Procesor i7-8700, a moĹźe i7-9700?

Data: 2019-10-15 01:45:30
Autor: Krystek
Procesor i7-8700, a moĹźe i7-9700?
Rozglądam się za nowym komputerem, który będzie miał mi służyć przez kolejnych kilka lat. Konfigurację mam już ustaloną sam ze sobą, jednak ostateczny dylemat pozostaje w kwestii procesora: czy brać starszy i7-8700 z Hyper-Threadingiem, czy też postawić na nowszy - i7-9700? Wydajnościowo są do siebie bardzo podobne. 9700 ma niewielką przewagę nad 8700.

<https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/compare.html?productIds=191792,126686>
<https://www.gpucheck.com/en-usd/compare-game-cpu/assassins-creed-odyssey/intel-core-i7-8700-3-20ghz-vs-intel-core-i7-9700-3-00ghz/nvidia-geforce-gtx-1080>
<http://www.cpu-world.com/Compare/436/Intel_Core_i7_i7-8700_vs_Intel_Core_i7_i7-9700.html>

Ostatnia strona z tych linków podaje różnice w wielkości pamięci L1 i L2. Czy w takich operacjach jak kodowanie wideo, rozpakowywanie plików, obróbka RAW-ów i przeglądanie wielu kart w różnych przeglądarkach jednocześnie oraz wirtualizacja systemu operacyjnego (chciałbym dysk swojego komputera z XP, z którego teraz piszę i z którego korzystam bez mała 8 lat z okładem wrzucić do pliku VHD i zaimportować jako maszynę wirtualną) lepszy będzie procesor z Hyper-Threadingiem, 6-cioma rdzeniami i 2 wątkami na rdzeń, czy osobne 8 rdzeni? Generalnie, czy programy wspierają rdzenie logiczne i wielowątkowość, czy lepiej iść w fizyczne rdzenie?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-10-15 03:01:52
Autor: JaNus
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
W dniu 15.10.2019 o 01:45, Krystek pisze:
[czy] lepszy będzie procesor z Hyper-Threadingiem, 6-cioma rdzeniami
i 2 wątkami na rdzeń, czy osobne 8 rdzeni? Generalnie, czy programy wspierają rdzenie logiczne i wielowątkowość, czy lepiej iść w
fizyczne rdzenie?

Jakoś zupełnie nie widzę ważnych zalet Hyper-Threadingu, szczególnie
wtedy, gdy rdzeni jest już dość sporo. No, ale ja nie ekspert. Lecz
nawet jako lai-konik jestem niemal pewien, że 8 rdzeni fizycznych *musi*
być szybsze niż 6, sztucznie udające 12. Acz ktoś, kto się zajmuje
programowaniem wielowątkowym, może znać jakieś istotne zalety HTT.

Data: 2019-10-15 08:10:52
Autor: ToMasz
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
Data: 2019-10-15 12:45:25
Autor: Andrzej P. Wozniak
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
Osoba podpisana jako Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
w artykule <news:5da5089a$0$17348$65785112news.neostrada.pl> pisze:

[...]

A dlaczego Intel?

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-10-16 01:10:15
Autor: Krystek
W dniu 2019-10-15 12:45, Andrzej P. Wozniak pisze:
[...]

Szukam czegoś z rozsądnym TDP. Co prawda głównie prace biurowe mi zajmują czas, ale np. gdy uruchomię 2 przeglądarki i wiele zakładek to już zaczyna się mój obecny dusić (Pentium Dual-Core E5200 - 2,5 GHz i 4 GB RAM pod Windows XP 32-bit na Fujitsu-SIEMENS Esprimo C5730E; taka, o, mała skrzyneczka - <https://www.mdmkomputery.pl/poleasingowe-komputery/1234/fujitsu-siemens-c5730-intel-dual-core-25ghz-2gb-160gb-dvdrw-windows-7-home-premium-pl>; zresztą jestem pod wrażeniem, że przy obecnych wodotryskach na stronach, Flashach i innych procesach obciążających komputer jeszcze jakoś daje radę). Czasem też jakieś bardziej wymagające zadania wchodzą w grę. A co do gier to nie gram, choć w przyszłości nie wykluczam sporadycznych zabaw. A że komputer u mnie chodzi przez kilkanaście godzin na dobę to nie chcę niepotrzebnie nabijać sobie rachunku za prąd. Poza tym procki Intela mają wbudowany całkiem sensowny układ graficzny, a to dla mnie też nie jest bez znaczenia, przy moim trybie pracy. Bo - na tyle, na ile zdążyłem się zorientować - procesory AMD Ryzen są w pewnych okolicznościach wydajniejsze od Intelowskich, mają więcej rdzeni przy podobnym TDP, to już układy z grafiką są mniej wydajne, a kupowanie procesora bez grafiki, by dołożyć potem jakaś grafę niweluje efekt niskiej prądożerności całego zestawu. I ostatni argument: chcę kupić gotowca, więc wybór procesorów i podzespołów mam nieco ograniczony, ale już upatrzyłem zestaw dla siebie. Też w niewielkiej obudowie, a o to ciężko składając samemu, by był zestaw w rozsądnej cenie (mała, ale wydajna płyta główna, zestaw wejść-wyjść itp., itd.)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-10-16 09:36:58
Autor: Mirek Ptak
On 2019-10-16 01:10, Krystek wrote:
[...]

