Profil opony-pytanie.

Data: 2011-02-10 00:39:27
Autor: Koczis
Profil opony-pytanie.
Witam.

Mam pytanie, ktore dla wielu wyda sie laickie.
Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
co Pilot Road? Jedna jest sportowa, a druga turystyczna, ale parametry sa takie
same, wiec czy jak teraz mam PR, a zaloze PP to czy cos sie zmieni w
prowadzeniu, czy nic, bo wyprofilowanie bedzie takie samo?

Dziekuje za odpowiedz.

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer na wydaniu.

Data: 2011-02-10 07:02:59
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-09, Koczis <xj600sk21@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
bierze sie winkle.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-10 11:58:58
Autor: Koczis
Profil opony-pytanie.
Artur napisal:
Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej

bierze sie winkle.

A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy?

Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2011-02-10 11:01:49
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-10, Koczis <xj600sk21@poczta.onet.pl> wrote:
Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
bierze sie winkle.

A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy?

Ja nie zauwazylem nic niepokojacego. Sprobuj to sie przekonasz, a jak nie
bedziesz zadowolony to zmienisz :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-10 14:35:01
Autor: marcinu
Profil opony-pytanie.

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ij02j3$7ng$1node2.news.atman.pl...
On 2011-02-09, Koczis <xj600sk21@poczta.onet.pl> wrote:
Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej
bierze sie winkle.

Siemka
Podepnê siê trochê pod w±tek.
Czy opony PP zrobione s± z du¿o miêkszej mieszanki?
Nie zdzieram opon. Moje opony prêdzej siê starzej± ni¿ zu¿ywaj± :) wiêc mo¿e opony z miêkszej mieszanki by³y by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze).

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Data: 2011-02-10 13:36:45
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-10, marcinu <zlyadres@op.pl> wrote:

Podepnê siê trochê pod w±tek.
Czy opony PP zrobione s± z du¿o miêkszej mieszanki?
Nie zdzieram opon. Moje opony prêdzej siê starzej± ni¿ zu¿ywaj± :) wiêc mo¿e opony z miêkszej mieszanki by³y by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze).

Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo, az podnozek przetarlem...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-10 08:19:48
Autor: Nikanor
Profil opony-pytanie.
On Feb 10, 2:36 pm, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
... np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas
o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo,
az podnozek przetarlem...

To ja zapytam: a jak masz rozgrzan± oponê, to jak ciê ten przód
informuje, ¿e siê zamierza u¶lizn±æ? Je¶li "po prostu czujesz" to co
"czujesz"?
Pytam, bo ja wyra¼nie nie mam ¿adnego czucia ani w rêkach ani w dupie..
Nigdy mnie nic nie informowa³o. Jeszcze w z³o¿eniu to czujê, ¿e siê
zbli¿a koniec przyczepno¶ci bo kierownica dziwnie miêknie i zaczyna
p³ywaæ. Ale np. przy hamowaniu w pionie? Ni huhu. Zerwanie
przyczepno¶æ na asfalcie odczuwam jako tak samo niespodziewane na
szosowych pirelkach, dunlopach, jakim¶ tajwañskim niewiemczym i
endurowej kostce.
--
Nikanor
[DR350, SH300, Agility125 - na sprzeda¿]

Data: 2011-02-10 08:53:23
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 10 Lut, 17:19, Nikanor <pawel.dondzi...@gmail.com> wrote:

To ja zapytam: a jak masz rozgrzan± oponê, to jak ciê ten przód
informuje, ¿e siê zamierza u¶lizn±æ? Je¶li "po prostu czujesz" to co
"czujesz"?

Ciê¿ko to opisaæ jak to dok³adnie czuæ. Po prostu dziwnie zaczyna
zachowywaæ siê przód, masz wra¿enie, ¿e opona zaczyna p³yn±æ, ¿e
minimalnie siê ¶lizga ale ko³o siê ca³y czas krêci, tzn. jest ró¿nica
w odczuciach na kierze pomiêdzy normalnym hamowaniem gdy jest 100%
przyczepno¶ci a tym gdzie ju¿ ma³o brakuje do zablokowania ko³a, ja j±
czujê. A na zimnych torówkach hamujesz normalnie, masz wra¿enie, ¿e
przyczepno¶ci jest jeszcze fchuj a tu nagle blokuje siê ko³o...

