Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Produkcja A380 sie konczy...

Produkcja A380 sie konczy...

Data: 2020-03-06 11:16:01
Autor: Marcin Debowski
Produkcja A380 sie konczy...
https://thepointsguy.com/news/the-airbus-a380-rolled-through-a-french-town-for-the-last-time/ The final #A380 convoy drive through the streets of Levignac near Toulouse heads to the final assembly line...

--
Marcin

Data: 2020-03-07 14:23:22
Autor: J.F.
Produkcja A380 sie konczy...
Dnia Fri, 06 Mar 2020 11:16:01 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
https://thepointsguy.com/news/the-airbus-a380-rolled-through-a-french-town-for-the-last-time/ The final #A380 convoy drive through the streets of Levignac near Toulouse heads to the final assembly line...

Nieudany model, czy okazalo sie, ze takie olbrzymy sie nie oplacaja ?

J.

Data: 2020-03-07 14:38:55
Autor: Shrek
Produkcja A380 sie konczy...
W dniu 07.03.2020 o 14:23, J.F. pisze:

Nieudany model, czy okazalo sie, ze takie olbrzymy sie nie oplacaja ?

Raczej to drugie. Model lecimy>hub>hub>docelowy się nie sprawdza. Raczej przekształcił się w lecimy>hub>docelowy. W ta strategię wpisują się raczej B777, B330. Niektórzy twierdzą że i to się skończy i przyszłość to loty bez przesiadek drimkami i A350.

Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to powoli odchodzi w przeszłość, gdyż wymaga albo, żeby jeden z końców był w hubie albo dwóch przesiadek.

--
Shrek

Data: 2020-03-07 15:58:00
Autor: J.F.
Produkcja A380 sie konczy...
Dnia Sat, 7 Mar 2020 14:38:55 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 07.03.2020 o 14:23, J.F. pisze:
Nieudany model, czy okazalo sie, ze takie olbrzymy sie nie oplacaja ?
Raczej to drugie. Model lecimy>hub>hub>docelowy się nie sprawdza. Raczej przekształcił się w lecimy>hub>docelowy. W ta strategię wpisują się raczej B777, B330. Niektórzy twierdzą że i to się skończy i przyszłość to loty bez przesiadek drimkami i A350.

Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to powoli odchodzi w przeszłość, gdyż wymaga albo, żeby jeden z końców był w hubie albo dwóch przesiadek.

Z drugiej strony - jakos watpie, zeby sie uzbieralo wystarczajaco duzo
chetnych np z Wroclawia do Wuhan.

Choc Wuhan to 10 mln miasto, to moze tam sie znajdzie :-)

J.

Data: 2020-03-07 16:18:27
Autor: Shrek
Produkcja A380 sie konczy...
W dniu 07.03.2020 o 15:58, J.F. pisze:

Z drugiej strony - jakos watpie, zeby sie uzbieralo wystarczajaco duzo
chetnych np z Wroclawia do Wuhan.

Choc Wuhan to 10 mln miasto, to moze tam sie znajdzie :-)

Z Wrocławia może i nie, ale z Paryża może i tak. Tak czy inaczej coraz modniejsze są połączenia z 1 przesiadką a nie dwoma, bo po drodze masz dwa duże huby. A takie A380 ma sens właśnie między dużymi hubami. A to znaczy, że jak nie lecisz z/do dużego hubu, to masz dwie przesiadki i podróż zaczyna dążyć do powyżej doby;)



--
Shrek

Data: 2020-03-07 16:53:30
Autor: J.F.
Produkcja A380 sie konczy...
Dnia Sat, 7 Mar 2020 16:18:27 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 07.03.2020 o 15:58, J.F. pisze:
Z drugiej strony - jakos watpie, zeby sie uzbieralo wystarczajaco duzo
chetnych np z Wroclawia do Wuhan.

Choc Wuhan to 10 mln miasto, to moze tam sie znajdzie :-)

Z Wrocławia może i nie, ale z Paryża może i tak.

Z Paryza, z Warszawy ...

Tak czy inaczej coraz modniejsze są połączenia z 1 przesiadką a nie dwoma,

O ile jasne jest dla mnie, ze Warszawa czy CPR bedzie zbieral polski
ruch ... to dlaczego nie zbierac chinskiego ?

bo po drodze masz dwa duże huby. A takie A380 ma sens właśnie między dużymi hubami. A to znaczy, że jak nie lecisz z/do dużego hubu, to masz dwie przesiadki i podróż zaczyna dążyć do powyżej doby;)

Hm, miedzy takimi hubami ruch bedzie czesty, to chyba dobrze.
Czy czekamy na polaczenie z hubu do Gdanska np ...

