Procesorory P4 i BIOS

Data: 2011-05-02 19:41:40
Autor: Taz
Procesorory P4 i BIOS
Mam pytanie:

Na liście wspieranych procesorów dla płyty
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=775Dual-880Pro
jest podana wymagana wersja BIOS.

- Czy to musi być dokładnie ta wersja, czy też ta lub wyższa?

[ jeszcze przy okazji gdyby się ktoś orientował.
P4 Cedar Mill występuje na liście jako:

651
651(C1)
651(D0)

Lub dla Prescott

560
560J

Dla każdego podany jest inny bios, a dla niektórych "all".
Nie potrafiłem znaleźć w internecie różnicy między nimi.]

- Czy lepszy jest Cedar Mill czy Prescot?

Wiem, że te procesory to antyki :), ale gdyby ktoś się w tym trochę
orientował, to byłbym wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Data: 2011-05-02 21:40:21
Autor: Irokez
Procesorory P4 i BIOS
Użytkownik "Taz" <taz@iplan.pl> napisał w wiadomości news:ipmqcc$jnp$1news.onet.pl...
[...]

ta lub nowsza

--
Irokez

Data: 2011-05-02 22:19:50
Autor: -
Procesorory P4 i BIOS
Czy lepszy jest Cedar Mill czy Prescot?
myślę, że dzisiaj nie ma to znaczenia, ale z tego co pamiętam, to Cedar mill miały chyba 2MB cache, a Prescot 1MB.
Ale widze, że płyta obsługuje Pentium D. Starsza córka walczy na moim starym Pentium D 820 i z kartą Geforce 7300GT w nowe Simsy Sredniowiecze gra na średnich detalach i ma niezłą zabawę.
Proponuję zerknąć właśnie na Pentium D

Data: 2011-05-03 09:48:50
Autor: Taz
Procesorory P4 i BIOS

Użytkownik "-" <wytnij_dos4fl@o2.pl> napisał w wiadomości news:ipn3pb$23qd$1news.mm.pl...
> [...]
Ale widze, że płyta obsługuje Pentium D. Starsza córka walczy na moim starym Pentium D 820 i z kartą Geforce 7300GT w nowe Simsy Sredniowiecze gra na średnich detalach i ma niezłą zabawę.

Niektóre Pescoty, tez mają 2MB cache. Różnica między nimi, a
Cedar Mill (bo już się dowiedziałem) jest taka, że te pierwsze są
w technologii 90nm, a Cedary w 65nm i mniej się grzeją (65 W TDP)
Prescoty 84 w TDP.

Pentium D nie chcę, za bardzo się grzeją. (130 W TDP) Musiałbym
zainwestować jeszcze w dobre chłodzenie. W gry 3D nie gram.

Teraz mam Celerona 351 (256kB cache) i myślę, że na tym zakończę
dokupywanie czegokolwiek do tego komputera :)

Ja już upatrzyłem P4 641 3,2 GHz Cedar Mill
Podana wersja BIOS to P1.20, ja mam P1.60
Tylko chcę miec pewność, że pójdzie pod najnowszym
BIOS. (?)
Tam jest nazwa kolumny "since BIOS", czyli chyba od
tej wersji ?
No bo chyba nie ma dedykoanych BIOS dla grup procesorów.

Data: 2011-05-03 10:57:46
Autor: Rafał Łukawski
Procesorory P4 i BIOS

Tam jest nazwa kolumny "since BIOS", czyli chyba od
tej wersji ?
No bo chyba nie ma dedykoanych BIOS dla grup procesorĂłw.

j/w - *since BIOS* (od BIOSU w danej wersji wzwyż). Nie spotkałem się z przypadkiem by nowsze biosy obsługiwały mniej procesorów niż poprzednicy.

Data: 2011-05-03 20:49:18
Autor: -
Procesorory P4 i BIOS

bierz wtedy cedar milla - na pewno pójdzie na Twojej wersji BIOS,
masz rację co do grzania - ja nie odczułem różnicy, bo od początku miałem "dobre jak na tamte" czasy chłodzenie a nie zwykłego boxa ;)

Procesorory P4 i BIOS