Prof. Śpiewak ma moje poglądy: to Kaczyński zlikwidował opozycję polityczną

Data: 2010-10-07 02:32:07
Autor: boukun
Prof. Śpiewak ma moje poglądy: to Kaczyński zlikwidował opozycję polityczną
Prof. Śpiewak: to Kaczyński zlikwidował opozycję polityczną
"Polska The Times": Scena polityczna w Polsce jest dziś ewidentnie do przewietrzenia, więc każdego, kto próbuje ją przewietrzyć, witam z radością, mówi socjolog, prof. Paweł Śpiewak w wywiadzie dla gazety.

Rozmówca gazety potwierdza, że kibicuje ruchowi Janusza Palikota, ale w takim sensie, że kibicuje demokracji, która szwankuje dziś nie przez PO, a "z winy Jarosława Kaczyńskiego, bo to on zlikwidował opozycję polityczną w Polsce".

Zdaniem Śpiewaka ruch Palikota może okazać się lipą, bo na razie sprawy najważniejsze zostawia on Platformie i w tym sensie nie jest dla niej wyzwaniem. - "Twierdzę jednak, że te problemy ideowe, które porusza, są ważne. Polska traci cechy państwa świeckiego i jakaś grupa ludzi czuje się ograniczona i stłamszona", mówi profesor. I dodaje: "Kiedy ostatnio zapytałem jednego lokalnego działacza ze swojej okolicy, co się zmieniło od czasu początków jego aktywności, odparł: Teraz jak chcę coś załatwić, to muszę brać księdza".

Śpewak uważa, że w sprawie in vitro PO "musi się dogadać z SLD, bo tu bez jakiegoś konsensusu się nie obędzie.(...) A po tym, jak Nagrodę Nobla uzyskał właśnie lekarz, który wprowadził metodę in vitro, PO nie może już się wycofać. Naturalnie, Kaczyński na takie porozumienie z SLD będzie grzmiał coraz bardziej ostrymi oskarżeniami, ale przez to tylko tym będzie przegrywał".

Zapytany czy potrafi sobie wyobrazić partię z twarzą Joanny Kluzik-Rostkowskiej, rozmówca "Polski" odpowiada, że "byłoby dobrze, by powstała, bo pierwszą wartością demokracji jest istnienie opozycji kontrolującej władzę. Kaczyński z tym programem i tym sposobem istnienia w polityce likwiduje jeden z filarów demokracji. Gdyby pojawiła się Kluzik-Rostkowska, która nie podchodzi do polityki jak do terenu walki o Pana Boga, a walki o żłobki, służbę zdrowia, przemysł itd., to czemu nie? Tyle że doświadczenie, choćby z Polską Plus, wskazuje, że to raczej niemożliwe".

Śpiewak uważa, że liberałowie w szeregach PiS znajdą się na listach wyborczych tej partii, bo "Kaczyński gra skrzydłami. On nie pozwoli sobie na bycie osaczonym np. przez tego pomrukującego prymitywa Jurgiela, człowieka, który nie wiadomo co robi w parlamencie. Świetnie wie, że panowie Zieliński, Błaszczak, Brudziński nie są zdolni do żadnej poważnej pracy koncepcyjnej. Oni są od pognębienia od czasu do czasu tzw. liberałów. Ci jednak są mu potrzebni do pracy merytorycznej. Jestem przekonany, że ta frakcja zwana liberalną wcale się nie zgubi w PiS. Zgubi się, jak wyjdzie. Ale sądzę, że ich cierpliwość i upór nie skłonią ich do wyjścia. Byłbym zresztą takiemu krokowi przeciwny, bo oni są w PiS szansą na dobrą opozycję", ocenia "Śpiewak.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/prof-spiewak-to-kaczynski-zlikwidowal-opozycje-pol,1,3725670,wiadomosc.html

Kaczyński zlikwidował opozycję, bo zaprzysiągł Kiszczakowi bronić okrągłostołowej koalicji POPiSSLD...

boukun

Data: 2010-10-07 03:49:27
Autor: awe
Prof. Śpiewak ma moje poglądy: to Kaczyński zlikwidował opozycję polityczną
No k .ten spiewak cos cpal? Moze byl na dopalaczach? JK zlikwidowal opozycje lol. Opozycja ma sie swietnie. Nie musi odpowiadac za cuda Tuska, stosy ustaw i cuda oraz 300 mld zl narobionych nowych dlugow przez Tuska.
Pieniedzy nie da sie wyczarowac....
awe

Data: 2010-10-07 19:19:55
Autor: boukun

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i8j8lf$luk$1news.onet.pl...
[...]

A kto zlikwidował LPR i Samoobronę, jedyną polską opozycję w kraju? Przecież ci cytowałem autoryzowany tekst Kaczyńskiego z Fundacji Batorego, jak sumiennie obiecał Kiszczakowi, że zlikwiduje szczeropolskie partie, nie mające nic wspólnego z układem okrągłego stołu i nie będące tego układu mutantami...

Dobry i sumienny syjonista, ten J.K.

boukun

Data: 2010-10-07 19:56:59
Autor: awe

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:i8kvo3$tdt$1mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -
wiesz tylko obwiesie glosowaly na Samoobrone a na LPR ci co dali sie oszukac koniowi, bo potem kon pokazal na co go stac. Ludzie sa akurat wdzieczni za to Kaczynskim i to powszechnie. Zrob sondaz i sprawdz ile osob popiera Samoobrone i LPR razem.. Jak bedzie lacznie 2% to gora. Nalezysz do mniejszosci, takiej smieciowej, no ale wczesniej juz uzgodnilismy ze ty wariat lubiacy babrac sie w ekstrementach
awe

Data: 2010-10-07 19:56:46
Autor: boukun

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i8l1en$d3a$1news.onet.pl...

[...]

Tylko ciemnota i Żydzi głosowali na syjonistów i intrygantów z PiSu...
A, że Polska ciemnotą stoi, to i tak jesteśmy cały czas w średniowieczu i w ogonie cywilizowanego świata......

boukun

Data: 2010-10-07 20:21:18
Autor: cytryna
[...]

Jaki on tam kantor z synagogi, to zwyczajnie Paweł Śpiewak - Abram Stinger, socjolog, drugi na liście PO w Warszawie w wyborach do Sejmu V kadencji, polakożerca, autorytet koszer-mediów. --

Data: 2010-10-07 20:27:43
Autor: boukun

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:7d75.00000cc4.4cae0f9enewsgate.onet.pl...
[...]

Innych "autorytetów" w Polsce nie ma...
PiS ma swojego teraz kandydata na prezydenta Warszawy z narodu dobranego, Czesława Bieleckiego i tu na to Polacy nie mają żadnego wpływu, ani szeregowi pomiatacze w PiSie...

boukun

Prof. Śpiewak ma moje poglądy: to Kaczyński zlikwidował opozycję polityczną