Prof, Pawel Wieczorkiewicz o Walesie i Michniku.

Data: 2012-01-18 14:21:25
Autor: Obserwator
Prof, Pawel Wieczorkiewicz o Walesie i Michniku.
- Przejdźmy na koniec do współczesności. Jak się okazuje, znów są w Polsce
tematy tabu. Choćby takie, że są okresy w życiorysie Lecha Wałęsy, które można
badać, ale są też takie, których - zdaniem części elit - badać się nie
powinno. Sąd skazuje pro

- Trafił pan w środek tarczy. Myślę, że tak jest i że usiłuje się wprowadzić
taki system jako dziedzictwo PRL-u. Tam też były tematy tabu, też były osoby,
o których nie wolno było mówić źle. Sprawa Wałęsy jest przykładem polskich
losów, uwikłania człowieka w mechanizmy ówczesnej polityki. Spokojna debata na
ten temat byłaby zapewne daleka od potępiania Wałęsy. Raczej chcielibyśmy go
zrozumieć i wytłumaczyć.

- Podejrzewam, że gdyby przyznał się do niechlubnego okresu w życiorysie,
jeszcze by zyskał ludzką sympatię.

- Tylko, że każdy zachowuje się, jak chce. Rodzi to, niestety, podejrzenia, że
w tej sprawie chce się ukryć jeszcze więcej, robiąc problem z czegoś, co
problemem być nie powinno, bo sprawa była znana od dawna.

Przykład Michnika jest dla mnie wstrząsający. Człowiek, który walczył o wolność słowa, zachowuje się jak zamordysta,
totalitarysta.

                 W sposób haniebny.(sic !!!)

To jest moja ocena moralna i mam prawo ją wygłosić. Właściwie Michnik stawia pod znakiem zapytania całe swoje wcześniejsze dokonania. W kwestii wolności słowa zmienił poglądy jak kameleon w momencie, gdy zaczęły
być one dla niego niewygodne. Wolałbym zapamiętać tego Michnika sprzed lat.

*Prof. Wieczorkiewicz: w III RP jest za dużo PRL-u* - calosc pod linkiem:

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081204/LUDZIEIOPINIE/531907042

Data: 2012-01-18 16:53:43
Autor: Arnoldzik
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:21:25 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

[...]

Kimże jest ten prof. Wieczorkiewicz, że jego opinie są obowiązujące?

Data: 2012-01-18 09:43:31
Autor: HaMMeR
On 18 Sty, 16:53, Arnoldzik <ra...@banzai.pl> wrote:
> [...]

> powinno.

Kimże jest ten prof. Wieczorkiewicz, że jego opinie są obowiązujące?

Idz polerowac freda, ciemniaku!

Data: 2012-01-18 19:02:10
Autor: Przemysław W
Użytkownik "Arnoldzik" <razor@banzai.pl> napisał w wiadomości news:1o8g4murjiwhb$.1i0taxo4fv2rh.dlg40tude.net...
[...]

 Pod koniec lat siedemdziesiątych był II sekretarz POP PZPR na Wydziale Historii UW. Potem zaczęło mu się zdawać, że jest antykomunistą. Coś podobnego do picowskiego Piechy, który wykonał 1000 aborcji, a teraz jest zwolennikiem ochrony życia poczętego.

Przemek

--

"Jarosław Kaczyński w 2011 roku przegrał wszystko co było do przegrania. Po raz szósty z rzędu Polacy wybrali ciepłą wodę w kranie serwowaną przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mało tego - od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesięcy PiS w żadnym sondażu nie wyprzedziło Platformy Obywatelskiej."

Data: 2012-01-18 18:52:34
Autor: Obserwator
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):

[...]

gadzinowka wyborcza lepsze teksty na niego wyprodukowala, bo tym czekistom
(ktorych wypociny codziennie bezmyslnie, ale z naboznie wklejasz)- tez sie
bardzo nie podobal.

Nie podobal im sie bo pisal obiektywnie i nie udawal, ze nie byl w PZPR.

Ale im podoba sie np. kazdy kapus ktory rozpierdala Polske i dlatego bronia
najwiekszych lajdakow antypolskich.

Sporo ich tam nadal pracuje.

Data: 2012-01-19 15:33:47
Autor: raff
Prof, Pawel Wieczorkiewicz o Walesie i Michniku.
On Wed, 18 Jan 2012 19:02:10 +0100, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

[...]

To tak jak Kuron. Najpierw nalezal do PZPR, a potem mu sie zaczelo
wydawac ze jest antykomunista.

Geremek tez.

R.

Data: 2012-01-19 14:43:07
Autor: Obserwator
raff <patagonia13@gazeta.pl> napisał(a):
> Pod koniec lat siedemdziesiątych był II sekretarz POP PZPR na Wydziale >Historii UW. Potem zaczęło mu się zdawać, że jest antykomunistą. Coś To tak jak Kuron. Najpierw nalezal do PZPR, a potem mu sie zaczelo
wydawac ze jest antykomunista.

Geremek tez.