Ryzeny a zwłaszcza ryzeny 2 mają *znacznie* wydajniejszą wbudowaną grafikę od intelowskiego UHD 630 i innych.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-10-16 14:35:09
Autor: Krystek
W dniu 2019-10-16 09:36, Mirek Ptak pisze:
Ryzeny a zwłaszcza ryzeny 2 mają *znacznie* wydajniejszą wbudowaną
grafikę od intelowskiego UHD 630 i innych.

A podasz przykładowe modele warte poznania? W temacie procesorów AMD zatrzymałem się na Duronach i Athlonach (mam jeszcze w piwnicy stary komputer z Athlonem Thunderbird o taktowaniu 1 GHz), no i na serwerowych Opteronach / Hammerach.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-10-16 14:45:50
Autor: Mirek Ptak
On 2019-10-16 14:35, Krystek wrote:
[...]

http://www.benchmark.pl/ranking/porownanie/amd-ryzen-7-3700x-vs-intel-core-i7-9700k

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+7+3700X&id=3485

Można troszkę poczytać.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-10-16 17:01:50
Autor: ToMasz
Procesor i7-8700, a może i7-9700?

A podasz przykładowe modele warte poznania?
posłuchaj... chciałbym doradzić, ale boję się że znowu zostanę źle odebrany. celujesz z procesorem wysoko, bardzo wysoko. zapłacisz za to fortunę. nie wiem ile chcesz wydać. no i jak chcesz wydać dużo, to nie mam nic mądrego do dodania. jednak radziłbym sprawdzić, które z dostępnych procesorów, mają najlepszy, a przynajmniej dobry stosunek jakości do ceny.  biorąc pod uwagę że Twój obecny procesor "otrzymał" 1400 punktór w passmarku, zastanów się czy warto wydać 3 tyś zł na taki który ma 15 tyś, czy może wystarczy wydać połowę kwoty, na taki który ma 10 tyś punktów.
jeśli Cię zaintersowałem, sprwdź na allegro poleasingowe komputery z przedziału 1-2tyś złotych, (20 losowych modeli) w jakie są procki wyposażone i ile punktów w passmarku otrzymały.

ToMasz

PS a z grafiką się nie przejmuj, bo ta wbudowana w ryzeny jest porównywalna z kartą graficzną za 100zł

Data: 2019-10-18 11:32:19
Autor: Mirek Ptak
On 2019-10-16 17:01, ToMasz wrote:

PS a z grafiką się nie przejmuj, bo ta wbudowana w ryzeny jest porównywalna z kartą graficzną za 100zł

No i zostałeś źle odebrany - najtańszy GT 710 dostępny za ok 180 PLN jest co najmniej 2 razy wolniejszy od Vegi z Ryzenów z Zen 2. Porównywalna jest kosztująca pona 300 PLN GT 1030
Z uzywek prównywalną, ale też słabszą (jak GT 1030) kartą jest GTX 750 ti - też kosztują ponad 100 PLN

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-10-15 13:56:49
Autor: Roman Tyczka
On Tue, 15 Oct 2019 01:45:30 +0200, Krystek wrote:

[...]

Też do nowego kompa się przymierzam, ale przez myśl by mi nie przeszło
pakować się teraz w zapóźnionego technologicznie przegrywa o nazwie Intel.
Sam czekam na Threadrippery, a do domu brałbym Ryzena, wydajnie, tanio i
przyszłościowo (AMD nie wymaga nowych podstawek co edycja CPU).

