Procesory

Data: 2016-02-21 22:43:32
Autor: Smok Eustachy
Procesory
Co się teraz wyprawia w procesorach? Popatrzyłem se na cennik i zdębiałem:

W Intelach jakiś Celeron za ok 200 zł, Pentium za ok 300 zł a I3 zaczyna się od ok. 500 stów?

A AMD?
JakieĹ› FM2?

4 czy 5 lat temu dałem za Athlona X2 ponad 200 zł i czy teraz coś wydajniejszego się kupi?

Całe szczęście że pojawiła się tania pamięć DDR3 - 35 zł za 2 giga a ja płaciłem 140 zł. Dysk 500 giga można kupić za 40 zł i to jest alternatywa dla płytek DVD: Zapisujemy taki dysk i na półkę i kupujemy następny.

Mam jakieś wyjście SATA3 na zewnątrz kompa, kupię se obudowę zewnętrzna i będę wachlował dyskami jak kiedyś dyskietkami.

Data: 2016-02-22 00:17:35
Autor: zhbick
Procesory
UĹĽytkownik "Smok Eustachy"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56ca2f85$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

W Intelach jakiś Celeron za ok 200 zł, Pentium za ok 300 zł a I3 zaczyna się od ok. 500 stów?

Ano. I większość tego, co wymieniłeś, wydajnościowo zbliżona jest do najszybszych C2D dostępnych w cenie 200 zł za cały komputer.

Data: 2016-02-22 07:07:02
Autor: s.grushka83
Procesory
On Sunday, February 21, 2016 at 11:17:37 PM UTC, zhbick wrote:
Użytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:56ca2f85$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

> W Intelach jaki¶ Celeron za ok 200 zł, Pentium za ok 300 zł a I3 zaczyna > się od ok. 500 stów?

Ano. I większo¶ć tego, co wymieniłe¶, wydajno¶ciowo zbliżona jest do najszybszych C2D dostępnych w cenie 200 zł za cały komputer.

no, wybacz, ale nowe procki sa "gigaherc w gigaherc" "nieco" szybsze niz te stare.

simon

Data: 2016-02-22 08:01:09
Autor: smokeustachy
Procesory
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 16:07:04 UTC+1 użytkownik s.gru...@gmail.com napisał:
> [...]

no, wybacz, ale nowe procki sa "gigaherc w gigaherc" "nieco" szybsze niz te stare.

Jest jaki¶ ranking? Był taki z krtami graficznymi ale mi gzie¶ zniknł.

Data: 2016-02-22 20:47:20
Autor: zhbick
Procesory
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6a55a922-5078-49af-ada7-39c7083df6d4@googlegroups.com...

no, wybacz, ale nowe procki sa "gigaherc w gigaherc" "nieco" szybsze niz te stare.

To prawda, ale nie sugerowałem, że ma być taka sama prędko¶ć. E8400 podkręcony z 3 na ~4GHz spokojnie kopie dupsko takiemu nowemu Pentium 3,2GHZ w większo¶ci zastosowań.

Data: 2016-02-22 21:01:11
Autor: nadir
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 20:47, zhbick pisze:
[...]

No tak, tylko dlaczego nie podkręcić takiego Pentium G3258 do 4GHz?
Wtedy nadal mamy "GHz w GHz" i ten Pentium kopie dupsko E8400 przy niższym poborze pr±du.

Data: 2016-02-23 02:20:32
Autor: Smok Eustachy
Procesory
W dniu 22.02.2016 o 21:01, nadir pisze:
/.../

No tak, tylko dlaczego nie podkręcić takiego Pentium G3258 do 4GHz?
Wtedy nadal mamy "GHz w GHz" i ten Pentium kopie dupsko E8400 przy
niższym poborze pr±du.

Pentium kosztuje 250 złotych a ów Core 80.

Tyle co owo Pentium kosztuje Core Quad.

Co do kręcenia: nie wszystkie polizingowce się do tego nadaj±.

Powiedzmy że owo Pentium będzie szybsze ale w kategorii economy?

Data: 2016-02-23 14:18:39
Autor: nadir
Procesory
W dniu 2016-02-23 o 02:20, Smok Eustachy pisze:
[...]

Takt w takt Pentium G będzie nadal szybszy od C2D.

Tyle co owo Pentium kosztuje Core Quad.

Teraz tak, ale w czasach gdy ten Quad był ¶wieżo¶ci±, był odpowiednio droższy, nawet ja na obecne czasy.

Co do kręcenia: nie wszystkie polizingowce się do tego nadaj±.

To jest akurat najmniejsza ich wada, bo nikt tam lepszych płyt i procesorów nie wkłada, więc nie ma co się spodziewać cudów. Mi za¶ zawsze brakuje wyj¶cia DVI, w takich polizingowcach z C2D, często też SATA okrojone jest do dwóch.

