Procesor i7 a obsługa grafiki

Data: 2014-04-03 19:33:35
Autor: JoteR
Procesor i7 a obsługa grafiki
Witam,
przekazuję szanownej grupie pytanie, na które nie potrafię udzielić odpowiedzi, z powodu zostałem w tyle jeśli chodzi o współczesny sprzęt. Generalnie chodzi o to, jak rozpoznać czy dana płyta będzie obsługiwać obsługę grafiki wbudowaną w procesor i7. Na logikę rzecz biorąc, fakt występowania na płycie gniazda VGA lub DVI powinien być wystarczający, ale nigdy nic nie wiadomo. W każdym razie dla pytającego ta kwestia jest niejasna, dla mnie zresztą też. Poniżej konkretne pytanie:

++++++++++
Czy nie będę musiał dokupić karty graficznej do zestawu jak poniżej, ma
to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie):

MSI Z77A-G41 -
http://www.x-kom.pl/p/103275-plyta-glowna-socket-1155-msi-z77a-g41-z77-2xpci-e-ddr3.html

i7-3770
http://www.x-kom.pl/p/78756-procesor-core-i7-1155-intel-i7-3770-340ghz-8mb-box.html

++++++++++

Za odpowiedzi, zwłaszcza szybkie (bo poprzedni serwerek zszedł był) będę wdzięczny.

JoteR

Data: 2014-04-03 20:02:01
Autor: mr misio
Użytkownik JoteR napisał:
[...]

Grafika
Zintegrowana karta graficzna
Zależna od procesora

http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-zh77a-g41-intel-h77-lga-1155-2xpcx-vga-dzw-glan-sata3-usb3-raid-ddr3-crossfire-zh77a-g41-498439/

czyli pyta nie ma na sobie czipa grafiki, jak wlozysz procek z wbudowana to zadzaiala.

Data: 2014-04-03 20:39:40
Autor: ToMasz
W dniu 03.04.2014 19:33, JoteR pisze:

to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie)

WOW! Akurat podczas czytania jadłem kolacje i .... teraz muszę czyścić monitor. Ktoś się pod Jotera podszywa czy wysłałeś to w prima aprilis?

ToMasz

Data: 2014-04-03 21:03:17
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie)

WOW! Akurat podczas czytania jadłem kolacje i .... teraz muszę czyścić monitor. Ktoś się pod Jotera podszywa czy wysłałeś to w prima aprilis?

ToMaszu, prima aprilis już był parę dni temu, chyba że Twój Linuch jeszcze tego nie ogarnął ;->
A ów "serwerek na linuxie", składany na pałę z "randomowych" podzespołów, to naprawdę nie mój pomysł, tylko stan zastany, na który nie mam żadnego wpływu. Ja bym kupił porządny windziany serwer, ale wiesz - nie mój cyrk, nie moje małpy i nie moja kasa. Aczkolwiek przyznam bez bicia, że ta awaria akurat nie z powodu Linucha, tylko zwyczajnie - pie.dolnął zasilacz i pociągnął za sobą całą resztę z dyskami na czele. Chociaż z drugiej strony... próba przywrócenia danych z backupu (robionego narzędziami dla ubogich) dała efekt hmmm... powiedzmy, że niezadowalający. Co z pewnością nie miałoby miejsca w przypadku używania sprawdzonego oprogramowania, dedykowanego dla serwerów windzianych ;->

Smacznego.

JoteR

Data: 2014-04-03 23:53:28
Autor: Leon Mazurek (inny)
W dniu 2014-04-03 21:03, JoteR pisze:

[...] Aczkolwiek
przyznam bez bicia, że ta awaria akurat nie z powodu Linucha, tylko
zwyczajnie - pie.dolnął zasilacz i pociągnął za sobą całą resztę z
dyskami na czele.[...]

Polecam takie coÅ›
http://tridex.pl/towar/7571/ZABEZPIECZENIE+ZAB-PC.html
Już 2 razy uratowało mi wszystkie flaki

Leo

Data: 2014-04-04 00:44:54
Autor: JoteR
"Leon Mazurek (inny)" napisał:

[...]

Dzięki, podsunę pomysł.

