Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"

Data: 2013-01-12 14:00:27
Autor: Grzegorz Z.
Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"
(...) Prof. Jan Hartman nie od dziś jest zwolennikiem eutanazji. Nie
spodobał mu się apel parlamentarzystów. – Zawiera brednie, jest wręcz
żenujący. Ktoś niemający pojęcia o problematyce eutanazji nie powinien
zabierać na jej temat głosu. Zwłaszcza, gdy nawet nie zdaje sobie sprawy z
istnienia tej problematyki i złożoności – mówi w rozmowie z naTemat. Brednie polityków?
– To intelektualny bezwstyd. Politycy plotą, co im ślina na język
przyniesie. Ludziom trzeba pokazać elementarz debaty o eutanazji. Napisałem
kiedyś na ten temat artykuł – zaznacza etyk. Pyta retorycznie, czego
parlamentarzyści chcą od Owsiaka? Czy wycofanie się ze słów poparcia dla
eutanazji polepszy pozycję WOŚP? Prof. Hartmana irytuje instrumentalne podejście do problemu eutanazji,
jakie jego zdaniem, pobrzmiewa w apelu polityków. – Im nie chodzi o dobro
Fundacji, tylko o to, by ją szkalować. To obłuda z ich strony – mówi prof.
Hartman.

Zaznacza, że karygodnym jest sugerowanie związku między poparciem dla
eutanazji a tegoroczną zbiórką WOŚP, której część przeznaczona zostanie na
pomoc seniorom. – Co oni chcą zasugerować? Że pieniądze z WOŚP zostaną
użyte do finansowania eutanazji? To haniebne. Nie ma związku między tym, że
Owsiak dopuszcza legalność eutanazji a tym, na co zbiera pieniądze w tym
roku. Ten człowiek jest po prostu molestowany – kwituje prof. Hartman. Sól w oku
Dla prof. Hartmana taka retoryka parlamentarzystĂłw jest niczym innym jak
zakamuflowanym jątrzeniem i podkopywaniem pozycji fundacji. – Czas
powiedzieć dość zmasowanej akcji nienawiści dla największej akcji
charytatywnej w tym kraju. Nagonka na Owsiaka trwa od lat i się wzmaga –
mĂłwi etyk.

Zdaniem prof. Hartmana argumentacja skrajnie prawicowych środowisk w
kwestii eutanazji przekracza wszelkie granice i pokazuje, Ĺźe w Polsce nie
ma mowy choćby o wrażeniu prowadzenia polemiki, nie mówiąc już o faktycznej
debacie. Jerzy Owsiak ma swoje poglądy i ekscentryczności odmówić mu nie można. Bez
wątpienia jest też autorytetem dla wielu. Okazuje się, że dla niektórych
autorytet także musi grać według pewnych światopoglądowych reguł
narzuconych z góry. – Owsiak jest solą w oku środowisk prawicowych, bo jest
niezależny od Kościoła. Wszedł z butami na ich teren - szerzenia dobra,
prawości, który Kościół chciał zastrzec tylko dla siebie. Jest
autonomiczny, nie składa im hołdów tylko działa po swojemu – mówi prof.
Hartman.

Chwali rząd za poparcie dla WOŚP. Zdaniem etyka ogólnonarodowa zbiórka
pieniędzy, o ile chwalebna, jest tylko jedną stroną medalu. – Bardzo się
cieszę, że rząd znalazł odrobinę odwagi by poprzeć WOŚP. Zbiórka to jeden
jedyny dzień w roku, kiedy mamy małe ogólnonarodowe święto bez kurateli
biskupów i obecności Kościoła. To przyczółek – kwituje prof. Hartman. (...)

http://natemat.pl/45709,oburzeni-politycy-krytykuja-owsiaka-za-popieranie-eutanazji-hartman-ten-czlowiek-jest-molestowany

Data: 2013-01-12 14:03:00
Autor: u2
W dniu 2013-01-12 14:00, Grzegorz Z. pisze:
(...) Prof. Jan Hartman nie od dziś jest zwolennikiem eutanazji.

Powinien ja wyprobowac na sobie, a nie na innych.

