakąś stawkę i zakres jego obowiązków, podpisaliśmy stosowną umowę. Zamierzam domagać się odszkodowania w wysokości 1 miliona złotych. Z tego co wiem, zakładając proces cywilny trzeba wpłacić na konto sądu coś w rodzaju wadium, czyli jakiś procent kwoty, której się domagamy od pozwanego. Jestem pewna wygranej, racja jest po mojej stronie, nie wiem jednak oczywiście czy sąd przyzna mi całą czy tylko część wnioskowanej kwoty. Problem w tym, że nie stać mnie na wpłatę żadnego procenta (nawet 1 a pewnie jest więcej) kwoty od miliona złotych. Czy można w jakiś sposób obejść tę konieczność? Jak to rozwiązać. (Uprzedzam odpowiedź: zapytaj prawnika - jeszcze nie porozumiałam się z żadnym, chcę samodzielnie zebrać jak najwięcej wiadomości przed pójściem do sądu.)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc,
Justynka

Data: 2011-10-28 14:36:04
Autor: mecenas
W dniu 28-10-2011 14:08, Justynka pisze:
[...]

Masz prawnika i który tego nie potrafi Tobie wyjaśnić?!
Co to za prawnik!!!

Michał

Data: 2011-10-28 14:47:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-28 14:36, mecenas pisze:
Masz prawnika i który tego nie potrafi Tobie wyjaśnić?!
Co to za prawnik!!!

Przecież napisała, że nie ma prawnika :P

Ad rem: zwolnienie z kosztów sądowych.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-28 13:28:46
Autor: Justynka
Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał(a):

> [...]

umowę."

". Załóżmy, że chcę wytoczyć dużej firmie X proces cywilny o wysokie odszkodowanie."

i dalej:

"(Uprzedzam odpowiedź: zapytaj prawnika - jeszcze nie porozumiałam się z żadnym, chcę samodzielnie zebrać jak najwięcej wiadomości przed pójściem do sądu.) "

Czytajcie durnie ze zrozumieniem, bo na razie wszystko wskazuje na to, że tacy z was eksperci jak z koziej dupy trąbka. Wasz wtórny analfabetyzm jest żenujący. Proszę o pomoc prawdziwych znawców a nie gówniarzy bez znajomości logiki.

Justynka

Data: 2011-10-31 21:51:04
Autor: pluton
> [...]
jest
> żenujący. Proszę o pomoc prawdziwych znawców a nie gówniarzy bez

idz do prawnika.

Chyba do psychiatry :)

Nullification

Data: 2011-10-28 16:26:35
Autor: Massai
Justynka wrote:

Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał(a): > > > > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup > > dyskusyjnych:j8e89j$cga$1@news.onet.pl...
> [...]

to, że tacy z was eksperci jak z koziej dupy trąbka. Wasz wtórny
analfabetyzm jest żenujący. Proszę o pomoc prawdziwych znawców a nie

Trzeba było zaznaczyć że tekst o znalezieniu prawnika też jest w ramach
"załóżmy".

A tak pisząc, o gówniarzach etc., usłyszysz tylko jedną odpowiedź - idź
do prawnika.

Ale poczekaj jeszcze, może kolina ci da jakąś "super" podpowiedź ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-31 21:50:33
Autor: pluton
[...]

Dzieki za zmotywowanie. Dostalismy takiego powera, ze ja pierdziele.

Nullification

Data: 2011-10-28 17:21:20
Autor: Johnson
W dniu 2011-10-28 14:08, Justynka pisze:

Uprzedzam odpowiedź: zapytaj prawnika - jeszcze nie porozumiałam się z żadnym, chcę samodzielnie zebrać jak najwięcej
wiadomości przed pójściem do sądu.)

Jak będziesz tak pisać jak tu to raczej nie wygrasz. Najpierw pisałaś o prawniku teraz piszesz wręcz przeciwnie ...

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-10-28 17:23:11
Autor: Johnson
[...]

Kredyt weź jak tak pewna wygranej jesteś.

Data: 2011-10-28 22:39:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 28 Oct 2011, Justynka wrote:

Jestem pewna wygranej, racja jest po mojej stronie, nie wiem jednak
oczywiście czy sąd przyzna mi całą czy tylko część wnioskowanej kwoty.

  Oczywiście wiesz że w części "niewygranej" zapłacisz za prawnika
pozwanego?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-29 14:13:32
Autor: grzeda
[...]

Czyli jak? Jak chce 200 zl, sad przyzna 50 zl, to place 75% wynagrodzenia prawnika pozwanego?

pozdr
PG

Data: 2011-10-30 18:48:01
Autor: Johnson
W dniu 2011-10-29 14:13, grzeda pisze:

Czyli jak? Jak chce 200 zl, sad przyzna 50 zl, to place 75%
wynagrodzenia prawnika pozwanego?

Płacisz 75% wszystkich kosztów procesu (sumy wydatków powoda i pozwanego).