Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

Data: 2012-04-26 01:50:31
Autor: saturn5
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Ja naprzyklad nigdy nie twierdzilem ze Binienda nie ma dorobku lub autorytetu.
Co nie znaczy ze wszystko co robi musi byc tej samej jakosci.
Jak robi prace do NASA, jak pisze artykuly w pismach ktore czytaja ludzie z
branzy -- napewno pilnuje aby rygor naukowy zostal zachowany.
Jak robi cos dla Macierewicza to moze byc czysto polityczna sprawa - nie ma tu
innych ludzi z NASA lub innych profesorow amerykanskich ktorych ten temat
interesuje i ktorzy by mogli/chcieli taka prace zrewidowac lub zakwestionowac.
Niestety fakt ze Binienda jest z pochodzenia polakiem rzuca cien podejrzenia
na jego bezstronnosc i zaangazowanie w tej materii. --

Data: 2012-04-26 07:01:39
Autor: Gabor
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Ja naprzyklad nigdy nie twierdzilem ze Binienda nie ma dorobku lub autorytetu.

ale to nie jest nagroda naukowa.
Stowrzyszenie daje taki dyplom ok 150 osobom rocznie (cz³onek)

Data: 2012-04-27 10:39:15
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

U¿ytkownik "Gabor" <Gabor_Surmejto@buzziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnakrq$54s$1inews.gazeta.pl...
>Ja naprzyklad nigdy nie twierdzilem ze Binienda nie ma dorobku lub
autorytetu.

ale to nie jest nagroda naukowa.
Stowrzyszenie daje taki dyplom ok 150 osobom rocznie (cz³onek)

Proszê o link do informacji potwierdzaj±cej to co napisa³e¶.

Data: 2012-04-27 22:07:30
Autor: KM
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Proszê o link do informacji potwierdzaj±cej to co napisa³e¶.

akurat mój ojciec jest w tym stowa¿yszeniu i potwierdza

Amerykanien z Floryda

Data: 2012-04-27 22:17:09
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

U¿ytkownik "KM" <K.Maciek@onnet.co> napisa³ w wiadomo¶ci news:jneuad$q4p$1inews.gazeta.pl...
>Proszê o link do informacji potwierdzaj±cej to co napisa³e¶.

akurat mój ojciec jest w tym stowa¿yszeniu i potwierdza

Amerykanien z Floryda

Przybrany?

Data: 2012-04-27 10:29:44
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

U¿ytkownik "saturn5 " <saturn5@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jna9l7$ksf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Chcia³e¶ powiedzieæ, ¿e Rosjanie s± bezstronni bo nie s± Polakami?

Data: 2012-04-27 19:30:49
Autor: saturn5
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

Chcia³e¶ powiedzieæ, ¿e Rosjanie s± bezstronni bo nie s± Polakami?

Nic nie pisalem o Rosjanach.
Rosjanie musieli byc zaangazowani w dochodzenie, innego wyjscia nie bylo bez
wzgledu czy ich robota ci odpowiada czy nie. Natomiast wybor Biniendy byl
dowolony - mogli wybrac kogos innego, nie wybrali bo pewnie nie bylo zadnego
nie-Polaka z tej branzy ktory albo sie w to chcial bawic albo chcial
dostarczyc wyniki zgdne z celami PiSu. --

Data: 2012-04-27 22:13:40
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

U¿ytkownik "saturn5 " <saturn5@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnes59$k79$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czasami zastanów sie nad tym co piszesz.
http://wsieci.rp.pl/opinie/oko-w-sieci/Prof-Wieslaw-Binienda-Musi-powstac-miedzynarodowa-komisja

Data: 2012-04-27 20:54:18
Autor: porterhouse
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

Czasami zastanów sie nad tym co piszesz.

Ty sie lepiej zastanow.
Zadnej takiej komisji nie bedzie, bez wzgledu co Binienda powiedzial. Swiat
sie nie kreci wokol tego co Bieninda uwaza ze sie "musi" stac. Wychodzi
zreszta jak facet jest kompletnie odrealniony od calej sprawy ale dla takich
oszolomow jak ty to dzienna pozywka.