Data: 2013-01-12 15:59:09
Autor: Grzegorz Z.
u2 napisał:

W dniu 2013-01-12 14:00, Grzegorz Z. pisze:
(...) Prof. Jan Hartman nie od dziś jest zwolennikiem eutanazji.

Powinien ja wyprobowac na sobie, a nie na innych.

Sęk w tym że ty i tobie podobni mu to uniemożliwiają.

Zresztą ja również chętnie bym skorzystał z zabiegu eutanazji, gdy
przyjdzie mi na to ochota.

Data: 2013-01-12 16:09:30
Autor: u2
W dniu 2013-01-12 15:59, Grzegorz Z. pisze:
u2 napisał:

[...]

Ale ja tobie nie zabraniam, mozesz sobie ja wykonac nawet natychmiast :-)))

Data: 2013-01-12 16:25:31
Autor: Grzegorz Z.

u2 napisał:

[...]

Akurat ty masz gówno do gadania :( Chociaż... w sumie wielu myśli podobnie do ciebie i do mnie. Nie mają
jednak odwagi powiedzieć głośno tego co myślą. Politpoprawność.

#16: "Prawo do potwierdzenia swej osobowości oznacza prawo do życia."
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2013-01-12 07:39:45
Autor: glob
Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"
1958.VIII [...]
Witold Gombrowicz
Poniedziałek

Odwiedziłem M. w szpitalu -- kona od wielu miesięcy, coraz gruntowniej,
ale, jak mówią lekarze, będzie miał konania jeszcze na dobrych parę
tygodni. Leżał bez ruchu, głowa na poduszce, zjadany po kawałeczku
przez śmierć, co dzień troszkę bardziej umarły. Czy, i jak bardzo,
cierpiał?

W pokoju było też kilku żyjących -- powiedziałbym, asystentów, bo
asystowali... z minami zakłopotanymi i nie wiedzącymi co począć,
oddzieleni od tego męczennika przeświadczeniem, że nie ma rady i
trzeba doczekać, aż wyciągnie kopyta. "Żyje się samemu i umiera się
samemu" -- myśl Paskala. Niezupełnie. Żyje się jednak w gromadzie i
jeden drugiemu dopomaga, a dopiero gdy śmierć zastuka człowiek widzi,
że jest sam... i sam na sam... jak te zwierzęta gasnące, od których
stado oddala się w noc zimową. Dlaczego śmierć ludzka jest wciąż
jeszcze, jak śmierć zwierzęca? Dlaczego agonie nasze są tak samotne i
tak prymitywne? Dlaczego nie zdołaliście ucywilizować śmierci?

Pomyśleć, że ta rzecz przerażająca, agonia, grasuje wśród nas równie
dzika, jak za pierwszych dni stworzenia. Niczego nie dokonano z tym w
ciągu tysiącleci, nie tknięto tego dzikiego tabu! Uprawiamy telewizję
i używamy kołder elektrycznych, ale umieramy dziko. Zdarza się, że
nieśmiała strzykawka lekarza po kryjomu skróci męki zwiększonymi
dawkami morfiny. Wstydliwy zabieg, zbyt drobny jak na olbrzymią
powszechność umierania. Domagam się Domów Śmierci, gdzie każdy miałby
do dyspozycji nowoczesne środki lekkiego zgonu. Gdzie można by umrzeć
gładko, nie zaś rzucając się pod pociąg, lub wieszając na klamce,
Gdzie człowiek znużony, zniszczony, skończony, mógłby oddać się
przyjaznym ramionom specjalisty, aby mu zapewniona została śmierć bez
tortury i hańby.