Adas nie nalezal i znimi podobno walczyl, a jak widac solidnie pracuje dla nich juz od okraglego stolu:))

Tatus probowal rozwalic Polske, mamusia pisala historie dla Polakow, braciszek mordowal Polakow - a Adas zostal przywodca duchowym i juz bardziej skutecznie rozwala Polske dalej.

Data: 2012-01-19 15:53:23
Autor: raff
Prof, Pawel Wieczorkiewicz o Walesie i Michniku.
On Thu, 19 Jan 2012 14:43:07 +0000 (UTC), " Obserwator"
<fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Tatus probowal rozwalic Polske, mamusia pisala historie dla Polakow, braciszek mordowal Polakow - a Adas zostal przywodca duchowym i juz bardziej skutecznie rozwala Polske dalej.

Adas na starosc odkryl, ze dziedzictwo papy nie jest takie zle :)

R.

Data: 2012-01-19 16:58:08
Autor: Leprechaun

Użytkownik "raff" <patagonia13@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dibgh7t3nur318qt9gh7cei3fj987kk0144ax.com...
> [...]

rozwala Polske dalej.

Adas na starosc odkryl, ze dziedzictwo papy nie jest takie zle :)

Ciekaw jestem co ty odkryjesz na starość. Pewnie niemiecki korzeń.

BomBel

Data: 2012-01-20 05:47:12
Autor: stevep
Dnia 19-01-2012 o 16:58:08 Leprechaun <brudy.polityczne@pralnia.tw>  napisał(a):

> [...]

R.

Ciekaw jestem co ty odkryjesz na starość. Pewnie niemiecki korzeń..

Jeżeli odkryje, że jest idiotą to lepiej późno niż wcale.

--
stevep

Data: 2012-01-19 16:57:20
Autor: Leprechaun

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf9a5r$o0m$1inews.gazeta.pl...
> [...]

mordowal Polakow - a Adas zostal przywodca duchowym i juz bardziej skutecznie

To jest bohater! To on rozwalił komunę! http://www.youtube.com/watch?v=HaDZ9AV_BmI

BomBel

Data: 2012-01-19 16:56:03
Autor: Leprechaun

pisem@...pl> wrote:

[...]

Ci też: http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

BomBel

Data: 2012-01-18 19:48:55
Autor: u2
W dniu 2012-01-18 15:21,  Obserwator pisze:
Przykład Michnika jest dla mnie wstrząsający. Człowiek, który walczył o wolność słowa, zachowuje się jak zamordysta,
totalitarysta.

A kiedyz to on walczyl o swobode slowa ? Doskonale pamietam lata 80-te
ub. wieku i niczego takiego nie zauwazylem :)

Data: 2012-01-18 19:00:24
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

A kiedyz to on walczyl o swobode slowa ? Doskonale pamietam lata 80-te
ub. wieku i niczego takiego nie zauwazylem :)

 w/g Encyklopedii -Solidarnosci walczyl o wiele...i dostal wiele nagrod od wielu..:))

http://www.encyklopedia-solidarnosci.pl/wiki/index.php?title=Adam_Michnik

Data: 2012-01-18 22:02:39
Autor: u2
W dniu 2012-01-18 20:00,  Obserwator pisze:
A kiedyz to on walczyl o swobode slowa ? Doskonale pamietam lata 80-te
> ub. wieku i niczego takiego nie zauwazylem :)

 w/g Encyklopedii -Solidarnosci walczyl o wiele...i dostal wiele nagrod od wielu..:))

List do POP PZPR to walka o wolnosc slowa ? Przeciez to ukladanie sie z
komuchami :)

Data: 2012-01-18 22:44:12
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f173373$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
> ub. wieku i niczego takiego nie zauwazylem :)

 w/g Encyklopedii -Solidarnosci walczyl o wiele...i dostal wiele nagrod

List do POP PZPR to walka o wolnosc slowa ? Przeciez to ukladanie sie z
komuchami :)

A co ty w owym czasie robiłeś? Pieluchy brudziłeś? Coś jeszcze?

Data: 2012-01-19 10:46:42
Autor: Pan hrabia Bobrowski
> [...]

> ub. wieku i niczego takiego nie zauwazylem :)

 w/g Encyklopedii -Solidarnosci walczyl o wiele...i dostal wiele nagrod

List do POP PZPR to walka o wolnosc slowa ? Przeciez to ukladanie sie z
komuchami :)

Jasne. Nagrodę Nobla przyznano Jarosławowi Kaczyńskiemu, a odebrała żona Danuta bo nasz bohater w tym czasie walczył z komuną.

BBR

Data: 2012-01-18 20:35:55
Autor:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

A kiedyz to on walczyl o swobode slowa ? Doskonale pamietam lata 80-te
ub. wieku i niczego takiego nie zauwazylem :)

A cóześ ty u2 mogłeś zauwazyć , kiej ciangle ześ zioła s metraciente kopcił i
jabcoki wpiwnicy łobaloł :)

MH

--

Prof, Pawel Wieczorkiewicz o Walesie i Michniku.