J.

Data: 2020-03-07 17:18:01
Autor: Shrek
Produkcja A380 sie konczy...
W dniu 07.03.2020 o 16:53, J.F. pisze:

Tak czy inaczej coraz
modniejsze są połączenia z 1 przesiadką a nie dwoma,

O ile jasne jest dla mnie, ze Warszawa czy CPR bedzie zbieral polski
ruch ... to dlaczego nie zbierac chinskiego ?

Z wielu powodów - po pierwsze nie powstanie, po drugie po co chińczyk miałby lecieć do baranowa, jak może do frankfurtu, paryża czy londynu (albo moskwy)?

bo po drodze masz
dwa duże huby. A takie A380 ma sens właśnie między dużymi hubami. A to
znaczy, że jak nie lecisz z/do dużego hubu, to masz dwie przesiadki i
podróż zaczyna dążyć do powyżej doby;)

Hm, miedzy takimi hubami ruch bedzie czesty, to chyba dobrze.

Będzie coraz mniejszy, bo coraz więcej lata bezpośrednio.


--
Shrek

Data: 2020-03-08 22:40:42
Autor: J.F.
Produkcja A380 sie konczy...
Dnia Sat, 7 Mar 2020 17:18:01 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 07.03.2020 o 16:53, J.F. pisze:
Tak czy inaczej coraz
modniejsze są połączenia z 1 przesiadką a nie dwoma,

O ile jasne jest dla mnie, ze Warszawa czy CPR bedzie zbieral polski
ruch ... to dlaczego nie zbierac chinskiego ?

Z wielu powodów - po pierwsze nie powstanie, po drugie po co chińczyk miałby lecieć do baranowa, jak może do frankfurtu, paryża czy londynu (albo moskwy)?

Mniejsza o CPR - same stolice wymieniles, wiec to jest hub.

Ale czemu tylko po tej stronie ?

Wiec te "na dwa huby" wydaje mi sie naturalne.


J.

Data: 2020-03-08 23:34:10
Autor: Shrek
Produkcja A380 sie konczy...
W dniu 08.03.2020 o 22:40, J.F. pisze:

Mniejsza o CPR - same stolice wymieniles, wiec to jest hub.

Ale czemu tylko po tej stronie ?

Wiec te "na dwa huby" wydaje mi sie naturalne.

Dlatego, że lepiej lata się na przykład do azji na jeden hub. Czy to będzie dubaj, doha, istambuł czy nawet moskwa.


--
Shrek

Data: 2020-03-08 04:11:32
Autor: Marcin Debowski
Produkcja A380 sie konczy...
On 2020-03-07, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 07.03.2020 o 14:23, J.F. pisze:

Nieudany model, czy okazalo sie, ze takie olbrzymy sie nie oplacaja ?

Raczej to drugie. Model lecimy>hub>hub>docelowy się nie sprawdza. Raczej przekształcił się w lecimy>hub>docelowy. W ta strategię wpisują się raczej B777, B330. Niektórzy twierdzą że i to się skończy i przyszłość to loty bez przesiadek drimkami i A350.

Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to powoli odchodzi w przeszłość, gdyż wymaga albo, żeby jeden z końców był w hubie albo dwóch przesiadek.

No a jak to się ma do całej ostatnie kampanii, gdzie namawia się ludzi aby rezygnowali z krótkodystansowych podróży (np. między miastami w Europie), na rzecz połączeń kolejowych. Nawet KLM to promuje. To przecież model hubów.

A380 raczej planowany był na trasy międzykontynentalne... Odnoszę wrażenie, że poza sezonem (sezon: np. BN, szczyt wakacyjny) nie jest tam aż tak rewelacyjnie z obsadzeniem, a większa maszyna traci więcej latająć pól-pusta.

https://www.wired.co.uk/article/airbus-a380-retirement Apart from Emirates, a number of other airlines, including Lufthansa and Air France - airlines of Germany and France, the main manufacturers of the Airbus A380 - have also decided to stop buying the planes. Lange says that if an airline can fill an A380, the plane will generate $150m (?124m) of revenue per year. But the challenge is filling all those seats. The two 49.9 metre decks of an A380 can, at their maximum capacity, contain 868 people.

--
Marcin

Data: 2020-03-08 08:19:34
Autor: Shrek
Produkcja A380 sie konczy...
W dniu 08.03.2020 o 05:11, Marcin Debowski pisze:

Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to
powoli odchodzi w przeszłość, gdyż wymaga albo, żeby jeden z końców był
w hubie albo dwóch przesiadek.