Dlaczego nie -- zapytuję -- dlaczego nie? Kto wam broni ucywilizować
śmierć? Religie? Ach, ta religia... dziś zabraniająca samobójstwa,
wczoraj nie mniej gromko zakazująca środków znieczulających...
przedwczoraj zezwalająca na handel niewolników, gnębiąca Kopernika i
Galileusza... ten Kościół potępiający z hukiem piorunowym, a
wycofujący się potem dyskretnie, po cichu... jakąż macie gwarancję, że
za lat kilkadziesiąt dzisiejsze potępienie samobójcy nie zmięknie i
nie rozejdzie się nieznacznie po kościach? A póki co mamy umierać, jak
psy, w drgawkach i rzężeniach -- cierpliwie mamy czekać, ścieląc tę
drogę powolną milionami konań okropnych, o czym pisze się w
nekrologach ",po długich i ciężkich cierpieniach"? No nie, rachunek za
te "interpretacje" św. tekstów jest już za wysoki i za krwawy, i
lepiej aby Kościół wyrzekł się scholastyki, zbyt arbitralnie
wjeżdżającej w życie. Ostatecznie, jeśli wierzący katolicy chcą
umierać ciężko -- ich sprawa. Dlaczego jednak wy, ateiści, lub ludzie
tylko luźnie związani z Kościołem, nie odważycie się na coś tak
prostego, jak zorganizowanie sobie śmierci? Co was peszy? Zrobiliście,
co trzeba, aby bez trudności przeprowadzać się z miejsca na miejsce,
gdy zmieniacie mieszkanie ale, gdy idzie o przeprowadzkę na tamten
świat, chcecie, aby to odbywało się po staremu, przedwieczną metodą
zdychania?

Jakież mroczne jest to niedołęstwo wasze! Pomyśleć, iż każdy z was wie
doskonale: nikt z jego najbliższych nie wymknie się konaniu, chyba że
spotka go nadzwyczajne szczęście śmierci nagłej i niespodziewanej;
każdy zostanie stopniowo zniszczony, aż czasem oblicze jego stanie się
nie do rozpoznania -- i wiedząc o tym, znając ten los nieunikniony,
palcem nie ruszycie aby oszczędzić sobie męki. Czegóż się obawiacie?
Że zbyt wielu ludzi umknie, jeśli zanadto uchylicie furtki? Pozwólcie
umierać tym, co śmierć wybierają. Nie zmuszajcie nikogo do życia
niewygodą zgonu -- to zbyt podle.

Szantaż, zawarty w sztucznym utrudnieniu śmierci, jest świństwem,
naruszającym najcenniejszą wolność człowieczą. Gdyż moja najwyższa
wolność polega na tym, iż w każdej sekundzie mogę postawić sobie
hamletowskie pytanie "być, albo nie być?" -- i swobodnie na nie
odpowiedzieć. To życie, na które zostałem skazany, może mnie zdeptać i
zhańbić z okrucieństwem bestii dzikiej, ale jest we mnie jedno
wspaniałe i suwerenne urządzenie -- że mogę sam siebie pozbawić życia.
Jeśli zechcę, mogę nie żyć. Nie prosiłem się na świat, ale
przynajmniej pozostaje mi prawo odejścia... i to jest fundament mojej
wolności. A także godności (bo żyć z godnością znaczy żyć
dobrowolnie). Ale fundamentalne prawo ludzkie do śmierci, z tych co to
powinny być zamieszczone w konstytucji, uległo stopniowej a
nieznacznej konfiskacie -- na wszelki wypadek urządziliście to tak, aby
było jak najtrudniej... i jak najstraszniej... aby było trudniej i
straszniej, niż być powinno przy obecnym poziomie techniki. To nie
tylko wyraża waszą ślepą afirmację życia, w skali już zupełnie
zwierzęcej -- to przede wszystkim jest wyrazem niesamowitej
gruboskórności waszej, gdy idzie o ból, którego jeszcze nie
doświadczacie, o agonię, która jeszcze nie jest waszą-- to ta głupia
lekkomyślność, z jaką się znosi umieranie, póki ono jest jeszcze
cudzym umieraniem. Te wszystkie względy i względziki -- dogmatyczne,
nacjonalistyczne, życiowo-praktyczne -- cała ta teoria, cała ta
praktyka, roztacza się jak ogon pawi... z dala od śmierci. Jak
najdalej.

Data: 2013-01-12 17:18:27
Autor: u2
W dniu 2013-01-12 16:39, glob pisze:
[...]

Gombrowicz jest niezly, lubie jego pisarstwo.

A ze bylem ostatnio kilka razy w hospicjum to widok umierajacych ludzi nie jest mi obcy. Nie spotkalem sie jednak tam z prosba o smierc z reki personelu. Wrecz przeciwnie, pomimo oczywistej diagnozy wszyscy wierzylismy w cud.