JoteR

Data: 2014-04-04 09:23:02
Autor: jg
Procesor i7 a obsługa grafiki
Dnia Thu, 03 Apr 2014 23:53:28 +0200, Leon Mazurek (inny) napisa³(a):

Polecam takie co¶
http://tridex.pl/towar/7571/ZABEZPIECZENIE+ZAB-PC.html
Ju¿ 2 razy uratowa³o mi wszystkie flaki

czy to chroni tylko podpiety przez to jeden dysk, czy tez np. plyte glowna?

--
jg

Data: 2014-04-04 09:34:57
Autor: Chris
Procesor i7 a obs³uga grafiki
jg nabazgra³(a):

[...]

Jak chcesz chroniæ kompa top daj UPS-a a nie takie piero³y, to dzia³a jak margnetyzery w samochodach.
Zasilacz sam z siebie nie pali sprzêtu co najwy¿ej puszcza przepiêcie z sieci.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-04-04 12:05:58
Autor: BQB
Procesor i7 a obs³uga grafiki
W dniu 2014-04-04 09:34, Chris pisze:
jg nabazgra³(a):

[...]

Nie znasz budowy zasilaczy, to siê nie wypowiadaj, czêsto wystarczy wyschniêcie jednego kondensatora w zasilaczu, które spowoduje obni¿enie siê napiêcia np +5V do +2V, za to wzrost +12V do np +30V, co w³a¶nie spowoduje spalenie ró¿nych elementów w kompie. UPS przed tym nie uchroni.

Data: 2014-04-04 14:52:17
Autor: Adam
Procesor i7 a obs³uga grafiki
W dniu 2014-04-04 12:05, BQB pisze:
(...)
[...]

Masz gdzie¶ pod rêk± schemat takiego dziwol±ga?
Bo jako¶ trudno mi sobie wyobraziæ, aby jeden elektrolit powodowa³ rozjazd stabilizatorów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-04 15:21:10
Autor: Chris
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Adam nabazgra³(a):

[...]

Bo bzdury gada ale ja siê nie znam ... :_)

Data: 2014-04-04 15:47:43
Autor: Adam
Procesor i7 a obs³uga grafiki
W dniu 2014-04-04 15:21, Chris pisze:
Adam nabazgra³(a):

[...]

No wiesz, ró¿ne ju¿ chiñskie wynalazki widzia³em, w tym zasilacze z napiêciem stabilizowanym za pomoc± opornika.
Ale ten, kto zaprojektowa³ stabilizacjê dwóch ga³êzi napiêcia za pomoc± kondensatora, powinien dostaæ w nagrodê co najmniej tonê ry¿u ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-04 19:27:15
Autor: Pszemol
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:lhm9u1$p46$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Wystarczy sobie wyobraziæ zasilacz, który stabilizuje tylko +5V
a resztê puszcza na ¿ywio³... W koñcu nie masz zawsze osobnych
impulsówek - w tanich gratach mo¿e byæ jedno trafo z odczepami.

Data: 2014-04-08 13:12:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia 2014-04-04, o godz. 09:34:57
"Chris" <chris@mail.com> napisa³(a):

Jak chcesz chroniæ kompa top daj UPS-a a nie takie piero³y, to dzia³a
jak margnetyzery w samochodach.
Zasilacz sam z siebie nie pali sprzêtu co najwy¿ej puszcza przepiêcie
z sieci.

Powiedz to jednemu z moich serwerów gdzie awaria zasilacza uwali³a
wszystko co mia³o elektronikê poza napêdem CD. Impuls jaki da³ zasilacz
by³ na tyle du¿y ¿e czê¶æ elementów po prostu eksplodowa³a. Serwer w
szafie podpiêty pod UPS APC a wcze¶niej przez automat prze³±czaj±cy
¼ród³a miêdzy zasilania.

W druga stronê zepsuty zasilacz w maszynie klienta pozwoli³ mi
stwierdziæ ¿e w jednej z serwerowni NASK-u zabezpieczenia nie dzia³aj±
tak jak powinny i ¿e pojedynczy obwód to nie po³ówka szafy rackowej jak
twierdzili tylko sporo wiêcej. Reakcja obs³ugi na wywalenie zasilania
sporego kawa³ka serwerowni bezcenna. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-04-10 20:30:44
Autor: Leon Mazurek (inny)
"jg" pisze:

czy to chroni tylko podpiety przez to jeden dysk, czy tez np. plyte glowna?

