Profesor Geremek był dla mnie jedynym niepodważaln ym autorytetem...

Data: 2009-12-14 04:18:01
Autor: Tzva Adonai
Profesor Geremek był dla mnie jedynym niepodważaln ym autorytetem...
Wraz z jego śmiercią straciłem wiarę, że w polskiej polityce cokolwiek
może zmienić się na lepsze... Gdyby nie on, być może nigdy nie
doszłoby do przemian ustrojowo-ekonomicznych, które uczyniły z Polski
kraj demokratyczny i kapitalistyczny... To on poprzez swoje kontakty w
fundacji Sorosa sprowadził do Polski Jeffreya Sachsa, który pokierował
przemianami zainicjowanymi przez Leszka Balcerowicza.. To on w
pierwszym rzędzie i najskuteczniej lobbował za wstąpieniem Polski do
NATO i Unii Europejskiej.. I to on był najbardziej szanowanym w
świecie i najbardziej wpływowym polskim politykiem za którym murem
stała cała Europa...

Gdy zmarł prof. Geremek, skończyła się dla mnie era politycznych
autorytetów, choć nadal są politycy, których szanuję i których
widziałbym na szczytach władzy: Balcerowicz, Cimoszewicz, Borowski,
Rosati, oraz niektórzy politycy klasycznej lewicy: m.in. Ryszard
Kalisz, Leszek Miller i Aleksander Kwaśniewski...

Data: 2009-12-14 13:29:22
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai@yahoo.com> napisał w wiadomości news:806954d9-3999-46d4-92a9-98ab8c78b226g4g2000pri.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Taki wpis dałem na blogu Leszka Millera, gdzie cirrus na niego wskazał w swoim poście:

A co tu rozumować. Do stanu wojennego, Polacy uzyskiwali coraz więcej swobód,
wolności i jawności życia politycznego, gospodarczego i społecznego. Odkrywali
afery z wywożeniem na Zachód i Wschód luksusowych towarów, wstrzymywali ten
przestępczy proceder władzy, jakościowy towar, o jakim Polacy nie śnili, nagle
zaczął ukazywać się na rynku. A po stanie wojennym wiadomo, jak się to
skończyło, Polaków za mordę, towar z powrotem na lewo i prawo szedł sprzedawany
i puste półki wróciły i wprowadzono kartki dla Polaków, nawet na papierosy...

I tym sposobem uzyskano Polaków spolegliwość i bierną postawę do targowicy w
1989 roku.

Stan wojenny został wprowadzony z inspiracji Geremka, bo Polacy wyrwali się podstawionym "doradcom" ze sznurka i mogli uzyskać po raz pierwszy suwerenność, wygrywając wybory do Rad Narodowych i to zostało wstrzymane zbrodnią stanu wojennego.

~boukun, 2009-12-14 13:25
http://leszek-miller.blog.onet.pl/2,ID396134297,SL396139986,index.html

Jestem ciekaw, czy mi Miller odpisze?

boukunGIF89a

Data: 2009-12-14 13:36:10
Autor: Prawusek
"Tzva Adonai" <tzva.adonai@yahoo.com> wrote in message
> [...]

Jak zwykle - parchy same tworzą listy proskrypcyjne.

Data: 2009-12-14 21:28:36
Autor: Ensitherum
Tzva Adonai pisze:
Kalisz, Leszek Miller i Aleksander Kwaśniewski...

już miałeś Millera przy korycie, mało ci? nawet SLD nie chce się do niego przyznawać.

Profesor Geremek był dla mnie jedynym niepodważaln ym autorytetem...