Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Producenci europejscy

Producenci europejscy

Data: 2017-08-10 13:29:31
Autor: Bolko
Producenci europejscy
Podobno była jakaś zmowa.
Niemcy wiadomo VW + marki premium : porsche merc itd
Francja Renault + PSA
Włochy Fiat

jest chińskie Volvo
i coś tam chyba anglicy produkują
A przecież Niemcy Francja i Włochy to "stara Unia"
znają sie chłopaki już dawno wiec ta zmowa chyba nie tylko Niemców dotyczy.

Data: 2017-08-10 22:59:02
Autor: Marek
Producenci europejscy
On Thu, 10 Aug 2017 13:29:31 -0700 (PDT), Bolko <suryga@gmail.com> wrote:
Niemcy wiadomo VW + marki premium : porsche merc itd

Porshe należy do VW. Z niemieckich marek tylko chyba merc nue należy fo VW...

--
Marek

Data: 2017-08-10 23:39:34
Autor: Irek.N.
Producenci europejscy
Porshe należy do VW. Z niemieckich marek tylko chyba merc nue należy fo VW...


BMW?

Data: 2017-08-11 12:30:10
Autor: Poldek
Producenci europejscy
W dniu 2017-08-10 o 23:39, Irek.N. pisze:
Porshe należy do VW. Z niemieckich marek tylko chyba merc nue należy fo VW...


BMW?

Opel, Ford?

Data: 2017-08-11 13:40:51
Autor: Marek
Producenci europejscy
On Fri, 11 Aug 2017 12:30:10 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Opel, Ford?

Przeciez Opel sprzedal się GM chyba jeszcze w latach 50 ub.w. a Ford nie jest niemiecki....

--
Marek

Data: 2017-08-11 13:46:38
Autor: kosmos
Producenci europejscy
W dniu 2017-08-11 o 13:40, Marek pisze:


Przeciez Opel sprzedal się GM chyba jeszcze w latach 50 ub.w. a Ford nie jest niemiecki....


Opel jest już własnością PSA, które go kupiło w marcu...

Data: 2017-08-11 14:12:40
Autor: J.F.
Producenci europejscy
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.849111516355242848@news.neostrada.pl...
On Fri, 11 Aug 2017 12:30:10 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu>
Opel, Ford?
Przeciez Opel sprzedal się GM chyba jeszcze w latach 50 ub.w.

w 1929.
A teraz GM sprzedal go Renault, wiec znow jest w pelni europejski.
(pomijajac Nissana i udzialowcow Renault)

a Ford nie jest niemiecki....

Z tym, ze niemiecki/europejski oddzial mial duza swobode, inne modele itp.

J.

Data: 2017-08-11 18:03:56
Autor: LEPEK
Producenci europejscy
W dniu 11.08.2017 o 14:12, J.F. pisze:

A teraz GM sprzedal go Renault, wiec znow jest w pelni europejski.
(pomijajac Nissana i udzialowcow Renault)

Nie Renault, tylko PSA.
Więc nissan nie ma tu nic do tego.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2017-08-13 17:52:22
Autor: Poldek
Producenci europejscy
W dniu 2017-08-11 o 13:40, Marek pisze:
On Fri, 11 Aug 2017 12:30:10 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Opel, Ford?

Ford nie jest niemiecki....


Jeśli nie niemiecki, to jaki jest Ford?

Amerykański Ford jest w Ameryce.
Z europejskim Fordem ma on tylko wspólny znaczek.

Data: 2017-08-11 13:41:34
Autor: Marek
Producenci europejscy
On Thu, 10 Aug 2017 23:39:34 +0200, "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> wrote:
BMW?

Taa jakoś podświadomie wypieram istnienie tej marki...

--
Marek

Data: 2017-08-12 18:04:50
Autor: Irek.N.
Producenci europejscy
Taa jakoś podświadomie wypieram istnienie tej marki...


Całkowicie Cię rozumiem :)
Ja natomiast czekam na info o dieselgate związanym z właśnie tą marką.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-08-13 15:54:38
Autor: Marek
Producenci europejscy
On Sat, 12 Aug 2017 18:04:50 +0200, "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> wrote:
Całkowicie Cię rozumiem :)
Ja natomiast czekam na info o dieselgate związanym z właśn
ie tą marką.

Jakoś nie potrafię wyobrazić sobie jednoznacznego profilu klienta tej marki, Mercedes wiadomo-dziadki na emeryturze,, często z nadwagą. VW młodzi na dorobku a BMW nigdzie nie pasuje...

