Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w

Data: 2011-09-19 03:50:04
Autor: obserwator
Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w
..buty SLD - reprezentanta politycznego pasożytniczej grupy interesów.

-- -- -- -- -- -- -- -- -

„PiS różni się od wszystkich pozostałych partii w Polsce, każda z nich jest podczepiona pod antyrozwojowe grupy interesów, a PiS jest wyrazicielem interesu rozwojowego.

Kluczowe postaci w tej partii orientują się na interes kraju jako całości, a nie interes silnych grup interesów partykularnych” – powiedział prof. Andrzej Zybertowicz na promocji swojej najnowszej książki „Pociąg do Polski, Polska do pociągu”.

Interesy są w polityce i w życiu społecznym czymś podstawowym, nie można sprowadzać wszystkiego do interesów, ale bez pojęcia interesów nie można go zrozumieć – objaśniał profesor.

„Pewnych reform nie można zrealizować nie wchodząc w konflikt z określonymi grupami interesów. Poszczególne frakcje, ugrupowania czy postacie są podczepione do grup biznesowych, do pewnych środowisk międzynarodowych. Bez zrozumienia tego nie zrozumiemy polityki”.

„Mamy do czynienia ze zjawiskiem funkcjonalizacji patologii, pewne zjawiska, zachowania patologiczne z punktu widzenia standardów demokratycznej kultury i z punktu widzenia wolnego rynku tak głęboko wrosły, że wpasowują się w wiele innych elementów”.

Tu profesor wyjaśnił pojęcie pułapek społecznych – są to sytuacje, w których ludzie wiedzą, że jakaś instytucja działa źle, zgadzają się, że ona działa źle, ale nie widzą ścieżki jej przebudowy na dobrze działającą.

Andrzej Zybertowicz, mówiąc o naturze systemu, zacytował Bartłomieja Sienkiewicza (związanego z PO) – Platforma jest pierwszą partią, która zrozumiała naturę systemu. System odrzuca każdą siłę, która próbuje go zmienić. PO nie próbuje nic zmienić i dlatego utrzymuje się tak długo z sukcesem przy władzy.
Ale Sienkiewicz nie wyjaśnia, kto jest beneficjentem tego systemu, jakie grupy interesów?
Andrzej Zybertowicz dodał, że system wrócił w stare koleiny po rządzie Buzka i po rządach PiS.

Interesy – jak powiedział profesor- można podzielić na: rozwojowe i antyrozwojowe czyli pasożytnicze.

Prawo i Sprawiedliwość różni się od wszystkich pozostałych partii w Polsce. Każda z nich jest podczepiona pod antyrozwojowe grupy interesów, a PiS jest wyrazicielem interesu rozwojowego. Dlaczego tak jest?

Kluczowe postaci w tej partii orientują się na interes kraju jako całości, a nie interes silnych grup interesów partykularnych. Jeśli chcielibyśmy zadać pytanie, które z ugrupowań ma największe pole manewru w wypadku objęcia władzy, gdyby chciało reformować kraj, to byłoby to ugrupowanie, które jest najsłabiej obrośnięte grupami interesów, które najkrócej rządziło i miało najmniej okazji do degrengolady.

Wiemy, które ugrupowanie jest najmniej zdemoralizowane – dodał profesor. – To ugrupowanie [PiS] ma najmniej więzi z rozmaitymi grupami elit i pseudoelit. Ten brak więzi z jednej strony jest słabością, bo utrudnia oddziaływanie, ale z drugiej strony daje pole manewru.

Na pytanie o to, czy zmieniła się natura systemu, profesor opowiedział – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w buty SLD – reprezentanta politycznego pasożytniczej grupy interesów, ale tzw. układ i jego literaccy przedstawiciele, vide Czerska, się sprofesjonalizował. W 2005 roku wygrali Kaczyńscy, w związku z tym, żeby się ta sytuacja nie powtórzyła sprofesjonalizowano działania, podwyższono profesjonalizację obrony pozycji.

W latach 2005-2007 popełniono błąd polegający na tym, że nie doceniono kultury przyzwolenia na bylejakość, na tandetę, na omijanie prawa. Tysiące nowych przedsiębiorców, urzędników, którzy na co dzień są uczciwymi ludźmi, ale dopuszczają się drobnego ominięcia prawa, łapówek, nie deformując przy tym funkcjonowania organów państwa w trybie mafijnym czy quasi-mafijnym, nie są tym układem, który ma sznurki oddziaływania na sędziów, na media – ci ludzie też poczuli się zagrożeni przez styl komunikowania wizji głoszonych przez PiS i bez kłopotu udało się wepchnąć ich do obozu antypisowskiego.

Przebudowa Polski musi być jednocześnie prowadzona na dwóch polach: identyfikacji konkretnych mających konta bankowe kluczowych ogniw antyrozwojowych grup interesów oraz długofalowym procesie przebudowy tkanki społecznej, nowych wyobrażeń o tym, co jest dopuszczalne w życiu, a co nie.