No a jak to się ma do całej ostatnie kampanii, gdzie namawia się ludzi
aby rezygnowali z krótkodystansowych podróży (np. między miastami w
Europie), na rzecz połączeń kolejowych. Nawet KLM to promuje. To
przecież model hubów.

A co ma nie promować? Ma powiedzieć "leccie bezpośrednio konkurencją"?

A380 raczej planowany był na trasy międzykontynentalne...

Na międzykontynentalne, między hubami.

Odnoszę
wrażenie, że poza sezonem (sezon: np. BN, szczyt wakacyjny) nie jest tam
aż tak rewelacyjnie z obsadzeniem, a większa maszyna traci więcej
latająć pól-pusta.

Dokładnie tak jest. Gdyby się opłacało, to by zamawiali nowe.

--
Shrek

Data: 2020-03-08 07:49:09
Autor: Marcin Debowski
Produkcja A380 sie konczy...
On 2020-03-08, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 08.03.2020 o 05:11, Marcin Debowski pisze:

Tak czy inaczej 380 był planowany głównie do lotów między hubami, a to
powoli odchodzi w przeszłość, gdyż wymaga albo, żeby jeden z końców był
w hubie albo dwóch przesiadek.

No a jak to się ma do całej ostatnie kampanii, gdzie namawia się ludzi
aby rezygnowali z krótkodystansowych podróży (np. między miastami w
Europie), na rzecz połączeń kolejowych. Nawet KLM to promuje. To
przecież model hubów.

A co ma nie promować? Ma powiedzieć "leccie bezpośrednio konkurencją"?

Specem od marketingu nie jestem, ale mógłby np "latajcie KLMem" :)

--
Marcin

Data: 2020-03-08 09:24:24
Autor: Shrek
Produkcja A380 sie konczy...
W dniu 08.03.2020 o 08:49, Marcin Debowski pisze:

A co ma nie promować? Ma powiedzieć "leccie bezpośrednio konkurencją"?

Specem od marketingu nie jestem, ale mógłby np "latajcie KLMem" :)


Może im się opłaca, żeby im kto inny do hubu podrzucał paxów. Wszak czemu nie. Lot tez "zleca" dojazd na lotnisko uberom i komunikacji. KLM robi to samo na większą skalę. Dojeżdzajcie do naszego huba na własną rękę, a my wyjemy konfitury;)

btw - ponoć była kiedyś koncepcja, żeby obecny marriott w centrum warszawy robił za landside okęcia i odprawy, kontrole robić w centrum i dowozić ludzi specjalnymi akutokarami na płytę. Ale to zamierzchłe czasy jak z okęcia paręnaście tu-114 latało.


--
Shrek

Data: 2020-03-08 12:16:09
Autor: Jarosław Sokołowski
Produkcja A380 sie konczy...
Shrek napisał:

btw - ponoć była kiedyś koncepcja, żeby obecny marriott w centrum warszawy robił za landside okęcia i odprawy, kontrole robić w centrum
i dowozić ludzi specjalnymi akutokarami na płytę. Ale to zamierzchłe
czasy jak z okęcia paręnaście tu-114 latało.

Bez przesady z tym tu-114. LOT nigdy nie dyspomował tym typem samolotu.
Aeroflot nie latał nim do Warszwy, a poza tym wszystkich maszyn miał
niewiele więcej niż "paręnaście". W omawianym okresie może nawet wcale
nie miał.

Koncepcja owszem, była, pod koniec Gierka, kiedy zaczęto budynek budować.
Ale potem dekada Jaruzela to była przerwa w budowie. Inwestycję zakończono
po zmianie systemu, wtedy nikt nie wracał do starych pomysłów. Zresztą
LOT (ani PPL) nie miał już decydującego głosu.

--
Jarek

Data: 2020-03-09 00:15:59
Autor: Marcin Debowski
Produkcja A380 sie konczy...
On 2020-03-08, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 08.03.2020 o 08:49, Marcin Debowski pisze:

A co ma nie promować? Ma powiedzieć "leccie bezpośrednio konkurencją"?

Specem od marketingu nie jestem, ale mógłby np "latajcie KLMem" :)


Może im się opłaca, żeby im kto inny do hubu podrzucał paxów. Wszak czemu nie. Lot tez "zleca" dojazd na lotnisko uberom i komunikacji. KLM robi to samo na większą skalę. Dojeżdzajcie do naszego huba na własną rękę, a my wyjemy konfitury;)

Wydaje mi się, że może faktycznie nie mają jakiś specjalnych profitów z takich połączeń, a przy narastającym eko-oporze dla tego typu lotów, mogą teraz uchodzić za firmę pro-eko i próbować tym przyciągnąć klientów do innego segmentu.

--
Marcin

Produkcja A380 sie konczy...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona