Procesor

Data: 2018-03-04 09:03:17
Autor: Trybun
Procesor
Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy Pentium 3,2GHz.

Data: 2018-03-04 09:12:41
Autor: Jacek Maciejewski
Procesor
Dnia Sun, 4 Mar 2018 09:03:17 +0100, Trybun napisał(a):

 co bym na nim nie robił zajętość procesora nigdy nie przekracza 60%

A co robisz?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-03-04 11:56:35
Autor: Trybun
Procesor
Dnia Sun, 4 Mar 2018 09:03:17 +0100, Trybun napisał(a):

  co bym na nim nie robił zajętość
procesora nigdy nie przekracza 60%
A co robisz?

Wczoraj akurat robiłem konwersję video,. Proces posuwał się bardzo powoli, patrzę na użycie procesora a on wykazuje 15% zajętości, z małymi oscylacjami, RAM 1.5GB. I żeby nie było że to zdarzenie jednorazowe - ten problem na tym komputerze występuje od zawsze. W czym może być przyczyna? - o procku pisałem, RAM to DDR3 - 4GB, HDD - prędkość 7200.

Data: 2018-03-04 15:06:50
Autor: TurboPascal
Procesor
W dniu 4 marca 2018 11:56:31 użytkownik Trybun napisał:

Wczoraj akurat robiłem konwersję video,. Proces posuwał się bardzo powoli,
patrzę na użycie procesora a on wykazuje 15% zajętości

To proste - program do konwersji używa tylko jednego rdzenia...

Data: 2018-03-05 18:12:36
Autor: Trybun
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 00:06, TurboPascal pisze:
[...]

Ale to przecie nie chodzi tylko o ten jeden program. Poza tym program do diagnostyki jak i systemowy menedżer zadań/wydajność pokazuje zajęcie dwu rdzeni..

Data: 2018-03-05 20:13:26
Autor: pueblo
Procesor
Witaj Trybun, 05 mar 2018 w
news:5a9d7a83$0$31363$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

Chcesz zobaczyć 100% CPU? Ściągnij jakiś Prime95. Jak nie chcesz nic ściągać, to otwórz 2-3 okienka konsoli cmd i odpal z nich takiego .bat:
@echo off
:loop
goto loop

Najprostszy sposób na obciążenie procka. Dwie instancjie powinny wystarczyć - stopujesz je CTR+C

Data: 2018-03-06 15:09:38
Autor: Trybun
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 21:13, pueblo pisze:
[...]

Tak, chciałem zobaczyć czy ten komputer jest w stanie zmusić procesor do pracy na 100%, piszę chciałem bo już wiem - włączone jednocześnie skanowanie Nortonem, Oprea, Firefox, Thunderbird, PowerDirector w toku pracy... i jest! Procek zajęty w 100%!

Data: 2018-03-04 15:35:38
Autor: 2late
Procesor
On 04/03/2018 10:56 AM, Trybun wrote:
[...]

A jaka masz karte graficzna?
I czym robisz ta konwersje?

Data: 2018-03-05 18:46:47
Autor: Trybun
Procesor
W dniu 2018-03-04 o 16:35, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam

Cyberlink PowerDirector, sprawdzone narzędzie, używam od lat. A co do karty to chyba nie ma to znaczenia do wydajności procesora? Jest to Nvidia GF z 1GB pamięci.

Data: 2018-03-05 22:27:51
Autor: RadoslawF
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 18:46, Trybun pisze:

[...]

Wydajności nie, obciążenia już tak: "Program potrafi wykorzystać moc
obliczeniową procesorów kart graficznych (Intel, AMD i NVIDIA).

Pozdrawiam

Data: 2018-03-06 15:08:00
Autor: Trybun
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 22:27, RadoslawF pisze:
[...]

No tak, wspomaga procesor komputera, ale chyba tylko w momencie wyświetlania? W omawianym przypadku nie chodzi o wyświetlanie a pracę na pliku, w tle.

