Produkcja spadła o 17,8% rok do roku

Data: 2009-03-18 16:49:41
Autor: kogutek
Produkcja spadła o 17,8% rok do roku

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Produkcja-przemyslowa-w-lutym-spadla-o-17-8-r-r-a-PPI-wzroslo-o-3-4-analitycy-1924963.html
I to jest prawdziwa miara kryzysu. Nie jakie¶ trójk±ty i linie wsparcia.
Realnych pieniędzy jest prawie o 1/5 mniej. W kraju takim jak Polska, niezbyt
zasobnym żeby nie napisać że wręcz biednym, oznacza to załamanie produkcji i
sprzedaży innych dóbr niż te przeznaczone do biologicznego przeżycia. Za moment
pojawi się echo pierwszej fali załamania gospodarczego. Zwolnienia dopiero się
zaczęły. Zwalniani przynajmniej teoretycznie dostali jakie¶ ostatnie pensje a
może i odprawy. Jak im się skończ± pieni±dze to produkcja i sprzedaż jeszcze
bardziej spadn± i będ± kolejne zwolnienia i zamykania firm. Jednocze¶nie będ±
rosły wydatki państwa zwi±zane z obsług± coraz większej liczby bezrobotnych nie
odprowadzaj±cych innych podatków niż VAT w kupowanych towarach. Czarno to widzę
bo państwo nie ma pieniędzy. Nie może ich również w żaden sposób uzyskać.
Niedawno skarżył się jaki¶ ekonomista od siedmiu bole¶ci że nie może sprzedać
obligacji. Oczywi¶cie chodziło o sprzedaż na zewn±trz, bo tutaj nikt już nie ma
takich pieniędzy żeby cokolwiek dało się zmienić. Pomimo wysokiego
oprocentowania nie ma chętnych jak ¦wiat długi i szeroki. Nikt nie chce kupić
złotówki za 90 groszy. Marudził przy tym że amerykanie sprzedaj± na takich
samych zasadach dolara za 98 centów i chętni s±. Z podziwem obserwuję pogodne
mimy polityków którzy, trzepocz±c nogawk± oddaj± na zewn±trz to co przepu¶ciły
im zwieracze, z u¶miechem komunikuj± że wodka bedzie bed± ¶ledzie i potrzymać za
co bedzie. Nie chcę krakać. Ale to się może Ľle skończyć. --

Data: 2009-03-18 17:09:03
Autor: Jan Werbiński
Produkcja spadła o 17,8% rok do roku
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomo¶ci
co bedzie. Nie chcę krakać. Ale to się może Ľle skończyć.

Oby tak się stało. Trzymam kciuki.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-18 17:18:16
Autor: mwojc
Produkcja spadła o 17,8% rok do roku
Jan Werbiński wrote:

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości
co bedzie. Nie chcę krakać. Ale to się może źle skończyć.

Oby tak się stało. Trzymam kciuki.

Można spytać jaki masz w tym interes?

--
Marek

Data: 2009-03-18 17:23:15
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "mwojc" <mwojc@NOSPAMp.lodz.pl> napisał w wiadomości news:gpr6ot$8j0$1inews.gazeta.pl...
Jan Werbiński wrote:

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości
co bedzie. Nie chcę krakać. Ale to się może źle skończyć.

Oby tak się stało. Trzymam kciuki.

Można spytać jaki masz w tym interes?

Kupić tanio akcje, albo coś innego.

--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2009-03-18 18:49:11
Autor: mwojc

Jan Werbiński wrote:

[...]

Wyglądało na to, że cieszyłbyś się z biedy innych...

Kogut uprawia czarnowidztwo. Można spojrzeć na to inaczej. Bezrobocie
wahnęło się wprawdzie w górę, ale to jeszcze nie oznacza że dojdziemy do
20% znanych z początków minionej hossy. Nasz kraj jest teraz ponoć jednym z
najatrakcyjniejszych pod względem inwestycyjnym w Europie (to chyba efekt
słabej złotówki) i niektórzy marzą o tym żeby przenosić do nas produkcję
(vide Fiat). Jeśli dodać do tego dobry PR, nawet jeśli jest to jedyne
narzędzie ratowania gospodarki jakie zostało rządzącym, to może się okazać,
że wcale nie będzie tak źle. WIG20 może się wprawdzie obsunąć jeszcze 20%,
nawet 30% jeśli się okaże, że banki przynoszą straty (jak na razie chyba
tylko spadły zyski), ale na szerokim rynku taka obsuwa może już nie
nastąpić. W dupę mogą dostać ewentualnie deweloperzy, bo ceny mieszkań
nadal są kosmiczne dla większości Polaków, nawet jeśli pracują i
zarabiajÄ…...