Powiedzmy że owo Pentium będzie szybsze ale w kategorii economy?

Na pocz±tku pisałe¶, że zdębiałe¶ po obejrzeniu cenników, to sugerowało nowe procesory i dyski. Jeżeli porównujemy używki, to wiadomo, że będ± tańsze od nowalijek.

Data: 2016-02-24 23:48:50
Autor: Smok Eustachy
Procesory
W dniu 23.02.2016 o 14:18, nadir pisze:

Na pocz±tku pisałe¶, że zdębiałe¶ po obejrzeniu cenników, to sugerowało
nowe procesory i dyski. Jeżeli porównujemy używki, to wiadomo, że będ±
tańsze od nowalijek.

No nowe. Spodziewałem się, że po 4 latach postępu technicznego w tej cenie będ± już czterordzeniowce. O tu kiszka. Cztery rdzenia to ma chyba dopiero i5 za nie wiadomo jak± kasę. Trzebaby starych cenników poszukać czy wtedy 4 rdzenie nie zaczynały się poniżej 400zł.

Data: 2016-02-25 10:06:57
Autor: Marcin N
Procesory
W dniu 2016-02-24 o 23:48, Smok Eustachy pisze:
[...]

Procesory zdrożały.

3 lata temu kupiłem i3 4130 za ok 450 zł. Dzi¶ jest po 550.

--
MN

Data: 2016-02-26 12:00:57
Autor: BQB
Procesory
W dniu 2016-02-25 o 10:06, Marcin N pisze:

> Procesory zdrożały.
>
> 3 lata temu kupiłem i3 4130 za ok 450 zł. Dzi¶ jest po 550.

A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł a teraz jest w okolicach 4 zł?

Data: 2016-02-26 12:05:38
Autor: Marcin N
Procesory
W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:

A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł
a teraz jest w okolicach 4 zł?

Jakie to ma znaczenie dla Polaka zarabiaj±cego w złotówkach? Zrewaloryzowali Ci pensję przy zmianie kursu dolara? Mi nie. Procesor zdrożał. Kropka.

--
MN

Data: 2016-02-26 17:55:53
Autor: z
Procesory
W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:
A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł
a teraz jest w okolicach 4 zł?

Ale chyba reszta gratów nie podrożała?
Płyty główne, HDD, karty graficzne, zasilacze, monitory
Nie ¶ledzę dokładnie ale rozejrzałem się przed wiosennym zakupem ;-) wszystkie ceny jakie¶ normalne oprócz procesorów które już kilka lat maj±.

Data: 2016-02-27 10:46:07
Autor: Irokez
Procesory
W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:

A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł
a teraz jest w okolicach 4 zł?

Pewno też.

Odesłałem płytę główn± Gigabyte na gwarancji.
Kupiłem j± za 236zł + wysyłka.
Teraz jest w ich sklepie po 277zł.
Uznali gwarancję i... oddali kasę z faktury zakupu...

kurwa mać...

--
Irokez

Data: 2016-02-28 11:38:06
Autor: Marsjanin
Procesory
Dnia Sat, 27 Feb 2016 10:46:07 +0100, Irokez napisał(a):

Odesłałem płytę główną Gigabyte na gwarancji. Kupiłem ją za 236zł +
wysyłka.
Teraz jest w ich sklepie po 277zł.
Uznali gwarancjÄ™ i... oddali kasÄ™ z faktury zakupu...

Uuu. Nie dali wyboru naprawy / wymiany?

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-02-28 17:55:12
Autor: Irokez
Procesory
W dniu 2016-02-28 o 12:38, Marsjanin pisze:
[...]

Niestety... Kasa za samą płytę bez kosztów wysyłki do mnie ani teraz do nich.
Zresztą... jak przyszła od dystrybutora nowa to pewno na sklep poszła ;)
Mogę se ją pewnie kupić.

Kupiłem Asrocka. Gdzie indziej.

--
Irokez

Data: 2016-02-22 12:44:05
Autor: nadir
Procesory
W dniu 2016-02-21 o 22:43, Smok Eustachy pisze:

Dysk 500 giga można kupić za 40 zł

Gdzie można wyrwać nowy dysk 500GB za 40zł?

Data: 2016-02-22 15:25:22
Autor: Marcin N
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 12:44, nadir pisze:
W dniu 2016-02-21 o 22:43, Smok Eustachy pisze:

Dysk 500 giga można kupić za 40 zł

Gdzie można wyrwać nowy dysk 500GB za 40zł?

Nigdzie. Kolega trochę zacz±ł bujać w obłokach.

--
MN

Data: 2016-02-22 08:00:04
Autor: smokeustachy
Procesory
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 15:25:21 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> Gdzie można wyrwać nowy dysk 500GB za 40zł?