Data: 2012-04-28 12:17:22
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
U¿ytkownik "porterhouse " <porterhouse@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnf11q$43a$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mentalno¶æ masz komusz± "nie bêdzie i ju¿" "oszo³omy" itd.
Kogo chcesz przekonaæ tym co napisa³e¶?
Zastanawia³e¶ siê nad tym?
M±dry polityk spowodowa³by powo³anie takiej komisji.
Niem±dry lub ten, który siê czego¶ obawia, bêdzie za wszelk± cenê broni³ siê przed powo³aniem komisji miêdzynarodowej.
W interesie m±drych polityków le¿y wyja¶nienie sprawy do koñca niezale¿nie od tego jaka jest prawda.

Data: 2012-04-28 17:04:45
Autor: saturn5
[...]

Ales ty naiwniak z koziej wolki.
I ty naprawde myslisz ze takim Macierewiczom zalezy na prawdziwym wyjasnieniu czegokolwiek?
Gdyby faktycznie zalezalo to juz dawno by zatrudnili grupke ludzi o miedzynarodowym przekroju ktorzy zawodowo sie paraja badaniem wypadkow, mogli to zrobic juz dawno. Oczywiscie tego nie zrobil bo nie mieliby zadnej kontroli nad taka komisja, za to zatrudnili takiego Bieniende ktory faktycznie nie ma zadnej wiedzy lotniczej poza materialami kompozytowymi a co najwazniejsze jest pojedynczym pionkiem ktorego lojalnosci latwo sprawdzic. PiS jest tu ostatnio partia ktorej zalezy na wyjasnieniu czegokolwiek.

Data: 2012-04-28 19:21:19
Autor: Smok Eustachy
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
W dniu 28.04.2012 19:04, saturn5 pisze:
/.../
[...]

Ty te¿ mog³e¶ i co?

[...]

Jawnie wiadomo, ¿e celem Zespo³u Parlamentarnego jest miêdzynarodowy trybuna³.
Takie kity to wiesz gdzie mo¿esz wciskaæ? Nastêpny £oziñski, nudne siê to robi, te¿ bada³e¶ wytrzyma³o¶æ brzozy ciosami karate?

Data: 2012-04-28 20:17:13
Autor: saturn5
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

Ty te¿ mog³e¶ i co?

Ja nie kwestionuje raportow komisji wiec po co mi robic cokolwiek??
Co za bezdennie glupi komentarz. Zapytaj lepiej Twoj Zespol Parlamentarny dlaczego oni tego nie zrobili.

Jawnie wiadomo, ¿e celem Zespo³u Parlamentarnego jest miêdzynarodowy
trybunal

Tak, rzeczywiscie, moze jeszcze celem sa jakies rezolucje ONZ, jak juz fantazjowac to na calego. Tzw. Zespol Parlamentarny korzysta z takich prowincjuszy jak ty zeby ich mamic trybunalami do ktorych nigdy nie dojdzie a za to mozna bic polityczna propagande przez nastepne 50 lat. Nie wiadomo czy sie smiac czy plakac jak glupia jest czesc tego narodu.

Data: 2012-04-28 23:47:11
Autor: Smok Eustachy
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
W dniu 28.04.2012 22:17, saturn5 pisze:

Ty też mogłeś i co?

Ja nie kwestionuje raportow komisji wiec po co mi robic cokolwiek??

Czyli uważasz, że to gen Błasik podawał wysokość barometryczną?
Gratuluję rozgarnięcia i związku z rzeczywistością.
/.../
Jawnie wiadomo, że celem Zespołu Parlamentarnego jest międzynarodowy
[...]

Się zdziwisz jeszcze, polegając na komisjach, kŧóre nie potrafiły nawet rozpoznać głosów w kokpicie.

Data: 2012-04-29 09:22:06
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

U¿ytkownik "saturn5 " <saturn5@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnh7vd$ktg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przecie¿ rz±d mo¿e to zrobiæ skoro nie ufa Maciarewiczowi.
Co za problem powo³aæ komisjê z udzia³em mo¿liwie najlepszych ekspertów?
Trzeba tylko chcieæ.

Data: 2012-04-29 19:22:53
Autor: porterhouse
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

Przecie¿ rz±d mo¿e to zrobiæ skoro nie ufa Maciarewiczowi.
Co za problem powo³aæ komisjê z udzia³em mo¿liwie najlepszych ekspertów?
Trzeba tylko chcieæ.