ZAB-PC dzia³a na takiej zasadzie, ¿e zwiera tor 12V i 5V do masy, je¶li napiêcia w tych torach przekroczy zadany margines. Chroni wiêc bezpo¶rednio wszystko co jest wpiête w te tory, a po¶rednio i inne przez blokadê zasilacza.
Czêsto, ZAB-PC nie jest w stanie wytrzymaæ pr±dów jakie daj± du¿e zasilacze i wtedy szlag trafia elementy ZAB-PC, ale w ten sposób, ¿e pal± siê one zamieniaj±c jednocze¶nie w sta³± zworê co na sta³e przywiera zasilacz.

"Chris" pisze:

> Jak chcesz chroniæ kompa top daj UPS-a a nie takie piero³y, to dzia³a
> jak margnetyzery w samochodach.
> Zasilacz sam z siebie nie pali sprzêtu co najwy¿ej puszcza przepiêcie
> z sieci.

No có¿, nie mam czasu, ¿eby wyk³adaæ ci podstawy elektroniki, wiêc odpuszczam.

"BQB" pisze:

> [...]
> za to wzrost +12V do np +30V, co w³a¶nie spowoduje spalenie
> ró¿nych elementów w kompie. UPS przed tym nie uchroni.

Najczê¶ciej, szczególnie w starych zasilaczach, pada³y pojemno¶ci w uk³adzie sprzê¿enia zwrotnego co powodowa³o pompowanie przetwornicy ponad miarê powoduj±c wzrost wszystkich napiêæ, a¿ szlag trafia³ ca³o¶æ, a na flaki sz³o zabójcze napiêcie.

Leo.

Data: 2014-04-10 21:45:27
Autor: jg
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia Thu, 10 Apr 2014 20:30:44 +0200, Leon Mazurek (inny) napisa³(a):

"jg" pisze:

czy to chroni tylko podpiety przez to jeden dysk, czy tez np. plyte glowna?

ZAB-PC dzia³a na takiej zasadzie, ¿e zwiera tor 12V i 5V do masy, je¶li napiêcia w tych torach przekroczy zadany margines.

czy wiesz jaki to mniej wiecej margines?

czy takie zwieranie wyjscia szkodzi zasilaczowi impulsowemu? nie mogloby
sie to odbyc z udzialem transila?

--
jg

Data: 2014-04-10 22:58:38
Autor: Leon Mazurek (inny)
W dniu 2014-04-10 21:45, jg pisze:

[...]

Z tego co siê dowiadywa³em od producenta (nawiasem mówi±c - m±dry go¶ciu), to jest to ok. 15%

czy takie zwieranie wyjscia szkodzi zasilaczowi impulsowemu? nie mogloby
sie to odbyc z udzialem transila?

Jak ju¿ do tego dojdzie, to znaczy, ¿e zasilacz jest niesprawny, a zadaniem ZAB-PC jest ochron ca³ej reszty kosztem zasilacza.
Nawet jest wskazane, ¿eby zasilacz pad³ na amen i ju¿ nigdy nie wsta³.
Szczególnie w sytuacji, gdy domoro¶li spece od wygaszaczy ekranu zaczn± dochodziæ co jest nie tak i rozpoczn± seriê prób w³±cz-wy³±cz.

Leo

Data: 2014-04-11 22:58:12
Autor: jg
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia Thu, 10 Apr 2014 22:58:38 +0200, Leon Mazurek (inny) napisa³(a):

[...]

no niby tak... tylko po co np. wywolywac pozar robiac zwarcie na wyjsciu,
jak moznaby tylko obciac amplitude... choc w sumie sam nie wiedzialbym
jakie zlo wybrac...  a najlepiej byloby dodac ten element do zasilacza,
wraz z jakas logika wylaczajaca zasilacz (nawet jesli byloby to dublowanie
juz istniejacego systemu czyli m.in. bezpiecznika)...

--
jg

Data: 2014-04-11 23:25:11
Autor: zil0g
Procesor i7 a obsluga grafiki
*jg* wdusil[a] knefle:

[...]