Data: 2018-03-06 18:46:24
Autor: RadoslawF
Procesor
W dniu 2018-03-06 o 15:08, Trybun pisze:

[...]

Nie, nie wspomaga procesor tylko go zastępuje przy kodowaniu filmu.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-06 03:01:15
Autor: Marcin Debowski
Procesor
On 2018-03-05, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:
Cyberlink PowerDirector, sprawdzone narzędzie, używam od lat. A co do karty to chyba nie ma to znaczenia do wydajności procesora? Jest to Nvidia GF z 1GB pamięci.

Zobacz w tym PowerDirectorze czy gdzieś w Preference nie masz zaznaczonej opcji by korzystał z CUDA.

--
Marcin

Data: 2018-03-06 15:08:44
Autor: Trybun
Procesor
On 2018-03-05, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:
[...]

Nie, nie było to zaznaczone. Włączyłem i przy następnej obróbce video okaże się czy to właśnie to jest/było przyczyną.

Data: 2018-03-05 14:05:43
Autor: Jacek Maciejewski
Procesor
Dnia Sun, 4 Mar 2018 11:56:35 +0100, Trybun napisał(a):

Wczoraj akurat robiłem konwersję video,. Proces posuwał się bardzo powoli, patrzę na użycie procesora a on wykazuje 15% zajętości,

Primo, użyj do obciążenia procka jakiegoś programu dedykowanego do tego, albo (co nieco kłopotliwsze ale sensowniejsze) BOINC. Będzie jak porównać twoje doświadczenia z np. moimi. Po drugie, zainstaluj program do obserwacji temperatury procka. Zaobserwuj temp. w idle i w stresie, będzie wiadomo czy nie zwalnia na skutek przegrzewania.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-03-05 18:47:01
Autor: Trybun
Procesor
[...]

A jaki program do temperatury procka byś polecał? Bo ta moja Aida chyba coś źle pokazuje.

Data: 2018-03-05 19:56:46
Autor: Jacek Maciejewski
Procesor
Dnia Mon, 5 Mar 2018 18:47:01 +0100, Trybun napisał(a):

A jaki program do temperatury procka byś polecał? Bo ta moja Aida chyba coś źle pokazuje.

Z tamtych czasów pamiętam że nic lepszego od speedfana nie wymyślono na
XP. Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi. BTW, co cię trzyma przy XP?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-03-05 22:47:59
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Procesor
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 5 Mar 2018 19:56:46 +0100  doszła do mnie wiadomość  <1ce8z11ggxnte.1xpkckav58g0m$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
[...]

OCCT, wszystko w jednym:
http://www.ocbase.com/index.php/download

Data: 2018-03-06 15:10:28
Autor: Trybun
Procesor
[...]

Parę programów chodzi tylko na nim. Poza tym najbardziej mi pasuje. Mam do dyspozycji Linuksy, Win7 i 10, jednak jakieś 90% czasu użytkowego spędzam i tak na "tym zabytku".

Data: 2018-03-04 11:55:55
Autor: Roman Tyczka
Procesor
On Sun, 4 Mar 2018 09:03:17 +0100, Trybun wrote:

Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy Pentium 3,2GHz.

Być może w zarządzaniu energią masz ustawiony oszczędny profil.

Roman Tyczka

Data: 2018-03-04 13:07:54
Autor: Trybun
Procesor
W dniu 2018-03-04 o 11:55, Roman Tyczka pisze:
[...]

U mnie chyba nawet nie ma takiej opcji.. Jakby nie było, - mam ustawione na "stacjonarny w domu/biurze".

Data: 2018-03-04 14:31:42
Autor: TurboPascal
Procesor
W dniu 4 marca 2018 09:03:44 użytkownik Trybun napisał:
Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość procesora
nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy Pentium 3,2GHz.

Wytłumaczenie jest banalnie proste - wystarczy zajrzeć do wikipedii...

