Data: 2009-02-21 16:11:47 | |
Autor: Lagoda | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę z a mały? | |
Cześć.
Z dwojga złego, jak nie ma idealenj opony, to lepiej wybrać tę o trochę za dużym profilu, czy trochę za małym? orginalnie jest profil 0,65 a moge kupić 0,6 lub 0,7 Daje to 3% różnicy w średnicy koła (więc i 3% błędu pomiaru prędkości i dystansu) czyli średnica o 2 cm większa lub mniejsza by wyszła-co gorsze. Auto nie ma problemu z dynamiką (2.2TD), za to z przekroczeniem 180km/h dość spore :-) Szerokość opony zostawiam tę samą. -- __________________________________________MAT_______ |
|
Data: 2009-02-21 17:19:54 | |
Autor: Moon | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
Lagoda wrote:
Cześć. jak jeżdzisz po słabych drogach i dziurach to lepiej wyższą... jak po miescie (czy właściwie jest różnica?) to może być niższa moon |
|
Data: 2009-02-21 18:29:40 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
Moon wrote:
Lagoda wrote: raczej miasto oznacza dziury jak ktoś jeździ po trasie to może sobie niski profil założyć... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-02-22 11:36:17 | |
Autor: Lagoda | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
Z dwojga złego, jak nie ma idealenj opony, to lepiej wybrać tę o A co do modelu, to który byście wybrali: http://www.ceneo.pl/;004c541;017P1-3296P2-3335-3337P3-3344P5-3373.htm ?? Ten Vredenstein to coś sensownego, czy klasowo to samo co Debica? Opiniami na stronach się nie sugeruje, bo wiem, że jak ktoś zdecydował się wydać na opony 1500 zamiast 700 to "musi" być bardziej zadowolony ;-) -- __________________________________________MAT_______ |
|
Data: 2009-02-22 07:51:20 | |
Autor: J.F. | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
On Sat, 21 Feb 2009 16:11:47 +0100, "Lagoda" <niespamowac lagoda
Z dwojga złego, jak nie ma idealenj opony, to lepiej wybrać tę o trochę za dużym profilu, czy trochę za małym? W Polsce wieksza. wiekszy przeswit zawsze sie przyda. Auto nie ma problemu z dynamiką (2.2TD), za to z przekroczeniem 180km/h dość spore :-) Hm .. a ile podaje fabryka i ile to ma KM ? Moze te "oryginalne" opony to jakies zle dobrane ? J. |
|
Data: 2009-02-22 11:22:21 | |
Autor: Lagoda | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
Hm .. a ile podaje fabryka 195x65 R14 i ile to ma KM ? 90KM Niby niedużo na autko o dopuszczalnej masie całkowitej 2010kg, ale subiektywnie w sam raz. Moze te "oryginalne" opony to jakies zle dobrane ? Że się w toyocie pomylili niby? Tak jest napisane w instrukcji. Czy dobrze kombinuje, że jak kupie 195x70 R14 to będe miał troszkę większy komfort na wybojach, ale będzie bardziej bujało na zakrętach? Trzeba wtedy większe ciśnienie utrzymywać? (wiem że można kupić letnie i zimowe, ale mają być całoroczne i stąd problem z kupieniem) -- __________________________________________MAT_______ |
|
Data: 2009-02-22 14:03:50 | |
Autor: Brzezi | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
nie, 22 lut 2009 o 11:22 GMT, Lagoda napisał(a):
i ile to ma KM ? Powinienes zdecydowanie podkreslic "subiektywnie" :) bo w dzisiejszych czasach to jest bardzo malutko, szczegolnie na duzy samochod Że się w toyocie pomylili niby? Tak jest napisane w instrukcji. profil 65->70 to raczej pomojalna roznica, a bedziesz mial problemy z poprawnym pokazywaniem predkosci czy przebiegu... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: brzezi@gmail.com ][ panic("Foooooooood fight!"); ] [ Ekg: #3781111 ][ -- In the kernel source aha1542.c, ] [ LinuxUser: #249916 ][ after detecting a bad segment list ] |
|
Data: 2009-02-22 18:57:26 | |
Autor: J.F. | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
On Sun, 22 Feb 2009 11:22:21 +0100, "Lagoda" <niespamowac lagoda
Hm .. a ile podaje fabryka195x65 R14 Ale szybciej niz 180 nie pojedzie. Moze te "oryginalne" opony to jakies zle dobrane ?Że się w toyocie pomylili niby? Tak jest napisane w instrukcji. Nie, nie pomylili sie. Ja sie pomylilem zakladajac ze 2.2TD ma ponad 100KM. Czy dobrze kombinuje, że jak kupie 195x70 R14 to będe miał troszkę większy komfort na wybojach, ale będzie bardziej bujało na zakrętach? Zle kombinujesz. rzadziej felgi przyjdzie prostowac. J. |
|
Data: 2009-02-22 14:16:34 | |
Autor: Artur | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
Sprawdź najpierw czy te o wyższym profilu wejdą bez problemu i nie będą
obcierały przy obciążeniu. A jeżeli chodzi o wybór to jak jeździsz w trasy po równych drogach z większymi prędkościami to lepsza będzie niższa a jak po dziurach to wyższa ;) -- http://www.ForumSamochodowe.pl -- |
|
Data: 2009-02-22 19:35:19 | |
Autor: nocnyMarek | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy trochę za mały? | |
Szerokość opony zostawiam tę samą. A dlaczego to ograniczenie? wybrałbyś np.185/70/14 i miałbyś zamiennik znacznie lepszy z różnicą ponad 3x mniejszą w stosunku do pierwotnego rozmiaru. A i wybór w tym rozmiarze powinien być większy. -- |
|
Data: 2009-02-22 23:17:38 | |
Autor: Lagoda | |
Profil opony: lepiej trochę za duży czy troch ę za mały? | |
A dlaczego to ograniczenie? Bardzo sprytna uwaga... Wychodzi średnica 615mm w stosunku do orginalnej 610. A to nie ryzyko sobie tak zwęzić kółka o 5% ? -- __________________________________________MAT_______ |
|