Profesor Bartoszewski: "Bardziej bałem się Polaków niż Niemców"...

Data: 2011-03-01 18:29:54
Autor: raff
Profesor Bartoszewski: "Bardziej bałem się Polaków niż Niemców"...

"Tzva Adonai" <purpurwolf@runbox.com> wrote in message news:9f031125-d215-40e4-9990-ac0e25800193x13g2000vbe.googlegroups.com...
Profesor Władysław Bartoszewski w wywiadzie dla niemieckiej gazety
"Die Welt" przyznał, że podczas okupacji bardziej bał się polskich
donosicieli niż niemieckich żołnierzy.

"Mieszkałem na drugim piętrze kamienicy pełnej inteligencji przy ul.
Mickiewicza 37 w Warszawie. Jeśli ktoś się bał, to nie Niemców. Gdy
niemiecki oficer zobaczył mnie na ulicy i nie miał rozkazu
aresztowania, nie musiałem się go obawiać. Ale gdy sąsiad Polak
zauważył, że kupiłem więcej chleba niż normalnie, wtedy musiałem się
bać"

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,To-byly-szumowiny-ktore-sie-zabijalo-polscy-zdrajcy-gorsi-niz-Niemcy,wid,13181378,komentarz.html

"profesor" buehehehe

R.

Data: 2011-03-01 18:36:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:ikjaeq$2e3$1news.onet.pl...

[...]

Wydaje się wszystkim, że podczas okupacji co drugi Polak należał do AK i co drugi pomagał temu pierwszemu.
Jest udokumentowane, że około 200 tysięcy żydów zniknęło z przestrzeni życiowej i są dokumenty, zeznania itp. wyjaśniające w jaki sposób się to działo.
I niestety, nie da się zakrzyczeć faktów, a te są niezbyt miłe dla nas jako narodu.

Data: 2011-03-01 17:50:03
Autor: obserwator
Profesor Bartoszewski:
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

[...]

skoro bylo im tak zle w Polsce, to dlaczego nadal do niej cisna drzwiami i
oknami, a z Niemcam i komunistami trzymaja sztame?

Masochisci sa?

Data: 2011-03-01 19:52:04
Autor: jadrys
[...]

Więc mamy trąbić o tym na okrągło i bić się w pierś do końca świata i o jeden dzień dłużej? Jest też faktem że przed wojną  ludzie o komunistycznych poglądach w Polsce byli prześladowani, wielu z nich zostało zamordowanych. I dlaczego nikt o tym nie mówi?

Data: 2011-03-01 21:17:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikjf80$k5p$1news.onet.pl...

[...]

To dlaczego wku...wia niektórych, że Bartoszewski opowiedział swoje doświadczenia z czasów okupacji? Dlatego, że jest to wstydliwa prawda, należy ją wyprzeć ze świadomości?

Data: 2011-03-01 20:26:01
Autor: obserwator
Profesor Bartoszewski:
[...]

i poszedl sie skarzyc Niemcom, ktorzy mordowali Zydow, a Polakow wsrod ktorych
dostatnio zyje, nazywa bydlem? Wez sobie jakis gumowy mlotek i puknij sie w czolo.

Data: 2011-03-01 21:44:15
Autor: jadrys
[...]

Przyznam że mnie też w**wił tymi słowami. Nigdy nie lubilem tych wszystkich mniejszości narodowych (nawet polskiej na Białorusi) które plują na kraj który daje im chleb.

Profesor Bartoszewski: "Bardziej bałem się Polaków niż Niemców"...