Roman Tyczka

Data: 2019-10-15 15:51:00
Autor: JaNus
W dniu 15.10.2019 o 13:56, Roman Tyczka pisze:
przez myśl by mi nie przeszło pakować się teraz w zapóźnionego technologicznie przegrywa o nazwie Intel.

??
AMD

??
"Zapóźniony" to najwyraźniej jestem ja! Bom na "etapie świadomości", że
Intel rządzi, zaś AMD wybrało "niszę ekologiczną" procesorów tańszych,
dla mniej wymagających odbiorców.

Twierdzisz, że to się zmieniło? Jakieś linki do artykułów?

No i kiedy D-Wawe trafią pod strzechy? -- czy też *może* jakiś np. wymóg
krio-chłodzenia to wyklucza...

Data: 2019-10-15 23:41:18
Autor: Roman Tyczka
On Tue, 15 Oct 2019 15:51:00 +0200, JaNus wrote:

[...]

Nic mi do tego, że jesteś zapóźniony... bywa.

Twierdzisz, że to się zmieniło? Jakieś linki do artykułów?

A co? Googla wyłączyli?

No i kiedy D-Wawe trafią pod strzechy? -- czy też *może* jakiś np. wymóg
krio-chłodzenia to wyklucza...

Nie wiem co to jest D-Wawe i nie wiem czemu mnie o to pytasz.

Roman Tyczka

Data: 2019-10-16 02:23:08
Autor: JaNus
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
W dniu 15.10.2019 o 23:41, Roman Tyczka pisze:
A co? Googla wyłączyli?
> ,
a co, uczynność już Ci odjęło?

Data: 2019-10-16 08:22:41
Autor: Roman Tyczka
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
On Wed, 16 Oct 2019 02:23:08 +0200, JaNus wrote:

A co? Googla wyłączyli?
 > ,
a co, uczynność już Ci odjęło?

O czym Ty gadasz? Mam siedzieć przez godzinę i zbierać dla Ciebie
informacje, tworzyć miniartykuł do posta, żeby Tobie było wygodnie?
Pogrzało? Masz hasła do googla: "zen 2" architektura wydajność

i sobie czytaj.

Roman Tyczka

Data: 2020-08-17 09:36:31
Autor: Kamil
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
Użytkownik "JaNus"  napisał:

Intel rządzi...

Intel rządził do momentu powstania AMD. W czasach, kiedy procesor 40 MHz kosztował kilka tys zł. Od momentu, kiedy AMD zaoferował swoje procesory ceny poleciały na łeb, a Intel jest ciągle w tyle. Szczególnie jaskrawe było to w czasach Athlon/Duron 1GHz i PIII Intela. TO była przepaść na niekorzyść Intela. Nieco się to wyrównało po opracowaniu PIV, ale dopiero tego z HT.

AMD wybrało "niszę ekologiczną" procesorów tańszych,
dla mniej wymagających odbiorców.

Dla mniej wymagających? A dokładnie?

Pzdr

Data: 2020-08-17 13:50:34
Autor: zhbick
W dniu 17.08.2020 o 09:36, Kamil pisze:

Szczególnie jaskrawe było to w czasach Athlon/Duron 1GHz i PIII Intela. TO była przepaść na niekorzyść Intela.

W tamtych czasach zamieniłem PIII 800 na Athlona 2000+ i się srogo rozczarowałem porównywalną wydajnością w grach. Od PIII pochodziły świetne procesory C2D.

Nieco się to wyrównało po opracowaniu PIV, ale dopiero tego z HT.

PIV Northwood i Prescott okazały się porażką ze względu na długi potok wykonawczy.

Data: 2020-08-17 14:26:48
Autor: ToMasz
Procesor i7-8700, a może i7-9700?
1. Brawa dla archeologa. wykopałeś wątek z zeszłego roku
(...)
Nieco się to wyrównało po opracowaniu PIV, ale dopiero tego z HT.

PIV Northwood i Prescott okazały się porażką ze względu na długi potok wykonawczy.

2. słowo klucz: okazały się. czas przeszły plus sprawdzenie przez użytkowników. wystarczy poczekać, nie rzucać się na nowości, można wybrać  lepiej, zapłacić mniej.

ToMasz

Data: 2020-08-17 16:25:14
Autor: zhbick
W dniu 17.08.2020 o 14:26, ToMasz pisze:

1. Brawa dla archeologa. wykopałeś wątek z zeszłego roku

Serio wykopałem wątek z zeszłego roku?

Date: Mon, 17 Aug 2020 09:36:31 +0200

Procesor i7-8700, a moĹźe i7-9700?