Z tym pozarem to przesadzasz. Nawet najtansze maja zabezp. przeciwzwarciowe
i wylaczaja sie bez szkody dla siebie, plyty i urzadzen.

Data: 2014-04-12 11:53:50
Autor: Leon Mazurek (inny)
W dniu 2014-04-11 22:58, jg pisze:
[...]

Ca³y czas miej na uwadze, ¿e ZAB-PC zosta³ stworzony z my¶l± o zastosowaniach z zasilaczami tanimi, byle jakimi, których tanio¶æ nie zostawia miejsca na dodatkowe uk³ady zabezpieczeñ.

Leo

Data: 2014-04-12 16:02:13
Autor: jg
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia Sat, 12 Apr 2014 11:53:50 +0200, Leon Mazurek (inny) napisa³(a):

[...]

to chyba tym bardziej nie wiadomo jak taki tani zasilacz sie zachowa, gdy
mu zewrzesz wyjscie... ale moge sie mylic...

--
jg

Data: 2014-04-03 22:24:57
Autor: Przemys³aw Ryk
Procesor i7 a obsługa grafiki
Dnia Thu, 3 Apr 2014 19:33:35 +0200, JoteR napisał(a):

(ciach…)
++++++++++
[...]

Chipset Z77 obsługuje układy graficzne wbudowane w procesory, które z nim
współpracują.

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2014-04-03 23:29:57
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

Chipset Z77 obsługuje układy graficzne wbudowane w procesory, które z nim
współpracują.

Dzięki. W tak zwanym międzyczasie też znalazłem informację, że wbudowaną w i7 grafikę obsługują następujące chipsety:
H61, H67, Z68, Z77, B75, H77.
Ale doczytałem też, że nie wszystkie i7 mają ową grafikę wbudowaną ;->
Jak to będzie w praktyce, okaże się gdy owe płyty razem z procesorami dotrą.

JoteR

Data: 2014-04-04 00:17:05
Autor: Przemys³aw Ryk
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia Thu, 3 Apr 2014 23:29:57 +0200, JoteR napisa³(a):

"Przemys³aw Ryk" napisa³:

Chipset Z77 obs³uguje uk³ady graficzne wbudowane w procesory, które z nim
wspó³pracuj±.

Dziêki. W tak zwanym miêdzyczasie te¿ znalaz³em informacjê, ¿e wbudowan± w i7 grafikê obs³uguj± nastêpuj±ce chipsety:
H61, H67, Z68, Z77, B75, H77.

I owszem.

Ale doczyta³em te¿, ¿e nie wszystkie i7 maj± ow± grafikê wbudowan± ;->

No mój i7 860 na ten przyk³ad nie ma. Ale on pod socket 1156, a z t±
podstawk± p³yt na Z77 to AFAIR chyba nie by³o. :)

Jak to bêdzie w praktyce, oka¿e siê gdy owe p³yty razem z procesorami dotr±.

A to nie mog± Ci podaæ, jakie to procesory jad± do Ciebie? :)

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]

Data: 2014-04-04 00:52:52
Autor: JoteR
Procesor i7 a obs³uga grafiki
"Przemys³aw Ryk" napisa³:

A to nie mog± Ci podaæ, jakie to procesory jad± do Ciebie? :)

Poda³em w wistuj±cym po¶cie
http://www.x-kom.pl/p/78756-procesor-core-i7-1155-intel-i7-3770-340ghz-8mb-box.html
W specyfikacji jest podane "Intel HD Graphics 4000", wiêc chyba dobrze?
I nie do mnie jad±, ja tu tylko za przeka¼nik robiê ;-/
Poza tym, ja bym pewnie z lenistwa kupi³ WiadomoGdzie - tam uzyska³bym z pewno¶ci± fachow± poradê [*] i nie zawraca³bym g³owy szanownej grupie ;->

[*] - to taki ¿art, cienki, ale ju¿ pó¼no jest.