"Windows XP (nazwa kodowa Whistler) - wersja systemu operacyjnego Microsoft Windows z rodziny
Windows NT (oparty na jądrze NT) firmy Microsoft, wydana oficjalnie 25 października 2001 roku."

Pierwszy ogólnie dostępny procesor dwurdzeniowy, chociaż z protezą to:

"Pentium D - nazwa 64-bitowej serii mikroprocesorów firmy Intel po raz pierwszy zaprezentowanym w czasie
Intel Developer Forum na wiosnę 2005. Pentium D był pierwszym oficjalnie zaprezentowanym wielordzeniowym
procesorem przeznaczonym dla komputerów osobistych (nie dla serwerów)."

W 2001 roku nikt nie miał zielonego pojęcia, że za parę lat pojawią się procesory dwurdzeniowe...

Data: 2018-03-05 00:21:40
Autor: JaNus
Procesor
W dniu 2018-03-04 o 23:31, TurboPascal pisze:
W 2001 roku nikt nie miał zielonego pojęcia, że za parę lat pojawią się procesory dwurdzeniowe...

Nie wiem, czy jednak to "jakoś" przewidzieli (przesłanki były! Choćby w
postaci płyt wieloprocesorowych, oraz jednordzeniowców z HT-T), czy też
moje HT-T zadziałało dopiero z SP-3, ale na pewno W-XP był w stanie
obsłużyć wielowątkowość na tym HT-T, a w konsekwencji (raczej wielce
prawdopodobnej) i 2 rdzenie fizyczne. nie wiem, czy ponad 2...

Data: 2018-03-04 16:22:22
Autor: TurboPascal
Procesor
W dniu 5 marca 2018 00:21:42 użytkownik JaNus napisał:

Nie wiem, czy jednak to "jakoś" przewidzieli (przesłanki były!
Choćby w postaci płyt wieloprocesorowych oraz jednordzeniowców z HT)

Produkuje się i dobrze sprzedaje to, co jest aktualnie potrzebne użytkownikom, a nie to, co kiedyś prawdopodobnie być może komuś się do czegoś przyda... Bill Gates zapewne dobrze trzymał w ryzach swoich wizjonerów. Ostatnio w TV był świetny film o takim wizjonerze - niejakim Stevie Jobs'ie, którego aż trzeba było wywalić z firmy, aby uratować ją przed bankructwem. Aczkolwiek jak w firmie Apple wyczerpały się wszystkie wcześniejsze innowacje, ponownie go zatrudniono... My też przed laty mieliśmy takiego wizjonera - niejakiego Jacka Karpińskiego - którego zbudowany na TTL-ach i pamięci ferrytowej K-202 rzekomo o całe dziesięciolecia wyprzedzał... Cóż z tego, jak pewnie nie bardzo było wiadomo, do czego to można wykorzystać - do rakiety był za duży, za ciężki i za bardzo prądożerny. Dorobiono później do tego całą otoczkę o zabarwieniu politycznym - jak to K-202 komuś tam w czymś  przeszkadzał...

Data: 2018-03-05 02:09:10
Autor: JaNus
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 01:22, TurboPascal pisze:
Produkuje się i dobrze sprzedaje to, co jest aktualnie potrzebne
użytkownikom, a nie to, co kiedyś prawdopodobnie być może komuś się
do czegoś przyda...

Co do zasady ogólnej to masz rację, ale w przypadku W-XP system musiał
przecież obsługiwać płyty wieloprocesorowe, i to nie dwu~, czy cztero,
bo już były superkomputery z kilkoma... setkami procków (może na
osobnych płytach, czy jakoś inaczej). I *jakiś* system do tego był
potrzebny. To MS miałby zachętę ekonomiczną, aby taki system stworzyć,
acz nie wiem, czy był to jak raz XP.

My też przed laty mieliśmy takiego wizjonera - niejakiego Jacka
Karpińskiego

Miałem okazję być na jego "ranczu", zamieniłem z nim kilka zdań (mało.
Trzymał nas na dystans). Wiem, że z tym jego hodowaniem świń, czy
baranów - to lekka przesada.