Data: 2013-01-12 21:54:52
Autor: Grzegorz Z.
u2 napisał:

[...]

Zaraz po tym jak kupiłeś ebooka?

#23: "When his life was ruined, his family killed, his farm destroyed, Job
knelt down on the ground and yelled up to the heavens, "Why god? Why me?"
and the thundering voice of god answered, There's just something about you
that pisses me off." - Stephen King "Storm of the Century"

Data: 2013-01-12 22:15:53
Autor: u2
W dniu 2013-01-12 21:54, Grzegorz Z. pisze:
Gombrowicz jest niezly, lubie jego pisarstwo.

>A ze bylem ostatnio kilka razy w hospicjum
Zaraz po tym jak kupiłeś ebooka?

Och, ebookow mam, przepraszam za wyrazenie, cala kupe. Nie bierz tego do siebie :)

Data: 2013-01-13 12:50:12
Autor: Grzegorz Z.
u2 napisał:

> [...]
Zaraz po tym jak kupiłeś ebooka?

Och, ebookow mam, przepraszam za wyrazenie, cala kupe. Nie bierz tego do siebie :)

Bierzesz mnie za kupę?

#13: "Spragniony wrażeń? Zimny Lech."

Data: 2013-01-13 13:04:19
Autor: u2
Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"
W dniu 2013-01-13 12:50, Grzegorz Z. pisze:
Bierzesz mnie za kupę?

-- #13: "Spragniony wrażeń? Zimny Lech."

No nie, kupa byla na psp tylko jedna aka cwaj ano daj, pomijam oczywiscie kaleckiego, ktory robi ciagle kupy, pardon za wyrazenie :-)

Data: 2013-01-13 19:40:41
Autor: mkarwan
Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"
Użytkownik "Grzegorz Z." <szurszurszur@umarli.org> napisał w wiadomości news:kcu71k$j7r$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

"Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0604810f57bf3c1a?hl=pl

"huj i dupa. Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/aab27b11aa3a4651?hl=pl

"A teraz wykurwiaj w podskokach"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/4d3fe7f2c006b740?hl=pl

Data: 2013-01-12 17:24:18
Autor: Trybun
[...]

No właśnie, dlaczego tyle się mówi o godnym życiu, a godna śmierć budzi już tyle oporów?

Data: 2013-01-12 08:59:12
Autor: glob
On 12 Sty, 17:24, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:
> [...]

> tortury i hańby.

No właśnie, dlaczego tyle się mówi o godnym życiu, a godna śmierć budzi

To przeczytaj całość, zwierzęcy popęd życia, nie widziałeś nigdy jak
rodzinę wymiata z domu jak chory umiera, zwierzęcy popęd życia który
nakazuje ucieczkę.  Niestety już nie kierują nami zwierzęce instynkty
tylko świadomość i świadomość podpowiada, że należy skrócić męczarnie,
osoby który wyją przeciwko eutanazji kierują się jeszcze zwierzęcymi
instynktami a nie świadomością  , która zdaje sobie sprawę z tego co
się dzieje . Polacy, jak spojrzysz na date wyprzedzili innych w tej
materii na świecie. Bo Gombrowicz to pisał na emigracji w 1958r.

Data: 2013-01-13 10:06:55
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-12 17:59, glob pisze:
[...]

Nie potrzebuję nikogo czytać żeby wiedzieć o godnym umieraniu. Umieranie w bólu, w  odchodach i złośliwych uwagach pielęgniarek to otaczającą nas rzeczywistość , a nie coś zapisane na kartach książek.

Data: 2013-01-13 09:13:50
Autor: glob
On 13 Sty, 10:06, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:

> [...]

w bólu, w  odchodach i złośliwych uwagach pielęgniarek to otaczającą nas
rzeczywistość , a nie coś zapisane na kartach książek.

To dobrze że rozumiesz.

Data: 2013-01-13 20:47:29
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-13 18:13, glob pisze:

[...]

Bo ja wiem... Wiesz glob - czasem myślę że tym mniej świadomym/oświeconym, tym o ciężkim rozumowaniu lepiej/lżej się żyje..

