Profile Peyret 16% - geometria ?

Data: 2009-05-19 10:08:27
Autor: JasiekS
Profile Peyret 16% - geometria ?

Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości
news:gupp23$kd4$1news.onet.pl...
Witam,]
przeszukałem już parę dużych baz profili ale nie mogę się doszukac
geometrii
profilu Peyret 16 %, który był użyty na szybowcu ABC.
Docelowo chodzi mi o profil użyty na szybowcu Wrona - mam kształt
żebra ale
nie mam typu profilu.

Biorąc pod uwagę kraj i epokę stawiałbym na Göttingen (profile Go-xxx)
albo IAW (Instytut Aerodynamiczny w Warszawie). Jeśli masz kształt żebra
to możesz z grubsza dopasować profil.

1. Wyznacz szkieletową (w pierwszym podejściu średnia arytmetyczna
rzędnych powierzchni górnej i dolnej powierzchni) i zmierz jej
charakterystyczne wielkości - strzałkę i jej położenia od noska.
2. Określ maksymalną grubość profilu i położenie maksymalnej grubości od
noska.
3. Mając wstępnie wybraną rodzinę profili dopasuj najbliższy pod
względem powyższych czterech wielkości charakterystycznych. W niektórych
atlasach profili (OIDP np. u Riegelsa) są zestawienia ułatwiające taki
dobór.
4. Wykreśl znaleziony profil i porównaj z wyjściowym. Oceń zgodność wg
TWOICH kryteriów (szukanie ideału nie ma sensu; jest od metra profili
identycznych z techniczną dokładnością) i ewentualnie powtórz pkt. 3.

--
JasiekS

Data: 2009-05-19 20:13:29
Autor: Tomasz_XX
Profile Peyret 16% - geometria ?
Wstawiam link do zdjęcia żeberka Wrony
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/715c07963aa30ddc.html
wspólnymi siłami może coś uradzimy :-)

Tomek

Data: 2009-05-19 20:15:49
Autor: Tomasz_XX
Profile Peyret 16% - geometria ?
Dodam, że cięciwa skrzydła wynosiła 1.5 m a krawędź spływu jest podniesiona o 10 mm
T.

Data: 2009-05-20 16:44:14
Autor: JasiekS
[...]

Podeślij lepszy rysunek albo (lepiej) dane numeryczne. Profil
płasko-wypukły z podniesionym spływem podobny do Clark Y-H, ale ma
większą grubość (~14% w porównaniu do 11.9% Clarka) i mniejsze
podniesienie spływu (odpowiednio: ~0.7% i 2.05%).

--
JasiekS

Data: 2009-05-21 08:40:56
Autor:

Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gv14rs$cvb$1news.onet.pl...

[...]

Szkoliłem się na ABC-aku w 1957 r. w Ligocie Dolnej i pamiętam że miał profil samostateczny, to znaczy nie dawał się przeciągnąć. Z boku profil przypominał litere S, krawędź spływu byla podniesiona. Rzeczywiście przeciągnięty ABC opadał jak liść, byłem tego świadkiem.

Data: 2009-05-21 14:54:52
Autor: Tomek
Profile Peyret 16% - geometria ?
Wysłałem tobie mailem dane profilu. Ten ma rzeczywiście 14%
Tomek