Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?

Data: 2015-12-02 05:00:00
Autor: Bolko
Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?
Koniec roku a ja nadal nie wiem co kupić.
Tzn wiedziałem ale poczytałem i znowu nie wiem.
Zastosowania domowo-internetowe.
Czasami naprawdę duże pliki w Excelu.

Specyfikacja Na pewno:
- używany - Dell Latitude
- ramu ile płyta obsłuży
- dysk przełoże na razie ST95005620AS czyli SSHD Seagate
- karta graficzna zintegrowana
- reszta jaka będzie to będzie.

procesor mi tylko został do wybrania
i jest problem
bo zacząłem czytać np. tą stronę http://www.morele.net/wiadomosc/procesor-intel-i3-i5-czy-i7-co-wybrac-ktory-kupic/582/

Oj za starych czasów to było łatwiej Im więcej MHZ tym lepiej

A teraz?

Obok jest wątek czy C2D ma sens?
No i generalnie ma w zastosowaniach domowych.
Ale jak mam wydać te 1000+ to może jak dołożyć pare złotych i  wejść w i5.
Bo tak chciałbym ze trzy lata mieć w pełni sprawnego laptopa.

Na ale z drugiej strony jeśli teraz
mam C2D 2,15 i przejde na Intel(R) Core(tm) i5-3337U 1,8GHz, w trybie TURBO BOOST do 2,7Ghz
to poczuje się że przesiadłem się do rakiety czy nie?

Podsumowywujące pytanie
Jakie parametry są kluczowe i brać pod uwagę przy wyborze procesora
by poczuć że wydałem ten 1000+ sensownie.

Założenie dla uproszczenia:
Zakładam że reszta to czarna skrzynka i nie ma wpływu na szybkość kompa.

Data: 2015-12-02 15:26:16
Autor: PiteR
Bolko pisze tak:

Na ale z drugiej strony jeśli teraz mam C2D 2,15 i przejde na Intel(R) Core(tm) i5-3337U 1,8GHz, w trybie TURBO BOOST do 2,7Ghz to poczuje się że przesiadłem się do rakiety czy nie?

Możesz nie poczuć rakiety bo "zwykły użytkownik" nie potrafi dobrze zgrać komponentów systemu. Komp w sklepie komputerowym zawsze będzie działał płynniej.

Nie znam więc kupiłem najdroższe komponenty (procesor, pamięć) na jakie mnie było w 2012r stać i jako tako to wyszło ale żeby to była super rakieta nie powiem. Dziś bym kupił i7.

Coś jak z samochodami. Chcesz jeździć w trasy i spokojnie utrzymywać prędkość 140km/h szukaj samochodu który ma prędkość max 200km/h

--
Prostakom jest łatwiej w życiu.

Data: 2015-12-02 08:04:12
Autor: Bolko
Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?
Możesz nie poczuć rakiety bo "zwykły użytkownik" nie potrafi dobrze zgrać komponentów systemu. Komp w sklepie komputerowym zawsze będzie działał płynniej.

przerobiłem ten przypadek przy pierwszym komputerze
Władowałem całą kasę w płyte i dysk twardy
a grafikę i procka kupiłem na zasadzie kiedyś kupie
efekt marny

natomiast teraz chce kupić na allegro laptopa polesingowca
więc kwestia dogrania klocków jest poza mną
a że serce kompa to procesor wiec od niego chcę zacząć selekcje

Data: 2015-12-02 19:45:31
Autor: ToMasz
Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?

Jakie parametry są kluczowe i brać pod uwagę przy wyborze procesora
by poczuć że wydałem ten 1000+ sensownie.

xeon, i7, vostro 460, t3500, amso albo podobne firmy. tego szukaj w poleasingowcach. co do ssd, to polecam wyprzedażowe, nietrafione dyski ssd _MICRO_ sata i przelotka sata - microsata za 3 dolce. Tak objedziesz "po taniości"

ToMasz

Data: 2015-12-02 12:11:03
Autor: Bolko
W dniu środa, 2 grudnia 2015 19:45:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> Jakie parametry są kluczowe i brać pod uwagę przy wyborze procesora
> by poczuć że wydałem ten 1000+ sensownie.

xeon, i7, vostro 460, t3500, amso albo podobne firmy. tego szukaj w poleasingowcach.

chce kupić laptop LATITUDE !!!!!!!!!

tak właśnie analizuje od jakiegoś czasu Amso bo mają duży przerób (podoba mi się ich podejcie do klienta i sprzetu)

i dotarło do mnie że oni oferują tylko jeden procesor w i5 i dwa C2D
czyli co nie ma problemu z procesorami w laptopach?????

Data: 2015-12-02 20:39:56
Autor: pioruns
On 02/12/15 13:00, Bolko wrote:
[...]

Zrób sobie ranking dostępnych procków w tym modelu laptopa, co sobie
upatrzyłeś, posortuj je sobie według ich wyników na stronie
www.cpubenchmark.net.
Dwa rankingi zrób - według "Average CPU Mark" i według "Single Thread
Rating" (czyli wydajność jednego rdzenia).

W ten sposób będziesz *dokładnie* wiedział, o ile taki procesor jest
szybszy od obecnego sprzętu:
1) w normalnym użyciu (gdzie jest używany jeden, dwa rdzenia, praca
biurowa itd., wtedy ranking Single Thread Rating weź pod uwagę)
2) a także w maksymalnym obciążeniu (zgrywanie multimediów, obróbka
danych, jakieś ambitniejsze aplikacje itd., wtedy patrzysz na Average
CPU Mark).

Link do podstrony gdzie można wyszukiwać wygodnie po nazwie:
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2015-12-03 12:38:59
Autor: Bolko
Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?

-- pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Linux Registered User #454644

Dziekuje

Data: 2015-12-04 15:47:04
Autor: maX
[...]

Laptopowe i5 są słabsze od stacjonarnych, a te ultraniskonapięciowe są jeszcze wolniejsze:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/yorobo/2013/3337U/cinebench.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/yorobo/2013/3337U/superpi.png
Możesz porównać wyniki ze swoim C2D.

Data: 2015-12-04 16:33:24
Autor: miab
Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?
PassMark

miab

Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?