Data: 2013-01-13 19:57:37
Autor: glob
On 13 Sty, 20:47, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:

> To dobrze że rozumiesz.

Bo ja wiem... Wiesz glob - czasem myślę że tym mniej
świadomym/oświeconym, tym o ciężkim rozumowaniu lepiej/lżej się żyje..

Głupcą nie żyje się dobrze, tylko o tym nie wiedzą:)

Data: 2013-01-14 10:00:24
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-14 04:57, glob pisze:

Bo ja wiem... Wiesz glob - czasem myślę że tym mniej
świadomym/oświeconym, tym o ciężkim rozumowaniu lepiej/lżej się żyje..

Głupcą nie żyje się dobrze, tylko o tym nie wiedzą:)

No nie wiem. Jakość życia to przede wszystkim stan umysłu.

Data: 2013-01-14 06:31:40
Autor: glob
On 14 Sty, 10:00, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:

> Głupcą nie żyje się dobrze, tylko o tym nie wiedzą:)

No nie wiem. Jakość życia to przede wszystkim stan umysłu.

Można ludziom wmówić szkodliwe dogmaty i one obniżają poziom życia i
powodują cierpienie, ale idiota i tak słucha księdza i sfrustrowany
jeszcze innych próbuje do czegoś takie zmusić, wyjąc że to jest jedyne
i najwspanialsze dobro. Czyli choruje ale mu wmówiono że to dobra
droga.

Data: 2013-01-14 19:24:46
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-14 15:31, glob pisze:

[...]

Pewnie że można, i jest to robione. Ale co do szkodliwości takich praktyk nie mam przekonania - co z tego że omamiony ponosi jakieś szkody materialne skoro znajduje cel w życiu? Że znajduje dzięki temu - jego sens?

Data: 2013-01-14 10:46:50
Autor: glob
On 14 Sty, 19:24, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:

> [...]

materialne skoro znajduje cel w życiu? Że znajduje dzięki temu - jego sens?

Ponosi szkody materialne i zdrowotne, jeśli chodzi o psychikę a za tym
i ciało, aż do modów fanatycznych i zboczeń, a wszystko w imię mu
wmówionego dobra.

Data: 2013-01-14 16:47:10
Autor: Przemysław M.
Dnia Mon, 14 Jan 2013 10:00:24 +0100, Trybun napisał(a):

[...]

Naćpaj się jakiegoś zioła, jakość życia ci się poprawi!

--
"Na nich jest lekarstwo, ci którzy chcą aby był spokój niech piszą do
abuse. Im więcej takich donosów tym szybciej będzie spokój. Samo się nie

Data: 2013-01-14 19:24:18
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-14 16:47, Przemysław M. pisze:
[...]

Niestety - za takie odrywania od rzeczywistości władze grożą karami..

Data: 2013-01-12 19:12:28
Autor: andal
On Sat, 12 Jan 2013 17:24:18 +0100, Trybun wrote:

  Domagam się DomĂłw Śmierci, gdzie kaĹźdy miałby

bo goje na nie nie zasluguja

a godna śmierć budzi już tyle oporów?

jaka jest godnosc w samobojstwie ?

Data: 2013-01-12 12:49:43
Autor: glob
On 12 Sty, 20:12, andal <an...@andal.fake.com> wrote:

> No właśnie, dlaczego tyle się mówi o godnym życiu,

bo goje na nie nie zasluguja

> a godna śmierć budzi już tyle oporów?

jaka jest godnosc w samobojstwie ?

Tak jak w sklepie, masz wybór, oranżada albo pepsi, wybierasz co ci
pasuje, są oczywiście tumany, które wyją że wszyscy muszą pić
oranżade, jak nie, będą tupać i wyć, że ludzie chcą sami wybrać
osobiście to co im pasuje.

Data: 2013-01-12 21:50:20
Autor: andal
On Sat, 12 Jan 2013 12:49:43 -0800, glob wrote:

On 12 Sty, 20:12, andal <an...@andal.fake.com> wrote:

> No właśnie, dlaczego tyle się mówi o godnym życiu,

bo goje na nie nie zasluguja

> a godna śmierć budzi już tyle oporów?

jaka jest godnosc w samobojstwie ?

Tak jak w sklepie, masz wybĂłr, oranĹźada albo pepsi, wybierasz co ci
pasuje, są oczywiście tumany, które wyją że wszyscy muszą pić oranżade,
jak nie, będą tupać i wyć, że ludzie chcą sami wybrać osobiście to co im
pasuje.

porownanie zbyt glabowate

Data: 2013-01-12 22:20:09
Autor: u2
W dniu 2013-01-12 21:49, glob pisze:
[...]

Watpliwe, w sytuacji podbramkowej mozna spanikowac i podjac niewlasciwa decyzje. W stanie zaawansowanej choroby tylko lekarz moze ocenic, czy pacjent ma szanse na przezycie.

Jesli nie ma, trzeba umiescic pacjenta w hospicjum, a nie go zabijac. Pacjenci w hospicjum, choc sa skazani na smierc, czasami zdrowieja.

Data: 2013-01-12 13:41:11
Autor: glob
On 12 Sty, 22:20, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

Jesli nie ma, trzeba umiescic pacjenta w hospicjum, a nie go zabijac.
Pacjenci w hospicjum, choc sa skazani na smierc, czasami zdrowieja.

Nie , ludzie proszą o skrócenie cierpienia, ale lekarzowi prawo
zabrania, choć czasem wstrzykuje przedawkowanie na prośbę chorego
łamiąc prawo. Godność polega na tym że się ma prawo do wyboru i jest
ono szanowane, a brak eutanazji to po prostu -to nie moja dupa to
niech cierpi-
 gruboskórność prymitywów, którzy swoją obojętnością przedłużają
cierpie, a teraz jeszcze z łapami startują do chorych- masz cierpieć
bo ja tak chce- rodzaj pastwienia nad chorym człowiekiem  ,
pozbawianie go godności, możliwości wyboru.

Data: 2013-01-12 21:53:01
Autor: andal
On Sat, 12 Jan 2013 13:41:11 -0800, glob wrote:

On 12 Sty, 22:20, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

prawo. Godność polega na tym że się ma prawo do wyboru i jest ono
szanowane, a brak eutanazji to po prostu -to nie moja dupa to niech
 gruboskĂłrność prymitywĂłw, ktĂłrzy swoją obojętnością przedłuĹźają
cierpie, a teraz jeszcze z łapami startują do chorych- masz cierpieć bo
ja tak chce- rodzaj pastwienia nad chorym człowiekiem  ,
pozbawianie go godności, możliwości wyboru.

kazdy bandyta tez wybiera

ale zawsze maja mu to za zlo

Data: 2013-01-12 14:02:51
Autor: glob
On 12 Sty, 22:53, andal <an...@andal.fake.com> wrote:

> [...]
> ja tak chce- rodzaj pastwienia nad chorym człowiekiem  ,
> pozbawianie go godności, możliwości wyboru.

Bandytyzm to zmuszanie innych na siłę do picia oranżady, ludzie za
komunizmu musieli słuchać parti i to co ona chce, nie mieli możliwości
wyboru tylko ciągła oranżada.

Data: 2013-01-13 10:03:11
Autor: u2
W dniu 2013-01-12 22:41, glob pisze:
[...]

Lekarz skraca cierpienia podajac srodki przeciwbolowe. W tym czasie powinien prowadzic intensywna terapie zmierzajaca do wyleczenia pacjenta, w jakim by stanie pacjent nie byl. Do tego zobowiazuje lekarza przysiega Hipokratesa.

Zlamanie przysiegi Hipokratea oznacza sprzeniewierzenie sie wartosciom etycznym obowiazujacych w profesji medyka.

Data: 2013-01-13 09:13:08
Autor: glob
On 13 Sty, 10:03, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

Zlamanie przysiegi Hipokratea oznacza sprzeniewierzenie sie wartosciom
etycznym obowiazujacych w profesji medyka.

Kogo chcesz wyleczyć z ostatniego stadium raka, to zawsze jest zgon
tylko w ogromnym cierpieniu.

Data: 2013-01-13 19:43:26
Autor: u2
Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"
W dniu 2013-01-13 18:13, glob pisze:
Kogo chcesz wyleczyć z ostatniego stadium raka, to zawsze jest zgon
tylko w ogromnym cierpieniu.