--
Marek

Data: 2017-08-13 20:42:13
Autor: RadoslawF
Producenci europejscy
W dniu 2017-08-13 o 15:54, Marek pisze:

Całkowicie Cię rozumiem :)
Ja natomiast czekam na info o dieselgate związanym z właśn
ie tą marką.

Jakoś nie potrafię wyobrazić sobie jednoznacznego profilu klienta tej marki, Mercedes wiadomo-dziadki na emeryturze,, często z nadwagą. VW młodzi na dorobku a BMW nigdzie nie pasuje...

Nowe - młodzi i prężni menadżerowie i biznesmenowie.
Stare - bycze karki w dresach i z goldami na szyjach.
Część w środku niedoinwestowani miłośnicy dryftu.


Pozdrawiam

Data: 2017-08-11 14:19:36
Autor: J.F.
Producenci europejscy
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ecb73d59-0a05-49e4-9af7-f02fa0f2cfab@googlegroups.com...
Podobno była jakaś zmowa.
Niemcy wiadomo VW + marki premium : porsche merc itd
Francja Renault + PSA
Włochy Fiat

jest chińskie Volvo
i coś tam chyba anglicy produkują
A przecież Niemcy Francja i Włochy to "stara Unia"
znają sie chłopaki już dawno wiec ta zmowa chyba nie tylko Niemców dotyczy.

Ale jaka zmowa ?

Ostatnie dekady byly burzliwe, wszystko sie zmienialo, wlasciele najbardziej :-)
Teraz masz zmowy swiatowe.

Wlochy z GM, Renault z Nissanem, PSA z Toyota, dlugo by wymieniac.

Anglicy juz chyba nic nie robia.

J.

Data: 2017-08-11 05:39:34
Autor: Bolko
Producenci europejscy
W dniu piątek, 11 sierpnia 2017 14:19:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ecb73d59-0a05-49e4-9af7-f02fa0f2cfab@googlegroups.com...
>Podobno była jakaś zmowa.
>Niemcy wiadomo VW + marki premium : porsche merc itd
>Francja Renault + PSA
>Włochy Fiat

>jest chińskie Volvo
>i coś tam chyba anglicy produkują
>A przecież Niemcy Francja i Włochy to "stara Unia"
>znają sie chłopaki już dawno wiec ta zmowa chyba nie tylko Niemców >dotyczy.

Ale jaka zmowa ?

Ostatnie dekady byly burzliwe, wszystko sie zmienialo, wlasciele najbardziej :-)
Teraz masz zmowy swiatowe.

Wlochy z GM, Renault z Nissanem, PSA z Toyota, dlugo by wymieniac.

Anglicy juz chyba nic nie robia.

J.

,,Spiegel" napisał, że BMW, Daimler, Volkswagen, Audi i Porsche zaczęły rozmowy w latach 90. w celu skoordynowania działań związanych z technologiami samochodowymi, kosztami, dostawcami, jak również z kontrolą emisji w silnikach Diesla.. Dyskusje były prowadzone przez 200 pracowników pracujących w 60 grupach roboczych, w takich dziedzinach jak rozwój pojazdu, silniki Diesla i benzynowe, hamulce i skrzynie biegów.

"Te zarzuty wyglądają bardzo poważnie i mogłyby oznaczać potencjalną zmowę dłuższą niż 20 lat" powiedział Juergen Pieper, analityk Bankhaus Metzler cytowany przez Bloomberga. ,,To sprawia wrażenie niekończącej się historii o wiadomościach na temat złego zachowania branży".

Data: 2017-08-11 15:07:17
Autor: J.F.
Producenci europejscy
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:133a622e-0000-41ea-95c0-7862402a17e4@googlegroups.com...
,,Spiegel" napisał, że BMW, Daimler, Volkswagen, Audi i Porsche zaczęły rozmowy w latach 90.

VW i Audi to jedna firma. Zwiazki z Porsche sa bardziej skomplikowane, ale to jedna rodzina :-)


w celu skoordynowania działań związanych z technologiami samochodowymi, kosztami, dostawcami, jak również z kontrolą emisji w silnikach Diesla.
Dyskusje były prowadzone przez 200 pracowników pracujących w 60 grupach roboczych, w takich dziedzinach jak rozwój pojazdu, silniki Diesla i benzynowe, hamulce i skrzynie biegów.

Te zarzuty wyglądają bardzo poważnie i mogłyby oznaczać potencjalną zmowę dłuższą niż 20 lat" powiedział Juergen Pieper, analityk Bankhaus Metzler cytowany przez Bloomberga. ,,To sprawia wrażenie niekończącej się historii o wiadomościach na temat złego zachowania branży".

