Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)

Data: 2010-01-15 17:44:25
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)
28 grudnia 2009   -  158

Szanowni Czytelnicy,

Przez blisko 10 lat bylem w nieprzerwanym kontakcie ze Zbyszkiem Labedzkim,
redaktorem naczelnym portalu "Ojczyzna". Nasze poglady na polskie sprawy
byly zawsze bardzo zbiezne, a przyjazn, która sie miedzy nami zawiazala
nigdy nie byla naruszona najmniejszym chocby sladem braku lojalnosci, ani
wieksza róznica w postrzeganiu zachodzacych wydarzen. Mimo tego, ze nigdy
nie uscisnelismy sobie dloni, a nasz kontakt ograniczyl sie do kontaktów
internetowych i rozmów telefonicznych, darzylismy sie wzajemnie szacunkiem i
przyjaznia, która siegala bardzo gleboko. Te poglebione relacje dawaly nam
mozliwosc wzajemnego uzupelniania sie i komfort dojrzalego partnerstwa w
wysilkach, w których obaj chcielismy wypelniac swoje obywatelskie powinnosci
wobec Ojczyzny. Nagle odejscie Zbyszka jest dla mnie bardzo trudne do
przyjecia i dotkliwe w osobistym wymiarze i w praktycznych skutkach, które
jakby zamknely czesc mojej drogi. Wierze, ze Zbyszek laskawym okiem z
lepszego swiata wejrzy na nasze starania i wspomoze nas w trafnym
rozwiazywaniu zagadek i problemów, które dla niego juz nie sa tajemnica.

Mimo trudnosci pragne kontynuowac te zapiski, do których pisania Zbyszek
zawsze mnie dopingowal.

Rozmawialem ze Zbyszkiem kilka razy po powrocie z Torunia, z uroczystosci
18-lecia Radia Maryja w dniu 5 grudnia 2009. Prosil mnie, bym napisal do
"Zapisków.." swoje wrazenia z tej uroczystosci. Wieczorem, w dniu 10
grudnia, przeslalem mu tekst, ale nie otrzymalem zadnej odpowiedzi. Po kilku
dniach zaczalem sie martwic, bo w telefonach skarzyl sie na zle
samopoczucie. Uspokajalem zle mysli, wierzac, ze moze udal sie na bardzo
potrzebne badania do szpitala. Jednak 15 grudnia w godzinach wieczornych
dotarla do mnie smutna wiadomosc o jego smierci.

Udalo mi sie, dzieki laskawosci O.Benedykta wejsc na antene Radia Maryja o
godz. 1-szej w nocy i wykrztusic komunikat o smierci Zbigniewa Labedzkiego i
o pogrzebie, który mial sie odbyc niecale 20 godzin pózniej. Wiem, ze na
pogrzebie nie bylo tlumów, ale wierze, ze wielu ludzi z Rodziny Radia Maryja
modlilo sie za Zbyszka.

Z pewnoscia to dla Zbyszka jest najwazniejsze, tak jak jego ostatni tekst, w
którym ostatnim tchnieniem zycia bronil swietosci Krzyza Chrystusowego.

Zalaczam ten wspomniany wyzej tekst, którego Zbyszek nie zdazyl juz
zamiescic

www.Ojczyzna.pl

Data: 2010-01-15 17:59:21
Autor: boukun
Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:7c2f5$4b509b61$54702a04$20530news.chello.at...
[...]

Co sie stalo i kiedy ze zbyszkiem? Od dluzszego czasu nie pisal tu na grupe, pamietam, ze podbisywal sie +Zbig, czy Z+ cos takiego, Zbyszek plus w kazdym badz razie. Byl do pewnego momentu bardzo przyjaznym w stosunku do mnie, nawet w jednym prywatnym mailu napisal mi, zebym nie bral sobie za bardzo do serca dyskusji na grupach, chodzilo o pyskówki do mnie wówczas Voklsdeutscha Realo, bo moge zejsc na zawal. Napisal, ze wie co mówi, bo sam to przeszedl (czyli zawal, musi co by przed 2000 rokiem), przez emocjonalne zaangazowanie w polityke na grupach. Obrazil sie na mnie pózniej i publicznie oswiadczyl, ze ma we mnie wroga, jak zaczalem przejrzewac na oczy co do syjonistycznej rozglosni Radia Maryja i falszywosci i wrogosci do narodu polskiego kleru. To byl w kazdym badz razie moherowy fanatyk, a tacy wiadomo...

boukun

Data: 2010-01-15 18:25:59
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"boukun" <boukun@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

badz
razie moherowy fanatyk, a tacy wiadomo...