Data: 2018-03-05 12:04:39
Autor: Adam
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 02:09, JaNus pisze:
[...]

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-hardware/multi-core-processor-and-multiprocessor-limit-for/abd0a0ce-4ac2-484b-88cb-fbf93beb54e0

albo krócej:
http://tnij.at/244812

Zdarzało mi się wymieniać jednowątkowe procesory na HT lub DualCore. Z tego, co pamiętam, trzeba było w XP podmienić jądro, aby zauważyło wiele rdzeni/procesorów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-03-05 12:07:43
Autor: Adam
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 12:04, Adam pisze:
[...]

Coś znalazłem:

https://superuser.com/questions/84995/how-to-enable-multiple-processors-on-xp-sp-3

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-03-05 16:29:52
Autor: JaNus
Procesor
W dniu 2018-03-05 o 12:07, Adam pisze:

[...]

Brawo, to powinno koledze Trybunowi pomóc!

  Acz jeśli aplikacja jest napisana "jednotorowo", i nie umie korzystać z
  HT-T, ani maszyn wielo(procesor/rdzen)iowych, to jedyny uzysk będzie na
tym, że pozostałe moce przerobowe będą angażowane dla obsługi innych
wątków.

Data: 2018-03-05 15:53:54
Autor: m4rkiz
Procesor
On 2018-03-04 23:31, TurboPascal wrote:
W 2001 roku nikt nie miał zielonego pojęcia, że za parę lat pojawią się procesory dwurdzeniowe...

ale przeciez wychodzily service packi i poprawki, wielordzeniowosc xp obslugiwal i obsluguje bez zadnych problemow, dopiero przy zmianie na wiele procesorow bylo trzeba kombinowac

Data: 2018-03-04 18:09:50
Autor: m4rkiz
Procesor
On 2018-03-04 09:03, Trybun wrote:
Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość
procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy
Pentium 3,2GHz.

a co mowi manager zadan, cpuz i jaka jest temperatura cpu?

bo ja bym stawial na jakis throttling chociaz akurat p4 mnie ominelo, chlodzenia mam zawsze lepsze niz boxowe wiec z autopsji nie jestem w stanie potwierdzic objawow - na oko % powinny jednak dojsc do 100% bo o ile sie orientuje manager zadan nie analizuje obciazenia w odniesieniu do teoretycznego maximum a chwili obecnej

chyba ze jednordzeniowy z ht i dlatego?

Data: 2018-03-04 22:46:21
Autor: JaNus
Procesor
W dniu 2018-03-04 o 18:09, m4rkiz pisze:
chyba ze jednordzeniowy z ht i dlatego?

pseudo-wielordzeniowiec też powinien się dać obciążyć na full, więc to
raczej nie to. 1 podejrzanym jest funkcja oszczędzania energii, czy coś
podobnego.

Data: 2018-03-05 18:13:05
Autor: Trybun
Procesor
On 2018-03-04 09:03, Trybun wrote:
[...]

Właściwie nic, zajętość procesora jak i RAMu w znikomym stopniu.

Nie, jest to procesor z dwoma fizycznymi rdzeniami. Nazwa to IntelPentium dual-core E6600.

Data: 2018-03-06 01:17:48
Autor: Smok Eustachy
Procesor
W dniu 04.03.2018 o 09:03, Trybun pisze:
Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy Pentium 3,2GHz.

Zapuść se zipowanie najlepiej kilka na raz do dev/null

Data: 2018-03-06 15:11:02
Autor: Trybun
Procesor
W dniu 2018-03-06 o 01:17, Smok Eustachy pisze:
[...]

Oj, to zdaje się nie robota dla kogoś, kto ledwie potrafi włączyć i wyłączyć komputer..

Data: 2018-03-26 03:46:09
Autor: ń
Procesor
Włącz aktualizacje automatyczne :-)