JoteR

Data: 2014-04-04 01:47:03
Autor: Przemys³aw Ryk
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia Fri, 4 Apr 2014 00:52:52 +0200, JoteR napisał(a):

"Przemysław Ryk" napisał:

A to nie mogą Ci podać, jakie to procesory jadą do Ciebie? :)

Podałem w wistującym poście
http://www.x-kom.pl/p/78756-procesor-core-i7-1155-intel-i7-3770-340ghz-8mb-box.html

Dżizas - jakiś felerny ten tydzień mam. Przemęczenie mnie wykańcza i
dosłownie na łeb się rzuca. :(

W specyfikacji jest podane "Intel HD Graphics 4000", więc chyba dobrze?

No w Crysisa na tym nie poszalejesz, ale generalnie całkiem całkiem. :)

I nie do mnie jadą, ja tu tylko za przekaźnik robię ;-/

Każdego szkoda. :P

Poza tym, ja bym pewnie z lenistwa kupił WiadomoGdzie - tam uzyskałbym z pewnością fachową poradę [*] i nie zawracałbym głowy szanownej grupie ;->

[*] - to taki żart, cienki, ale już późno jest.

Nie rozpędzaj się tak… Odbierałem ostatnio jakieś kupione WiadomoGdzie
klamoty. Tego, co się nasłuchałem czekając na papiery odnośnie diagnostyki
laptopa, to w życiu bym nie wymyślił. :D

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ziemia ma skórÄ™. Ta skóra ma choroby. Jedna z tych chorób nazywa siÄ™     ]

Data: 2014-04-04 09:30:31
Autor: mr misio
Procesor i7 a obs³uga grafiki
U¿ytkownik JoteR napisa³:
"Przemys³aw Ryk" napisa³:

[...]

No ale Intela to zawsze sprawdzisz na Arku - prosciej i czytelniej sie nie da:

http://ark.intel.com/products/65719/

zero watpliwosci :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-04-04 07:50:11
Autor: 2late
On 03/04/2014 22:29, JoteR wrote:

[...]

Ale przeciez na stronie intela kazdy procesor jest precyzyjnie opisany.
http://ark.intel.com/

Data: 2014-04-04 11:27:32
Autor: JoteR
"2late" napisał:

Jak to będzie w praktyce, okaże się gdy owe płyty razem z procesorami dotrą.

Ale przeciez na stronie intela kazdy procesor jest precyzyjnie opisany.
http://ark.intel.com/

No właśnie, i nie ma tam ani słowa o prawidłowej współpracy zzamówionymi płytami MSI ;->

JoteR

Data: 2014-04-04 18:32:35
Autor: 2late
On 04/04/2014 10:27, JoteR wrote:
"2late" napisał:

Jak to będzie w praktyce, okaże się gdy owe płyty razem z procesorami
dotrÄ….

Ale przeciez na stronie intela kazdy procesor jest precyzyjnie opisany.
http://ark.intel.com/

No właśnie, i nie ma tam ani słowa o prawidłowej współpracy zzamówionymi
płytami MSI ;->

Jest o kompatybilnosci z chipsetami. A na stronie producenta plyty glownej dowiesz sie jaki jest chipset. Jakkolwiek zawsze dobrze jest popytac na forach, usenecie itp... tzw. zywych ludzi. Wiem z doswiadczenia, bo calkiem niedawno przekonalem sie co producenci plyt glownych pisza o obsludze wirtualizacji a jak to w rzeczywistosci wyglada.

Data: 2014-04-04 23:01:31
Autor: JoteR
"2late" napisał:

zawsze dobrze jest popytac na forach, usenecie itp... tzw. zywych ludzi.

Otóż to. Po pierwsze, zawsze można się dowiedzieć czegoś, czego w oficjalnych specyfikacjach się nie znajdzie, a jeśli się nawet znajdzie, to nie zawsze wiadomo, jak to interpretować (ja np. zestawu z i7 nie miałem jeszcze okazji składać). Po drugie - w razie czego jest na kogo zrzucić winę: "a bo w Usenecie mi tak poradzili" ;->
Wszystkim uczestnikom dyskusji serdecznie dziękuję.

JoteR

Data: 2014-04-05 04:27:05
Autor: Przemys³aw Ryk
Procesor i7 a obs³uga grafiki
Dnia Fri, 4 Apr 2014 23:01:31 +0200, JoteR napisa³(a):

"2late" napisa³:

zawsze dobrze jest popytac na forach, usenecie itp... tzw. zywych ludzi.

