Prof. Zybertowicz: czuję się poddany próbie zastraszenia

Data: 2019-03-04 18:03:22
Autor: boukun
Prof. Zybertowicz: czuję się poddany próbie zastraszenia

- W centrum handlowym obcy człowiek podszedł do mnie i krzyczał: "Człowieku,
co ty wyczyniasz!". Niezliczone chamskie, nie zawsze anonimowe teksty na TT
i FB już pomijam - powiedział w rozmowie z Wirtualną Polską doradca
prezydenta, prof. Andrzej Zybertowicz. Z takimi reakcjami ma się spotykać po
tym, jak uczestnicy obrad Okrągłego Stołu wysłali mu wezwanie przedsądowe.

- Podczas obrad Okrągłego Stołu władza podzieliła się władzą z własnymi
agentami - powiedział prof. Andrzej Zybertowicz, doradca prezydenta Andrzeja
Dudy, w lutym w TOK FM. Prof. Zybertowicz tłumaczył, że jedynie cytował
słowa Andrzeja Gwiazdy. Mimo to opozycjoniści wypowiedź profesora ocenili
jako "nikczemną, nieprawdziwą i obraźliwą dla uczestników obrad Okrągłego
Stołu po stronie opozycyjno-solidarnościowej".

Na krytyce nie poprzestano. 37 uczestników obrad Okrągłego Stołu, w tym
między innymi Ryszard Bugaj, Władysław Frasyniuk, Andrzej Celiński,
Aleksander Hall, Adam Strzembosz, Henryk Wujec i Andrzej Zoll wysłali do
Zybertowicza wezwanie przedsądowe. Domagają się od niego przeprosin - w
czterech dziennikach: "Rzeczpospolitej", "Gazecie Wyborczej", "Naszym
Dzienniku" i "Gazecie Polskiej Codziennie" oraz w serwisach internetowych -
oraz wpłaty 50 tysięcy złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej
Pomocy.

Prof. Andrzej Zybertowicz w rozmowie z Wirtualną Polską informuje, że nie
otrzymał wezwania przedsądowego. - Ono do mnie nie dotarło, nikt się ze mną
nie kontaktował w tej sprawie. Nie wiem nawet, czy wezwanie to zostało w
ogóle wysłane - mówi WP.

"To jest wzywanie do przemocy"

Katarzyna Zybertowicz, żona profesora, wysłała do Rzecznika Praw
Obywatelskich list, w którym zaapelowała do Adama Bodnara, by wezwał
opozycjonistów do "opamiętania się". Jak podkreśliła, jej zdaniem "chcą oni
zastraszyć i finansowo zniszczyć jej męża".

- Nie byłem zwolennikiem tego pomysłu, by wysyłać list do Rzecznika Praw
Obywatelskich - wyznaje prof. Zybertowicz. - Żona uświadomiła mi jednak, że
brutalne wypowiedzi na mój temat powstają nie tylko ze strony anonimowych
internetowych trolli, ale też ze strony szeroko znanych ludzi
wykształconych. Profesor Balcerowicz obcesowo mówi: "Gdyby Duda miał
odrobinę przyzwoitości i rozumu, to by go wyrzucił na zbity pysk". Profesor
prawa, Wojciech Sadurski na blogu namawia, by ktoś po prostu obił mi twarz;
prof. socjologii Lena Kolarska-Bobińska pisze o mnie: "głupek". Inny prof.
socjologii, Krzysztof Podemski próbuje stygmatyzować nazywając prof.
Glińskiego i mnie: "czarnymi owcami w naszym socjologicznym gronie". Żona
uznała, że ma dość tego, że przy kompletnej bierności środowiska
akademickiego znane osoby z tego środowiska uczestniczą w jakiejś dziwnej
nagonce na mnie - mówi prof. Zybertowicz.

I dodaje: - Przecież, gdy profesorowie takie rzeczy publicznie głoszą, to
takiego "osobnika" trzeba należycie potraktować, jak się go spotka w
przestrzeni publicznej. To jest tworzenie aury przemocy. Po tym, jak jedna z
telewizji nagłośniła to wezwanie przedsądowe w centrum handlowym w Toruniu
obcy człowiek podszedł do mnie i krzyczał: "Człowieku, co ty wyczyniasz!".
Niezliczone chamskie, nie zawsze anonimowe teksty na TT i FB już pomijam.

Przyznaje, że nie czuje się skutecznie zastraszony. - Ale czuję się poddany
próbie zastraszenia - mówi WP.
Ponad 100 tys. zł

Katarzyna Zybertowicz dokonała także wyliczeń finansowych związanych z
wezwaniem przedsądowym. - Żona policzyła. 50 tys. wpłaty na WOŚP plus
ogłoszenia w czterech dziennikach oraz w internecie. Wszędzie mam wymienić
nazwisko po nazwisku grupę tych 37 osób. To zajmuje sporo miejsca. To
wszystko przebiłoby 100 tys. zł - mówi prof. Zybertowicz, który razem z żoną
opracowywał list do Adama Bodnara.

- Oni grożą, że jeśli nie zapłacę tych pieniędzy, to mnie podadzą do sądu.
Wezwanie przedsądowe robi się po to, żeby nie iść do sądu; to zwykle jest
jakaś próba zawarcia sensownego kompromisu. Jaki tu jest kompromis, jeśli
ktoś miałby za niepasującą komuś ocenę historycznego faktu płacić wiele
tysięcy złotych? - pyta doradca prezydenta.

- Wiem, że wolność słowa kosztuje. Ja z niej korzystam i płacę za to cenę -
podsumowuje.

W sobotę o list Katarzyny Zybertowicz był na Twitterze pytany rzecznik praw
obywatelskich. - Odpowiedź na list najpierw pozna autorka, a później media i
opinia publiczna. Takie są zasady prowadzenia korespondencji - odpowiedział
Adam Bodnar.

https://wiadomosci.wp.pl/prof-zybertowicz-dla-wp-czuje-sie-poddany-probie-zastraszenia-6355761762629761a

Luk
2 min. temu

Tuleja osądzi swoją bezstronnością!!! a ci panowie poniżyli się sami dawno
temu wybierając władzę PRL-u!!!!
boukun

Data: 2019-03-05 08:48:45
Autor: Pajdak
pajac "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Biedny ten profesor. Taki zastraszony. Przez własną żonę.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Zybertowicz

Ur 1954 - czyli dorastał za komuny

"Na początku lat 80. związany z grupą "Sigma", działającą w ramach oficjalnego komunistycznego ruchu studenckiego[3]. W 1980 opracował wraz z Romanem Bäckerem tekst programowy pt. Ostatnia szansa PZPR w ramach Komisji Konsultacyjno-Porozumiewawczej Podstawowych Organizacji Partyjnych w Toruniu należącej do tzw. struktur poziomych PZPR[4]."

https://wolna-polska.pl/wiadomosci/kim-jest-prof-zybertowicz-2016-03

"Prof. Zybertowicz wstępujący do PZPR w 1976 roku po rozruchach w Ursusie, Radomiu, Płocku nie zdawał sobie sprawy, że PZPR to przedłużenie ramienia KPZR??? W jakim domu musiał być wychowywany, że w tak młodym wieku wstepuje do PZPR!!! Dzis prof. Zybertowicz jest ,,gwiazdą" mediów prawico - katolickich" jak banderowska GP, ND, TVR i RM, TVT."

"Dziś najkrótsza ku temu droga, to odnowa PZPR." - tak pisał prof. Andrzej Zybertowicz, dziś doradca Dudy, wczesniej L. Kaczynskiego, ,,demaskatora" służb specjalnych, likwidatora WSI, potępiający,,Bolka".

"Moim zdaniem prof. Zybertowicz, to cyniczny karierowicz, za kariere zrobił wszystko, by jako człowiek skompromitować się do granic możliwości. "

"Być trockistą - marksistą i jednocześnie przefarbować się na ,,prawicowca" by ciągle być z władzą. To człowiek bezideowy, bez zasad moralnych w polityce, dlatego dzisiaj ma zadanie okłamywać polaków, wskazywać fałszywego złodzieja, fałszywego okupanta, fałszywego szpiega, agenta i nie ważne pod jakim szyldem partyjnym występuje, ważne by skutecznie odwracać uwagę od rzeczywistych okupantów Polski. Tacy ludzie to strasznie słabi ludzie, dlatego są wykorzystywani przez tych z pod znaku cyrkla i fartuszka do własnych antynarodowych celów. Podejrzane jest jego dość szybkie wyjście z więzienia w czasie stanu wojennego. Takich należy lustrować w pierwszej kolejności, tzn. tych co szybko przeszli z strony trockistów na stronę ,,prawico - katolicką".

"Zygmunt Wrzodak
Czł. ,,Solidarności" od 1980 roku w Ursusie,
nigdy nie związany z żadną organizacją komunistyczną
Za: http://wrzodakz.neon24.pl/post/130045,szpiedzy-kontra-agenci

No i macie swego bohatera walki z komuną! ;-))))

--
Pajdak

Data: 2019-03-05 14:21:34
Autor: Lepudruk
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Towarzyszu boukun, przeca ten profesor to wasz fumfel z PZPR. Tak jak Staś
Piotrowicz. Komu wierzycie? Agentom czy swoim? ;-)

-Lepudruk-

Data: 2019-03-05 15:40:07
Autor: boukun
Użytkownik "Lepudruk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Polska PZPRem stała i stoi, w końcu to PZPR i agentura wywalczyli dla siebie wolność :)

boukun

Data: 2019-03-06 08:33:51
Autor: Pajdak
pajac "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:q5m1oc$r3s$1gioia.aioe.org...

Polska PZPRem stała i stoi, w końcu to PZPR i agentura wywalczyli dla siebie wolność :)

No widzisz! A o tobie zapomnieli! ;-))

https://www.youtube.com/watch?v=OEyKP3VD25U

--
Pajdak

Data: 2019-03-06 11:02:02
Autor: boukun
Użytkownik "Pajdak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Polska PZPRem stała i stoi, w końcu to PZPR i agentura wywalczyli dla siebie wolność :)

No widzisz! A o tobie zapomnieli! ;-))

Pajdak

https://www.youtube.com/watch?v=EGJVfEIx6Uc

boukun

Data: 2019-03-06 15:33:48
Autor: Pajdak
[...]

Co? Twoi towarzysze się zlali? Beka na całego! ;-)))

Data: 2019-03-06 17:00:32
Autor: boukun
Użytkownik "Pajdak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q5omda$ogk$2@news.albasani.net...

[...]

Trzymaj się tematu, piździak! A jak nie masz nic do powiedzenia, to WON!

boukun

Prof. Zybertowicz: czuję się poddany próbie zastraszenia