Moim zdaniem już jest tanio. Tak tanio, że prawie na pewno będzie drożej,
ale taniej juĹĽ niekoniecznie. Pozdrawiam,
--
Marek

Data: 2009-03-18 19:01:17
Autor: Wojciech Frybyśu

Jan Werbiński wrote:

[...]

Albo po prostu boi siÄ™ jak my wszyscy. Inwestor gieldowy jednak
wie, ze po za wykresami akcji sa wykresy strachu. I gra biorac
pod uwage 'rynek' czyli wypowiedzi politykĂłw, analitykĂłw i
taksĂłwkarzy
Nie przekreslaj człowieka jesli po prostu jeszcze nie widzi dna,
albo zaklada inny scenariusz niz ty.

[...]

;) To co lubiÄ™. cyfry.
To, że jesteśmy atrakcyjni nie oznacza nic. Choć faktycznie na
razie nie ma tez trendu spadkowego bezrobocia.
Wracając do 'atrakcyjności' to całkiem niedawno lokaty na
ukrainie były po 30% (teraz nie wiem ile sa pewnie więcej). Leć
i wpłacaj tam forse na lokaty. Na pewno zarobisz. W końcu jest
atrakcyjnie.

Moim zdaniem już jest tanio. Tak tanio, że prawie na pewno będzie drożej,
ale taniej juĹĽ niekoniecznie.

Przekornie powiem inaczej. SÄ… symptomy zagraniczne, ze bedzie
lepiej. Ale ŻADEN! wskaźnik naszej koniunktury nie jest w
tredzie wzrostowym. Zatem nic nie wiemy i po prostu to nam nie
przeszkadza inwestować.

Data: 2009-03-18 23:33:05
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "mwojc" <mwojc@NOSPAMp.lodz.pl> napisał w wiadomości news:gprc3d$3nk$1inews.gazeta.pl...
Wyglądało na to, że cieszyłbyś się z biedy innych...

Bieda wynikajÄ…ca z utraty teoretycznych zyskĂłw ze spekulacji to nie bieda, tylko zdrowy kopniak na otrzeĹşwienie.
Już Kogutowi odpisałem dlaczgo giełda MUSI paść, wyjaśniając to na przykładzie polityki dywidendowej.

że wcale nie będzie tak źle. WIG20 może się wprawdzie obsunąć jeszcze 20%,
nawet 30% jeśli się okaże, że banki przynoszą straty (jak na razie chyba

Banki w moim portfelu przynoszą niezłe zyski.
W20 mam nadziejÄ™ na dwa scenariusze: gorszy, ĹĽe uformuje siÄ™ podwĂłjne dno, a lepszy, ĹĽe padnie poniĹĽej 1000.

Moim zdaniem już jest tanio. Tak tanio, że prawie na pewno będzie drożej,
ale taniej juĹĽ niekoniecznie.

Na razie tanie są tylko niektóre spółki. Większość jest zbyt droga. C/Z dla nierozwijających się już tak, jak kiedyś firm na poziomie 10 i większym jest nieatrakcyjna w porównaniu z innymi lokatami. Większość spółek nie wypłaca dywidend. Muszą spaść na dno.

Data: 2009-03-18 19:30:30
Autor: kogutek
Produkcja spad�a o 17,8% rok do roku
UĹĽytkownik "mwojc" <mwojc@NOSPAMp.lodz.pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:gpr6ot$8j0$1inews.gazeta.pl...

> MoĹĽna spytaÄ&#65533; jaki masz w tym interes?

KupiÄ&#65533; tanio akcje, albo coĹ&#65533; innego.

-- Jan WerbiĹ&#65533;ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Zrobisz to pod warunkiem że po przepierdusze będziesz jeszcze miał pieni±dze.
Nie wiem ile masz kasy. Ale jak jeste¶ ¶redniakiem to pierwszy idziesz do
odstrzału. Nic się nie stanie dużej czę¶ci bogatych nie do wiary. Czę¶ć z nich
wyjdzie na dużym plusie. Nic się również nie stanie biednym. Przyzwyczajeni s±
od pokoleń do biedy jak się kryzys skończy będ± mieli lepiej niż przed kryzysem.
Ale tacy co liznęli trochę kasy strac± prawie wszystko. Zostanie im tyle że będ±
lepiej sytuowanymi biednymi. Jak produkcja spadnie o 25 do 30% to będzie jak na
wojnie. Każdy kryzys musi się kiedy¶ skończyć. Po tak dużym spadku produkcji
potrzebna będzie odbudowa państwa. Pojawi± się znik±d ludzie którzy wtedy będ±
dyktowali warunki. A co zostanie ¶redniakom. Wspomnienia. Miałem dom, ładny
samochód. Dla wspomnień też warto żyć.    --

Data: 2009-03-18 23:27:46
Autor: Jan Werbiński
Produkcja spad�a o 17,8% rok do roku
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomo¶ci
Zrobisz to pod warunkiem że po przepierdusze będziesz jeszcze miał pieni±dze.

Chyba będę jednak miał, bo mi od dzi¶ SL puszczaj±. :-)

[...]

Masz jakie¶ dziwne wizje. To bogaci strac± najwięcej procentowo. Biedni procentowo najmniej, bo najmniej maj±.
:-)
Kryzys równa w dół, a nielicznych wybija mocno w górę.

To, że giełdy, a zwłaszcza GPW musi pa¶ć na pysk jest oczywiste. Wystarczy porównać ¶redni± kwotę dywidend z ostatnich lat całej GPW z jej kapitalizacj±. To jest po prostu wydmuszka. Do porównania dywidend najlepiej wzi±ć kilka lat hossy, kiedy zyski powinny płyn±ć szerokim strumieniem. Jeżeli zarz±dy miały akcjonariuszy w dupie i reinwestowały na o¶lep od 19 lat, to tym bardziej kurs powinien pa¶ć na samo dno, żeby dał im do my¶lenia.

Tak ostro reinwestowali zyski, a teraz maj± straty, wycofuj± się i wszystko pada. Nie lepiej było wypłacić zysk wła¶cicielom? Okazuje się, że całe to reinwestowanie było często bez sensu!

Inwestowanie w spekulacje udawało się przez kilkadziesi±t lat, ale balon już pęka. Im będzie mocniej bolało, tym będzie zdrowiej póĽniej. Ja osobi¶cie życzę wszystkim, żeby W20 spadł do takiego poziomu, żeby ¶redni C/Z całej giełdy wynosił mniej niż 5, a poziom ¶redniej dywidendy do ceny akcji wynosił powyżej 15%.

Inwestowanie w akcje powinno przynosić dywidendy większe niż obligacje i lokaty, a nie opierać się na spekulacji. Zarz±dy nie wypłacaj± nic licz±c, że akcjonariusze najedz± się spekulacj±. No i się przeliczyli...

Data: 2009-03-19 02:55:33
Autor: kogutek
> [...]

Inwestowanie w akcje powinno przynosić dywidendy większe niż obligacje i lokaty, a nie opierać się na spekulacji. Zarz±dy nie wypłacaj± nic licz±c, że akcjonariusze najedz± się spekulacj±. No i się przeliczyli...

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Oczywi¶cie masz racje. Najwięcej procentowo strac± bogaci nie do wiary. Ale
dalej zostan± bogatymi nie do wiary na tle innych. Będ± w¶ród nich i tacy co
zarobi± nie do wiary i tacy co strac± wszystko. Historia zna takie przypadki i
lubi się powtarzać. Biedni nie maj± co tracić i po kryzysie możne być im tylko
lepiej. Może ale nie musi. Najwięcej strac± ci co my¶leli że koniunktura będzie
trwała w nieskończono¶ć i na to konto wzięli kredyty na mieszkania, samochody,
działki i domy i oczywi¶cie akcje. Kupili to dużo powyżej warto¶ci i jak nie
spłac± to im po prostu zabior±. I jak już nie będ± mieli nic to się okaże ze
dalej od tego nic będ± płacili raty. W przypadku Malinowskiego z Ostrołęki żaden
rz±d palcem nie kiwnie. Bo sam jest i jak wyjdzie protestować to jeszcze gum±
dostanie. Co do giełdy. Masz rację. To sztuczny twór z założenia obliczony na
przepompowanie kasy od mięsa armatniego do nielicznych kieszeni. Akcja powinna
być warta tyle ile kosztowała + u¶redniony zysk z wypłaconej dywidendy z 5 lat.
Na co ludzie liczyli. Że kawałek papieru nie odzwierciedlaj±cy nawet warto¶ci
księgowej przedsiębiorstwa będzie można w nieskończono¶ć sprzedawać coraz
drożnej. Duży ukłon należy się hochsztaplerom co to zorganizowali i potrafili
otumanić ludzi że na z założenia przedsięwzięciu niezgodnym z logik± da się
zarabiać w nieskończono¶ć. Ci od piramid finansowych to przy nich cienkie bolki.   --

Produkcja spadła o 17,8% rok do roku