Na pytanie o to, dlaczego Jarosław Kaczyński oddał władzę, Andrzej Zybertowicz odparł: „Bo jest demokratą. W demokracjach na świecie władzę się oddaje. Demokracja to sytuacja, w której partia rządząca przegrywając wybory oddaje władzę. Otóż Jarosław Kaczyński potraktował Polskę jako kraj normalnej demokracji,. Może na tym polegał jego błąd.

Na pytanie o to, co się udało przez te dwa lata rządów PiS, profesor powiedział, że zrealizowano dwa kluczowe posunięcia, które miały oczyścić przedpole w obszarze służb, w obszarze państwa: rozwiązano WSI i powołano CBA. Powołano dwie służby na miejsce WSI.

Calosc pod linkiem:

http://wzzw.wordpress.com/2011/09/09/pociag-do-polski-polska-do-pociagu/

Data: 2011-09-19 13:39:32
Autor: stevep
Dnia 19-09-2011 o 05:50:04  obserwator <fajny.d.arzbor@wytnij.gazeta.pl>  napisał(a):

.buty SLD - reprezentanta politycznego pasożytniczej grupy interesów.

-- -- -- -- -- -- -- -- -

&#8222;PiS różni się od wszystkich pozostałych partii w Polsce, każda z  nich jest
podczepiona pod antyrozwojowe grupy interesów, a PiS jest wyrazicielem
interesu rozwojowego.

Kluczowe postaci w tej partii orientują się na interes kraju jako  całości, a
nie interes silnych grup interesów partykularnych&#8221; &#8211;  powiedział prof. Andrzej
Zybertowicz na promocji swojej najnowszej książki &#8222;Pociąg do  Polski, Polska do
pociągu&#8221;.

Interesy są w polityce i w życiu społecznym czymś podstawowym, nie można
sprowadzać wszystkiego do interesów, ale bez pojęcia interesów nie można  go
zrozumieć &#8211; objaśniał profesor.

&#8222;Pewnych reform nie można zrealizować nie wchodząc w konflikt z  określonymi
grupami interesów. Poszczególne frakcje, ugrupowania czy postacie są
podczepione do grup biznesowych, do pewnych środowisk międzynarodowych.  Bez
zrozumienia tego nie zrozumiemy polityki&#8221;.

&#8222;Mamy do czynienia ze zjawiskiem funkcjonalizacji patologii, pewne  zjawiska,
zachowania patologiczne z punktu widzenia standardów demokratycznej  kultury i
z punktu widzenia wolnego rynku tak głęboko wrosły, że wpasowują się w  wiele
innych elementów&#8221;.

Tu profesor wyjaśnił pojęcie pułapek społecznych &#8211; są to sytuacje,  w których
ludzie wiedzą, że jakaś instytucja działa źle, zgadzają się, że ona  działa
źle, ale nie widzą ścieżki jej przebudowy na dobrze działającą.

Andrzej Zybertowicz, mówiąc o naturze systemu, zacytował Bartłomieja
Sienkiewicza (związanego z PO) &#8211; Platforma jest pierwszą partią,  która
[...]

Interesy &#8211; jak powiedział profesor- można podzielić na: rozwojowe i
[...]

Wiemy, które ugrupowanie jest najmniej zdemoralizowane &#8211; dodał  profesor. &#8211; To
[...]

&#8211; PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w buty SLD &#8211;  reprezentanta politycznego
[...]

nie są tym układem, który ma sznurki oddziaływania na sędziów, na media  &#8211; ci
[...]

&#8222;Bo jest demokratą. W demokracjach na świecie władzę się oddaje.

[...]

Po co cytujesz tego podstarzałego playboya?

--
stevep

Data: 2011-09-19 15:58:48
Autor: obserwator
Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w

Kto broni PO ? A kto agresywnie atakuje PiS? Warto posluchac rzetelnych
wypowiedzi prof A. Zybertowicza.

Data: 2011-09-19 18:05:08
Autor: Przemysław W
Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał

 Warto posluchac rzetelnych
wypowiedzi prof A. Zybertowicza.

Tak, kłamca Zybertowicz ma bardzo rzetelne wypowiedzi:

"Prof. Andrzej Zybertowicz, b. doradca premiera Jarosława Kaczyńskiego, wykonał wczoraj wyrok sądu i przeprosił Adama Michnika

W nakazanym przez sąd ogłoszeniu opublikowanym wczoraj w Rezczpospolitej Zybertowicz przeprasza naczelnego Gazety Wyborczej za "publiczne przedstawienie nieprawdziwej, zniesławiającej wypowiedzi godzacej w jego dobre imię, reputację i wiarygodność".

