Procesory

Data: 2016-02-22 00:17:35
Autor: zhbick
Procesory
UĹĽytkownik "Smok Eustachy"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56ca2f85$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

W Intelach jakiś Celeron za ok 200 zł, Pentium za ok 300 zł a I3 zaczyna się od ok. 500 stów?

Ano. I większość tego, co wymieniłeś, wydajnościowo zbliżona jest do najszybszych C2D dostępnych w cenie 200 zł za cały komputer.

Data: 2016-02-22 07:07:02
Autor: s.grushka83
Procesory
On Sunday, February 21, 2016 at 11:17:37 PM UTC, zhbick wrote:
Użytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:56ca2f85$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

> W Intelach jaki¶ Celeron za ok 200 zł, Pentium za ok 300 zł a I3 zaczyna > się od ok. 500 stów?

Ano. I większo¶ć tego, co wymieniłe¶, wydajno¶ciowo zbliżona jest do najszybszych C2D dostępnych w cenie 200 zł za cały komputer.

no, wybacz, ale nowe procki sa "gigaherc w gigaherc" "nieco" szybsze niz te stare.

simon

Data: 2016-02-22 08:01:09
Autor: smokeustachy
Procesory
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 16:07:04 UTC+1 użytkownik s.gru...@gmail.com napisał:
> [...]

no, wybacz, ale nowe procki sa "gigaherc w gigaherc" "nieco" szybsze niz te stare.

Jest jaki¶ ranking? Był taki z krtami graficznymi ale mi gzie¶ zniknł.

Data: 2016-02-22 20:47:20
Autor: zhbick
Procesory
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6a55a922-5078-49af-ada7-39c7083df6d4@googlegroups.com...

no, wybacz, ale nowe procki sa "gigaherc w gigaherc" "nieco" szybsze niz te stare.

To prawda, ale nie sugerowałem, że ma być taka sama prędko¶ć. E8400 podkręcony z 3 na ~4GHz spokojnie kopie dupsko takiemu nowemu Pentium 3,2GHZ w większo¶ci zastosowań.

Data: 2016-02-22 21:01:11
Autor: nadir
Procesory
W dniu 2016-02-22 o 20:47, zhbick pisze:
[...]

No tak, tylko dlaczego nie podkręcić takiego Pentium G3258 do 4GHz?
Wtedy nadal mamy "GHz w GHz" i ten Pentium kopie dupsko E8400 przy niższym poborze pr±du.

Data: 2016-02-23 02:20:32
Autor: Smok Eustachy
Procesory
W dniu 22.02.2016 o 21:01, nadir pisze:
/.../

No tak, tylko dlaczego nie podkręcić takiego Pentium G3258 do 4GHz?
Wtedy nadal mamy "GHz w GHz" i ten Pentium kopie dupsko E8400 przy
niższym poborze pr±du.

Pentium kosztuje 250 złotych a ów Core 80.

Tyle co owo Pentium kosztuje Core Quad.

Co do kręcenia: nie wszystkie polizingowce się do tego nadaj±.

Powiedzmy że owo Pentium będzie szybsze ale w kategorii economy?

Data: 2016-02-23 14:18:39
Autor: nadir
Procesory
W dniu 2016-02-23 o 02:20, Smok Eustachy pisze:
[...]

Takt w takt Pentium G będzie nadal szybszy od C2D.

Tyle co owo Pentium kosztuje Core Quad.

Teraz tak, ale w czasach gdy ten Quad był ¶wieżo¶ci±, był odpowiednio droższy, nawet ja na obecne czasy.

Co do kręcenia: nie wszystkie polizingowce się do tego nadaj±.

To jest akurat najmniejsza ich wada, bo nikt tam lepszych płyt i procesorów nie wkłada, więc nie ma co się spodziewać cudów. Mi za¶ zawsze brakuje wyj¶cia DVI, w takich polizingowcach z C2D, często też SATA okrojone jest do dwóch.

Powiedzmy że owo Pentium będzie szybsze ale w kategorii economy?

Na pocz±tku pisałe¶, że zdębiałe¶ po obejrzeniu cenników, to sugerowało nowe procesory i dyski. Jeżeli porównujemy używki, to wiadomo, że będ± tańsze od nowalijek.

Data: 2016-02-24 23:48:50
Autor: Smok Eustachy
Procesory
W dniu 23.02.2016 o 14:18, nadir pisze:

Na pocz±tku pisałe¶, że zdębiałe¶ po obejrzeniu cenników, to sugerowało
nowe procesory i dyski. Jeżeli porównujemy używki, to wiadomo, że będ±
tańsze od nowalijek.

No nowe. Spodziewałem się, że po 4 latach postępu technicznego w tej cenie będ± już czterordzeniowce. O tu kiszka. Cztery rdzenia to ma chyba dopiero i5 za nie wiadomo jak± kasę. Trzebaby starych cenników poszukać czy wtedy 4 rdzenie nie zaczynały się poniżej 400zł.

Data: 2016-02-25 10:06:57
Autor: Marcin N
Procesory
W dniu 2016-02-24 o 23:48, Smok Eustachy pisze:
[...]

Procesory zdrożały.

3 lata temu kupiłem i3 4130 za ok 450 zł. Dzi¶ jest po 550.

--
MN

Data: 2016-02-26 12:00:57
Autor: BQB
Procesory
W dniu 2016-02-25 o 10:06, Marcin N pisze:

> Procesory zdrożały.
>
> 3 lata temu kupiłem i3 4130 za ok 450 zł. Dzi¶ jest po 550.

A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł a teraz jest w okolicach 4 zł?

Data: 2016-02-26 12:05:38
Autor: Marcin N
Procesory
W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:

A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł
a teraz jest w okolicach 4 zł?

Jakie to ma znaczenie dla Polaka zarabiaj±cego w złotówkach? Zrewaloryzowali Ci pensję przy zmianie kursu dolara? Mi nie. Procesor zdrożał. Kropka.

--
MN

Data: 2016-02-26 17:55:53
Autor: z
Procesory
W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:
A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł
a teraz jest w okolicach 4 zł?

Ale chyba reszta gratów nie podrożała?
Płyty główne, HDD, karty graficzne, zasilacze, monitory
Nie ¶ledzę dokładnie ale rozejrzałem się przed wiosennym zakupem ;-) wszystkie ceny jakie¶ normalne oprócz procesorów które już kilka lat maj±.

Data: 2016-02-27 10:46:07
Autor: Irokez
Procesory
W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:

A to przypadkiem nie było tak, że kiedy¶ dolar był po jakie¶ 3,1-3,2 zł
a teraz jest w okolicach 4 zł?

Pewno też.

Odesłałem płytę główn± Gigabyte na gwarancji.
Kupiłem j± za 236zł + wysyłka.
Teraz jest w ich sklepie po 277zł.
Uznali gwarancję i... oddali kasę z faktury zakupu...

kurwa mać...

--
Irokez

Data: 2016-02-28 11:38:06
Autor: Marsjanin
Procesory
Dnia Sat, 27 Feb 2016 10:46:07 +0100, Irokez napisał(a):

Odesłałem płytę główną Gigabyte na gwarancji. Kupiłem ją za 236zł +
wysyłka.
Teraz jest w ich sklepie po 277zł.
Uznali gwarancjÄ™ i... oddali kasÄ™ z faktury zakupu...

Uuu. Nie dali wyboru naprawy / wymiany?

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-02-28 17:55:12
Autor: Irokez
Procesory
W dniu 2016-02-28 o 12:38, Marsjanin pisze:
[...]

Niestety... Kasa za samą płytę bez kosztów wysyłki do mnie ani teraz do nich.
Zresztą... jak przyszła od dystrybutora nowa to pewno na sklep poszła ;)
Mogę se ją pewnie kupić.

Kupiłem Asrocka. Gdzie indziej.

--
Irokez