Data: 2012-09-06 16:53:00 | |
Autor: u2 | |
Proces kafkowski | |
.... utajniony, w starym stalinowskim stylu :
http://naszdziennik.pl/polska-kraj/9197,tajny-proces.html Za zamkniętymi drzwiami przed Sądem Okręgowym w Piotrkowie Trybunalskim ruszył wczoraj proces twórcy portalu Antykomor.pl Roberta Frycza, o co wnioskowała prokuratura. Według obrony, to unik prokuratury, która obawia się ośmieszenia. Prokuratura argumentowała, że podjęła taką decyzję ze względu na to, że może dojść do narażenia dobrych obyczajów i z uwagi na interes prywatny prezydenta. - Kontrola publiczna w takiej sytuacji powinna mieć miejsce, dlatego że sprawa jest na tyle bulwersująca i na tyle jest rzeczą zaskakującą, że sprawa mogła trafić przed oblicze sądu. Właśnie to opinia publiczna mogłaby ocenić, a być może prokuratura tego rodzaju oceny obawia się, dlatego że to kompromituje sposób funkcjonowania prokuratury - komentuje wniosek prokuratury obrońca Frycza mec. Bartosz Kownacki. Sędzia Grzegorz Krogulec uwzględnił jednak wniosek prokuratora, uznając, że dołączone zdjęcia są m.in. wulgarne i niesmaczne. Frycz oskarżony jest m.in. o znieważenie prezydenta, wcześniej marszałka Sejmu, Bronisława Komorowskiego. Grozi mu kara do 5 lat więzienia. - Pewne obawy mam, trochę sobie nagrabiłem w wymiarze sprawiedliwości i muszę teraz stawić czoło temu wszystkiemu - powiedział Frycz dziennikarzom przed procesem. - Absolutnie nie żałuję, że wyrażałem swoją opinię i teraz jestem za to ścigany - stwierdził. - Teraz muszę się tłumaczyć z tego, że to, co robiłem, nie jest niczym nadzwyczajnym - dodał. Frycz, który na wczorajszym procesie złożył wyjaśnienia, podkreśla, że jego strona miała jedynie charakter satyryczny i nie miała nikogo obrażać. Zwrócił uwagę, że w internecie istnieje wiele stron w jego przekonaniu jeszcze gorszych, obrażających znane osoby. Jego obrońca złożył wczoraj wniosek o zwrot sprawy do prokuratury, ale sąd go nie uwzględnił. - Złożyłem wniosek o zwrot sprawy do prokuratury do uzupełnienia, m.in. o przesłuchanie prezydenta Komorowskiego, osób, które pomagały Robertowi Fryczowi. Uważam, że te czynności powinno się wykonać w tej sprawie - mówi Kownacki. - Ta sprawa nie powinna w ogóle trafić do sądu - zaznacza. - Chodziło o to, żeby na tyle wnikliwie przeprowadzić postępowanie dowodowe przed prokuratorem, żeby uniknąć sytuacji gorszącej, iż tego rodzaju sprawa znajdowała się przed sądem - stwierdza prawnik. Kownacki poinformował, że ponowi wniosek w formie wniosku dowodowego. Adwokat zwraca uwagę, że w internecie obecne są zdjęcia różnych osób publicznych, jak np. królowej brytyjskiej czy prezydenta Obamy, które są wulgarne, i nikt osób, które je zamieszczają, nie ściga, tak samo jak nie ścigano nikogo w przypadku zdjęć odnoszących się do prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W maju ubiegłego roku do mieszkania Frycza wkroczyli funkcjonariusze ABW, zabezpieczyli jego laptop oraz nośniki danych. |
|
Data: 2012-09-06 17:01:52 | |
Autor: Marek Woydak | |
Proces kafkowski | |
Dnia Thu, 06 Sep 2012 16:53:00 +0200, u2 napisał(a):
... utajniony, w starym stalinowskim stylu : Ośmieszenia powaidasz? Mam nadzieję, że ten gnojek który stworzył stronę antykomor dostanie po łapach tak że odechce mu się naigrywać się z prezydenta. Tak jak oberwał Tomaszewski za obrażanie Smudy. Tolerowanie chamstwa prowadzi do bandytyzmu! MW |
|
Data: 2012-09-06 18:03:30 | |
Autor: Gringo | |
Proces kafkowski | |
"Marek Woydak" <marek2x@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:1p28vbidbc3ff.fz497azuinok.dlg40tude.net... Dnia Thu, 06 Sep 2012 16:53:00 +0200, u2 napisał(a): Mogą mu naskoczyć, w Strasburgu ostatecznie by wygrał. Osoby publiczne muszą się liczyć nawet z przesadną krytyką i karykaturalną ironią. Każdy obywatel ma prawo do swobodnego wyrażania swoich poglądów i do krytyki władzy, nawet jak jest ona przesadna. -- - Posted via news://freenews.netfront.net/ - Complaints to news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-09-06 20:05:51 | |
Autor: Przemysław M. | |
Proces kafkowski | |
Dnia Thu, 6 Sep 2012 18:03:30 +0200, Gringo napisał(a):
"Marek Woydak" <marek2x@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:1p28vbidbc3ff.fz497azuinok.dlg40tude.net... Tak, masz rację. Ironia i krytka ale nie prymitywne, menelskie odzywki. -- Nie ukrywam swojego negatywnego stosunku do Donalda Tuska. Jeśli to był "tylko" wypadek, to tym bardziej ponosi odpowiedzialność za śmierć Lecha Kaczyńskiego i całej delegacji prezydenckiej. Musiałbym być psychicznie niezrównoważony, żeby tolerować Tuska, który odpowiada za śmierć moich przyjaciół. Powtarzam, że nie kieruję się żądzą zemsty. Ja potrafiłem w życiu wybaczyć wielokrotnie, ale pan Tusk nie spełnia żadnego kryterium, żebym miał mu wybaczyć - podsumowuje Kaczyński. |
|
Data: 2012-09-06 21:38:56 | |
Autor: Gringo | |
Proces kafkowski | |
"Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k2aom0$57r$1dont-email.me... Dnia Thu, 6 Sep 2012 18:03:30 +0200, Gringo napisał(a): Tak, masz rację. Ironia i krytka ale nie prymitywne, menelskie odzywki. Meneli i prymitywów to masz u władzy i arogantów kryminalnch. Sam fakt, że proces przy drzwiach zamkniętych, daje podstawy do twierdzenia, że to kapturowy sąd. -- - Posted via news://freenews.netfront.net/ - Complaints to news@netfront.net -- - |
|