Data: 2012-01-17 23:30:57 | |
Autor: AdamK | |
Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową | |
Witam
Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu). Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że: - opakowanie nie jest oryginalne - brak instrukcji obsługi - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu) - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok 100PLN). Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy wystarczy że prześlę mu reklamację? AdamK |
|
Data: 2012-01-18 10:19:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową | |
On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote:
Witam Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się przyczepić. Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego, czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego" tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając to faktem iż "towar jest niekompletny". Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :) - brak instrukcji obsługi IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy. Instrukcja ma być, i to polska. Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna" (co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>) - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy. I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował. - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy zasadności żądania nie widzę. pzdr, Gotfryd |
|