Data: 2020-03-06 11:16:01 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
https://thepointsguy.com/news/the-airbus-a380-rolled-through-a-french-town-for-the-last-time/ The final #A380 convoy drive through the streets of Levignac near Toulouse heads to the final assembly line...
-- Marcin |
|
Data: 2020-03-07 14:23:22 | |
Autor: J.F. | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
Dnia Fri, 06 Mar 2020 11:16:01 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
https://thepointsguy.com/news/the-airbus-a380-rolled-through-a-french-town-for-the-last-time/ The final #A380 convoy drive through the streets of Levignac near Toulouse heads to the final assembly line... Nieudany model, czy okazalo sie, ze takie olbrzymy sie nie oplacaja ? J. |
|
Data: 2020-03-07 14:38:55 | |
Autor: Shrek | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
W dniu 07.03.2020 o 14:23, J.F. pisze:
Nieudany model, czy okazalo sie, ze takie olbrzymy sie nie oplacaja ? Raczej to drugie. Model lecimy>hub>hub>docelowy się nie sprawdza. Raczej przekształcił się w lecimy>hub>docelowy. W ta strategię wpisują się raczej B777, B330. Niektórzy twierdzą że i to się skończy i przyszłość to loty bez przesiadek drimkami i A350. Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to powoli odchodzi w przeszłość, gdyż wymaga albo, żeby jeden z końców był w hubie albo dwóch przesiadek. -- Shrek |
|
Data: 2020-03-07 15:58:00 | |
Autor: J.F. | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
Dnia Sat, 7 Mar 2020 14:38:55 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 07.03.2020 o 14:23, J.F. pisze: Z drugiej strony - jakos watpie, zeby sie uzbieralo wystarczajaco duzo chetnych np z Wroclawia do Wuhan. Choc Wuhan to 10 mln miasto, to moze tam sie znajdzie :-) J. |
|
Data: 2020-03-07 16:18:27 | |
Autor: Shrek | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
W dniu 07.03.2020 o 15:58, J.F. pisze:
Z drugiej strony - jakos watpie, zeby sie uzbieralo wystarczajaco duzo Z Wrocławia może i nie, ale z Paryża może i tak. Tak czy inaczej coraz modniejsze są połączenia z 1 przesiadką a nie dwoma, bo po drodze masz dwa duże huby. A takie A380 ma sens właśnie między dużymi hubami. A to znaczy, że jak nie lecisz z/do dużego hubu, to masz dwie przesiadki i podróż zaczyna dążyć do powyżej doby;) -- Shrek |
|
Data: 2020-03-07 16:53:30 | |
Autor: J.F. | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
Dnia Sat, 7 Mar 2020 16:18:27 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 07.03.2020 o 15:58, J.F. pisze: Z Paryza, z Warszawy ... Tak czy inaczej coraz modniejsze są połączenia z 1 przesiadką a nie dwoma, O ile jasne jest dla mnie, ze Warszawa czy CPR bedzie zbieral polski ruch ... to dlaczego nie zbierac chinskiego ? bo po drodze masz dwa duże huby. A takie A380 ma sens właśnie między dużymi hubami. A to znaczy, że jak nie lecisz z/do dużego hubu, to masz dwie przesiadki i podróż zaczyna dążyć do powyżej doby;) Hm, miedzy takimi hubami ruch bedzie czesty, to chyba dobrze. Czy czekamy na polaczenie z hubu do Gdanska np ... J. |
|
Data: 2020-03-07 17:18:01 | |
Autor: Shrek | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
W dniu 07.03.2020 o 16:53, J.F. pisze:
Tak czy inaczej coraz Z wielu powodów - po pierwsze nie powstanie, po drugie po co chińczyk miałby lecieć do baranowa, jak może do frankfurtu, paryża czy londynu (albo moskwy)? bo po drodze masz Będzie coraz mniejszy, bo coraz więcej lata bezpośrednio. -- Shrek |
|
Data: 2020-03-08 22:40:42 | |
Autor: J.F. | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
Dnia Sat, 7 Mar 2020 17:18:01 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 07.03.2020 o 16:53, J.F. pisze: Mniejsza o CPR - same stolice wymieniles, wiec to jest hub. Ale czemu tylko po tej stronie ? Wiec te "na dwa huby" wydaje mi sie naturalne. J. |
|
Data: 2020-03-08 23:34:10 | |
Autor: Shrek | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
W dniu 08.03.2020 o 22:40, J.F. pisze:
Mniejsza o CPR - same stolice wymieniles, wiec to jest hub. Dlatego, że lepiej lata się na przykład do azji na jeden hub. Czy to będzie dubaj, doha, istambuł czy nawet moskwa. -- Shrek |
|
Data: 2020-03-08 04:11:32 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
On 2020-03-07, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 07.03.2020 o 14:23, J.F. pisze: No a jak to się ma do całej ostatnie kampanii, gdzie namawia się ludzi aby rezygnowali z krótkodystansowych podróży (np. między miastami w Europie), na rzecz połączeń kolejowych. Nawet KLM to promuje. To przecież model hubów. A380 raczej planowany był na trasy międzykontynentalne... Odnoszę wrażenie, że poza sezonem (sezon: np. BN, szczyt wakacyjny) nie jest tam aż tak rewelacyjnie z obsadzeniem, a większa maszyna traci więcej latająć pól-pusta. https://www.wired.co.uk/article/airbus-a380-retirement Apart from Emirates, a number of other airlines, including Lufthansa and Air France - airlines of Germany and France, the main manufacturers of the Airbus A380 - have also decided to stop buying the planes. Lange says that if an airline can fill an A380, the plane will generate $150m (?124m) of revenue per year. But the challenge is filling all those seats. The two 49.9 metre decks of an A380 can, at their maximum capacity, contain 868 people. -- Marcin |
|
Data: 2020-03-08 08:19:34 | |
Autor: Shrek | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
W dniu 08.03.2020 o 05:11, Marcin Debowski pisze:
Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to A co ma nie promować? Ma powiedzieć "leccie bezpośrednio konkurencją"? A380 raczej planowany był na trasy międzykontynentalne... Na międzykontynentalne, między hubami. Odnoszę Dokładnie tak jest. Gdyby się opłacało, to by zamawiali nowe. -- Shrek |
|
Data: 2020-03-08 07:49:09 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
On 2020-03-08, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 08.03.2020 o 05:11, Marcin Debowski pisze: Specem od marketingu nie jestem, ale mógłby np "latajcie KLMem" :) -- Marcin |
|
Data: 2020-03-08 09:24:24 | |
Autor: Shrek | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
W dniu 08.03.2020 o 08:49, Marcin Debowski pisze:
A co ma nie promować? Ma powiedzieć "leccie bezpośrednio konkurencją"? Może im się opłaca, żeby im kto inny do hubu podrzucał paxów. Wszak czemu nie. Lot tez "zleca" dojazd na lotnisko uberom i komunikacji. KLM robi to samo na większą skalę. Dojeżdzajcie do naszego huba na własną rękę, a my wyjemy konfitury;) btw - ponoć była kiedyś koncepcja, żeby obecny marriott w centrum warszawy robił za landside okęcia i odprawy, kontrole robić w centrum i dowozić ludzi specjalnymi akutokarami na płytę. Ale to zamierzchłe czasy jak z okęcia paręnaście tu-114 latało. -- Shrek |
|
Data: 2020-03-08 12:16:09 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
Shrek napisał:
btw - ponoć była kiedyś koncepcja, żeby obecny marriott w centrum warszawy robił za landside okęcia i odprawy, kontrole robić w centrum Bez przesady z tym tu-114. LOT nigdy nie dyspomował tym typem samolotu. Aeroflot nie latał nim do Warszwy, a poza tym wszystkich maszyn miał niewiele więcej niż "paręnaście". W omawianym okresie może nawet wcale nie miał. Koncepcja owszem, była, pod koniec Gierka, kiedy zaczęto budynek budować. Ale potem dekada Jaruzela to była przerwa w budowie. Inwestycję zakończono po zmianie systemu, wtedy nikt nie wracał do starych pomysłów. Zresztą LOT (ani PPL) nie miał już decydującego głosu. -- Jarek |
|
Data: 2020-03-09 00:15:59 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Produkcja A380 sie konczy... | |
On 2020-03-08, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 08.03.2020 o 08:49, Marcin Debowski pisze: Wydaje mi się, że może faktycznie nie mają jakiś specjalnych profitów z takich połączeń, a przy narastającym eko-oporze dla tego typu lotów, mogą teraz uchodzić za firmę pro-eko i próbować tym przyciągnąć klientów do innego segmentu. -- Marcin |