T± wiadomo¶æ dedykujê kierownikowi ¿ó³tej VTR.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-10 11:23:35
Autor: Nikanor
Profil opony-pytanie.
On Feb 10, 5:53 pm, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
[...]

A ja w³a¶nie mam wra¿enie, ¿e utrata przyczepno¶ci nastêpuje jak
zerwanie tarcia statycznego - albo 100% albo 0% i nie ma tam czasu na
¿adne czucia. To czucie, to ja bym przypisywa³ subiektywnym wra¿eniom
kierownika, który z do¶wiadczenia mniej wiêcej wie, ile w danych
warunkach na danych gumach mo¿e cisn±æ. A ¿e te sportowe maj± ca³kiem
inne charakterystyki zimne i ciep³e, to i zaskoczenie, ¿e "feedbacku"
nie by³o, tylko wzion i pierdoln±³.

Je¶li siê mylê, co bardzo mo¿liwe, to chêtnie poczytam o przebiegu
takiej utraty przyczepno¶ci - mo¿e kto¶ ma linki?

--
Nikanor
[DR350, SH300, Agility125 - for sale]

Data: 2011-02-10 20:33:17
Autor: KJ Si³a S³ów
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-10 20:23, Nikanor pisze:
 To czucie, to ja bym przypisywa³ subiektywnym wra¿eniom
kierownika, który z do¶wiadczenia mniej wiêcej wie, ile w danych
warunkach na danych gumach mo¿e cisn±æ.

no wiec jak hamujesz awaryjnie i wiesz ze moze nie wydac to jednak masz strzala adrenaliny, zmysly staja deba wiec instynktownie czekasz na oznaki slizgu przodu i  dlatego je zauwazasz jak przychodza

A jak zimna opona puszcza niespodziewanie i duzo wczesniej niz bys sie spodziewal to jedziesz na luzie, dotykasz klamke rutynowo  i "nawet sie nie zdazysz przestraszyc" jak juz jest po wszystkim.

I w tym zakresie podzielam Twoje zdanie o roznych wrazeniach kierowcy w obu sytuacjach.

KJ

Data: 2011-02-10 14:57:47
Autor: marcinu
Profil opony-pytanie.

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ij0pld$7ng$3node2.news.atman.pl...
On 2011-02-10, marcinu <zlyadres@op.pl> wrote:
[...]

My¶lê raczej u u¿ytku codziennym wiêc wychodzi na to, ¿e lepiej bêd± sprawowa³y siê opony turystyczne np PR.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Data: 2011-02-10 15:30:23
Autor: KJ Siła Słów
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-10, marcinu<zlyadres@op.pl>  wrote:

Podepnê siê trochê pod w±tek.
Czy opony PP zrobione s± z du¿o miêkszej mieszanki?

Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne

ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.

Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.

Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.

KJ

Data: 2011-02-10 14:45:57
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-10, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.

Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.

Owszem.

Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.

Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure.

Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.

Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-10 15:56:18
Autor: KJ Siła Słów
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-10 15:45, AZ pisze:

Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.

e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w puls.

KJ

Data: 2011-02-10 08:38:02
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 10 Lut, 15:56, KJ Si³a S³ów <K...@noway.com> wrote:

e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w
puls.

Jakby Cie skladalo przy hamowaniu ze 120 na mokrym to by zdazylo
pyknac :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-11 09:42:44
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-10, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?

A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.

Nie doczytałem do końca i już parę razy odpisałem, ale napiszę jeszcze raz, co mi tam.
PP i PP2CT to zwykłe, szosowe opony, do zwykłej codziennej jazdy.
Jeździłem na nich 3 sezony od -5 na suchym i 0 na mokrym.
To sÄ… bardzo dobre opony na mokrÄ… drogÄ™ a nie na tor.

[...]

