Produkcja wykształciuchów jest błędem

Data: 2010-01-21 22:19:51
Autor: abc
Produkcja wykształciuchów jest błędem
Kiedy wieśniak oznajmia: "Mam pięć świń; jeśli zabiję jedną, będę miał
cztery", rozumuje na poziomie podstawowym, lecz jego logika jest równie
klarowna i poprawna jak u Arystotelesa lub Euklidesa.

Przyjmijmy jednak, że tenże wieśniak naczyta się gazet i książek
popularnonaukowych, nazwie jedną świnię Zasobem Gruntów, drugą Kapitałem,
trzecią Eksportem, i wreszcie dojdzie do konkluzji, że im więcej świń
zabije, tym więcej będzie ich posiadał, albo że każda maciora, która się
oprosi, zmniejsza ogólną ilość świń na świecie.

Powiemy wówczas, że wieśniak opanował terminologię ekonomiczną, co dało mu
akurat tyle, że pogubił się w gąszczu błędnych ekonomicznych pojęć. A nigdy
by mu się to nie przytrafiło, gdyby uparcie trzymał się dogmatu, że świnia
to świnia, i kropka.

Z takiej oświaty i z takiego postępu nie widzimy żadnego zgoła pożytku. Pod
tym, i tylko pod tym względem, lepszy już ciemny wieśniak niż oświecony
zadufek.

Nie uważamy, że ignorancja jest bardziej pożądana niż wiedza ani że
barbarzyństwo stoi wyżej od kultury, Uważamy tylko, że krótki i prosty
łańcuch logiczny jest lepszy od łańcucha nieskończenie długiego i
beznadziejnie splątanego.

Wolimy, gdy człowiek otrzymuje poprawny wynik z elementarnego dodawania, niż
gdy otrzymuje błędny wynik ze skomplikowanych działań arytmetycznych.

Więcej http://www.konserwatyzm.pl/publicystyka.php/Artykul/4765/

Data: 2010-01-21 21:27:30
Autor: Adelix
On 21 Sty, 22:19, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Błędem nie jest to, że ludzie chcą się kształcić. Błąd tkwi w sposobie
nauczania.
Uczy się pojęciowo, a zapomina o wpojeniu umiejętności odpowiedniego
skorzystania z wiedzy. To faktycznie może zrodzić mętlik w głowie
niejednego
"wykształciucha".

[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Data: 2010-01-21 22:27:47
Autor: Grzegorz Z.
Wykształciuchy powinno się przymusowo zapisać do lefebrystycznego seminarium w Econe?
j.w.

Data: 2010-01-22 06:24:37
Autor: sofu

--

Kosciołowi nie sa potrzebne zbyt rozwiniete intelektualnie społeczenstwo.
Wystarczaja mohery umiejace liczyc do 10 i znajace sie na pieniadzach,

sofu

Data: 2010-01-22 06:48:50
Autor: Prawusek
"sofu" <manhunter1@o2.pl> wrote in message

> [...]
Wystarczaja mohery umiejace liczyc do 10 i znajace sie na pieniadzach,

    Nie każdy musi być dyrektorem, ministrem, premierem czy prezydentem. A
ci dawno przekroczyli swój stopień niekompetencji lub normalnej zdrady, za
którą powinni pójść światłą, bo rozświetloną błyskami z luf kałaszy, drogą
Causescu.

Data: 2010-01-22 10:16:11
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:19:51 +0100, abc napisał(a):

Z takiej oświaty i z takiego postępu nie widzimy żadnego zgoła pożytku. Pod
tym, i tylko pod tym względem, lepszy już ciemny wieśniak niż oświecony
zadufek.

Wiesz co abecak tak na początek dnia jeszcze ci dodam?

Że całkiem niezły byłby z ciebie jehowiec.

Oni także uznają "świeckie wykształcenie" za zbędne.

Produkcja wykształciuchów jest błędem