15 października Zybertowicz przegrał z Michnikiem proces. W wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" z marca 2007 r. stwierdził bowiem, że "Michnik wielokrotnie powtarzał: Ja tyle lat siedziałem w więzieniu, to teraz mam rację".

W oświadczeniu na łamach wczorajszej "Rz" Zybertowicz przyznaje, że "stwierdzenie to nie polegało na prawdzie i w istotny sposób fałszowało wypowiedzi Adama Michnika"..

Podczas procesu Zybertowicz i jego pełnomocnik bronili tezy, że nie był to cytat, a jedynie "parafraza" słów naczelnego "Gazety". Już po prawomocnym wyroku "Rz" opublikowała jego wystąpienie, w którym zarzucał sędziom m.in. "nonszalancję wobec logiki i rzeczowych argumentów".

Zgodnie z wyrokiem prof. Zybertowicz ma też wpłacić 10 tys. zł na Zakład dla Niewidomych w Laskach."

Więcej... http://wyborcza.pl/1,76842,5859638,Zybertowicz_przeprasza_Michnika.html#ixzz1YPmS0K3E

Przemek

--

Jarosław Kaczyński przeprosił na antenie TVP Info za swoją wypowiedź,
 jakoby posłowie PSL opowiedzieli się za legalizacją miękkich narkotyków.

Adam Hofman i Tomasz Poręba politycy PiS przyznają, że mówili nieprawdę twierdząc,
 iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach..

Data: 2011-09-19 16:10:25
Autor: obserwator
Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w

Taak... prof, Zybertowicz jest klamca, a gazetka dla homosowietikusow ktora
jak odmozdzony automat, caly czas tu wklejasz - zawsze pisze prawde, jak sama
sowiecka PRAWDA.

Kup se mlotek ..gumowy i klep sie nim kilka razy dziennie po tej czesci ciala
ktora ktos ci zabetonowal, a ktora nazywamy glowa czlowieka.

Data: 2011-09-19 18:12:19
Autor: Przemysław W
Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał

 Warto posluchac rzetelnych
wypowiedzi prof A. Zybertowicza.

Tu masz kolejny dowód na rzetelność kłamcy Zybertowicza:

"Andrzej Zybertowicz, doradca do spraw bezpieczeństwa Prezydenta RP ma przeprosić Adama Michnika za to, że podał nieprawdę twierdząc, że "swoją drogą to ciekawe, kto mnie dotychczas pozwał do sądu: dwóch agentów i jeden ich zaciekły obrońca". Tak orzekł prawomocnie Sąd Apelacyjny w Warszawie."

Więcej... http://wyborcza.pl/1,76842,7651624,Zybertowicz_ma_ponownie_przeprosic_Michnika.html#ixzz1YPo7w5ls

Przemek

Data: 2011-09-19 16:15:51
Autor: obserwatoer
Przemysław W <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał(a):
Tu masz kolejny dowód na rzetelność kłamcy Zybertowicza:

heheheheheh...czlowieku, kogo ty mi tu przytaczasz? Nie bede sie na jego temat juz wypowiadal, bo stary jest, a ja starych ludzi
mimo wszytko sznuje:))

Data: 2011-09-19 18:20:14
Autor: Przemysław W
Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w

Użytkownik " obserwatoer" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał

heheheheheh...czlowieku, kogo ty mi tu przytaczasz?

Nie bede sie na jego temat juz wypowiadal, bo stary jest, a ja starych ludzi
mimo wszytko sznuje:))

Widzisz jak łatwo wyjść na idiotę? W każdym razie tobie się to wspaniale udało. Nie pierwszy raz z resztą.

Przemek

Data: 2011-09-20 01:15:00
Autor: stevep
Dnia 19-09-2011 o 18:20:14 Przemysław W <brońmy RP przed <pisem@op.pl>  napisał(a):

[...]

On nie musi wychodzić, on jest idiotą.

--
stevep

Data: 2011-09-19 17:06:26
Autor: u2
W dniu 2011-09-19 05:50,  obserwator pisze:
PO nie próbuje nic zmienić i dlatego utrzymuje się tak długo z sukcesem przy władzy.

Jesli uznac za sukces rozpirzanie polskiego panstwa przez PO to tak, PO
odnosi sukces za sukcesem.

Ale trudno uznac rozpirzanie Polski za sukces.

Data: 2011-09-19 16:06:12
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

odnosi sukces za sukcesem.

Ale trudno uznac rozpirzanie Polski za sukces.

sukces w tym sensie, ze pomimo tak beznadziejnego, zabojczego dla
spoleczenstwa sposobu rzadzenia - nadal ma poparcie wsrod tego spoleczenstwa.

Albo spoleczenstwo jest glupie, albo dezinformacja jest bardzo profesjonalna.

--

Prof.A. Zybertowicz : – PO pełni obecnie funkcję SLD, weszło w