Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową

Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową

Data: 2012-01-17 23:30:57
Autor: AdamK
Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
Witam

Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).

Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
 - opakowanie nie jest oryginalne
 - brak instrukcji obsługi
 - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
(wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)
 - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel -  naprawa to koszt ok
100PLN).

Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
wystarczy że prześlę mu reklamację?

AdamK

Data: 2012-01-18 10:19:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote:

Witam

Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).

Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
- opakowanie nie jest oryginalne

  Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu
sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę
reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się
przyczepić.
  Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie
nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego,
czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego"
tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając
to faktem iż "towar jest niekompletny".
  Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki
kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :)

- brak instrukcji obsługi

IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy.
  Instrukcja ma być, i to polska.
  Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna"
(co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>)

- zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
(wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)

  Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy.
  I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował.

- zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel -  naprawa to koszt ok
100PLN).

IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista

Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
wystarczy że prześlę mu reklamację?

  Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy
zasadności żądania nie widzę.

pzdr, Gotfryd

Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona