Profesjonalne narzedzia - ale do czego

Data: 2009-09-06 11:01:43
Autor: Shreek
Profesjonalne narzedzia - ale do czego
Widzę, że wątek rozwija się w kierunku wymieniania coraz to droższych marek "narzędziowych".
Pytam więc biorących w tej dyskusji udział: Czego oczekujecie od narzędzi aby móc je nazwać profesjonalnymi lub po prostu spełniły wasze oczekiwania.
W jakich okolicznościach zawiodły Was narzędzia z niższych półek?

Ja miałem wiele narzędzi tanich i droższych i powiem tak: najtańsze klucze były niebezpieczne dla zdrowia (kiedyś mi 17 oczkowa pękła i gdyby nie solidna rękawica to ręka byłaby do szycia) ale z drugiej strony, miałem takie chińskie klucze które były wykonane z tak miękkiej stali, że nr 10 dało się rękoma wygiąć - jakie było moje zadowolenie, kiedy po kilkunastu minutach kombinowania przy odkręcaniu trudno dostępnej śrubki wziąłem sobie taki klucz i dogiąłem tak aby mi pasował :-)
Jak ktoś prubuje odkręcać nakrętkę 32 kluczem na 1/2" i się dziwi, że mu pokrętło się gnie, to zamiast szukać super-hiper narzędzi, kupi nasadkę 32 na 3/4 i solidne pokrętło, które wcale nie musi być Gedore albo coś za podobną kasę.

--
M.

Data: 2009-09-06 11:08:50
Autor: huri_khan
Shreek pisze:
[...]

To raczej jest pytanie do twórcy tego wątku bo nie wiemy czy ma warsztat, czy tylko w garażu przy swoim samochodzie chce podłubać ?
Dlatego jedni polecają YATO inni Stanleya a ja polecam Gedore.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-09-06 11:58:57
Autor: Przembo
*huri_khan* napisal(a) w news:h7vu8n$6mv$1inews.gazeta.pl:
Shreek pisze:
[...]

Ale z postu watkotworcy mniej wiecej wynika o jaka klasa profesjonalnosci chodzi.

Dlatego jedni polecają YATO inni Stanleya a ja polecam Gedore.

Zadam pytanie pomocnicze. Jaki dobry samochod kupic? Jest cos miedzy chinskim bublem (chinczycy robia nie tylko buble), a VW Passatem? Ci co polecaja Yato, Proxxen itp mowia ze sa jeszcze francuzy, koreance - dobre autka choc marka niedoceniana. Ty i Wojtek na powyzszym przykladzie ponizej Phantoma byscie oczywiscie nie zeszli, prawda?

Pozdr

Data: 2009-09-06 12:36:57
Autor: huri_khan
Przembo pisze:

Ale z postu watkotworcy mniej wiecej wynika o jaka klasa profesjonalnosci chodzi.

A niby gdzie ?

Przecież napisałem że nie wiem jakie jest zastosowanie i dlatego poleciłem Gedore, które sprawdzi się wszędzie (wspominając o kosztach zakupu)

Ty i Wojtek na powyzszym przykladzie ponizej Phantoma byscie oczywiscie nie zeszli, prawda?

Tak samo gdybym napisał że chcę wozić ludzi i jaki samochód się sprawdzi. Poprawną odpowiedzią będzie zarówno Ikarus jak i Phantom.

Data: 2009-09-06 13:46:44
Autor: Przembo
*huri_khan* napisal(a) w news:h803e2$80o$1inews.gazeta.pl:
Przembo pisze:
Ale z postu watkotworcy mniej wiecej wynika o jaka klasa profesjonalnosci chodzi.
A niby gdzie ?

Napisal o Stanleyu jak o jakims cudzie, to Ci niczego nie sugeruje?

Pozdr

Data: 2009-09-07 08:56:12
Autor: huri_khan
Przembo pisze:

Napisal o Stanleyu jak o jakims cudzie, to Ci niczego nie sugeruje?

Tylko to, że autor nie zna lepszych od Stanleya.

Data: 2009-09-06 12:11:32
Autor: Przembo
*Shreek* napisal(a) w news:h7vtqi$jhc$1news.onet.pl:
Widzę, że wątek rozwija się w kierunku wymieniania coraz to droższych marek "narzędziowych".

Dlatego ja jako kolejny dodalem Yato, dla rownowagi.

Pytam więc biorących w tej dyskusji udział: Czego oczekujecie od narzędzi aby móc je nazwać profesjonalnymi lub po prostu spełniły wasze oczekiwania.

Jak klucz radzi sobie z zapieczonymi srubami, oraz przed i po szczesliwym odkreceniu sruby  wyglada tak samo to spelnil moje oczekiwania.

W jakich okolicznościach zawiodły Was narzędzia z niższych półek?

Jakis czas temu zniszczylem ze 3, a moze 4 klucze przy odkrecaniu glowicy, te klucze to byly tanie chinskie i ruskie wyroby, a poszly na test bo chcialem zobaczyc co sa warte. Przetrwal klucz do kol z Poloneza i Yato, tego ostatniego nie bylem pewien, ale spisal sie dzielnie i u mnie ta marka awansowala :)

[...]

Mozna jeszcze poruszyc jeeden aspekt bezposrednia zwiazany z nazwa grupy. Z narzedziami jest powazny problem, kupic drogie dobre ktorych zestaw czesto przekracza wartosc auta do ktorego sie najczesciej przydaja? A moze tanie + kilka sztuk dosc dobrych by poradzic sobie wiecej niz raz z oporna sruba :)

Pozdr

Data: 2009-09-07 10:17:28
Autor: Jakub Witkowski
Przembo pisze:
test bo chcialem zobaczyc co sa warte. Przetrwal klucz do kol z Poloneza i Yato, tego ostatniego nie bylem pewien, ale spisal sie dzielnie i u

Swoją drogą, klucze z wyposażenia łady (13,17 i do kół) oraz oczkowy 8/10
z pf125 plus uniwersalny śrubokręt działają już u mnie 15-20 lat i nic nie
wskazuje na to żeby miały przestać.

Data: 2009-09-07 10:32:04
Autor: jack
Profesjonalne narzedzia - ale do czego
Witam,fakt ze stanlej to wg.moich dotychczasowych wyobrazeń to dobra filma-widze
ze sie mylę.
Do czego narzedzia??
A no kupiłem sobie takie śmieszne auto przy którym mozna trochę pogrzebać we
własnym zakresie [opel frontera],a do tego nie trzeba go podnosić zeby wejśc pod
spód.
Korzystam z narzędzi pozyczonych od brata[mechanika starej daty],niestety
szukanie potrzebnych kluczy zajmuje o.k 90% czasu naprawy.
Co czasami doprowadza mnie do szewskiej pasji.
Dlatego chciałbym zakupić sobie komplecik,taki który spełni moje oczekiwania.
Czyli,płakie,oczkowe,moze jakieś kopytka??,no i grzechotka która by działała
wiecej niż 5min.
Jakieś srubokrety które nie wyginały by sie podczas pracy.
Czy za wiele oczekuje?????
dziękuje za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam wszystkich przedmówcow.
pozdro.jack
ps.z opini wynika ze klucze yato były by odpowiednie.
Pytanie gdzie ja najlepiej kupić?:giełda,allegro,markerty,czy specjalistyczny sklep.
No bo czy Yato to zawsze to są Yato czy moze yato podróba?

Data: 2009-09-07 22:05:14
Autor: Wyndkorz
Profesjonalne narzedzia - ale do czego
Dobre narzedzia to np.  Gedore,Facom,Sata,Beta,Hazet,Carolus itp. Yato to taki sam szajs jak toya tylko ze z tajwanu.Stanley tez wszystko robi w chinach.Nikt sie nie przyzna ze kupił szajs i zachwala innym.
..

Data: 2009-09-08 06:51:58
Autor: Przembo
*Wyndkorz* napisal(a) w news:h83p14$aoc$1news.onet.pl:
Dobre narzedzia to np.  Gedore,Facom,Sata,Beta,Hazet,Carolus itp. Yato to taki sam szajs jak toya tylko ze z tajwanu.Stanley tez wszystko robi w chinach.Nikt sie nie przyzna ze kupił szajs i zachwala innym.

Nie raczyles zauwazyc, ze jack nie wspominal nic o prowadzeniu profesjonalnego warsztatu. A czy to sie niektorym podoba czy nie, to wspomniane przez Ciebie i polecane przeze mnie Yato maja rewelacyjny stosunek cena/jakosc. Jasne, mozesz je porownywac do pierwszej ligii, ale gubisz przy tym sens watku.

Pozdr

Data: 2009-09-08 00:19:06
Autor: Grejon
jack pisze:

Pytanie gdzie ja najlepiej kupić?:giełda,allegro,markerty,czy specjalistyczny sklep.
No bo czy Yato to zawsze to są Yato czy moze yato podróba?

Ja kupiłem tu:

www.narzedziowy.pl

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-09-08 00:07:12
Autor: ąćęłńóśźż
Profesjonalne narzedzia - ale do czego
Śmieszne i prawdziwe zarazem - u mnie też ;-)
Inna sprawa, że coraz mniej rzeczy można przykręcić wkrętakiem płaskim lub krzyżowym, bez torksa nie podchodź ;-)
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-08 06:45:31
Autor: Przembo
*Jakub Witkowski* napisal(a) w news:h82fip$9rs$2news2.ipartners.pl:
Przembo pisze:
[...]

To akurat nie dziwne, jak konstruktorzy zaprojektowali auto wymagajace dosc czestych napraw to klucze dali porzadne. :)

Pozdr

Profesjonalne narzedzia - ale do czego