Ogólnie opony torowe mają inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja coś w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na mokro. Torowe są łyse na sucho, i mają "dziwne" bieżniki na moro.
Torowe jak się przyjrzeć z bliska mają też oznaczenia mieszanki, bo ten sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardościach.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-11 09:49:43
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

[...]

Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-11 09:56:31
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
Dnia 11.02.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:

[...]

Bo różnicę zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodę na asfalcie. I do tego właśnie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma różnicy. Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa wody na jezdni. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-11 10:01:28
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

[...]
Przeciez to samo napisalem. Bieznik na takich torowkach slabo nadaje sie do
pompowania wody. Przod ma bardzo cienkie rowki a tyl ma ich jak na lekarstwo
i powyzej 120 sie plynie a nie jedzie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-11 10:17:30
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
Dnia 11.02.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
Przeciez to samo napisalem.
No to jak najbardziej wynika z tego siÄ™ siÄ™ zgadzamy ;)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-11 11:07:06
Autor: KJ Siła Słów
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-11 10:56, kakmar pisze:
   Za to sporo siÄ™ zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
wody na jezdni.

Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla siebie i dla tylnej opony.
Mialem kiedys przod w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza"
i tyl w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej"
i  dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej potem tyl zaczynal aquaplanning.

KJ

Data: 2011-02-11 10:14:57
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

[...]

Samobojca?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-11 11:29:48
Autor: KJ Siła Słów
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-11 11:14, AZ pisze:

Samobojca?

Nieustepliwy explorator rzeczywistosci

Tak bylo to tak pisze.

A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal.
:-)

KJ

Data: 2011-02-11 12:29:19
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal.

A co mam zrobic? Skuter sobie kupic?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-11 08:00:01
Autor: Nikanor
Profil opony-pytanie.
On Feb 11, 1:29 pm, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

A co mam zrobic? Skuter sobie kupic?

Jeszcze nie. Do tego siê dojrzewa z czasem :)

--
Nikanor [DR350, SH300, Agility125 na wydaniu]

Data: 2011-02-11 17:23:34
Autor: KJ Si³a S³ów
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze:

Jeszcze nie. Do tego siê dojrzewa z czasem :)

taaaa...

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

KJ

Data: 2011-02-11 13:01:55
Autor: Nikanor
Profil opony-pytanie.
On 11 Lut, 17:23, KJ Si³a S³ów <K...@noway.com> wrote:
A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

No! Bo to jest najrozs±dniejszy wybór. Bezwzglêdnie. I im bardziej
je¿d¿ê tym SH300 z ABS-em tym bardziej siê zastanawiam, czy powinienem
teraz pój¶æ za ciosem w spokojne CB1300 czy raczej co¶ a'la Buza :))

--
Nikanor [DR350, SH300, Agility125-niech mnie kto¶ kupi]

Data: 2011-02-11 21:09:21
Autor: TaDzik
Profil opony-pytanie.
W dniu 11-02-2011 17:23, KJ Si³a S³ów pisze:
A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

nie miliony tylko miliardy
przecie¿ chiñczyków s± miliardy
--
Pozdro
TaDzik

Data: 2011-02-12 08:07:16
Autor: Glub
Profil opony-pytanie.
KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze:

Jeszcze nie. Do tego siÄ™ dojrzewa z czasem :)

taaaa...

A miliony Chinczykow nie moga sie mylic!

Ze siÄ™ czepne: motorower?

--
Glub SW-T400

Data: 2011-02-11 10:31:00
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
Dnia 11.02.2011 KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał/a:

[...]

Pewnie że dzięki kształtowi opona daje radę tam gzie walce z aut już dawno płyną. Zwłaszcza że to 120 a nie 225. Tylko warto pamiętać że przy hamowaniu
może już być różnie.