A co, ty kiedykolwiek umarles na takiego raka ? A moze tylko zmyslasz ?

Ostatnio bylem kilka razy w hospicjum. Tam nie zarzynano pacjentow, ale byla to pomoc dla rodzin, ktore nie mogly juz poradzic z umierajacymi. To jest godne wyjscie, a nie zarzynanie za kaske.

Data: 2013-01-13 19:56:04
Autor: glob
On 13 Sty, 19:43, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

byla to pomoc dla rodzin, ktore nie mogly juz poradzic z umierajacymi.
To jest godne wyjscie, a nie zarzynanie za kaske.

Ostatnie stadium raka jest niewyleczalne, w polsce kilka tysięcy osób
rocznie umiera w taki sposób, umiera w ogromnym cierpieniu .
 Tak to jest jak ciemnota wypowiada się do rzeczy o których nie ma
zielonego pojęcia.  Idź do szpitala i się zatrudnij do onkologii ,
jako zwykły sprzątacz, zatrudnią ciebie, bo tam ciągle są wolne
miejsca, bo długo psychicznie nie wyrabia nikt. To zobaczysz co to
jest zżrający człowieka rak. Przyjmiesz faceta , który waży 100 kg, a
za pół roku wyniesiesz 12 kg, przez pół roku będziesz go zbierał z
podłogi, kawałek po kawałku w ogromnym jego cierpieniu.

Data: 2013-01-14 02:31:59
Autor: andal
On Sun, 13 Jan 2013 09:13:08 -0800, glob wrote:

On 13 Sty, 10:03, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

etycznym obowiazujacych w profesji medyka.

Kogo chcesz wyleczyć z ostatniego stadium raka, to zawsze jest zgon

nie klam !

Data: 2013-01-13 19:59:27
Autor: glob
On 14 Sty, 03:31, andal <an...@andal.fake.com> wrote:

> Kogo chcesz wyleczyć z ostatniego stadium raka, to zawsze jest zgon
> tylko w ogromnym cierpieniu.

nie klam !

Kolejny co się wypowiada o rzeczach o których pojęcia nie ma.

Data: 2013-01-14 05:06:29
Autor: andal
On Sun, 13 Jan 2013 19:59:27 -0800, glob wrote:

> [...]

> tylko w ogromnym cierpieniu.

nie klam !

Kolejny co się wypowiada o rzeczach o których pojęcia nie ma.

ty masz o wszystkim pojecie

Data: 2013-01-13 10:07:02
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-12 20:12, andal pisze:

No właśnie, dlaczego tyle się mówi o godnym życiu,
bo goje na nie nie zasluguja

Nie rozpatrywałbym tego pod względem rasowym.

a godna śmierć budzi już tyle oporów?
jaka jest godnosc w samobojstwie ?

Po prostu, gdy ktoś już nie potrafi zapanować nad swoim ciałem to może być jedną z opcji wyjścia z sytuacji, dla niektórych - jedyną.

Data: 2013-01-13 03:58:15
Autor: jan kowalski
Prof.Hartman: "Jerzy Owsiak jest molestowany"
Jest taki film zielony soilent, zielona pozywka

rok 2022 40mln ludzi
https://www.youtube.com/watch?v=aTjQO163P2E

Data: 2013-01-13 20:47:08
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-13 12:58, jan kowalski pisze:
Jest taki film zielony soilent, zielona pozywka

rok 2022 40mln ludzi
https://www.youtube.com/watch?v=aTjQO163P2E

A co to ma za znaczenie - 40 mln. czy 40 mld?

Data: 2013-01-12 15:49:48
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <szurszurszur@umarli.org> napisał w wiadomości news:kcrmpb$e5g$1dont-email.me...

[...]

"MĂłj oficer prowadzacy rĂłwniez tak uwaza"
[...]

"GĂłwno prawda"
[...]

"Grzesia sobie zamĂłw na telefon."
[...]

"Tak, ja i mĂłj partner."
[...]

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciĂłl.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety BĂłg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale krĂłlestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydĂłw nie znosze"