Ty jak zawsze powtarzasz te same nonsensy.
Po co rzad ma zatrudniac kogokolwiek, oni juz powolali komisje, to ci co nie wierza w raporty koncowe niech sobie zatrudniaja, to ich rola skoro im sie marza konspiracje. Nikt nie musi zatrudniac nastepnej komisji tylko po to zeby zbijac imaginacje Macierewicza, facet jest chory I tyle, co zreszta widac po tym jak wiarygodna i liczna 'komisje' zebral.

Data: 2012-04-29 21:44:40
Autor: Smok Eustachy
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
W dniu 29.04.2012 21:22, porterhouse pisze:
/.../
Ty jak zawsze powtarzasz te same nonsensy.
Po co rzad ma zatrudniac kogokolwiek, oni juz powolali komisje,

¯eby wyja¶niæ okoliczno¶ci katastrofy

to ci co nie wierza w raporty
koncowe niech sobie zatrudniaja,

Ju¿ teraz wiadomo, ze komisje nie bada³y katastrofy, tylko szuka³y okoliczno¶ci obci±¿aj±cych pilotów.

[...]

Musi, skoro spa¶ci³ dochodzenie.

Data: 2012-04-29 22:28:33
Autor: mkarwan
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
U¿ytkownik "porterhouse" <porterhouse@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnk4ed$j5m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nonsensem jest strach przed powo³aniem komisji z³o¿onej z najlepszych ekspertów
Tym bardziej, ze coraz wiêcej jest w±tpliwo¶ci do wyników komisji Millera i MAK.
Nie mówiê ju¿ o w±tpliwo¶ciach dotycz±cych zabezpieczenia i przebadania miejsca  katastrofy oraz wraku.

Data: 2012-04-30 10:36:38
Autor: KiloSierra
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
W dniu 12/04/29 09:22, mkarwan pisze:

Przecież rząd może to zrobić skoro nie ufa Maciarewiczowi.
Co za problem powołać komisję z udziałem możliwie najlepszych ekspertów?
Trzeba tylko chcieć.

byla powołana baranku

Data: 2012-04-30 11:19:52
Autor: mkarwan
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:4f9e4f16$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Przecież rząd może to zrobić skoro nie ufa Maciarewiczowi.
Co za problem powołać komisję z udziałem możliwie najlepszych ekspertów?
Trzeba tylko chcieć.
byla powołana baranku

Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz?
Mowa jest o najlepszych na świecie ekspertach.

Data: 2012-04-30 12:13:02
Autor: P.B.
On Mon, 30 Apr 2012 11:19:52 +0200, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> wrote:
Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz?
Mowa jest o najlepszych na świecie ekspertach.

Kogo konkretnie masz na myśli? Bo chyba nie doktora z jakiegoś prowincjalnego uniwersytetu, którego najważniejszym atutem jest podsycanie paranoi partyjnej komisji posła Macierewicza.

--
Pozdrawiam, P.B.

Data: 2012-04-30 12:16:18
Autor: JJR
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał

Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz?
Mowa jest o najlepszych na świecie ekspertach.

A oni to pewnie za darmo i dobrej woli przyjadÄ…?
Otóż NIE ŻYCZĘ SOBIE wydawania moich podatkowych pieniędzy na fiksacje pana Macierewicza. Już i tak dużo ich idzie na odszkodowania wygrane w procesach po jego "decyzjach". W imię elementarnego rozsądku trzeba go trzymać jak najdalej od wszelkich działań mogących skutkować wydatkami budżetowymi.
Niech sobie zrobią zrzutę u Rydzyka i wtedy powołują kogo tylko zechcą - nikt im nie broni.

--
pzdr,
Jędrzej

Bóg stworzyÅ‚ czÅ‚owieka, ponieważ rozczarowaÅ‚ siÄ™ maÅ‚pÄ…. Z dalszych eksperymentów zrezygnowaÅ‚.   -  Mark Twain

Data: 2012-04-30 14:44:30
Autor: mkarwan
Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:jnloqv$c0v$1node2.news.atman.pl...
[...]

Mentalnośc masz komuszą, oni tez nie zyczyli sobie wyjasnienia wielu spraw z mordem katyńskim włacznie.

Data: 2012-04-30 15:12:45
Autor: JJR
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał

Mentalnośc masz komuszą, oni tez nie zyczyli sobie wyjasnienia wielu spraw z mordem katyńskim włacznie.

Wyjaśniona to ta katastrofa dawno została. Ja sobie nie życzę wydawania moich pieniędzy na czyjeś kompleksy i brak wiedzy. W szkołach mieliśmy jednakową szansę nauki za państwowe pieniądze i wystarczy, korepetycje od zawsze płacone były z prywatnych.
Nie wiem jak ty, ale ja latam, i do tego trochę znam armię. W dniu katastrofy od razu po usłyszeniu wiadomości wiedziałem że wojsko starym zwyczajem nie wyciągnęło wniosków z tego że chwilę wcześniej utrupiło sobie w Mirosławcu całe dowództwo, tylko skrupulatnie zamiotło pod dywan przesłanki, wnioski i ich realizację.
Jeśli to znaczy że jestem w komuszym spisku, to nie mamy o czym rozmawiać.
Błasik jako nowy dowódca był odpowiedzialny za to, żeby taka katastrofa nigdy więcej się nie powtórzyła. Wolał zaakceptować tuftę i samemu przykładać się do dalszego łamania procedur, to powtórzył CFIT i najwyższą odpowiedzialność poniósł .
Ale niewybaczalne jest, że pociagnął za sobą kilkadziesiąt niewinnych osób.

--
pzdr,
Jędrzej

"Nie zgadzam się z matematyką. Uważam, że suma zer to bardzo groźna liczba."
S.J.Lec

Data: 2012-04-30 20:15:10
Autor: mkarwan

Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:jnm35p$ng0$1node2.news.atman.pl...
Mentalnośc masz komuszą, oni tez nie zyczyli sobie wyjasnienia wielu spraw z mordem katyńskim włacznie.
Wyjaśniona to ta katastrofa dawno została.

Moim zdaniem nie do końca, jest trochę znaków zapytania.

Nie wiem jak ty, ale ja latam, i do tego trochÄ™ znam armiÄ™.

Doświadczenie lotnicze masz paralotniarskie http://www.panoramio.com/user/2400761?with_photo_id=15473941

Dr Hanna Jaxa-Rożen
zainteresowania naukowe:
teoria i recepcja feminizmu
kultura – a zwłaszcza literatura – popularna
jaxa@uni.wroc.pl
źródło http://www.kulturoznawstwo.uni.wroc.pl/?page_id=151

Wspierasz parady równości http://groups.google.com/group/pl.soc.inwalidzi/msg/f915aa901d31cea0?hl=pl

Z raportu Casy
"Kierowanie lotem na ścieżce zniżania przez krl PAR w sposób mało zdecydowany i niekonsekwentny mogło utwierdzać załoge w przekonaniu o utrzymywaniu właściwych parametrów lotu na ścieżce zniżania i mogło miec wpływ na zaistnienie katastrofy"

Z raportu TU154
"KSL informował załogę samolotu Tu-154M o prawidłowej pozycji w trakcie podejścia, niezgodnie z faktycznym położeniem względem osi DS i ścieżki schodzenia."
"KSL nie poinformował załogi samolotu Tu-154M o pozycji samolotu poniżej ścieżki schodzenia, gdy samolot był poza obszarem 1/3 wartości maksymalnego wymiaru liniowych odchyleń od nakazanej ścieżki."

Data: 2012-04-30 20:39:08
Autor: JJR
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał

Doświadczenie lotnicze masz paralotniarskie http://www.panoramio.com/user/2400761?with_photo_id=15473941

Nie tylko, motolotniowe, szybowcowe i spadochronowe (z armii) też. Praktycznie całe życie spędziłem na lotnisku, ojciec zawodowo zajmował się właśnie badaniem wypadków lotniczych.
Ps. A jeśli myślisz że przeloty 100 km na paralotni o doskonałości 7 nie świadczą o umiejętnościach lotniczych, to jesteś w tzw. mylnym błędzie.

Teraz słucham pańskich referencji :)

Wspierasz parady równości http://groups.google.com/group/pl.soc.inwalidzi/msg/f915aa901d31cea0?hl=pl

Rozumiem że w twoich oczach to grzech. Niech będzie, tylko co to ma wspólnego z wypadkiem lotniczym?

[...]

Co jak rozumiem również "mogło utwierdzać załoge w przekonaniu o
 wpÅ‚yw na zaistnienie katastrofy", nieprawdaż ?

NaprawdÄ™ nie ma co siÄ™ przerzucać winÄ… kontroli w sytuacji kiedy ten samolot nie miaÅ‚ prawa bez widocznoÅ›ci znaleźć siÄ™ poniżej stu metrów.  Gdyby zaÅ‚oga dotrzymaÅ‚a wÅ‚asnych ustaleÅ„, kontrola mogÅ‚aby opowiadać wszystko co siÄ™ jej spodoba, ale wypadek by nie zaistniaÅ‚.