  Zbyszek Labedzki zmarl akurat 13. grudnia. Przypuszczam, ze choroba
  i smierc jego zony byly istotnym powodem jegoodejscia - oni sie bardzo
  kochali.  Mam nadzieje, ze teraz beda znowu razem.

  CJG

Data: 2010-01-15 18:33:14
Autor: boukun
[...]

W nastepnym zyciu, moze jako labadki albo zabki...

boukun

Data: 2010-01-15 20:00:02
Autor: abc
[...]

Requiem aeternam dona ei, Domine, et lux perpetua luceat ei.
Requiescat in pace. Amen.

Data: 2010-01-15 18:06:56
Autor: boukun
[...]

Tu mamy jego próbke http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.soc.polityka&aid=6801412

boukun

Data: 2010-01-15 18:37:19
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]
> 28 grudnia 2009   -  158
>

> Szanowni Czytelnicy,
>
> Przez blisko 10 lat bylem w nieprzerwanym kontakcie ze Zbyszkiem

  Ten + przed Zbyszek wzial  sie stad, ze Zbyszek postanowil nigdy i w
zadnych
  okolicznosciach nie klamac.  Gdy przestal tu pisac zrazony chamstwem
  dyskutantow na tej niegdys Sz. Liscie i zalozyl wlasna www.Ojczyzna.pl,
  gdzie dyskutanci byli o wiele lepsi (grupa moderowana).
  Czesto zdarzalo mi sie przeczytac tam cos naprawde interesujacego,
  czasami publikowalem na tej liscie niektore komentarze stamtad.

  CJG

Data: 2010-01-15 18:52:07
Autor: boukun
Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:d2bc8$4b50a7c8$54702a04$21481news.chello.at...

Ale mimo to zyl w obludzie i iluzji...

boukun

Data: 2010-01-15 19:58:57
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.soc.polityka&aid=6801412

>  Ten + przed Zbyszek wzial  sie stad, ze Zbyszek postanowil nigdy i w

   Czy dlatego, ze swoim zyciem dawal takze innym przyklad?

   CJG

Data: 2010-01-15 20:26:08
Autor: boukun
Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:165cd$4b50baeb$54702a04$23020news.chello.at...

> [...]

Ale mimo to zyl w obludzie i iluzji...

boukun

  Czy dlatego, ze swoim zyciem dawal takze innym przyklad?

Jesli tak, to z pewnoscia nie do nasladowania...

boukun

Data: 2010-01-15 22:48:00
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]
>

>   Czy dlatego, ze swoim zyciem dawal takze innym przyklad?
>
>   CJG

Jesli tak, to z pewnoscia nie do nasladowania...

  Tego z cala pewnoscia potwierdzic, ani temu z cala pewnoscia
  zaprzeczyc.  Niezaprzeczalnym natomiast fatem jest, ze Zbyszek
  niemal od sameggo poczatku znal moje dane, w tym adresowe.
  Ponadto jako jedyny wiedzial z absolutna dokladnoscia kim
  ja jestem.

  AR

Data: 2010-01-15 23:00:49
Autor: boukun
Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:42e0e$4b50e28f$54702a04$4845news.chello.at...

> [...]

 niemal od sameggo poczatku znal moje dane, w tym adresowe.
 Ponadto jako jedyny wiedzial z absolutna dokladnoscia kim

Ja znam prawie od poczatku dane bardzo wielu ludzi, nawet mi nieprzychylnych, i tez zachowuje to tylko dla siebie. Normalni ludzie,beda zawsze normalni...

Jak mi zabrali komputer w Niemczech, to sie tylko troche obawialem, ze zaczna sie interesowac moimi znajomymi kontaktami, przesadnie, na wyrost byly te obawy...

boukun

Data: 2010-01-16 04:04:04
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]

zaczna
sie interesowac moimi znajomymi kontaktami, przesadnie, na wyrost byly te

   Pamietamte sprawe, o L.B. tez bynajmniej nie zapomnialem.
   Najwazniejsze dane prrzechowuje w moim jak najbardziej
   osobistym komputerze. ;-)

   AR

Data: 2010-01-16 04:38:26
Autor: Kultur
Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)
On 15 Sty, 17:44, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:
[...]

 "przyjaciel wirtualny"
- czy taka przyjazn zydom nie ubliza?

10 lat byc w kontakcie przez telefon
i nie miec chwili czasu na to, by poznac osobiscie przyjaciela?

zyd Broda nazywa to: "komfort dojrzalego partnerstwa"
a Polak spieszy do Polaka, by poznac Przyjaciela w Biedzie

Prof. Rafal Broda - Zapiski Polakow (158)