Nie wiem co on tu widzi powaznego, bo takie "zmowy" sa normalne w tym biznesie.
Audi z VW, Citroen z Peugeotem, Fiat z GM, Mazda z Fordem, PSA z KIA i Toyota ...

Mozliwe, ze sama Unia nakazala im sie zmawiac, jak chciala uczynic diesle czystszymi - w neutralnym sensie slowa, jak sie wprowadza nowe przepisy, to warto spytac fachowcow co o tym sadza i co jest mozliwe.

No i jak tu sie nie zmawiac, jak osprzet robi jeden Bosch :-)

J.

Data: 2017-08-11 18:02:50
Autor: LEPEK
Producenci europejscy
W dniu 11.08.2017 o 15:07, J.F. pisze:

Nie wiem co on tu widzi powaznego, bo takie "zmowy" sa normalne w tym biznesie.
Audi z VW, Citroen z Peugeotem, Fiat z GM, Mazda z Fordem, PSA z KIA i Toyota ...

Ale co Audi z VW? Jak można mówić o zmowie w ramach jednej firmy? To samo Peugeot + Citroen.
To co - może "zmowa cenowa" Cropp z Reserved? Albo Opel / Vauxhall? Technics / Panasonic? Kubuś / Tymbark?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2017-08-11 21:21:01
Autor: J.F.
Producenci europejscy
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:omkkev$llg$1@gioia.aioe.org...
W dniu 11.08.2017 o 15:07, J.F. pisze:
Nie wiem co on tu widzi powaznego, bo takie "zmowy" sa normalne w tym biznesie.
Audi z VW, Citroen z Peugeotem, Fiat z GM, Mazda z Fordem, PSA z KIA i Toyota ...

Ale co Audi z VW? Jak można mówić o zmowie w ramach jednej firmy?

Teraz jedna, ale kiedys dwie.
Ba, nawet dzis to formalnie dwie firmy (a predzej 102, bo trudno sie doliczyc :-).

J.

Data: 2017-08-11 18:09:01
Autor: LEPEK
Producenci europejscy
W dniu 11.08.2017 o 15:07, J.F. pisze:

VW i Audi to jedna firma. Zwiazki z Porsche sa bardziej skomplikowane, ale to jedna rodzina :-)

Aukcjonariat VAG (Volkswagen AG):

     50,74% - Porsche Automobil Holding SE
      2,37% - Porsche GmbH
     20,01% - władze Dolnej Saksonii
     17,00% - Qatar Holding
      9,87% - pozostali udziałowcy

Więc to raczej Porsche ma VAG, niż VAG Porsche (choć jedna ze spółek "niżej" to też Porsche).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

Data: 2017-08-11 21:14:41
Autor: J.F.
Producenci europejscy
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:omkkqh$nha$1@gioia.aioe.org...
W dniu 11.08.2017 o 15:07, J.F. pisze:
VW i Audi to jedna firma. Zwiazki z Porsche sa bardziej skomplikowane, ale to jedna rodzina :-)

Aukcjonariat VAG (Volkswagen AG):
    50,74% - Porsche Automobil Holding SE
     2,37% - Porsche GmbH
    20,01% - władze Dolnej Saksonii
    17,00% - Qatar Holding
     9,87% - pozostali udziałowcy

Więc to raczej Porsche ma VAG, niż VAG Porsche (choć jedna ze spółek "niżej" to też Porsche).


Ale to bylo tak
In December 2009, Volkswagen AG bought a 49.9% stake in Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (more commonly known as Porsche AG) in a first step towards an 'integrated automotive group' with Porsche.[30][31][32] The merger of Volkswagen AG and Porsche SE was scheduled to take place during the course of 2011. On 8 September 2011, it was announced that the planned merger "cannot be implemented within the time frame provided for in the Comprehensive Agreement." As reasons, unquantifiable legal risks, including a criminal probe into the holding's former management team were given. Both parties "remain committed to the goal of creating an integrated automotive group with Porsche and are convinced that this will take place."[33][34] On 4 July 2012 Volkswagen group announced they would wrap up the remaining half of Porsche shares for 4.46 billion euros ($5.58 billion) on 1 August 2012 to avoid taxes of as much as 1.5 billion euros, which would have to be paid if the wrap up happened after 31 July 2014.[35] Volkswagen AG purchased the remaining stake in Porsche AG equaling 100% of the shares in Porsche Zwischenholding GmbH, effectively becoming its
parent company as of 1 August 2012.[36]

Wiec Porsche ma VAG, a VAG ma Porsche :-)

A wszystko przez to, ze niejaki Piech zostal prezesem VAG, bedac wnukiem Porschego, i majac w rodzinnej firmie udzialy :-)

J.

Producenci europejscy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona