"Profesjonalizm" internetowych sklepow rowerowych

Data: 2013-05-24 10:20:25
Autor: Alfer_z_pracy
"Profesjonalizm" internetowych sklepow rowerowych
atm napisa艂:
na pytanie: "Widz臋 te偶 ten amortyzator w kolorze czarnym,  czy ten te偶 jest niedost臋pny?" otrzymal odpowiedz: "OK, dzi臋kuj臋. Z wyrazami szacunku"

:-))) Temat rzeka!

Co prawda mam wra偶enie, 偶e z biegiem lat kontakt ze sklepami si臋 polepsza, ale rzeczywi艣cie podobnych kwiatk贸w do tego powy偶ej mia艂em mn贸stwo. Wtedy zapala mi si臋 czerwone 艣wiate艂ko. Je偶eli zadaj臋 pytanie o najmniejsze detale, a jak wiadomo one maj膮 w naszej dzia艂ce spore znaczenie, a go艣膰 odpisuje zdawkowo "tak, mamy" to jest spore prwadopodobie艅stwo 偶e zaledwie rzuci艂 okiem na 1 linijk臋 tekstu i na tym si臋 sko艅czy艂o. Nie wiem czym to t艂umaczy膰. Ostatnio modna jest dysleksja chocia偶 to chyba co艣 innego. Mo偶e po prostu ludzie, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 handlowaniem tudzie偶 skr臋caniem podzespo艂贸w w serwisie nie maj膮 w艂膮czonej w m贸zgu opcji "uwa偶nie czytam"? Pocieszy膰 si臋 jedynie mo偶na, 偶e podobnie jest w innych bran偶ach. W moim zawodzie detale graj膮 olbrzymi膮 rol臋, a cz臋sto na 5 szczeg贸艂owych pyta艅 klient odpowiada "tak". A potem jest p艂acz "panie, ale to nie tak mia艂o by膰!".

A co do braku towaru zadeklarowenego na stronie to u niekt贸rych sprzedawc贸w to niemal standard. Dlatego dobrze mie膰 sprawdzonych. Czasem w sortowaniu po cenie na g贸rze wyskakuj膮 "dziwni" sprzedawcy, po czym okazuje si臋 偶e albo si臋 tylko pozycjonowali cen膮 a towaru brak, albo na przyk艂ad cena owszem zgadza si臋 ale dotyczy opony drutowej a nie zwijanej - bo facet si臋 nie zna. To przyk艂ad z zycia wzi臋ty. Trzeba uwa偶a膰, na allegro dodatkowo czyta膰 komentarze. Jak ma czerwone komentarze, w艣r贸d kt贸rych jest sporo "nie odbiera telefon贸w" czy "d艂ugi kontakt ze sprzedawc膮" to aukcj臋 olewam, bo nie mam czasu ani nerw贸w na walk臋 ze sprzedawc膮.

Na pocz膮tku sezonu zachcia艂o mi si臋 zrobi膰 w艂asn膮 koszulk臋 rowerow膮. Po zbadaniu rynku uderzy艂em do Questa (tego od W艂oszczowskiej). No JezusMaria, droga przez m臋k臋. Na mejle nie odpisuj膮, w ko艅cu jak odpisuj膮 to odpowiadaj膮 na 1 z 3 pyta艅. Cen臋 zaakceptowa艂em, ju偶 chc臋 dzia艂a膰, ale musz臋 pewnie techniczne konkrety ustali膰. W ko艅cu po 2 mejlach bez odpowiedzi (telefony ponaglaj膮ce te偶 by艂y) temat odpu艣ci艂em, a firma - pomimo 偶e przecie偶 temat by艂 w toku - nawet nie pokusi艂a si臋 o pytanie "Czy realizujemy zlecenie?". Domy艣lam si臋 偶e nieca艂e 300 z艂otych dla firmy to nic, ale ziarnko do ziarnka...

A poni偶ej, jako jeszcze jedna ilustracja, fragment mojego maila do pewnego sklepu. Dodam, 偶e korespondencj臋 otrzymywa艂em od 2 r贸偶nych os贸b, przy czym ewidentnie jedna pisa艂a co innego ni偶 druga :-)

"Szanowni Pa艅stwo, historia tego zam贸wienia to jest 艣wietna droga do otrzymania negatywa.

7 marca zakupi艂em towar. By艂a godzina 13:49. P艂atno艣膰 zosta艂a dokonana natychmiastowo. O godzinie 13:53 czyli 4 minuty p贸藕niej dosta艂em potwierdzenie 鈥淭woja wp艂ata zosta艂a przekazana sprzedaj膮cemu na jego rachunek w PayU.鈥 W za艂膮cznikach potwierdzenia.

16 marca, kiedy wci膮偶 nie otrzyma艂em przesy艂ki, wys艂a艂em zapytanie. Min臋艂o 9 dni, a towaru nie mam.

18 marca (po 2 dniach!) otrzyma艂em odpowied藕 鈥淏ardzo przepraszamy z tak d艂ugi okres oczekiwania na zam贸wiony przez Pana towar. 艁a艅cuchy powinny dotrze膰 do pana w przeci膮gu 1 鈥 2 dni. 鈥 Min臋艂o 11 dni, a towaru nie mam.

20 marca piszecie "Kontaktuje si臋 w sprawie zam贸wienia, za kt贸re nie odnotowali艣my jeszcze wp艂aty". Min臋艂o 13 dni, a towaru nie mam."

"Profesjonalizm" internetowych sklepow rowerowych