Profesor Zbigniew Hołda nie żyje.

Data: 2009-05-21 08:18:58
Autor: aRzor
Profesor Zbigniew Hołda nie żyje.
Wybitny prawnik, znakomity znawca problematyki praw człowieka, człowiek głęboko dobry zmarł wczoraj wieczorem. Miał 59 lat.
 Profesor miał wrodzone poczucie sprawiedliwości, a do tego bezkompromisowość, dzięki której potrafił narażać się nawet własnemu środowisku, walcząc oto, co uważał za słuszne. Zawsze był lojalny wobec własnego sumienia.

Pogodny, niezrównany gawędziarz, otwarty na każdą radość, niezmiennie życzliwy i ciepły. Ado tego był człowiekiem niezwykłej skromności, niezabiegającym o zaszczyty, stanowiska i uznanie. Został adwokatem nie dla pieniędzy, ale żeby pomagać ludziom. Mówił, że wystarczająco zarabia jako profesor. I nie było w tym cienia autoreklamy.

Profesor Hołda był absolwentem Wydziału Prawa UMCS, kierownikiem Zakładu Prawa iPolityki Penitencjarnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, wice - prezesem Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, członkiem Komisji Prawniczej Polskiej Akademii Umiejętności. Wlatach 1989-97 pracował wKomisji ds. Reformy Prawa Karnego, a w latach 1999-2000 w Zespole ds. Nowelizacji Kodyfikacji Karnej przy ministrze sprawiedliwości.

W latach 80. był cenionym i niezmordowanym doradcą "Solidarności". Za tę działalność w stanie wojennym został internowany. W wolnej Polsce poświęcił się działaniom na rzecz dostosowania polskiego systemu prawnego i penitencjarnego do standardów europejskich.

Prof. Hołda był laureatem nagrody Pro Bono. Tytuł ten nadaje od pięciu lat Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych. Laureatami są osoby, które bezinteresownie świadczą pomoc potrzebującym. Od lat jako adwokat prowadził tzw. sprawy precedensowe, w których wyrok może spowodować nową, bardziej przyjazną interpretację prawa.

Za działalność pro bono otrzymał też Złoty Paragraf przyznawany od 18 lat przez "Gazetę Prawną" i Nagrodę Tolerancji przyznawaną przez europejskie organizacje LGBT (działające na rzecz praw osób o odmiennej orientacji i identyfikacji seksualnej).

http://wyborcza.pl/1,75478,6631601,Profesor_Zbigniew_Holda_nie_zyje.html

"ł"

--
Brońmy Polskę i Polaków przed picowcami!
To antypolska hołota!

Data: 2009-05-21 08:46:06
Autor: HaMMeR
aRzor wrote:
[...]

____________________

Byl rowniez obronca 'hermetycznosci' zawodow prawniczych...

Data: 2009-05-21 10:16:16
Autor: Vic
HaMMeR wrote:
Byl rowniez obronca 'hermetycznosci' zawodow prawniczych...

Nie mozna miec czlowiekowi za zle, ze broni wygody pracy w swoim zawodzie :)

Za zle mozna i nalezy natomiast to miec palantom z Wiejskiej.
Jak, qfa, w normalnym panstwie mozna pozwalac na to, aby o prawie do wykonywania wyuczonego zawodu decydowala klika starych pierdzieli, ktorych osobistym interesem jest, aby ludzi wykonujacych ten zawod bylo jak najmniej, bo gwarantuje to bardzo wysokie zarobki i duza tolerancje rynku dla ignorancji, olewactwa czy lenistwa????

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 11:36:59
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv337l$om0$1mx1.internetia.pl...
HaMMeR wrote:
[...]

No w koncu Vic z sensem piszesz, trzymaj sie tego trendu jak nie wiem co
awe

Data: 2009-05-21 11:46:20
Autor: Panslavista

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dla ignorancji, olewactwa czy lenistwa????
>
> -- No w koncu Vic z sensem piszesz, trzymaj sie tego trendu jak nie wiem co

    Czyżby VIC to Kaczor - prawnik, bo omija sens wypowiedzi. Te zawody są
zażydzone do tego stopnia, że bez ich wyrzucenia z Polski nie da się nic
zmienić. To oni pilnują nie tylko własnych dochodów, ale dominacji parchów
nad Polakami we wszystkich dziedzinach życia. Także w Sejmie - zawiłe
konstrukcje prawne, aby "babka na pięcioro wróżyła", zwłaszcza w fiskusie.
Po to jest tez Trybunał "Konstytucyjny"...

Data: 2009-05-21 12:42:21
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Panslavista wrote:

    Czyżby VIC to Kaczor - prawnik, bo omija sens wypowiedzi.

Vic to taki Janusz Korwin Mikke ( ??? ;) ) - też czasem potrafi z sensem
mówić. Jednak jak już w dyskusję wejdzie, to musi postawić na swoim, żeby
nie wiem co. Stąd jego wypowiedzi często są kontrowersyjne (jak JKM).

Ja osobiście nie mam do niego uprzedzeń, a nawet czasem podoba mi się to co
pisze. :)
--
Pit

Data: 2009-05-21 16:14:49
Autor: cirrus
Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:gv3b43$ti1$1news.onet.pl...
Panslavista wrote:
[...]
co pisze. :)

Zbyt mało wściekły na Kaczora.

--
stevep

Data: 2009-05-21 15:58:27
Autor: HaMMeR
Vic wrote:
HaMMeR wrote:
[...]

Az dziw, ze sie musze zgodzic z toba...

Data: 2009-05-22 08:31:31
Autor: aRzor
Profesor Zbigniew Hołda nie żyje.
Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał >
Byl rowniez obronca 'hermetycznosci' zawodow prawniczych...

http://wyborcza.pl/1,75478,6635683,Odszedl_piekny_czlowiek.html

"ł"