Otó¿ to. Po pierwsze, zawsze mo¿na siê dowiedzieæ czego¶, czego w oficjalnych specyfikacjach siê nie znajdzie, a je¶li siê nawet znajdzie, to nie zawsze wiadomo, jak to interpretowaæ (ja np. zestawu z i7 nie mia³em jeszcze okazji sk³adaæ).

Filozofii specjalnej nie widzê. Wzi±æ p³ytê. Wstawiæ proca w socket.
Przesmarowaæ. Za³o¿yæ ch³odzenie. Wstawiæ pamiêci. Wmontowaæ w obudowê.
Podpi±æ zasilanie. Nastêpny proszê. :D

Po drugie - w razie czego jest na kogo zrzuciæ winê: "a bo w Usenecie mi tak poradzili" ;->
Wszystkim uczestnikom dyskusji serdecznie dziêkujê.

I jeszcze mo¿e w±tek zamykasz? :D

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Skromni ludzie nie istniej±. Po prostu niektórzy nie maj± siê czym       ]

Data: 2014-04-05 07:55:18
Autor: 2late
On 05/04/2014 03:27, Przemysław Ryk wrote:

[...]

Filozofii specjalnej nie widzę. Wziąć płytę. Wstawić proca w socket.
Przesmarować. Założyć chłodzenie. Wstawić pamięci. Wmontować w obudowę.
Podpiąć zasilanie. Następny proszę. :D

Nie zawsze jest tak latwo. Ostatnio sporo sie nagimnastykowalem zeby zamontowac podstawke pod chlodzenie procesora. Wg producenta mialo pasowac, w praktyce, owszem, ale prawie ten plastic naciagalem.
Ale generalnie, latwizna :)

Data: 2014-04-05 13:08:29
Autor: JoteR
[...]

I wys³aæ na pl.comp.pecet kolejny post o standardowej tre¶ci "w³±czam zasilanie, wiatraki startuj±, ale obrazu nima". Ja siê nie pyta³em przecie¿, jak wcisn±æ procesor X do p³yty Y ¿eby ca³y ten interes nie zacz±³ dymiæ, tylko o obs³ugê przez konkretn± p³ytê grafiki wbudowanej w i7.
BTW: ubocznym efektem ca³ej tej hecy s± nowe wytyczne grupy trzymaj±cej w³adzê w we firmie:
"Patrz±c na cenê czê¶ci i gotowych komputerów - bardziej op³aca siê kupowaæ czê¶ci i sk³adaæ w/g potrzeb [...] Proponuje zrobiæ generalny przegl±d i zrobiæ zamówienie na tej samej p³ycie na kluczowe stanowiska".
Oj, bêdzie siê dzia³o ;->

Wszystkim uczestnikom dyskusji serdecznie dziêkujê.

I jeszcze mo¿e w±tek zamykasz? :D

Czytaj±c niektóre posty (w tym swoje) - czasem chcia³bym mieæ tak± w³adzê ;->
Ale wobec powy¿szych wytycznych mo¿na siê spodziewaæ kontynuacji w±tku...

JoteR

Data: 2014-04-04 23:40:08
Autor: maX

Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:533d9b78$0$2148$65785112news.neostrada.pl...
Na logikę rzecz biorąc, fakt występowania na płycie gniazda VGA lub DVI powinien być wystarczający, ale nigdy nic nie wiadomo.

W czasach gdy grafa integrowana była w chipsetach, a nie w procesorach rzeczywiście był to warunek wystarczający. Obecnie spełnione muszą być dwa warunki: wyjścia wizyjne na płycie oraz zintegrowana grafika w procesorze. Jeśli tylko dany procesor (z integrą) jest w "CPU Support List" danej płyty (posiadającej D-SUB, DVI lub HDMI) to nie trzeba dodatkowej karty graficznej (tzn. nie zajdzie sytuacja że grafa z CPU nie chce działać na danej płycie, mimo że z zewnętrzną grafą procesor działa).

Czy nie będę musiał dokupić karty graficznej do zestawu jak poniżej, ma
to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie):

Jak tylko tryb tekstowy to wystarczy stara VGA na PCI.

Procesor i7 a obsługa grafiki