Też jeździłem na "slickach" po mokrym, i nie przypominam sobie jakichś specjalnych ekscytacji z tym związanych. Zupełnie inaczej niż takie Heidenau z zupełnie nie zużytym bieżnikiem, które sprawiały że na mokrym można było poczuć jak to jest być uzależnionym od driftu.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-10 17:14:58
Autor: []v[]artec
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
nieprzewidywalne

Jechałem z kolegą, który latał w tamtym sezonie R1 i właśnie przez niedogrzane PP miałby prawie dzwona. Wyleciał z drogi, ale skończyło się na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza. Dokładnie tak samo wypowiedział się na temat tych opon. Jeśli jest ciepło i są dogrzane to pięknie trzymają a przy niedogrzaniu albo niskiej temp. zewnętrznej nie jest w ogóle fajnie.

Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

Data: 2011-02-10 21:38:27
Autor: marcinu
Profil opony-pytanie.

U¿ytkownik "[]v[]artec" <mb2@WYTNIJo2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ij12s3$9dd$1news.dialog.net.pl...
D³ugo zastanawia³em siê tej zimy co braæ i chyba jednak zdecyduje siê na maksymalnie ¶wie¿e (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Siemka
Wiesz ju¿ gdzie bêdziesz kupowa³??

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Data: 2011-02-14 15:57:42
Autor: []v[]artec
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-10 21:38, marcinu pisze:
Siemka
Wiesz juŋ gdzie będziesz kupowaŗ??

Prawdopodonie SMO. Powinni być teraz na motobazarze we Wrocławiu 20-stego.

Data: 2011-02-11 01:47:26
Autor: marider
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:
[...]

Latalem i na PP (R1'03) i na PR2CT (CBR F3'98). Na jednych i na drugich bylo OK i na mokrym i na suchym. Hamowanie nawet z duzych v pewne - o niebo lepsze niz Dunlopy choc teraz mam zalozone w RN22 D211 ale wiosna dopiero zobacze jaka bedzie roznica, jak mi zejda to zaloze Qualifiery 2 (nowy przod wala mi sie po garazu wiec tylko tyl dokupie).

W sumie najwiecej zalezy do czego Ci jakie gumy sa potrzebne, bo jak chcesz polatac "po torowemu" to Supercorsa sie dosyc dobrze sprawdza - chociazby PRO SC1.

Pzdr
PS: niedogrzane PP? o_O A mnie sie wydawalo ze to dosc miekkie gumy sa i chyba najlepsiejsze na jakich do tej pory jezdzilem.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-02-11 09:28:07
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
Dnia 10.02.2011 []v[]artec <mb2@WYTNIJo2.pl> napisał/a:
[...]

Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratÄ™, pilot TV/gamepad i czipsy.
Będzie bezpieczny.

[...]

Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie zgłupiałem.

Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-11 09:39:04
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratÄ™, pilot TV/gamepad i czipsy.
Będzie bezpieczny.

Wyluzuj.

Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie zgłupiałem.

Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
temperature.

Data: 2011-02-11 10:05:59
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

[...]

Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał się. Akurat na cywilnych PP na cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak nie mogę, nawet jak się wyluzuję.

Dobrze że chociaż ten drugi, już sobie po takim dramatycznym doświadczeniu kolegi, takich "hardcorów" na koła nie założy.

Koc, piwko, pilot, czy czegoś brakuje? Aaa wyluzować się ;-)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-14 16:15:01
Autor: []v[]artec
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-11 11:05, kakmar pisze:
Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym
wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał się. Akurat na cywilnych PP na
cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak
nie mogÄ™, nawet jak siÄ™ wyluzujÄ™.

PP fabrycznie montowane w R1 2007 rok. Było to w sezonie 2009, więc gumy pełnowartościowe. To były początki sezonu, okolice kwietnia, może początek kwietnia. Zakręty w górach w okolicach Liberca. Miejscami temp. mogła oscylować koło 10 stopni. Kolega dobrze jeździł na tych gumach w lecie jakoś na tym wyjeździe cały czas zostawał asekuracyjnie z tyłu. Skończyło się jak się skończyło. I wyrażam tutaj dziwną zgodność opini, które moim zdaniem mają jakieś poparcie w temacie.