--
pzdr,
Jędrzej

Świat jest zbyt ciekawy by psuć w sobie jego wizerunek pewnością siebie i zbyt pochopnie wyciąganymi wnioskami.

Data: 2012-04-30 20:54:57
Autor: uriuk
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?

U¿ytkownik "JJR"  napisa³ >> Do¶wiadczenie lotnicze masz paralotniarskie
http://www.panoramio.com/user/2400761?with_photo_id=15473941

Nie tylko, motolotniowe, szybowcowe i spadochronowe (z armii) te¿. Praktycznie ca³e ¿ycie spêdzi³em na lotnisku, ojciec zawodowo zajmowa³ siê w³a¶nie badaniem wypadków lotniczych.
Ps. A je¶li my¶lisz ¿e przeloty 100 km na paralotni o doskona³o¶ci 7 nie ¶wiadcz± o umiejêtno¶ciach lotniczych, to jeste¶ w tzw. mylnym b³êdzie.

Teraz s³ucham pañskich referencji :)

Sam fakt braku wiedzy kim jest JJR jest dostateczna referencja ;)
Na moje oko ziemniak.

--
uriuk

www.uriuk.com

Data: 2012-04-30 21:10:55
Autor: mkarwan

Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:jnmm9j$c5h$1node2.news.atman.pl...
[...]
wpływ na zaistnienie katastrofy", nieprawdaż ?
Naprawdę nie ma co się przerzucać winą kontroli w sytuacji kiedy ten samolot nie miał prawa bez widoczności znaleźć się poniżej stu metrów. Gdyby załoga dotrzymała własnych ustaleń, kontrola mogłaby opowiadać wszystko co się jej spodoba, ale wypadek by nie zaistniał.

Czy mam podać informację na temat filmu o tobie?

Data: 2012-04-30 21:48:02
Autor: JJR
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał

Czy mam podać informację na temat filmu o tobie?

A co to ma do rzeczy? Podawaj sobie co chcesz, ja nie mam czego siÄ™ w
życiu wstydzić, ale myślałem że rozmawiamy o wypadku lotniczym. Jeśli ty od początku
zamierzasz mi grzebać w biografii (tak a propos komuszej mentalności :) to na
horyzoncie zamiast rzeczowej rozmowy widzÄ™ tylko plonkownicÄ™.

A potem się ojciec Rydzyk z Macierewiczem obrażają że nikt ich nie chce
traktować poważnie. Cóż, sami dokonali takiego wyboru. Podobny stoi przed tobą.

--
pzdr,
Jędrzej

"Wyobraźcie sobie ciszę która zapadłaby gdyby ludzie mówili wyłącznie o tym, o czym mają pojęcie"

Data: 2012-05-01 13:13:21
Autor: KiloSierra
W dniu 12/04/30 20:39, JJR pisze:
Użytkownik "mkarwan"<mkarwan@poczta.onet.pl>  napisaÅ‚

[...]

serio tyle na szmacie leciales? ile to trwalo ?

Data: 2012-05-01 18:32:32
Autor: JJR
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał

serio tyle na szmacie leciales? ile to trwalo ?

W relatywnej ciszy 6,5 h http://www.paraglidingforum.com/leonardo/flight/217279
Przy dobrym wietrze (my to baloniarze jesteśmy :) 3,5 h http://www.paraglidingforum.com/leonardo/flight/245434
Tym drugim razem mogłem zrobić więcej, ale skusiła mnie możliwość lądowania u znajomych :)

Polecam fotki.

Ale ja to cienki Bolek jestem, latam rekreacyjnie a nie wyczynowo (częściowo też z powodu inwalidztwa). Prawdziwi twardziele robią po trzy razy tyle - rekord Polski przy starcie pod Kościerzyną jest jakieś 310 km, rekord świata bodaj 490 (w RPA - dziesięć godzin).

--
pzdr,
Jędrzej

Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. - Mark Twain.

Data: 2012-05-01 18:45:24
Autor: JJR
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał
Ale ja to cienki Bolek jestem,

PS. Tu masz dzisiaj poleciane FAI 200
http://goo.gl/KCWi9

Data: 2012-05-01 18:54:51
Autor: KiloSierra
W dniu 12/05/01 18:32, JJR pisze:
Użytkownik "KiloSierra"<foru@10g.pl>  napisaÅ‚

[...]

zacnie zacnie ;)
kiedys tak wiszac pod podstawą zastanawialem sie, ze w sumie od gleby dzieli mnie 3-4mm laminatu i i pare tysiecy metrów....
tu widze, ze tylko metry zostajÄ… ;) ciekawe to musi byc

k.

Data: 2012-05-01 19:27:13
Autor: JJR
PG XC
[...]

Jak to kiedyÅ› mój ojciec powiedziaÅ‚, glajciarstwo wymaga poÅ‚Ä…czenia odwagi spadochroniarza z inteligencjÄ… szybownika :)  I faktycznie tak jest - ani zbyt odważni, ani zbyt ostrożni dobrego wyniku nie zrobiÄ….
 Co do 'frische luft" pod nogami to faktycznie poczÄ…tkowo robi wrażenie na szybownikach, ale też z drugiej strony sÄ… ludzie którym potrzeba wÅ‚aÅ›nie uczucia bezpoÅ›redniej obecnoÅ›ci w powietrzu. Ja po prawie tysiÄ…cu skoków definitywnie należaÅ‚em do tej grupy, w szybowcu czujÄ™ siÄ™ zamkniÄ™ty w maszynie i to mi przeszkadza w czerpaniu peÅ‚nej przyjemnoÅ›ci ze swobodnego lotu.
Nie wątpię że to tylko kwestia nalatanych godzin, z odświadczeniem to uczucie 'maszyny' zniknie, ale jest tu pewna komplikacja w postaci braku na terenie Polski szybowca przystosowanego dla inwalidów, z wyłącznie ręcznym sterowaniem. W całej Europie to lata w duzych ilościach, do nas jeszcze nie doszło ale właśnie pracujemy nad tematem. GOBLL już się złamał i dał mi szybowcowe badania, ULC też jest przychylny jak rzadko... jest spora szansa że się uda.

PS. uff, nareszcie jakaś normalna rozmowa... bo już się bałem że tu same trolle zostały

--
pzdr,
Jędrzej

Piloci nie mają frajdy z chodzenia. Oni kochają latać. -- Neil Armstrong, pytany o pierwsze kroki na Księżycu.

Data: 2012-05-01 21:39:10
Autor: Nikanor
PG XC
Dnia 01-05-2012 o 19:27:13 JJR <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał(a):

Nie wÄ…tpiÄ™ że to tylko kwestia nalatanych godzin, z odÅ›wiadczeniem to  uczucie 'maszyny' zniknie, ale jest tu pewna komplikacja w postaci braku  na terenie Polski szybowca przystosowanego dla inwalidów, z wyÅ‚Ä…cznie  rÄ™cznym sterowaniem. W caÅ‚ej Europie to lata w duzych iloÅ›ciach, do nas  jeszcze nie doszÅ‚o ale wÅ‚aÅ›nie pracujemy nad tematem. GOBLL już siÄ™  zÅ‚amaÅ‚ i daÅ‚ mi szybowcowe badania, ULC też jest przychylny jak  rzadko... jest spora szansa że siÄ™ uda.

PS. uff, nareszcie jakaÅ› normalna rozmowa... bo już siÄ™ baÅ‚em że tu same  trolle zostaÅ‚y

Przepraszam, że siÄ™ wtrÄ…cÄ™ i zapytam. A jak w takim szybowcu z caÅ‚kowicie  rÄ™cznym sterowaniem rozwiÄ…zuje siÄ™ orczyk? SkrÄ™tny drążek? Ale to bywajÄ…  duże siÅ‚y, wiÄ™c druga rÄ™ka? A jeÅ›li druga rÄ™ka, to jak rozwiÄ…zane sÄ…  hamulce? W sensie, że w normalnym szybowcu to jednak dÅ‚ugi skok ma ta  dźwignia, wiÄ™c np. bowden obsÅ‚ugiwany jakÄ…Å› klamkÄ… a'la rowerowÄ… to chyba  za krótki?

--
Nikanor

Data: 2012-05-01 21:52:58
Autor: Michał Grzelak
PG XC
W dniu 2012-05-01 21:39, Nikanor pisze:

Przepraszam, że się wtrącę i zapytam. A jak w takim szybowcu z
całkowicie ręcznym sterowaniem rozwiązuje się orczyk? Skrętny drążek?

Adam Czeladzki - pierwszy "beznogi" szybownik który pokonał 1000 kilometrów i to po trójkącie FAI, ma zainstalowaną dźwignię obsługiwaną lewą ręką. Szczegółów spięcia jej z napędem steru nie znam.
M..M

Data: 2012-05-01 22:08:15
Autor: JJR
PG XC
Data: 2012-05-02 12:32:45
Autor: Nikanor
PG XC
On Tue, 01 May 2012 22:08:15 +0200, JJR <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> wrote:

Jest wiele patentów, od montowania wolantu na drążku przez skrÄ™tny  drążek po osobnÄ… wajchÄ™ na burcie obok hamulców. Seryjne szybowce (np.  popularny ASK 21) czÄ™sto stosujÄ… ten drugi wariant.

Ciekawe! Na oko prawie laika to chyba orczyk na drążku, albo wÅ‚aÅ›nie  skrÄ™tny drążek, byÅ‚by rozsÄ…dniejszy. Bo inaczej to trzeba puszczać orczyk  żeby zmieniać poÅ‚ożenie hamulców. Co w trakcie lotu pewnie nie ma  znaczenia, ale na podejÅ›ciu to chyba może. Np. przy wytracaniu wysokoÅ›ci  zeÅ›lizgiem?

Oto jak troll może wywołać pozytywne skutki :)

To nie troll - to ty :)

--
Nikanor

Data: 2012-05-02 14:31:07
Autor: JJR
PG XC
[...]

Ale to jest tylko moment, tym bardziej że ręki nie przenosisz daleko. A minusy obrotowego drążka są takie, że pełen zakres ruchu steru masz w stosunkowo niewielkim ruchu rąk, więc trudno o precyzję. Do tego taka wersja praktycznie zawsze jest realizowana na linkach, a to z definicji gorsze rozwiązanie niż popychacze.

I drugi może nawet istotniejszy argument - taki orczykowolant praktycznie ogranicza szybowiec tylko dla pilotów niepełnosprawnych, bo zdrowy będzie miał problem z odruchami bądź z demontażem ustrojstwa. Dlatego nie kupi go żaden przytomny klub, podczas gdy wersja z boczną wajchą niczemu nie przeszkadza.

Oto jak troll może wywołać pozytywne skutki :)
To nie troll - to ty :)

A jednak - sam z siebie bym się nie reklamował :)

Data: 2012-04-30 20:47:33
Autor: Delfino Delphis
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
mkarwan wrote:

Z raportu Casy
"Kierowanie lotem na ¶cie¿ce zni¿ania przez krl PAR w sposób ma³o
zdecydowany i niekonsekwentny mog³o utwierdzaæ za³oge w przekonaniu o
utrzymywaniu w³a¶ciwych parametrów lotu na ¶cie¿ce zni¿ania i mog³o miec
wp³yw na zaistnienie katastrofy"

To jest tylko jedna z okoliczno¶ci. Lepiej przytocz tutaj jak siê podchodzi do l±dowania w IMC na rêcznym GPSie.

Data: 2012-05-01 11:25:24
Autor: Smok Eustachy
W dniu 30.04.2012 12:16, JJR pisze:
[...]

Wynika ot z współodpowiedzialności co najmniej moralnej.

Data: 2012-04-27 23:03:34
Autor: Smok Eustachy
W dniu 27.04.2012 21:30, saturn5 pisze:

[...]

Spiskowa teoria dziejów. Czego MAK nie wybra³ nikogo?

Data: 2012-04-27 21:53:20
Autor: porterhouse
Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?
Spiskowa teoria dziejów.

Najwiekszym ekspertem od spiskowej teorii dziejow jest tu PiS i ci co
zatrudnili Biniende ...

Czego MAK nie wybra³ nikogo?

A po co? Od tego maja swoich ludzi. --

Data: 2012-04-28 01:55:14
Autor: Smok Eustachy
W dniu 27.04.2012 23:53, porterhouse pisze:
Spiskowa teoria dziejów.

Najwiekszym ekspertem od spiskowej teorii dziejow jest tu PiS i ci co
zatrudnili Biniende ...

Czego MAK nie wybra³ nikogo?

A po co? Od tego maja swoich ludzi.

Chyba Flanelkê.

Prof. Binienda bez dorobku i autorytetu?