Nigdzie. Kolega trochę zacz±ł bujać w obłokach.

Kto mówi o nowych?

Data: 2016-02-22 17:06:39
Autor: nadir
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 17:00, smokeustachy@gmail.com pisze:

Kto mówi o nowych?

To, że można wynaleĽć jakiego¶ złoma za 40 czy nawet mniej złotych, to wiem, żadna to atrakcja i nikt tu się nie chwali takimi okazjami. Ale żeby to była alternatywa dla płyt DVD, to bym nie pomy¶lał. No chyba, że te płyty też używane.

Data: 2016-02-22 10:15:59
Autor: smokeustachy
Procesory
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 17:07:20 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
> [...]

To, że można wynaleĽć jakiego¶ złoma za 40 czy nawet mniej złotych, to wiem, żadna to atrakcja i nikt tu się nie chwali takimi okazjami. Ale żeby to była alternatywa dla płyt DVD, to bym nie pomy¶lał. No chyba, że te płyty też używane.

Cały nie padnie od razu jak co¶.

Data: 2016-02-22 18:55:54
Autor: z
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 17:00, smokeustachy@gmail.com pisze:
Nigdzie. Kolega trochę zacz±ł bujać w obłokach.

Kto mówi o nowych?

Już zaczęło mi się burzyć moje postrzeganie ¶wiata ;-) po przeczytaniu tych postów a tu się okazuje że to tylko bujanie w obłokach :-)
Czego jak czego ale HD (zwłaszcza na magazyn) nie kupiłbym używanego nawet za 40 zł. Nie gromadzę złomu.
Raz że HD zazwyczaj spowalnia cał± resztę, jest w±skim gardłem. Dlatego nowy będzie szybszy=lepszy.
Dwa że HD s± urz±dzeniami mechanicznymi które musz± się psuć a producenci jeszcze dokładaj± jak wiadomo tu swoje trzy grosze ;-)

Reszta gratów potrafi służyć latami. A mimo to warto mieć nowszy=lepszy zasilacz :-)

Data: 2016-02-22 10:18:49
Autor: smokeustachy
Procesory
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 18:55:59 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]

Reszta gratów potrafi służyć latami. A mimo to warto mieć nowszy=lepszy zasilacz :-)

Co będzie spowalniał jak będzie leżał w szafce? 10 płytek DVD daje 44 giga i kosztuje ok 10 zł czyli za 50 zł mam 2220 giga w płytkach. 500 giga to jest 80 płytek i się  robi± z tego setki i tysi±ce.

Data: 2016-02-22 19:48:20
Autor: miab
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 19:18, smokeustachy@gmail.com pisze:
[...]

Za pisdziesi±t masz dopiero 220GB

miab

Data: 2016-02-22 19:56:30
Autor: miab
Procesory
[...]

Tak jak pisałem Za pi¶dziesi±t masz dopiero 220GB na płytkach,
a za 6 x pi¶dizesi±t masz 2TB na dysku (a nie 1,32TB na płytkach).
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/13982815

miab

Data: 2016-02-22 11:59:19
Autor: smokeustachy
Procesory
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 19:57:43 UTC+1 użytkownik miab napisał:

> [...]

Tak jak pisałem Za pi¶dziesi±t masz dopiero 220GB na płytkach,
a za 6 x pi¶dizesi±t masz 2TB na dysku (a nie 1,32TB na płytkach).

2 TB w dyskach 500 giga s± za 156

Data: 2016-02-22 21:04:25
Autor: miab
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 20:59, smokeustachy@gmail.com pisze:
[...]

Tylko ze te dyski może ... szczelić zanim się obejrzysz.
Chyba że będziesz nagrywał to samo na dwu, taki oflajnowy mirroring. :)

miab

Data: 2016-02-23 01:52:13
Autor: Smok Eustachy
Procesory
W dniu 22.02.2016 o 21:04, miab pisze:
/..../

Tylko ze te dyski może ... szczelić zanim się obejrzysz.
Chyba że będziesz nagrywał to samo na dwu, taki oflajnowy mirroring. :)
  Oj tam strzeli. One siedziały w biurach i się nudziły

Data: 2016-03-05 09:17:20
Autor: Marcin Kocur
Procesory
W dniu 23.02.2016 o 01:52, Smok Eustachy pisze:
[...]

Pracowałem w paru "biurach" i nie wiem sk±d takie przekonanie. Przede wszystkim sprzęty poleasingowe często pracuj± dłużej niż 8h dziennie (16 lub nawet 24), a w przypadku dysków dochodzi swapowanie z uwagi na mał± ilo¶ć RAM w komputerze firmowym.

Marcin Kocur
http://linux-porady.info- Linux od A do B :]

Procesory