Nie wiem kolego jak jeździsz, ale jazda motocyklem to nie lans po mieście w lecie, w krótkim rękawku i w adidaskach. Zapraszam Ciebie w góry i zobaczysz jak się tutaj jeździ. Niekoniecznie w letnich temperaturach i niekoniecznie jak jest sucho. Wielu cwaniaków na topowych sprzętach, wystrojeni itd z trasy przyjeżdżało i jak zaczynały się góry to już takimi cwaniakami nie byli. I nie pomagały im KM, ani białe buciki Dainese za 2 tyś złotych, ani tym bardziej slidery na kolanach. Na pewno musiało im się przykro zrobić. No ale cóż takie jest życie.

Data: 2011-02-11 09:56:37
Autor: Norbi
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:

Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).

A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-02-11 13:59:56
Autor: KLOSZ
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze:
[...]

A ja wlasnie wczoraj zlozylem kapcioszki PR3 i powiem Wam, ze cud-mniod-ultramarynata. Wracalem kolo 18.00 wieczorkiem przy 0 st.C. po przekladce do chalupy i wyglada na to, ze sa jeszcze fajniejsze od PR2.
Ja tam co prawda jezdzic nie umiem, ale wyglada na to, ze rzeczywiscie Michelin zrobil kolejny kroczek do przodu w kwestii Pilot Roadow.

Ciekawe ile wytrzymaja...

Co do zakupow to teraz kupowalbym PR3, bo sa niemal w tej samej cenie co PR2, a zawsze to jakas tam "nowsza generacja". Jesli mialbym kupowac PR2, to bym poczekal, bo jakos wreszcie te ceny sie musza zroznicowac i sadze, ze PR2 powinny nieco zejsc z ceny w zwiazku z wejsciem nowego modelu.

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2011-02-14 16:03:19
Autor: []v[]artec
Profil opony-pytanie.
W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze:
A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D

Myślałem, ale co oni wymyślili z tym bieżnikiem... IMO to są gumy dla angusów u nich prawie przy każdym wyjeździe łapie Cię deszcz. Nie ukrywam, że walor estetyczny bieżnika jest dla mnie ważny i tutaj przesadzili trochę. Bezpieczeństwa nigdy nie za wiele, ale ja tyle po deszczu nie jeżdżę. Jak łapie mnie deszcz to zwalniam i jadę bardzo spokojnie i zachowawczo. Albo go bardzo powoli przejeżdżam albo czekam aż przejdzie.

Data: 2011-02-11 10:41:34
Autor: Don Pedro
Profil opony-pytanie.
[...]

Polatałem 6 tys. km w TL-S na Pilot Road 2CT na tyle (przód miałem miękki) i to był strzał w 10. Na mokrym trzyma (miałem nawet epizod na śniegu w czasie gradobicia), na zimnym i gorącym też. Po 6kkm nie widać było w ogóle zużycia pomimo, że poprzedni Maxxis Presa Sport skończył żywot po 3kkm przy takim samym traktowaniu. Bardzo fajna oponka, polecam.

--
pozdr
DP

Data: 2011-02-11 09:22:06
Autor: kakmar
Profil opony-pytanie.
[...]

Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myślałem że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. Idę poszukać pod wyrkiem koca, to se nim opony owinę.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-02-11 09:23:23
Autor: AZ
Profil opony-pytanie.
On 2011-02-11, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myślałem że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. Idę poszukać pod wyrkiem koca, to se nim opony owinę.

Przeczytaj post KJ-a i moja odpowiedz na niego.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-02-14 16:44:40
Autor: Piotr Rezmer
Profil opony-pytanie.
Koczis pisze:

Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne
opony, czy sa rozne, tzn czy opona np. Pilot Power ma takie samo wyprofilowanie
co Pilot Road?

Pamiêtam, ¿e parê lat temu (z 10?) pojawi³y siê Dunlopy D207 GP. Ró¿ni³y siê od zwyk³ych 207 w³a¶nie przekrojem opony, tzn. wiêksza powierzchnia styku by³a w pochyleniu ni¿ przy je¼dzie na wprost. Czyli teoretycznie dawa³y d³u¿ej przyczepno¶æ na zakrêcie czyli w miejscu w którym najwiêcej mo¿na zyskaæ/straciæ.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Profil opony-pytanie.